نقد و بررسی " چشم هاى باز و بسته (يادداشت روز("روز نامه ی کیهان پنجشنبه 3 ار دیبهشت ماه سال1388
"پس از فتضاح سخنرانی ضد اسرائیلی پاسداراحمدی نژاد در ژنو سوئیس ، اکنون برای عبور از بحران انزوا یجهانی مانور تبلیغاتی با پیشنهاد پاسخی بسته بندی هسته ای شروع شده است"

درست پس ازاینکه پاسدار احمدی نژاد گماشته لوطی جماران بدستور لوطی جماران و سپاه پاسداران نسخه دیکته شده علیه ی اسرائیل را در اجلاس ضد نژاد پرستانه ی دوربان � 2 ژنو قرائت کرد که موجب موج گسترده از انتقادات واکنشی جهانی را بهمراه داشت و بر ضریب انزوای جهانی رژیم تروریستی آخوندی افزوده است . اکنون مار بازان از درون جعبه ی مار گیری خود ی مار به بیرون رها کرده اند.

البته گفته می شود که تنظیم این نسخه دیکته شده ی ضد اسرایلی واکنش به درز خبر اخطار دهنده ی هشدار باش روسیه به مقامات رژیم تروریستی آخوندی بود که ناشی از احتمال تهاجم سریع جنگنده های نظامی اسرائیل به 140 فر ورند هواپیما های نظامی رژیم تروریستی آخوندی وجود د ارد که قرار بود اینان در روز ارتش29 فروردین ماه مانور نظامی هوائی دهند.اما پس از دریافت این اخطار با بهانه ابری بود ن آسمان تهران مانور نظامی هوائی در این روز و مراسمی لغو شد. بهرصورت می بایست از طریق حضور پاسدار گماشته احمدی نژاد در اجلاس ژنو وقرائت نسخه ی دیکته شده ی ضد اسرائیلی جبران و تلافی می شد . البته این نقش از موضع نمایندگی تام الاختیار مردم فلسطین ودایه نزدیک تر از مادر اجرا شد.

همچنین اکنون که فضای میان رژیم تروریستی آخوندی به علت اینکه یک شهروند آمریکائی ایرانی به نام رکسانا صابری که به 8 سال زندان محکوم شده است . همچنین به دلیل موضع گیری اوبامارئیس جمهور آمریکا و محکوم کردن پاسدار گماشته احمدی نژاد به خاطر سخنرانی ضد اسرائیلی د ر ژنو تیره تر شده است که رژیم تروریستی آخوندی به انزوای بیشتر منطقه ای و جهانی کشیده شده است.به خصوص اینکه فضای رقابت و تضاد ها جناح ها و باندهای داخلی و فضای انتخابات ریاست جمهوری هم مطرح می باشد .

بنابراین برای عبور از بحران ها و کاستن فشاربیرونی و منحرف کردن اذهان عمومی داخلی و بیرونی نسخه ی فرصت سوزی هسته ای از موضع طلبکارانه منتشر شده است. لذا پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس مأموریت یافته است تا پیرامون این بسته و پروژه ی هسته ای از 9 ماه پیش تا حال تحلیل دهد و با یکه تازی کردن قدرت نمائی کاذب و پوشالی کند و از موضع پیروزی دفاع از پروژه ی هسته ای از شکست اقدامات گروه 5+ 1 بگوید ونتیجه گیری کند که تلاش و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل بی اثر و بی ارزش بوده است . زیرا نه اینکه خللی در عزم جزم و راسخ مسئولان هسته ای ایجاد نشد و با شدت بیشتری این پروژه ادامه یافته است، بلکه موجب اختلاف و انشعاب به دو گروه 3- 3 اعضای 5+ 1 شده است .

