پاسخ ملت به لاف نظامي آمريكا مشت محكم است

اوین نامه ی کیهان 31 فروردین -94
فرمانده كل قوا تاكيد كردند: پاسخ ملت به لاف نظامي آمريكا مشت محكم است
تیتر خبری زدن خبر ضد آمریکایی اوین نامه ی کیهان مبنی بر " پاسخ ملت به لاف نظامي آمريكا مشت محكم است" که برگرفته  از سخنرانی اخیر خامنه ای دردیدارش با فرماندهان ارتش به مناسبت روز ارتش است . چون هدف  آویزان شدن به این سخنرانی ومانوردادن  برای برهم زدن تلاش دولت روحانی وتیم مذاکره کننده ی هسته ای با آمریکاو به بن بست کشانیدن مذاکره است.
رهبر معظم انقلاب حوادث تاسف آور يمن و حمايت آمريکا و غرب از متجاوز را نمونه اي از رفتار ناامن کننده دنيا برشمردند و فرمودند: جمهوري اسلامي ايران، بر خلاف قدرتهاي بي مهار، امنيت را بزرگترين نعمت الهي مي داند و براي حفظ امنيت خود و ديگران، مي ايستد و دفاع مي کند.    به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان، کارکنان و خانواده هاي شهداي ارتش، نيروهاي مسلح را به حفظ و تقويت بصيرت و جهت گيريهاي ديني و انقلابي، و افزايش توان دفاعي و تسليحاتي و آمادگي روحي توصيه موکد کردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه تهديدي براي منطقه و کشورهاي همسايه نبوده و نخواهد بود، اما در برابر هرگونه تعرضي کاملامقتدرانه عمل خواهد کرد.
    در اين ديدار که همزمان با ايام گراميداشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده کل قوا با تبريک اين روز، نامگذاري 29 فروردين را بعنوان روز ارتش جمهوري اسلامي ايران يکي از ابتکارات بزرگ امام راحل(ره) در اوائل پيروزي انقلاب در مقابل تلاش برخي جريانها براي از بين بردن ارتش خواندند و افزودند: با هوشمندي امام بزرگوار(ره) ارتش، باقدرت و قوت باقي ماند و بعنوان يک مجموعه انقلابي، در عرصه هاي مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ايفا کرد و براي کشور افتخار و حماسه آفريد.

    رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه 29 فروردين به معناي ايستادن ارتش به پاي انقلاب و در مسير خدمت به هدفهاي مردم است، خاطر نشان کردند: يکي از خصوصيات ارتش جمهوري اسلامي، پايبندي به تعهدات و موازين ديني است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به پايبند نبودن بسياري از ارتش هاي جهان به قوانين بين المللي و موازين انساني هنگام پيروزي يا شکست، افزودند: نمونه بارز اين موضوع، رفتار قدرتهاي جهاني و بويژه آمريکا است که هيچ اعتنايي به قوانين بين المللي و موازين انساني نمي کنند و دست به هر جنايتي مي زنند.

    ايشان حوادث يمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونه هايي از پايبند نبودن به قوانين بين المللي برشمردند و تاکيد کردند: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران همواره پايبند به تعهدات و قوانين اسلامي هستند و هيچگاه نه هنگام پيروزي طغيان مي کنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روش هاي ممنوع استفاده مي کنند.

    رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اينکه جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرده بدنبال سلاح هسته اي نمي رود، در همين چارچوب و براساس تقيدات ديني است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به برخي تبليغات و اتهامات مبني بر دخالت ايران در مسائل کشورهاي منطقه، خاطر نشان کردند: اين اتهام زني ها خلاف واقع است، زيرا ايران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد.

    ايشان گفتند: ما از کساني که به غيرنظاميان و زنان و کودکان حمله مي کنند متنفر و بيزاريم و معتقديم آنها از اسلام و وجدان انساني بي خبرند، اما در مسائل کشورها دخالت نمي کنيم.

