نگاه زواياي پيدا و پنهان در كنوانسيون هاي CFT و پالرمو


نگاه 
زواياي پيدا و پنهان در كنوانسيون هاي CFT و پالرمو   13 بهمن - 97

 یادداشت نویس اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری در قد وقواره زاپاسی سربازجو شریعت نداری میزبان ظاهر شده است . چون یادداشت نویس ضد CFT و پالرمو و برجام و... سربازجو شریعت نداری است و موازی کار یادداشت نویس مهمائ با نگاه در همین مورد است.
نويسنده: دكتر ابراهيم كارخانه اي
نظر به سلطه و نفوذ آمريكا بر گروه ويژه اقدام مالي (FATF) و اينكه نهاد مذكور به بهانه نظارت بر شفاف سازي اقتصادي كشورها، به طور هدفمند و گزينشي نقش جاسوس مالي را در اعمال سياست هاي سلطه گرايانه آمريكا و غرب ايفا مي نمايد و اطلاعات ارائه شده به اين نهاد مورد سوءاستفاده دشمن قرار مي گيرد. در ذيل در قالب 22 بند به بررسي زواياي پيدا و پنهان عضويت ايران در كنوانسيون هاي CFT و پالرمو كه از الزامات شروط 41 بندي FATF است پرداخته مي شود:
1-فراهم شدن بستر لازم براي تكرار فاجعه اي عظيم و گسترده تر از نظارت بي سابقه و استثنايي بر فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران؛ در عرصه نظارت بر شريان هاي حياتي اقتصادي كشور در ابعادي نامحدود و فراتر از آنچه كه در برجام براي اولين بار در تاريخ هسته اي جهان به عنوان يك بدعت اتفاق افتاد.!
2- فراهم آمدن بستر لازم براي طراحي دقيق توطئه عليه پايگاه هاي مالي و ارزي كشور ، با بهره گيري از اطلاعات بانكي ارايه شده به FATF با محوريت كنوانسيون هاي CFT و پالرمو كه نقش جاسوسي دشمن را ايفا مي كنند.!
3- تكميل شدن حلقه نظارت و توطئه بر كل كشور در دو جبهه نظارت آژانس بر فعاليت هاي هسته اي و نظارت FATF بر كليه مبادلات مالي و بانكي و ارزي كشور بر پايه داده هاي ذخيره شده در واحد اطلاعات مالي FIU كه در قالب يك نرم افزار تحت كنترل و نظارت FATF قرار مي گيرد! (كاپيتولاسيون اقتصادي)
4- فراهم آمدن امكان دستيابي سرويس هاي جاسوسي بيگانه به ويژه سرويس هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي بر كليه اطلاعات حساس اقتصادي كشور از طريق نظارت FATF بر كليه تراكنش هاي بانكي كه منجر به تنگ تر كردن حلقه محاصره اقتصادي و تشديد توطئه هاي طراحي شده دشمن عليه استحكامات مالي و ارزي كشور مي گردد.!
5- فراهم شدن بستر نظارت دقيق FATF بر اجراي تحريم هاي شوراي امنيت و ليست تحريمي SDN آمريكا از طريق تراكنش هاي مالي و ارزي و امكان اقامه دعوي عليه شخصيت هاي حقيقي و حقوقي جمهوري اسلامي ايران به بهانه حمايت از تروريسم و دور زدن تحريم ها، به استناد عضويت ايران در كنوانسيون هاي جرايم سازمان يافته فراملي (پالرمو) و مبارزه با تامين مالي تروريسم(CFT)، توسط كشورهايي كه خود پدر تروريسم جهاني و بزرگ ترين تامين كننده مالي تروريسم در اقصي نقاط عالم هستند.
6- فراهم آمدن امكان شناسايي دقيق طرف هاي خارجي معاملات با جمهوري اسلامي ايران در تامين كالاهاي استراتژيك و مورد نياز كشور و هدف قرار دادن آنها در جهت قطع اين معاملات!