خلاصه پاسدار وارونه گوی از چرخش سیاست 6 ماه قبل از پایان پذیری دوران ریاست جمهوری بوش گفته است . البته بدون اینکه هیچگونه اشاره ای به نقش دلال و جاسوس چند جانبه هوشنگ امیراحمدی کند که چطوری مورد عفو ملوکانه از سو ی پاسدار گماشته احمدی نژاد واقع شد . سپس وی به ایران دعوت شد وپس از دیدار و ملاقات هایش با برخی از اعضای دولت و مشاوران رئیس جمهور و مشغول فعالیت پشت پرده شد که عاقبت منجر به سفر رحیم مشائی به آمریکاودیدار بامشاور اوباما رئیس جمهور آمریکا شد . آنگاه جاده برای مشاوره ویژه شدن یک شهروند آمریکائی به نام حمید مولانا فراهم گردید . گرچه آنگونه که پاسدار محسن رضائی در سایت تابناک خود به این اقدام انتقاد کرد خلاف قانون اساسی رژیم تروریستی آخوندی بود .. ولی این انتخاب از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد انجام گرفت که اکنون چون پاسداریادداشت روز نویس حامی دولت و رئیس جمهور می باشد بطور آشکارا صورت مسئله را پاک کرده است تا که دولت بوش را علاقمند به بازگشائی گشایش دفتر دیپلماتیک در تهران به جای اجرا وافزایش تحریم ها معرفی کند و اوبامارا ادامه دهنده ی این سیاست جا بی اندازد که در برابر فشار و تحریم توقف غنی سازی اورانیوم شکست خورده وراهی جز تسلیم ندارد.

بهر حال بسته بندی پیشنهادی هسته ای که پس از سخنرانی جنجالی پاسدار احمدی نژاد گماشته در ژنو سوئیس ارائه شده است. گذشته ازاینکه جنبه ی تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دارد و تلاش مذبوحانه برای خنثی کردن انتقادات پیرامون این سخنرانی و منحرف کردن اذهان عمومی می باشد . از طرف دیگر ادامه ی سیاست فرصت سوزی هسته ای کذشته نیز هست .

در اصل این بسته ترجمان وبرگردان موضع لوطی جماران در سخنرانی نوروزی در صحن امام رضا در مشهد می باشد که لوطی جماران خطاب به اوباما گفت تا زمانی که پروژه ی هسته ای پذیرفته و به رسمیت شناخته نشود و دست از انتقاد کردن ازسیاست دخالت گری رژیم در کشور های همجوار و منطقه بر داشته نشود و سیاست محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران کنار گذاشته نشود و نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و عراق بیرون برده نشود . نه اینکه لحن شما تغییر نکرده است ونه تغییری در سیاست شما دیده نمی شود، بلکه شرایط همچون شرایط زمان بوش است و اوباما هم فرقی با بوش ندارد.

از طرف دیگر پیشنهاد جایگزین شدن شورای حکام به جای شورای امنیت سازمان برای رسیدگی به پرونده ی هسته ای است که به خاطرش سپاه پاسداران جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با اسرائیل را طراحی کرد که درنهایت بقول ولید جنبلاط برای عبور از بحران هسته ای رژیم تروریستی آخوندی ، منجر به سرزمین سوخته شده بنان شد.

درخاتمه اینکه پیام نهائی این است که گروه 5+ 1 می بایست به جای پذرش توقف غنی سازی اورانیوم و قبول تصویب نامه های شورای امنیت سازمان ملل و احترام گذاشتن به آن از سوی مسئولان رژیم تروریستی آخوندی ، بسته پاسخ پیشنهادی هسته ای تنظیم شده از غرب را تقبل کند که در آن در خواست شده است که اینان باید خودشان را با خواست و اهداف هسته ای رژیم تروریستی آخوندی همآهنگ و موافق کنند . البته اصل وراندمان چندین سال سیاست خائنانه مماشات گرایانه ی تجارت نفت و خون غرب است که بهتر از این نمی تواند چشم انداز و عایدی برای شان در بر دا شته باشد.

هوشنگ � بهداد
پنجشنبه 3 ار دیبهشت ماه سال1388