بر اساس گزارش نقل شده از واشنگتن تایمز که قرار است در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مهرماه دیداری رئیس جمهور احمدی نژاد با رئیس جمهور مصر محمد مرسی داشته باشد . سپس با وسطاطت بان کی مون در ضیافتی حضور یابند که اوباما حضور دارد.  بنابراین این اعلام آمادگی مرسی به ایران وحضور در اجلاس غیر متعهدها در تهران پیش در آمد  خبر اشاره شده است .البته نتیجه ی پیگیری دعوت کردن ازم حمد مرسی به تهران از سوی  پاسدار  احمدی نژاد وپیک ویژه ی اعزامی وی حمید بقایی به قاهره است.
سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد با اشاره به دیدار رئیس جمهور مصر با هیئت ایرانی گفت: آقای مرسی آمادگی خود را برای حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم‌تعهد که قرار است شهریورماه در تهران برگزار شود، اعلام کردندبه گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، محمد‌رضا فرقانی سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد که برای دعوت از رئیس‌جمهور مصر به همراه آقای بقایی به این کشور سفر کرده است، گفت: در ملاقاتی که معاون اجرایی رئیس‌ جمهور با رئیس جمهور مصر داشت، دعوتنامه رسمی دکتر احمدی‌نژاد برای شرکت رئیس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقدیم ایشان شد.وی با اعلام اینکه این دیدار در فضایی گرم و صمیمی در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شدف افزود: آقای بقایی ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و ملت ایران به آقای مرسی، درخصوص روابط دوکشور و راه‌های توسعه آن به گفت‌وگو پرداخت و با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تمدن غنی دو ملت ایران و مصر به‌عنوان کشورهای بزرگ اسلامی، با توجه به تحولات خاورمیانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترک فی مابین تاکید کرد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیروزی محمد مرسی را در انتخابات مصر به وی تبریک گفت و مراتب تاسف عمیق ملت و دولت ایران را از حادثه حمله به نظامیان مصر در رفح، در منطقه صحرای سینا اعلام کرد.در این دیدار محمد مرسی با تشکر از سفر معاون اجرایی رییس جمهور و هیئت همراه به این کشور، مراتب امتنان خود را از آقای دکتر احمدی نژاد برای دعوت کتبی و رسمی از وی به‌منظور شرکت در اجلاس پیش روی جنبش عدم‌تعهد اعلام و اظهار داشت پیش از این نیز رئیس جمهوری ایران به صورت تلفنی از وی دعوت به‌عمل آورده است.رئیس جمهور مصر سفر هیات ایرانی به مصر در این برهه زمانی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه آغازی بر گسترش روابط بین دو کشور باشد.وی افزود: در ماه مبارک رمضان که ماه دوستی مسلمانان است، برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور و موقعیت مردم ایران دعا می کنیم.مرسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی در منطقه ابراز امیدواری کرد ملت‌های عرب نیز مانند انقلاب ملت مسلمان ایران که بیش از 30 سال پیش به پیروزی رسید، پیروز شوند و با در دست گرفتن سرنوشت خود، بحران‌های موجود را پشت سر گذارند.وی در پایان ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آینده‌ای نزدیک نتیجه را به صورت رسمی به دولت ایران اعلام خواهیم کرد.
بازتاب این خبر نوعی گوشزد کردن است که پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور تلاش می کند هر طوری شده محمد مرسی را به تهران بکشاند در صورتی که در مصر مورد انتقاد واقع می شود .
یک روزنامه صهیونیستی امروز با انتشار کاریکاتوری به برخی از سران کشورهای اسلامی از جمله رئیس جمهور مصر اهانت کرد.مهر به نقل از روزنامه السفیر ، روزنامه اسرائیل هایوم امروز در نسخه کاغذی خود کاریکاتوری را با عنوان "مسابقه گاوچرانها در خاورمیانه "منتشر کرده است.در این کاریکاتور "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر سوار بر یک شتر دیده می شود و در کنارش "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان، و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس دیده می شوند.پیش از این محمد مرسی در یک آگهی تبلیغاتی صهیونیستی  که درباره ساخت هیکل سلیمان بر ویرانه های مسجد الاقصی منتشر شده ،مورد تمسخر قرار گرفته بود.
