مرور حوادث چهارمحال و بختیاری+تصاویر

مرور حوادث چهارمحال و بختیاری11شهریور-98
عجیب است رسانه خبری اطلاعات سپاه پاسداران علاقه عجیبی به بازتاب حوادث چهارمحال و بختیاری دارد که جزو  استان های محروم کشور می باشد.
روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله کشف مواد مخدر، دستگیری سارق، حوادث رانندگی و... بودند که در ادامه مروری بر این حوادث و رخدادها داریم.
مرور حوادث چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله حوادث رانندگی، دستگیری سارق، کشف مواد مخدر و... بودند که در ادامه مروری بر این حوادث و رخدادها داریم.
*دستگیری سارقان
غلامعباس غلامزاده گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تجهیزات و قطعات خودرویی در شهرکرد، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: در پی تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی اطلاعات جمع‌‌آوری شده از صحنه‌های سرقت، مشخصات یکی از سارقان و خودرو مورد استفاده وی مشخص شد.
وی  خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه سارق شناسایی، دستگیر و جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری منتقل شد و در تحقیقات و بازجویی پلیس، به سرقت تجهیزات و قطعات خودرویی به ارزش 3 میلیارد ریال اعتراف و ضمن معرفی همدست خود، محل اختفای اموال مسروقه را نیز اعلام کرد.
غلامزاده در پایان با بیان اینکه سارق به 12 فقره سرقت تجهیزات و قطعات خودرویی در شهرکرد اعتراف کرد، گفت: متهم به مراجع قضایی معرفی و دستگیری سارق دیگر در دستور کار مأموران قرار گرفت.
فضل‌الله برزویی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، اماکن دولتی، مغازه، موتورسیکلت و کش‌روی رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی استان، قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، فارسان، کوهرنگ، کیار، سامان و بن با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بررسی آثار و علائم به‌جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند 14 سارق را دستگیر کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به 14 فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، اماکن دولتی، مغازه، موتورسیکلت و کش‌روی اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
*کشف موادمخدر
غلامعباس غلامزاده گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت سوداگران مرگ در تهیه و توزیع مواد افیونی در چهارمحال و بختیاری، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: مأموران با انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی، موفق شدند خودروهای حامل مواد را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی آن‌ها را در محور لردگان – بروجن متوقف کنند.
وی با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو در این عملیات، ادامه داد: در بازرسی از خودروها 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 61 کیلو تریاک و 39 کیلو حشیش کشف و سه قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
*دستگیری سارق به عنف زیورآلات طلا
مسلم احمدی گفت: در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت به عنف زیورآلات همراه با آزا و اذیت در منزل بانویی کهنسال در فارسان، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فارسان در ادامه بیان داشت: طبق مشاهدات مأموران و اظهارات شاکی مشخص شد که خانم کهنسالی که در حال پخت ناهار در آشپزخانه منزل شخصی خود بوده توسط فردی مذکر که از باز بودن درب منزل سوءاستفاده کرده و به داخل آمده، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و متهم پس از قیچی کردن و سرقت زیورآلات وی، اقدام به فرار کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ارزش زیورآلات سرقتی 500 میلیون ریال تعیین شده، افزود: پس از بررسی دلایل و آثار باقیمانده در صحنه جرم و تحقیقات فنی پلیسی، وضعیت ظاهری و نحوه لباس پوشیدن سارق برای مأموران مشخص شد و در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته موجود در محل، یک دستگاه خودروی وانت نیسان که متهم را در محل وقوع جرم پیاده کرده شناسایی شد.
احمدی ادامه داد: پس از آن مأموران محل سکونت مالک خودرو را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و انجام اقدامات فنی پلیسی، متهم با رعایت اصل غافلگیری دستگیر و انتقال به پلیس آگاهی به اتهام همدستی در سرقت، پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فارسان در ادامه افزود: در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد، دو نفر ناشناس از اهالی فارسان اقدام به فروش سه حلقه النگوی قیچی شده در یک مغازه طلافروشی در شهر اصفهان نموده‌اند که پس از انجام هماهنگی‌های لازم، اکیپی از مأموران به اصفهان اعزام شدند و ضمن شناسایی مغازه طلافروشی، به‌صورت نامحسوس موضوع را بررسی کردند و در نهایت مالک طلافروشی به خریدن طلاهای مسروقه اعتراف و مشخصات فروشندگان النگوهای قیچی ‌شده را اعلام و آنها را شناسایی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت برابر اخبار واصله محل اختفای متهم در یکی از شهرستان‌های استان مشخص شد و با هماهنگی قضایی و رعایت اصل غافلگیری و احتیاط، متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
*سقوط از صخره
سروش ظاهری گفت: دیروز بعدازظهر یک کودک در کوهرنگ ناپدید شد.
بخشدار مرکزی کوهرنگ افزود: بلافاصله بعد از این اتفاق نیروهای هلال‌احمر، نیروی انتظامی و مردم برای پیدا کردن کودک گمشده وارد عمل شدند.
وی عنوان کرد: متاسفانه بعد از تلاش‌های چند ساعته جسد بی‌جان این کودک صبح امروز در حالی که از صخره به پایین پرتاب شده بود پیدا شد.
ظاهری خاطرنشان کرد: خانواده کودک برای سرکشی به اقوام خود به شهرستان کوهرنگ سفر کرده بودند و زمانی که کودک برای بازی از خانه خارج می‌شود با دور شدن از خانه دچار حادثه می‌شود.
*تصادف
* محمد حیدری از واژگونی یک‌دستگاه لکسوس در منطقه گردشگری دیمه خبر داد و گفت: این حادثه 6 مصدوم برجای گذاشت.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه با آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
وی همچنین از تصادف یک‌دستگاه پژو 405 و پژو 206 در محور چلگرد به سودجان در حوالی سه‌راهی رودان خبر داد و گفت: این حادثه پنج مصدوم برجای گذاشت.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصدومان پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام سجاد کوهرنگ منتقل شدند.