7- فراهم شدن امكان انسداد كامل مجاري ورود ارز به داخل كشور و ايجاد محدوديت در معامله ديگر كشورها با جمهوري اسلامي ايران از طريق شناسايي رد پاي صرافي ها و ديگر راه هاي واردات ارز به داخل كشور.!
8- شناسايي مبادلات مالي و بانكي اشخاص حقيقي و حقوقي مندرج در ليست تحريمي شوراي امنيت و ليست SDN (ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وزارت اطلاعات، صداو سيما، قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص)، وزارت دفاع و...) از طريق FATF و الزام نهادهاي داخلي به تحريم آنها (خودتحريمي ) كه منجر به ايجاد گسست و از هم پاشيدگي در نظام اجرايي و خدشه بر حاكميت ملي و استقلال كشور مي گردد.!
9- فراهم شدن بستر لازم براي اجراي توطئه هاي هدفمند و برنامه ريزي شده عليه مراكز حساس دفاعي، امنيتي و نظامي، بر پايه رديابي مبادلات مالي و بانكي كه امنيت ملي، دفاعي و سياسي كشور را به خطر مي اندازد.!
10- فراهم شدن امكان طرح دعواي سياسي و قضايي عليه جمهوري اسلامي ايران به بهانه مبارزه با تروريسم و الزام جمهوري اسلامي ايران به جرم انگاري جديد در قوانين قضايي كشور كه نقض آشكارحاكميت قضايي و سياسي كشور است
11- فراهم شدن بستر لازم براي همراهي كامل آمريكا و غرب در اعمال توطئه مشترك عليه جمهوري اسلامي ايران با محوريت FATF، با توجه به مواضع مشترك آنها در موضوع تروريسم و قدرت موشكي و منطقه اي جمهوري اسلامي ايران.
12- تشديد توطئه هاي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران با توجه به انتخاب هدفمند مدير ارشد وزارت خزانه داري آمريكا به عنوان رئيس جديد FATF كه موضع گيري صريح او در بدو ورود در حمايت از رژيم صهيونيستي و عربستان و تلاش نامبرده در جهت جلب حمايت ديگر كشورها در عدم معامله با جمهوري اسلامي ايران جاي ترديدي باقي نمي گذارد كه اين نهاد به عنوان اهرم توطئه آمريكا عليه نظام اسلامي ايفاء نقش خواهد كرد!
13- در شرايطي كه دولت آمريكا؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حزب الله، حماس، جنبش جهاد اسلامي، انصارالله، حشدالشعبي و ديگر گروه ها و شخصيت هاي جهادي را در رديف گروه هاي تروريستي اعلام نموده و FATF نيز گروههاي تروريستي را علاوه بر ليست شوراي امنيت بر اساس ليست تحريمي SDN آمريكا شناسايي مي كند و بر همين اساس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در رديف گروهي تروريستي معرفي نموده است! علي رغم فقد وجاهت حق شرط (برطبق بند 2 ماده 24 كنوانسيونCFT و نيز بند 3 ماده 19 كنوانسيون وين ) عضويت جمهوري اسلامي ايران در كنوانسيونهاي CFT و پالرمو باكدام منطق عقلاني، سياسي و بين المللي و در چارچوب كدام منافع ملي و امنيتي قابل توجيه است.!
14- فراهم شدن امكان اقدام عوامل نفوذي دشمن به تراكنش هاي هدايت شده در جهت اعمال توطئه هاي هدفمند و برنامه ريزي شده عليه جمهوري اسلامي ايران، مشابه توطئه هايي كه در عرصه هسته اي توسط عوامل نفوذي دشمن صورت گرفت
15- فراهم شدن بستر لازم براي برنامه ريزي آمريكا و غرب در قالب كنوانسيون هاي مذكور با هدف ايجاد شكاف بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عضو جبهه مقاومت و گروه هاي جهادي در منطقه
16- كاهش امنيت اقتصادي و سطح سپرده گذاري در بانك ها به علت دامن زدن آمريكا به جو رواني عدم امنيت در مبادلات مالي و بانكي، ناشي از تسلط FATF بر كليه تراكنش هاي مالي و بانكي كشور و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن آنها توسط دشمن.
