خبرها راه‌اندازی هزاران طرح زودبازده و بازدید وزیر کشور از مرز مهران

خبرها
استان‌ها - ایرنا - بررسی امکانات و تجهیزات مرز مهران با حضور وزیر کشور، خدمات‌رسانی به مناطق محروم نگین خدمات نظام، پیام تسلیت رئیس جمهوری به درگذشت پدر شهیدان سپهری، بهره‌برداری از شش هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا در کشور، موافق با تغییر نام 22 معبر در تهران، پایان طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان و توزیع شش هزار تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق سیل‌زده لرستان از جمله مهمترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته سایت سراسری استان‌های ایرنا است.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:
بررسی امکانات و تجهیزات مرز مهران تا کربلا و نجف
وزیر کشور با بیان اینکه امکانات، تجهیزات و آمادگی‌های مرز مهران تا نجف و کربلا برای تردد زائران اربعین مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: به همراه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین از امکانات فراهم شده برای زائران اربعین در مرز مهران و مسیر مهران- نجف- کربلا بازدید می‌شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وی یادآور شد: همچنین در سفر به عراق با وزیر کشور عراق و استانداران مرزی این کشور نشستی در این خصوص برگزار می‌شود.
آلودگی نفتی به ساحل گناوه رسید
آلودگی‌های نفتی که هفته گذشته سواحل جزیره خارگ را در استان بوشهر فرا گرفته بود به سواحل شهرستان گناوه رسید.
لکه‌های نفتی در بخش زیادی از ساحل بندر گناوه که بر اثر مد دریا  به خشکی رسیده و  خطرات زیست محیطی برای آبزیان دریایی و کسانی که در دریا شنا می کنند، دارد.
مشاهده گونه کمیاب عنکبوت شلاقی پارسی در دزفول
گونه ای عنکبوت کمیاب به نام عنکبوت شلاقی پارسی در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول مشاهده شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: گونه عنکبوت شلاقی پارسی از رده عنکبوتیان و راسته amblypugi است که توسط حسن بهداروندی محیط بان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب دزفول مشاهده شد.
افتتاح شش هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و محرومیت‌زدا در کشور
شش هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه از طرح بزرگ خدمت‌رسانی ۴۰ هزار پروژه بسیج در سراسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خراسان جنوبی افتتاح شد.
به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین عملیات اجرایی طرح بزرگ خدمت‌رسانی در سراسر کشور از بهمن سال گذشته و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است.
پایان طرح های سالم سازی دریا در گیلان
معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از نجات ۸۳۶ نفر از غرق شدن در آب های ساحلی استان  طی اجرای طرح  های سالم سازی  دریا خبر داد.
سیامک حیدری با اشاره به اینکه طرح های سالم سازی دریا بر اساس دستور العمل ساماندهی سواحل از یازدهم خرداد ماه آغاز و تا پنجم مهرماه ادامه یافت ، افزود:  طی مدت اجرای این طرح ؛ ۸۳۶ نفر در آب های ساحلی استان ( طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین ) توسط عوامل امداد و نجات  از غرق شدن نجات یافتند.
خدمت‌رسانی به مناطق محروم نگین خدمات نظام است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خدمت‌رسانی به مردم محروم و مناطق کم برخوردار، نگین انگشتری خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سرتیپ غلامرضا سلیمانی افزود: در سفر به خراسان جنوبی تصمیم بر این است تا شرایط پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه که توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی پیگیری می‌شود را بررسی کنیم.
توزیع ۶ هزار تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق سیل‌زده لرستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این استان به عنوان معین لرستان در سیل بهار امسال تعیین شد، گفت: ۶ هزار و ۴۷۲ تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب در شهرستان چگنی توزیع شد.
محمدرضا رضا فرح افزود: همزمان با سیل بهار امسال ساخت و تعمیر۲ هزار واحد مسکونی سیلزده لرستان به استان مرکزی واگذار شده است.