مشخص است که انتقاد یکی از دزد وبد نام ترین باند مافیایی غارتگر مؤتلفه از تعطیلی ب 5 روزه ی  بازار مرتبط با بر گزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران نه از موضع منافع ملی کشور ونه حتی دفاع از بازاریان نیست . زیرا که از یک سو در رابطه با اختلافات ناشی از جنگ قدرت و ثروت است واز طرف دیگر بدلیل کم شدن ضریب نجومی غارتگری در 5 روز تعطیلی می باشد.عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به‌شدت از تعطیلی چند روزه تهران به دلیل برگزاری اجلاس جنبش عدم متعهد انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، اسد الله عسگراولادی عضو کمیسیون فضای کسب و کار، کارآفرینی و مقررات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، با اشاره به اینکه اگر تهران تعطیل شود کشور تعطیل می‌شود، گفت: با تعطیل کردن تهران به مدت چند روز به دلیل حضور سران کشورهای غیرمتعهد صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار وارد خواهد شد.وی افزود: اگر سران می‌خواهند بیایند ایران قدمشان بر روی چشم ولی راهکار درست این است که محدودیت تردد در مناطق رفت و آمد آن‌ها ایجاد کنیم و امنیت آن مناطق و هتل‌های محل اقامت آن‌ها را بالا ببریم و بقیه شهر را از جمله ادارات، بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی را به تعطیلی نکشانیم.این فعال اقتصادی همچنین اشاره می‌کند در لندن با وجود برگزاری المپیک هیچ روزی را تعطیل اعلام نکرده‌اند، ضمن اینکه بر اساس ماده 26 قانون بهبود محیط کسب و کار دولت حق اعلام تعطیلات رسمی تحت همچین شرایطی را ندارد و کمیسیون کسب و کار اتاق تهران قویاً خواستار تجدید نظر در مورد تعطیلی پیش روی تهران دارد.به گزارش مهر، مسئولان دولتی اعلام کرده اند که به دلیل برگزاری اجلاس جنبش عدم متعهد، روزهای 7، 8، 9، 10 و 11 شهریورماه تعطیل خواهد بود.
اکنون مشخص شده است که چرا رهبرد ر دفاع از اهداف نظامی هسته ای چرا ادعا می کند تحریم هاا ثری ندارد و گرانی ها هم ربطی به تحریم ها ندارد .همانگونه که با این گزارش بیشتر شفاف می شود که ادعای کمدی ضد آمریکایی کردن رهبر ولی فقیه یعنی چه؟
در چهار ماهه نخست سال جاري حجم واردات گندم به كشور به بيش از 2.3 ميليون تن رسيدبراساس تازه‌ترين آمار گمرك ايران در مدت زمان يادشده بالغ بر 806.8 ميليون دلار گندم از 13 كشور جهان وارد ايران شد. اين ميزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزني 15 هزار واز نظر ارزشي 20 هزار درصد رشد نشان مي‌دهد. به معناي ديگر واردات گندم به كشور در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل از نظر وزني 158 و از نظر ارزشي 201 برابر شده است. همچنين تنها در تير ماه امسال حدود 480 هزار تن گندم وارد كشور شد.بيشترين حجم واردات گندم به ايران در چهار ماهه نخست امسال مربوط به سوئيس با 604 هزار تن، روسيه با 334 هزار تن، آلمان با 303 هزار تن، هلند با 256 هزار تن و برزيل با 231 هزار تن بوده است.همچنين در اين مدت نزديك به 126 هزار تن گندم نيزاز آمريكا وارد ايران شد. اين رقم نسبت به آمار واردات سه ماهه گندم از آمريكا رشد دو برابري را نشان مي‌دهد. آذربايجان، اتريش، ازبكستان، امارات، تركمنستان، سنگاپور و قزاقستان نيز از ديگر مبادي ورود گندم به كشور در چهار ماه سال 91 بودند. به گزارش ايسنا، واردات گسترده گندم به كشور طي سال جاري در حالي رخ داده كه چندي پيش جمعي از كشاورزان خوزستاني با امضاي نامه‌اي نسبت به پايين بودن قيمت خريد گندم اعتراض خود را اعلام كرده و خواستار تجديد نظر وزارت جهاد كشاورزي در اين قيمت‌گذاري شدند. خريد هر كيلو گندم 395 تومان تعيين شده بود كه پس از آن، اين مبلغ به ازاي هر كيلو 420 تومان تغيير كرد؛ اين درحالي است كه قيمت خريد گندم وارداتي بين 550 تا 600 تومان است. پيش‌بيني مي‌شود امسال بين شش تا هفت ميليون تن گندم وارد كشور خواهد شد.به تازگي قيمت نان در استانهاي مختلف كشور به طور متوسط حدود 30 درصد افزايش يافت. اين افزايش قيمت به افزايش جهاني قيمت گندم نسبت داده شده است. از سوي ديگر كيفيت پايين نانهاي توليد داخل نيز با انتقادات زيادي از سوي مصرف‌كنندگان مواجه بوده كه وعده داده شده با ورود گندمهاي باكيفيت اين مشكل تا حدودي برطرف مي‌شود.
