نقد و بررسی " فرهنگ مصرف"روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 15 فروردین ماه سال 1388
"در پاسخ کالبد شکافی پرتوی از پیام نوروزی لوطی جماران باید گفت " خانه از پای بست و یرانست. خواجه در فکر نقش ایوانست"

لوطی جماران طبق نمایش تصویرار کشیدن و مار نمایش دادن و مار بازی و معرکه گردانی کردنن هرساله که در نوروز در سخنرانی خود در حرم امام رضا پیامی می دهد که جای قانون اساسی را می گیرد . زیرا که تبدیل به الگو ودستور لعمل برای مسئولین و جنگ وجدال جناحی و باندی در طول سال از یک سو می شود و از طرف دیگر نسخه ی عملی برای پاک کردن صورت مسئله و فرار از پاسخگوئی به مطالبات مردم می گردد . یعنی در حقیقت علیه ی ملت می شود.

اما جالب و عجیب است که چرا مشخص نیست پس از سپری شدن 30 سال از عمر ننگین رژیم تروریستی آخوندی که جامعه را شدیداً طبقاتی کرده است . بطوریکه شکاف عمیق طبقاتی میان اقلیت بالائی ها و حاکمان و اکثریت پائینی و محرومان آنگونه عمیق و گسترده شده است که طبقه ی میانی از بین رفته است . و تورم و گرانی و فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند و بهای نفت کاهش یافته است و بودجه با کسری فراوان مواجه است .

همچنین چرا زمانیکه عباس پالیز دار در در اردیبهشت ماه سال قبل در دانشگاه همدان در جمع بسیجیان اسامی 44 دانه درشت های مفسد اققتصادی و غارتگران منابع و ذخایر کشور و کلان دزدان حرفه ای بیت المال را اعلام و افشا کرد . نه اینکه صدای اعتراضی لوطی جماران در نیامد و از افشاگرحمایت نکرد ، بلکه بر عکس دست اقدام معکوس زد . زیرا که مهره ی دست آموز و ملیجکش سعید مرتضوی قاتل و شکنجه گر و دزد را سراسیمه وارد صحنه کرد و خود سکوت رضایتمندانه اختیار کرد . تا که فرمان بازداشت و بازجوئی افشاگر عباس پالیز دار را صادر کند . اما معلوم نیست که اکنون چه اتفاقی افتاده است که لوطی جماران متوجه اصلاح صرفه جوئی در مصرف شده و برایش فتوا صادر کرده است .

مهمتر اینکه ملای سرمقاله نویس نیز پس از 0 3 سال که از بقای ننگین رژیم مذهبی دین فروش و غارتگر و جنگ افروز و عوامفریب گذشته است . کشف کرده است که در قرآن توصیه به قناعت شده و برای معیشت روشن ترین دستور العمل فرهنگ مصرف تأکید کرده است . همچنین افزوده گذشته از خشک سالی و بحران اقتصادی و مالی براي ملت و مسئولان بخش هاي مختلف كشور صرفه جوئی يك فريضه است. زيرا که هيچ ملتي بدون رعايت فرهنگ مصرف نمي تواند به اهداف مهم پيشرفت و توسعه دست يابد. البته ملای سرمقاله نویس توضیح داده است که چگونه نه برای رهبر و مسئولان کشور که برای ملت فریضه ی مذهبی است تا که صرفه جوئی در مصرف پیشه کنند .

آیا این واقعاً مسخره نیست و توهین و دهان کجی آشکار به مردم ایران نمی باشد در شرایطی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند و جائیکه صحبت و سئوال و پرسش است که در دو سه سال اخیر مبلغ 200 میلیارد دلار در آمد ناشی از فروش نفت کجا رفته است ؟ به خصوص همین قبل از عید بود که بحث مفقود شدن بیش از یک میلیار دلار از سوی دولت نهم ادعای مکتبی و اصول گرائی دارد که مورد تأئید و حمایت لوطی جماران می باشد در مجلس ارتجاعی و کمدی و دکوری و انتصابی هشتم مطرح بود .

از سوی دیگر مگر فر اموش شده است که سال گذشته همین موقع پاسدار گماشته احمدی نژاد در شهر مذهبی قم چه گفت و چگونه گرد و خاک بر پا کرد و با عربده کشی ادعای مبارزه با مفسدان و مافیائی اقتصادی از جمله مافیای وارد کننده و توزیع کنند گان سیگار های قاچاق خارجی کرد که شامل حال پاسدار محسن رضائی دبیر مجمع مصلحت نظام می شد . یا اینکه در تور سفر های مارا تونی پر هزینه ی تبلیغات استانی در شمال و شهر ساری و سپس زنجان چه گفت و از پایمال شدن حق و حقوق 70% از سوی اقلیت 30% گفت و تهدید کرد که می خواهد با چاقوی ضامندار زنجانی شکم آنانی را پاره کند که پول های شان از پارو بالا نمی رود .

در خاتمه اینکه حال پرسش است که چگونه است که همه ی این اعترافات و افشاگری ها و تهدیدات فراموش شده است و به جای مفسدان اقتصادی و کلان دزدان بیت المال و به خصوص بریز و بپاش های بیت رهبری باهزینه ی تدارک منقل و دود و دم سورسات رهبر لوطی جماران که بیست و چهار ساعته برپاست، ملت محروم وتهی دست مورد مخاطب واقع شده است که می بایست صرفه جوئی کنند و برای شان رعایت فرهنگ صرفه جوئی و قناعت تجویز شده است که پیامی جز تحمل فقر و تورم و گرانی و شرایط سخت و طاقت فرسا تر از شرایط کنونی برای شان متصور نمی باشد. . بدتر اینکه ملای سرمقاله نویس افسوس جهان اسلام خورده که چرا از فرهنگ صرفه جوئی فاصله گرفته اند . ولی غیر مسلمانان رعایت می کنند . مهمتر اینکه معلوم نیست که چرا به جای برسی پرتوی از پیام نو روزی لوطی جماران در صحن امام رضا اعتراف نکرده است که خانه از پای بست و یرانست. خواجه در فکر نقش ایوانست .

هوشنگ � بهداد
شنبه 15 فروردین ماه سال 8 138