17- ايجاد شكاف و دو قطبي در فضاي فكري و سياسي جامعه به ويژه پس از ناديده گرفتن هشدارهاي مكرر نيروهاي انقلاب در سناريو ناموفق برجام و فراهم شدن بستر لازم براي اجراي توطئه اي به مراتب خطرناك تر از برجام عليه امنيت سياسي، اقتصادي، موشكي و منطقه اي جمهوري اسلامي ايران.!
18- التهاب آفريني در فضاي روحي و رواني جامعه، با توجه به امكان دسترسي هدفمند دشمن به اطلاعات حساس اقتصادي ارائه شده به FATF و افشاي برنامه ريزي شده آنها از سوي دشمن.
19- از آنجا كه هيچ كشور عاقل و عزتمندي در وسط ميدان جنگ اقتصادي، ريز مشخصات و استحكامات اقتصادي خود را در دسترس دشمن قرار نمي دهد، جاي كوچك ترين ترديدي باقي نمي ماند كه اطلاعات ارائه شده به FATF در اطاق جنگ آمريكا پخت و پز و عليه جمهوري اسلامي ايران به كار گرفته خواهد شد و شكي نيست كه عضويت در كنوانسيون هاي مذكور نه اينكه منجر به كند شدن حربه دشمن نمي گردد بلكه بر شدت توطئه هاي دشمن خواهد افزود.! 
20- عضويت ايران در كنوانسيون هاي CFT و پالرمو نه اينكه منجر به رفع تحريم ها و پايان بهانه هاي دشمن نمي گردد بلكه با گشودن راهي جديد براي اعمال توطئه هاي برنامه ريزي شده، كشور در تير رس توطئه هاي هدفمندي قرار خواهد گرفت كه حد يقفي جز براندازي بر آن متصور نيست! بدون شك اگر جمهوري اسلامي ايران مي خواست در مسير تحميل اراده استكبار جهاني حركت كند امروز اثري از انقلاب اسلامي در معادلات سياسي منطقه اي و بين المللي ديده نمي شد.! حال سوال اين است در شرايطي كه برجام حاصلي جز گراني و تشديد تحريم ها براي كشور به همراه نداشته است، آيا ادامه اين بازي در قالب برجام هاي 2 و 3 در عرصه خطرناك حيات اقتصادي كشور، به مصلحت كشور است يا به صلاح دشمناني كه عليه نظام اسلامي دندان طمع تيز كرده اند!؟
21- در شرايطي كه ملت ايران سناريوي «منزوي و بي آبرو شدن آمريكا» را به بهاي توقف قدرت هسته اي و چنگ اندازي آژانس به مراكز حساس هسته اي و غير هسته اي تجربه كرده است آيا قرار است اين بار به بهانه اي ديگر و با عضويت در كنوانسيون هاي توصيه شده از سوي دشمن، امنيت سياسي اقتصادي و منطقه اي جمهوري اسلامي ايران در معرض تاخت و تاز دشمنان انقلاب اسلامي قرار گيرد
22- در حالي كه رئيس FATF با صراحت اعلام مي كند كه عضويت ايران در كنوانسيون هاي CFT و پالرمو منجر به خروج قطعي نام ايران از ليست كشورهاي غيرهمكار (ليست سياه) نمي گردد و دستگاه سياسي و ديپلماسي كشور نيز با صراحت همين را تاييد مي كند، عضويت در كنوانسيون هاي مذكور با كدام منطق عقلاني و سياسي قابل توجيه است! ملتي كه در طي سه مرحله نبرد قهرمانانه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و حمايت از محور مقاومت؛ تمامي سياست هاي قدرت هاي سلطه گر را در منطقه به چالش و شكست كشانيده است و درس حماسه و مقاومت به ديگر كشورهاي منطقه و جهان آموخته است؛ هرگز نبايد تن به امضاء معاهداتي بدهد كه استقلال سياسي، اقتصادي، امنيتي و قضايي كشور را مورد تهديد قرار دهد.
* رئيس كميته هسته اي مجلس نهم