چگونه است که در این رد یابی زمین خواران  اثر وخبری از محمد جواد لاریجانی زمین خوار رانتی نیست؟! مگر پرونده ی وی گشوده نشد وخود  زمین خوار از موضع طلبکارانه که زمین بایر را تبدیل به آباد وقابل استفاده کرده  ادعای  آمادگی  برای پاسخ دادن نکرد. چرا از سوی دستگاه فاسد قضاییه ی تبعیض آمیز ظالم  پرور  ومظلوم  کش تا کنون  در این هیچگونه اقدامی نشده است؟ همچنین چرا کسی جرأت نمی کند کلامی یا سخن وحرفی از 200 هکتار زمین های مرغوب ورامین کند که از سوی پاسدار شریعتمداری زیر پوشش مؤسسه فرهنگی کیهان در دوران مدعیان اصلاح طلبان اشغال  و بالا کشیده شده است؟
قوه قضائیه در حالی عزم خود را برای مبارزه با زمین خواری جزم کرده است که بی تفاوتی برخی سازمانها، عدم مستند سازی املاک و زمینهای دولتی و برخی چالشهای قانونی موجب شده تا زمین خواران و موقوفه خواران همچنان به تصرفات خود ادامه دهند.به گزارش خبرنگار مهر، آبانماه سال گذشته بود که آیت الله صادق آملی لاریجانی اعلام کرد عزم دستگاه قضا برای مبارزه با زمین خواری جزم است و به روسای دادگستریها دستور داد دراین پرونده ها به سرعت وارد شوند. ولی در این میان سازمانهای دولتی آن طرف پرونده ها تشکیل می دهند. به گفته کارشناسان اگر املاک و زمینهای دولتی مستند سازی شود و زمینهای بی سر و سامان ساماندهی شوند رد پای زمین خواری کمرنگ تر خواهد شد.تشکیل 250 پرونده زمین خواری در یکسال.بر اساس این گزارش، سالهاست که دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری بررسی و پیگیری پرونده های بزرگ کوچک زمین خواری را در دستور کار خود قرار داده ولی به گفته مسئولان این دادسرا برخی از این زمین خوارها آنقدر از شگردهای قانونی استفاده می کنند که دستگیری آنها مدتها طول می کشد. در عین حال به گفته مسئولان استان تهران در سال گذشته بیش از 250 پرونده زمین خواری در تهران تشکیل شده که موجب آزادی 600 هکتار زمین شد.پرونده موقوفه خواران بزرگ تهران همچنان مفتوح است.البته ناگفته نماند که در کنار زمین خواریهای بزرگ موقوفه خوارها هم دست به کار شده و سالهاست بر موقوفات امامزاده ها سایه انداخته اند. پرونده آقای "الف" و آقای "ر" یکی از صدها پرونده موقوفه خواری بزرگ در سطح پایتخت باشد که بتوان به آن اشاره کرد. پرونده هایی که در آن موقوفه خواری امامزاده زید با هشت هزار متر مربع و موقوفه خواری بخشی از شهر قدس و شهریار با هزاران متر مربع را شاهد هستیم. هر چند هنوز این دو پرونده به سرانجام نرسیده است ولی مسئولان سازمان اوقاف می گویند: این موقوفه خواران مانند ماهی از دستان قانون لیز می خورند و ما چشم و امیدمان به قاطعیت قوه قضائیه است.تشکیل 3400 پرونده موقوفه خواری در یک سال.حجت الاسلام علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با مهر عنوان کرد: در سال گذشته سه هزار و 400 پرونده وقفی در دادگاهها با 140 وکیل پیگیری شده که رای 2 هزار و 700 پرونده در مرحله اجرا قرار دارد..تغییر کاربری اراضی ملی شکل جدید و خطرناک تر زمین خواری.در این میان رسول اشرفی پور مدیر کل محیط زیست استان تهران پرده از فاز جدید زمین خواری در تهران برمی دارد و در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در شیوه های جدید زمین خواری که بسیار خطرناک تر از تصرف زمین است افراد به صورت قانونی اقدام به خریداری زمین می کنند اما بعد از فنس کشی در طی چند سال به تدریج تغییر کاربری انجام داده و شروع به ساخت و ساز در دل مناطق حفاظت شده می کنند. تا کنون با یکی دو مورد از این تغییر کاربریها در داخل پارک ملی برخورد شده و مواردی هم از طریق اداره امور اراضی سازمان جهاد که مسئول جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی است در حال پیگیری است که متأسفانه در این مورد هم همکاری خوبی از سوی این سازمان انجام نشده استمحیط زیست حق شکایت از زمین خواران را ندارد!