گزیده خبر های 7 مهر -98


گزیده خبر های 7 مهر -98
 تصادف زنجیره‌ای
کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: برخورد زنجیره‌ای خودروها در بافت ۱۲ مصدوم و دوکشته برجای گذاشت. سید محمد صابری افزود: بلافاصله چهار تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.او بیان داشت: یک نفر قبل از رسیدن آمبولانس به علت شدت جراحات وارد شده در دم فوت کرد و یک نفر علی‌رغم تلاش تیم پزشکی در بیمارستان جان باخت.او تصریح کرد: مصدومین شامل ۱۱ مرد و یک زن در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمان گفت: یکی از خودرو‌ها حامل اتباع افغانی غیرمجاز بوده عامل تصادف بود.
سرقت کابل برق
ارومیه- مهر: فرمانده انتظامی‌سلماس از دستگیری سارقان حرفه‌ای کابل برق و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان خبر داد.سرهنگ رمضان فتح‌الهی، افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند و در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند. وی اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۲۴ فقره سرقت کابل برق و تجهیزات مخابراتی به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح شهرستان سلماس معترف شدند. فرمانده انتظامی ‌سلماس خاطرنشان کرد: در این رابطه دو سارق و دو مالخر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.
محموله پوشاک قاچاق
یزد-  ایسنا: معاون اجتماعی پلیس استان یزد از کشف پوشاک و کفش خارجی قاچاق در ایست و بازرسی شهید مدنی این استان خبر داد.سرهنگ«محمدرضا مزیدی» اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه‌ تریلی که از جنوب کشور عازم تهران بود برای بازرسی متوقف کردند.وی افزود: در بازرسی از این خودرو پنج هزار و 938 قلم پوشاک و کفش خارجی کشف که کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد کردند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ‌استان یزد با بیان اینکه مأموران پلیس در این راستا سه متهم را دستگیر کردند، گفت: متهمان  به مراجع قانونی معرفی شدند.
توقیف کالای قاچاق
اصفهان-  خبرگزاری صدا و سیما: سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف لوازم برقی قاچاق در این استان خبر داد.سرهنگ حسین ‌ترکیان، افزود: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، در بازرسی از انباری در شهر اصفهان، 99 دستگاه دوربین مداربسته و 41 دستگاه دی وی آر قاچاق  کشف و جمع‌آوری کردند.وی ارزش این میزان کالای قاچاق را بیش از یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
مرگ کوهنورد در ارتفاعات
شهرکرد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمعیت هلال‌احمر کوهرنگ گفت:فرد 50 ساله در کوه‌های خوربه در 10 کیلومتری شهر چلگرد جان سپرد.بیژن طاهری گفت: بعد از دریافت گزارش گم شدن این مرد بلافاصله سه اکیپ از نجاتگران کوهستان شبانه به منطقه اعزام شدند.وی افزود: با کمک نیروهای محلی بعد از گذشت ساعت‌ها جست‌وجوی بی‌وقفه سرانجام جنازه وی پیدا شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: این فرد به علت سکته قلبی جان خود را از دست داد.
کشف ‌تریاک
سرویس شهرستان‌ها: سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی با انجام کار اطلاعاتی، یک دستگاه‌ تریلی را که از کرمان عازم شمال کشور بود شناسایی و متوقف کردند.سرهنگ علی افخمی، افزود: مأموران در بازرسی از این‌ تریلی، 114 کیلو‌ تریاک کشف، دو متهم را دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.