رئيس قوه قضائيه: بسيار تاسف آور است كه برخي تحليل هاي افراد و رسانه هاي داخلي شبيه دشمن است

رئيس قوه قضائيه: بسيار تاسف آور است كه برخي تحليل هاي افراد و رسانه هاي داخلي شبيه دشمن است  25 مهر- 96

شیپور راازدرگشادش نواختن وآدرس غلط دادن یعنی همین .چون فاش شده است زهرا لاری جانی که دختر شیخ مترسک ممدصادق لاری جانی است برایا نگلیس  جاسوسی  می کرده و اطلاعات داخلی و سری قوه فاسد قضاییه را تحویل سفیر انگلیس در تهران می داده  است ولی پدرش برای رد گم کردن می گوید بسيار تاسف آور است كه برخي تحليل هاي افراد و رسانه هاي داخلي شبيه دشمن است.

رئيس قوه قضائيه گفت: هرآنچه از رذائل در ديگران وجود داشته در شخصيت ترامپ يکجا جمع است.
    
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به اظهارات اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا درباره استراتژي جديد اين کشور در قبال ايران، اظهار داشت: سخنان رئيس جمهور آمريکا نشانگر شخصيت نامتعادل، غيرمنطقي، نادان، فحاش و بذيّ اللسان او بود، هرآنچه از رذائل در ديگران وجود داشته در شخصيت اين فرد، يکجا جمع است.
    
آملي لاريجاني با اشاره به گزافه گويي هاي ترامپ عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: سردمداران کفر از ضرباتي که بابت مجاهدت هاي سپاه در سوريه و عراق خورده اند ناراحت هستند.
    
وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي در بحبوحه پيشروي هاي گروه تروريستي داعش به کمک برادران خود در سوريه و عراق شتافت و با مجاهدت هاي اين رزمندگان، بنيان داعش در آستانه ريشه کن شدن است. همين امر موجب ناراحتي کشورهاي سلطه قرار گرفت زيرا آنها خود داعش را با اغراض مختلف ايجاد کرده اند و با يک ائتلاف ظاهري مدعي مبارزه با داعش شدند در حاليکه از اين گروه تروريستي حمايت همه جانبه مي کردند. اعتراف به خلق داعش توسط خود آنها در سخنان آقاي ترامپ در زمان انتخابات به کرّات آمده بود. از سوي ديگر اعلام کردند که20 سال زمان براي مبارزه با داعش و نابودي آن لازم است در حاليکه جمهوري اسلامي با حمايت از برادران خود در سوريه و عراق در کمتر از دو سال داعش را در آستانه نابودي قرار داده است و واضح است که اين براي حاميان تروريست ها قابل تحمل نيست.
    
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه آمريکايي ها در مسئله برجام نشان دادند که قابل اعتماد نيستند و آبروي خود را بيش از پيش در سطح جهان بردند، افزود: البته پيشتر نيز مقام معظم رهبري و هم برخي مسئولان نسبت به غيرقابل اعتماد بودن آمريکا هشدار مي دادند اما خوشبختانه امروز براي جهان و حتي براي خود آمريکايي ها روشن شده است که دولت اين کشور قابل اعتماد نيست و حتي برخي از اعضاي هيئت حاکمه آمريکا نيز به آقاي ترامپ اعتراض مي کنند.
    
آملي لاريجاني با تاکيد بر لزوم شناخت و اتکا هرچه بيشتر به توان داخلي، تجربه برجام را تجربه اي بسيار مهم و عبرت آموز توصيف کرد و با تاکيد بر لزوم هوشياري هرچه بيشتر در برابر سياست هاي خصمانه آمريکا، سخنان رئيس جمهور کشورمان در واکنش به اظهارات ترامپ را شجاعانه، قاطعانه و به هنگام توصيف کرد.
    
