اخبارروز

ایران در ردیف پنج قدرت برتر هیپنوتیزم و کمبود شدید مراکز درمانی در تهران
استان ها - ایرنا - دستیابی به فناوری‌های نوین بر اقتدار کشور افزوده است، ایران جزء پنج کشور برتر دانش هیپنوتیزم، برقراری پرواز اربعین ایلام - نجف، از سرگیری پرواز اصفهان - دمشق، ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه نیازمند ساماندهی، تاکید شهردار تهران بر گسترش همکاری با شهرهای اروپایی، افزایش ترانزیت مواد مخدر از راه دریا و کمک ۳۸۰ میلیارد تومانی ایرانی‌ها به سیل‌زدگان از جمله مهمترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا است.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:
دستیابی به فناوری‌های نوین بر اقتدار کشور افزوده است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: دستیابی کشور به فناوری‌های نوین نشاندهنده اقتدار نظامی و غیرنظامی است.
 سورنا ستاری در مراسم افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز در سمنان کشورافزود: پیشرفت کشور در زمینه های مختلف مانند تجهیزات پزشکی، دارویی و هوا و فضا، نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 حفظ حقوق کودک دغدغه حاکمیت است
وزیر دادگستری با تاکید بر اهتمام ویژه این وزارتخانه در قالب مرجع ملی کنوانسیون‌ حقوق کودک برای رعایت مفاد این مرجع، گفت: حفظ و حراست حق و حقوق کودکان، دغدغه جامعه و حاکمیت است.
علیرضا آوائی در مراسم آغاز به کار اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک در تبریز، افزود: دست یابی به این هدف مهم جز با آموزش مجریان و خانواده ها میسر نخواهد شد و در این راستا باید متوجه شد که کودکان نیز مثل سایر اقشار دارای حقوق مشخصی هستند که اجرایی شدن آن مستلزم حمایت از الزامات آن است.
انجام عمل جراحی کاشت ساقه مغز در شیراز
نخستین عمل جراحی کاشت ساقه مغز (ABI) با همکاری پروفسور Behr از کشور آلمان و تیمی متشکل از پزشکان متخصص شیرازی در بیمارستان شهید چمران این شهر با موفقیت انجام شد.
این عمل صبح سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در یکی از اتاق‌های عمل بیمارستان شهید چمران شیراز برای نخستین بار در جنوب کشور و قطب پزشکی ایران یعنی شیراز انجام شد.
کمبود شدید مراکز درمانی در شهرستان‌های تهران
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان تهران به ویژه شهرستان‌های اطراف پایتخت که از برخی مراکز استانی دیگر هم بزرگ‌تر هستند به شدت با کمبود مراکز بهداشتی و درمانی مواجه‌اند.
معاون وزیر تعاون: پرداخت حقوق کارگران رصد می‌شود
«علی زعیم» معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بوشهر گفت: پرداخت پیمانکاران به کارگران از طریق روابط کار رصد می‌شود و هرجا مشکلی وجود داشته باشد این وزارتخانه ورود و از حقوق کارگران دفاع می‌کند.
ایران جزء پنج کشور برتر در دانش هیپنوتیزم
رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا "آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران" را به لحاظ سطح دانش هیپنوتیزم در زمره برترین کشورهای جهان معرفی و بیان کرد: ایران از جایگاه بالایی در حوزه درمان با استفاده از هیپنوتیزم در دنیا برخوردار است.
دکتر مهدی فتحی افزود: کشورهای "آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران" به لحاظ برخورداری از متخصصان هیپنوتیزم بالینی، شمار پژوهشهای علمی در این حوزه و نیز تعداد عملهای جراحی با استفاده از هیپنوتیزم در سطح جهان برتر شناخته شده اند.
پرواز ایلام - نجف برای اربعین برقرار می‌شود
 سرپرست فرودگاه ایلام از برنامه ریزی و رایزنی برای برقراری روزانه چهار پرواز از فرودگاه ایلام به نجف برای خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات خبر داد.
 محمدجواد یگانه گفت: رایزنی‌های لازم با شرکت هواپیمایی ایران ایر برای برقراری چهار پرواز روزانه به نجف از ۱۰ روز قبل تا ۶ روز بعد از اربعین حسینی انجام شده است.
ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا افزایش یافته است
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا افزایش یافته است، در بوشهر گفت که در این راستا سعی می‌شود در هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط مبارزه قوی‌تری با قاچاقچیان موادمخدر در دریا انجام شود.
تاکید شهردار تهران بر گسترش همکاری با شهرهای اروپایی
 «پیروز حناچی» شهردار تهران که برای شرکت در اجلاس بین المللی رهبران شهرها به وین سفر کرده، با «آنا لیسا بونی» دبیر کل مجمع شهرهای اروپایی دیدار و بر لزوم گسترش روابط در زمینه‌های مختلف شهری تاکید کرد.
در این دیدار که در حاشیه اجلاس «پلی برای شهرها، پیوند میان شهرها از طریق انقلاب صنعتی جدید» در وین برگزار شد دو طرف درخصوص وضعیت شهری، چالش ها و ظرفیت ها گفتگو و به طور اصولی توافق کردند که در حوزه های مختلف شهری همکاری کرده و به تبادل تجربیات بپردازند.
از سرگیری پرواز اصفهان - دمشق
 نخستین پرواز  اصفهان - دمشق پس از هشت سال صبح سه‌شنبه توسط هواپیمایی «شام وینگزم سوریه در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی انجام شد. 
 مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت: این پرواز هر هفته روزهای سه شنبه توسط شرکت هواپیمایی شام وینگز با یک فروند ایرباس ۳۳۰ به ظرفیت ۱۷۰ مسافر انجام می‌شود. 
۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه کشور نیازمند ساماندهی 
معاون وزیر کشور گفت :۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که برای پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی چون سیل توسط آنها نیازمند ساماندهی هستند.
اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران در نخستین همایش ملی مدیریت بحران کشور که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است با بیان این موضوع، افزود: البته ساماندهی این مقدار رودخانه که مشکلات مربوط به حوزه مدیریت بحران آنها از ۵۰۰ سال گذشته تاکنون ایجاد شده اند، در دوره کوتاه مدت مدیریتی امکان پذیر نیست و در این خصوص باید با برنامه و اولویت جلو برویم.
کمک ۳۸۰ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم پشتوانه اصلی جمعیت هلال احمر هستند و در سیل اخیر ۳۸۰ میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان کشور کمک شد.
اختصاص ۸۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح مراتع
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای اجرای پروژه‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی مراتع در سال‌جاری ۸۶۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.
ترحم بهزاد در شهرکرد افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری، کپه‌کاری، بذرکاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات و حفاظت و قرق مراتع کشور در راستای طرح های اصلاحی و احیایی، کیفیت پوشش گیاهی مراتع هزینه می‌شود.
تولید ۹۰ درصد تجهیزات انتظامی در داخل
 جانشین یگان ویژه ناجا گفت: ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز نیروی انتظامی و یگان ویژه کشور توسط صنعت داخل و پژوهشگران داخلی ساخته می شود.
سردار حبیب الله جان نثاری افزود:با توجه به ارتقاء توان تولید و علم و صنعت کشور ، درصد بالای از تجهیزات نظامی در داخل کشور تولید و طراحی می شود.
تحریم‌ها هیچ واحد تولیدی را تعطیل نکرده است
 معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی اما اجازه نداده ایم هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و تلاش شده تا واحدها فعال و چرخه اقتصادی رونق داشته باشد.
علی سرزعیم افزود: پرداخت پیمانکاران به کارگران از طریق روابط کار رصد می‌شود و هرجا مشکلی وجود داشته باشد به طور یقین وارد و از حقوق کارگران دفاع می‌شود.
اختصاص ۴۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از محل منابع مختلف بودجه امسال برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۷۰ درصد این میزان از محل اسناد خزانه‌ای تخصیص داده شده است.
خیرالله خادمی با بیان اینکه امسال برای اولین بار از ۷۰ درصد اعتبارات مصوب بخش راه در ۶ ماهه اول سال تخصیص داده می شود، اظهار داشت: ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب این بخش برای اتمام طرح های اولویت دار، مصوبات سفرهای رئیس جمهوری و همچنین فعال نگه داشتن طرح‌های در دست اجرا هزینه می شود.
دانشگاه‌ها کشور را از واردات قطعات صنعتی بی‌نیاز کنند
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: طراحی، تامین و تولید قطعات صنعتی اقدامی بسیار مهم است و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاهی در هم افزایی بیشتر با واحدهای صنعتی می توانند کشور را از واردات قطعات صنعتی بی نیاز کنند.
اصغر مصاحب با حضور در مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان دانشگاهها از قطب های ایده پرداز، خلاق و نوآور کشور هستند که باید واحدهای صنعتی در حوزه قطعات خودرو از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده کنند.
گزارش مراکز استان‌ها 
تبریز به مناسبت ماه محرم گزارش "سنت ۵۰۰ ساله مرثیه‌سرایی و مرثیه‌خوانی در آذربایجان" منتشر کرده و نوشته است که تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تبریز همواره با محوریت دین و تبلور آموزه‌های شیعی درهم آمیخته و این شهر در سده‌های متمادی، مهد مرثیه سرایی، مداحی، ادبیات عاشورایی و عزاداری‌های مردمی بوده است.
نمایشگاه تولیدات زنان در ایستگاه پانزدهم؛ موفق یا ناکام؟ عنوان گزارشی از مرکز تهران که به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی پرداخته است.
"ازدواج، خاله بازی جدید" گزارشی از یاسوج که موضوع کودک همسری را در استان کهگیلویه و بویراحمد واکاوی کرده است.
گزارش "قم گنجینه‌ای ارزشمند از آیین‌های کهن سوگواری" که به ابعاد مختلف عزاداری این استان اشاره و نوشته است که قم گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ عزاداری حسینی در سینه دارد که بیان حقایق آن در صفحات منابع اصیل و سخن صاحب‌نظران،‌ به‌وضوح نقش این شهر مقدس را در گسترش سنت‌های عزاداری نشان می‌دهد.
مرکز مشهد گزارشی با عنوان "بازار نوشت‌افزار، فراوان اما گران" منتشر کرده و آورده است ۱۹ روز تا بازگشایی مدارس باقی مانده اما بازار نوشت‌افزار از اکنون به پیشواز سال تحصیلی جدید رفته و اقلام در حجمی زیاد و تنوعی فراوان اما گران در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.
"تلخی خشکسالی به کام نخلداران سیستان و بلوچستان" عنوان گزارشی از مرکز زاهدان بود که در آن آمده است: کاهش متوالی بارندگی و تداوم خشکسالی در دو دهه اخیر، سیستان و بلوچستان را با مشکل فراوانی روبه رو کرد که یکی از تبعات این پدیده تحت تاثیر قرار دادن تولید خرما به عنوان مهمترین محصول باغی این استان است.