    رهبر انقلاب اسلامي خصوصيت بارز پايبندي نيروهاي مسلح ايران به مباني اسلام و قوانين الهي را علت اصلي محبوبيت آنان در ميان مردم دانستند و گفتند: خصوصيت ديگر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، ارتقاء روزافزون آمادگي هاي دفاعي و تجهيزاتي و تسليحاتي است که به پشتوانه آيه شريفه «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» انجام مي شود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه پيشرفتهاي نظامي و دفاعي نيروهاي مسلح، در ميان پيشرفتهاي برجسته علمي و فناوري کشور، نمونه و جزء برترينها است، خاطر نشان کردند: اين پيشرفت ها و توانمندي ها در شرايط فشارها و تحريم هاي کم سابقه و کمبود منابع به دست آمده که کار بسيار فوق العاده اي است و بايد همچنان پرشتاب ادامه يابد.

     ايشان با اشاره به ناخرسندي بدخواهان ملت ايران از پيشرفتهاي دفاعي نيروهاي مسلح و تلاش براي جلوگيري از اين روند، افزودند: بر همين اساس است که آنها بيشترين فشار تبليغاتي خود را بر اين موضوع، بويژه پيشرفتها در عرصه هاي موشکي و پهپادها متمرکز کرده اند اما منطق صحيح عقلايي به پشتوانه آيه شريفه قرآن به ما مي گويد که بايد اين مسير را با قدرت ادامه دهيم.

    رهبر انقلاب اسلامي به تهديدهاي وقيحانه آمريکايي ها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتي سکوتِ طرف مقابل، يکي از مقامات آنها اخيراً بار ديگر از گزينه هاي روي ميز سخن گفته است. آنها از يک طرف اينگونه «لاف» مي زنند و از طرف ديگر مي گويند جمهوري اسلامي ايران بايد پيشرفتهاي دفاعي خود را متوقف کند که سخني ابلهانه است.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه اين سخنان ابلهانه را نخواهد پذيرفت و ملت ايران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گيرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و يکپارچه و همچون مشتي مستحکم در مقابل مهاجمِ غيرمنطقي خواهد ايستاد.

    فرمانده کل قوا خطاب به نيروهاي مسلح گفتند: همه دستگاه ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه بايد آمادگي هاي نظامي و دفاعي و سازماندهي هاي رزمي و آمادگي هاي روحي خود را روز به روز افزايش دهند و اين به منزله يک دستورالعمل رسمي است.

    رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه روحيه نيروهاي مسلح کشور از جمله ارتش بسيار بالااست، خاطر نشان کردند: جمهوري اسلامي ايران با وجود ارتقاي توان دفاعي و نظامي خود اما هيچگاه تهديدي براي کشورهاي منطقه و همسايه نخواهد بود.

    حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به افسانه سازي جعلي آمريکايي ها و اروپايي ها و برخي کشورهاي دنباله رو آنها در خصوص تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي و تهديد جلوه دادن جمهوري اسلامي، افزودند: امروز بزرگترين تهديد براي جهان و منطقه، آمريکا و رژيم صهيونيستي هستند که بدون هيچ مهاري و بدون پايبندي به مباني و موازين وجداني و ديني در هر نقطه اي که لازم بدانند دخالت مي کنند و کشتار به راه مي اندازند.

    ايشان حوادث تاسف آور يمن و حمايت آمريکا و غرب از متجاوز را نمونه اي از رفتار ناامن کننده دنيا برشمردند و خاطر نشان کردند: جمهوري اسلامي ايران، بر خلاف قدرتهاي بي مهار، امنيت را بزرگترين نعمت الهي مي داند و براي حفظ امنيت خود و ديگران، مي ايستد و دفاع مي کند.

    رهبر انقلاب اسلامي در پايان تاکيد کردند: حفظ امنيت کشور، مرزها و زندگي عمومي مردم از مهمترين وظايف مسئولان نظامي و انتظامي است.

    پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرلشکر صالحي فرمانده کل ارتش در سخناني با گرامي داشت 29 فروردين روز «ارتش جمهوري اسلامي ايران» گفت: ارتش انقلابي و حزب اللهي جمهوري اسلامي ايران در آمادگي کامل براي حراست از مرزهاي مقدس ايران و حفظ منافع راهبردي کشور است.

    سرلشکر صالحي تاکيد کرد: ارتشيان بدون چشم داشتي به توافقات يا عدم توافقات در معادلات بين المللي، گزينه اي جز عزت نمي شناسند و آماده اند در هر شرايطي بار ديگر به خلق حماسه هاي جاودان بپردازند.