    
نبايد دشمن را بزک کرد
    
وي با اخطار به برخي افراد و رسانه ها بابت انتشار تحليل هاي همسو با دشمن خاطرنشان کرد: متاسفانه برخي تحليل ها شبيه تحليل هاي دشمن است و اين بسيار تاسف آور است که ما بين خودمان نيز سخناني نظير سخنان دشمن بر زبان بياوريم. امروز مردم نياز به انسجام هرچه بيشتر و شناخت صحيح از دشمن دارند بنابراين نبايد دشمن را بزک کرد
    
    
تصفيه نزديک به 98 درصد سپرده هاي موسسات مالي و اعتباري 
    
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملکرد موسسات مالي و اعتباري و بعضي از بانک ها گفت: به واسطه عملکرد اين موسسات و بانک ها، برخي سپرده گذاران گرفتار مشکلاتي شده اند. اولاً بايد بپذيريم که بانک مرکزي در گذشته به وظايف خود درست عمل نکرده و کم کاري هايي داشته است. با اين حال با بروز برخي مشکلات، بانک مرکزي، مجلس، دولت و قوه قضائيه براي حل اين مشکلات وارد ميدان شدند و جلساتي داشته ايم که بانک مرکزي اخيراً تلاش هاي خوبي داشته است.
    
آملي لاريجاني افزود: برخي موسسات مالي با سوءاستفاده از اعتماد مردم وجوهي را جمع آوري کرده اند اما اين وجوه را در جايي غير از محل خود سرمايه گذاري کرده و سودهاي غيرعادي و غيرمعقول هم پرداخت مي کردند. مردم بايد هوشيار باشند که نفس پرداخت سودهاي کلان و خارج از چارچوب مقررات بانکي کشور، نشان دهنده يک مشکل است و چنين سودهايي غالباً از طرق طبيعي حاصل نمي شود بلکه بخشي از سپرده هاي مردم است که در قالب سود پرداخت مي شود.
    
وي با اشاره به اقدامات اوليه دستگاه قضايي در برخورد با مواردي که سپرده گذاران دچار مشکل شده اند، اظهار داشت: ما در گام اول تلاش کرديم که با توقيف اموال اين موسسات، جلوي حيف و ميل اموال مردم را بگيريم. گرچه برخي افراد متاسفانه همين قدم صحيح، قانوني و شرعي را معکوس جلوه داده اند و در برخي از شعب اين موسسات در پاسخ به سپرده گذاران که وجه خود را مطالبه کرده اند پاسخ داده مي شود که نمي توانيم پول شما را بدهيم زيرا قوه قضائيه آن را توقيف کرده است،! اين در حالي است که اگر ما طبق قانون اقدام به توقيف اين اموال نمي کرديم، همين ميزان از دارايي هاي موجود موسسات نيز که متعلق به مردم است توسط مديران اين موسسات حيف و ميل مي شد و از بين مي رفت. در حال حاضر با تلاش هاي بسيار، نزديک به 98 درصد سپرده ها تصفيه شده است و تنها 2 درصد باقيمانده که البته به لحاظ مبالغ سپرده ها ميزان قابل توجهي را به خود اختصاص مي دهد.
    
    
کشور چه نيازي به اين همه بانک خصوصي دارد؟
    
رئيس قوه قضائيه گفت: در جلساتي که با مسئولان بانک مرکزي و مقامات عالي نظام داشته ام اين موضوع را مطرح کرده ايم که واقعاً کشور چه نيازي به اين همه بانک خصوصي دارد؟ بانک ها حتي اگر مصداق بنگاه اقتصادي هم باشند نبايد همچون بنگاه هاي اقتصادي که ساختمان سازي مي کنند يا وارد تجارت خارجي مي شوند، عمل کنند. بانک ها بايد خدمات بانکي ارائه کنند و کارهاي اقتصادي کشور را با پرداخت تسهيلات حمايت کنند، نه اينکه خود وارد کارهاي اقتصادي آنچناني شوند. متاسفانه يک تلقي نادرست از دوران سازندگي به جا ماند که بانک هاي خصوصي مورد حمايت زياد قرار گرفتند و تبديل به بنگاه هاي اقتصادي خاص شدند. اين نادرست ترين کار در نظام بانکي کشور بود زيرا بانک بايد صرفاً حافظ پول و اموال مردم و ارائه دهنده خدمات بانکي و تسهيلات در حد مجاز باشد. علاوه براين، بانک ها بايد کفايتشان براي پرداخت ديون مردم در حد استاندارد باشد. لذا با توجه به مجموع اين مسائل بايد مانع ايجاد بي حساب و کتاب بانک ها باشيم، بانک هاي فعلي براي ارائه خدمات بانکي به مردم کفايت مي کنند.