تسلیت رییس جمهوری به درگذشت پدر شهیدان سپهری
رییس جمهوری در پیامی درگذشت عوض سپهری پدر شهیدان والامقام سپهری را به خانواده آن مرحوم و مردم شهیدپرور و مقاوم دزفول تسلیت گفت.شهیدان والامقام غلامحسین، غلامرضا و عبدالمحمد سپهری در دوران ستمشاهی و هشت سال دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.
صنایع بزرگ شازند، مسئول افت سفره‌های زیرزمینی
مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: صنایع بزرگ شهرستان شازند مسئول افت ۲۵ میلیون مترمکعب آب سفره‌های زیرمینی در این منطقه هستند.
عزت‌الله آمره‌ای ایرنا افزود: میزان برداشت آب توسط صنایع در شازند بالا است که موجب کسری قابل توجه در مخازن آب سفره زیرزمینی دشت شازند شده است.
صادرات ۷۷۶ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت که در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۶ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شد.
ترمزها، ناجی جان یوزپلنگ ایرانی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه طرح محدودیت سرعت خودروها در بخشی از جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان برای حمایت از گونه ارزشمند یوزپلنگ ایرانی تصویب شده است گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای نظارت و تضمین کاهش سرعت بزودی نصب می‌شود.
امیر عبدوس ابراز داشت: کاهش سرعت در فاصله بین کاروانسرای میان دشت میامی تا روستای عباس آباد محدوده عبور یوزپلنگ به منظور حفظ و جلوگیری از کشته شدن این گونه ارزشمند جانوری کشور، اعمال می‌شود.
دریاچه ارومیه میزبان بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۶۰ هزار قطعه فلامینگو در سواحل و پارک ملی دریاچه ارومیه مشغول استراحت و تغذیه هستند.
امید یوسفی اظهار داشت: این فلامینگوها تا زمانی که شرایط اقلیمی (آب و هوایی) فراهم باشد، در تالاب‌ها و سواحل دریاچه ارومیه ماندگار خواهند بود و در صورت بروز سرما و یخبندان به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.
تغییرنام ۲۲ معبر تهران
۲۲ معبر پایتخت با رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران تغییر نام یافت.
حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد این تغییر نام ها را در صحن مطرح کرد.
کاهش آسیب‌های اجتماعی گاهی با طرح‌های خرد میسر است
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: کارهای خرد و اقدام‌های محلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی مهم دارد و نباید از این مهم غافل شد.
تقی رستم وندی افزود: مقابله و پیشگیری از آسیب اجتماعی فقط نیازمند کارهای ریشه‌ای و ساختاری نیست و گاه اجرای طرح محلی از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.
اخطار به اخلالگران در نظام تولید و توزیع نخ و پارچه
 دبیر کارگروه بررسی و تامین مواد اولیه پوشاک با اعلام ورود این کارگروه به موضوع قیمت و نحوه توزیع نخ و پارچه اعلام کرد:‌ تولیدکنندگان داخلی نخ و پارچه یا قیمت‌گذاری خود را شفاف‌سازی کنند یا تا ۲ ماه آینده منتظر افشاگری باشند.
گزارش‌های استان‌ها
میزگردی با عنوان "خلاقیت و نوآوری رکن اساسی در کارآفرینی زناناز دفتر بروجرد که به گرایش زنان به کارآفرینی و راه اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی پرداخته است.
"کاروانسرای ایوانکی، نخستین استراحتگاه تاریخی زائران امام رضا(ع)" عنوان گزارشی از مرکز که به معرفی این مکان گردشگری پرداخته است.
"مردمانی که در فرسودگی گذران عمر می‌کنندگزارشی از مرکز قم که واگویه ای از ساکنان بافت‌های فرسوده این استان است.
گزارشی با عنوان "اعتیاد؛ خطری خزندهاز مرکز اردبیل که موضوع اعتیاد را به خصوص در نسل جوان مورد بررسی قرار داده است.
گزارشی با عنوان "اسطوره ارتش در جنگاز مرکز کرمانشاه که به روایت عملیات شگفت انگیز خلبان کرمانشاهی در دفاع مقدس می‌پردازد.