البته موضوع به همین اخطار پایان نمی یاید چرا که این مقام مسئول محیط زیست در تهران مدعی است که سند هیچیک از اراضی چهارگانه حفاظت شده به نام سازمان محیط زیست نیست و بر این اساس سازمان محیط زیست به عنوان شخص ثالث حق شکایت علیه زمین خواران در دادگاه را ندارد. هنگامی که زمین خواری و تصرف اراضی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست رخ می دهد محیط زیست در نقش شخص ثالث نمی تواند طرح دعوی و شکایت کند بلکه تنها می تواند به سازمان جنگلها گزارش دهد و این سازمان شکایت کند که در مواردی منابع طبیعی با محیط زیست همکاری لازم را نمی کندحتی سازمان محیط زیست پلاک و مشخصات دقیق مستثنیات مردم در اراضی ملی را ندارد تا در صورت تجاوز افراد از حریم مستثنیات شخصی بتواند با آنها برخورد کندنهادهای دولتی زمینهای خود را رها کرده اند.در این میان مرتضی تورک معاون دادستان تهران و رئیس دادسرای ویژه زمین خواری در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: اگر واقعا می خواهیم پدیده زمین خواری در تهران ریشه کن شود باید نهادها و سازمانهای دولتی توجه بیشتری کنند ولی واقعا این نهادها املاک و زمینهای خود را رها کرده اند. به عنوان نمونه ادارات مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی تمرکز خود را در موضوعات دیگری گذاشته اند در حالی که یکی از مشکلات عدم مستند سازی و تعیین حد فاصل بین اراضی ملی و مستثنیات اشخاص است.انتقاد از وزارت مسکن.تورک اظهار داشت: در چند ماه گذشته پرونده های مهمی به نتیجه رسیده است که امیدواریم با حکم دادگاه زمین خواران به سزای خود برسند. در این چند ماهه 15 زمین خوار بزرگ زندانی شده و تعدادی از کارکنان دولت که در این زمین خواریها دخیل بوده اند شناسایی شده اند.رئیس اسبق دادگاه انقلاب اهواز در خصوص برخی از زمین خواریهای تهران می گوید: در ماده 10 قانون زمین شهری آمده است اراضی که در حریم شهر قرار می گیرد باید از طریق وزارت جهاد به وزارت مسکن واگذار شود.  به عنوان نمونه در منطقه شمال غرب تهران تا نزدیکی امامزاده داوود به عنوان حریم شهر تعیین و نگهداری اراضی را به وزارت مسکن سپرده اند حال سوال اینجاست که با این وسعت از اراضی وزارت مسکن از نظر عده و عده توان نگهداری از آن را دارد؟زمینهای کن و سرخه حصار بی سرو سامان است.تورک می گوید: شما فقط بیائید مناطق کن و سرخه حصار و خجیر را مشاهده کنید که چه وضعیت بی سروسامانی دارد. همین الان در منطقه کن حدود 70 مورد دستور قضایی برای تخریب و بازپس گیری زمین داریم که می توانیم اجرایی کنیم. در ماههای گذشته هم چند دهیار و عضو شورای شهر در این مناطق را به دلیل صدور مجوزهای غیرقانونی بازداشت کردیمدوسال تحقیق و بررسی برای یک پرونده زمین خواری بزرگ.معاون دادستان تهران گفت: پرونده ای در این دادسرا در حال پیگیری است که پای یک میلیون و دویست هکتار زمین در میان است. ما حدود دو سال روی این پرونده وقت گذاشته ایم و امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسدتخریب 5 ویلا در شرق تهران.تورک همچنین اعلام کرد: در هفته گذشته 5 ویلا در منطقه سنجریان در شرق تهران که توسط زمین خوارها ساخته شده بود با حکم دادگاه تصرف و تخریب شده و به اموال دولتی برگردانده شدتوصیه های جلوگیری از طعمه شدن.رئیس دادسرای ویژه زمین خواری به شهروندان تهرانی هشدار داد که قبل از ساخت و ساز از مراجع رسمی استعلام کنند. این را هم بدانید که جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی و ساخت و ساز در حریم تهرن را جدا در دستور کار خود داریم. همچنین دستگاههای متولی باید مسئولیت اراضی خود را بر عهده بگیرند و اگر تصرفی رخ داد به سرعت گزارش دهند در غیر اینصورت دادستانی تهران به عنوان نمانیده مدعی العموم اولین متهم در زمین خواری را خود دستگاه دولتی می داند. افرادی هم که به امید به دست آوردن اراضی و اموال و صاحب ویلا شدند وارد تیمها و گروههای جعل اسناد می شوند بدانند که دادستانی و پلیس تمامی این باندها را شناسایی کرده و مبارزه با این افراد و گروهها در دستور کار دادسرای ناحیه 3 تهران قرار دارد