دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 7 شهریور ماه سال 1391
نقد وبررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان  " نياز جدي تبديل جنبش به سازمان "  
"قلم بر دست وامدار غیر ایرانی یادداشت روز نویس  بهمان سبک ادعای خمینی شیاد وحامیانش پیرامون برگزاری اجلاس غیر متعهد ها نظر وتحلیل داده است . چون با اکثریت اعضا ی جنبش غیر متعهد ها ریاست 3 ساله  به رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نامتعارف ایران داده شده است . بنابراین این امتیاز یعنی حمایت از مشروعیت سیاسی می باشد که ثابت می شود که رژیم ضد بشری وقرون وسطایی نه منزوی نیست ، بلکه این آمریکا است که منزوی می باشد"
قلم زن یادداشت روز نویس  وامدار محور اجلاس 5 روزه ی غیر متعهدها در تهران  آنگونه مانور تبلیغاتی داده است  که الگو گرفته از  سیاست تبلیغاتی خمینی شیاد وحامیانش اوایل انقلاب است که برای اینکه  می خواستند طلبکارانه گران فروشی کنند .مدعی می شدند که 98% آرأی " آری به یک کلمه نه کم نه بیش " به جمهوری اسلامی   داده شد  ومخالفان 2% هستند. بنابراین این مخالفان که شامل جریانات سیاسی و حامیان رژیم گذشته را یک کاسه می کرد تأکید می شد  که  اینان نه حق اعتراض که حق نفس کشیدن ندارند .اکنون قلم بر دست وامدار غیر ایرانی یادداشت روز نویس  بهمان سبک ادعای خمینی شیاد وحامیانش پیرامون برگزاری اجلاس غیر متعهد ها نظر وتحلیل داده است . چون با اکثریت اعضا ی جنبش غیر متعهد ها ریاست 3 ساله  به رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نامتعارف ایران داده شده است . بنابراین این امتیاز یعنی حمایت از مشروعیت سیاسی می باشد که ثابت می شود که رژیم ضد بشری وقرون وسطایی نه منزوی نیست ، بلکه این آمریکا است که منزوی می باشد . بهرحال  در ادامه بیشترمانور تبلیغاتی داده است که بلی این فرصت طلایی 3 ساله بسیار مناسب است که  باید بهره برداری در راستای اهدافی باشد که مواجه با بحران است و این امتیاز ریاست جنبش غیر متعهدها  کمک به عبور از بحران می کند . البته قلم زن تصویر مارکش و مار قالب کن نمی گوید که ریاست 3 ساله گذشته  این جنبش غیر متعهد ها بر عهده مصر بود که منجر به سقوط حسنی مبارک شد. مهمتر اینکه به جز تعدادی انگشت شمار بقیه کشورهای عضو رابطه دیپلماتیک و سیاسی واقتصادی وتجاری ونفتی ونظامی با آمریکا دارند . تازه قلم زن وامدار به 3 سال ریاست  قانع نشده و آن را دوبله و6 ساله کرده است .چونکه ریاست دوره ی بعدی این جنبش با ونزوئلا می باشد .  البته بدون توجه که آیا چاوز با بیماری سرطانی که دارد تا آن موقع زنده می ماند . یا اینکه سرنوشت انتخاب بعدی ریاست جمهوری در ونزوئلا چه می شود ورابطه اش با حاکمان ایران چگونه خواهد بود .ولی وی از موضع سیاست توبره و آخوری  حساب 6 ساله ی دو دوره ی 3 ساله باز کرده و مدعی شده است  بايد اين نكته اضافه شودباتوجه به آنكه رياست بعدي جنبش را متحد استراتژيك ايران در آمريكاي لاتين- ونزوئلا- برعهده دارد، در واقع ايران مي تواند روي يك دوره پيوسته 6ساله حساب باز كند و اين فرصتي بسيار بزرگ و كافي براي پيگيري تحول در اهداف، اصول و كاركردهاي جنبش و ارتقاء آن به سمت يك سازمان كارآمد جهاني مي باشد. بهرحال یادداشت روز نویس غیر ایرانی پس از حاشیه رفتن ومانور دادن محور این اجلاس در پایان تأکید کرده است که  این چنین باید نهادهای حکومتی در این مورد همآهنگ شوند تا هرچه بیشتر از این اجلاس 5 روزه در تهران فرصت طلبانه در راستای اهداف مشخص بهره برداری همه جانبه مطلوب کنند:
"رسانه هاي غربي و يا مرتبط با غرب تلاش كردند تا «وجه سلبي» اجلاس عدم تعهد در تهران برجسته ديده شود و وجه ايجابي آن تحت الشعاع قرار گيرد. در اين ميان خبرگزاري رويترز دو روز پيش نوشت: «ايران با برگزاري اين نشست به جنگ سياست انزوا رفته است» و شبكه الجزيره گفت: «ميزباني ايران، هجمه تبليغاتي منزوي شدن ايران را درهم شكسته است.» خبرگزاري آسوشيتدپرس هم نوشت: «اين اجلاس، ويترين مناسبات جهاني ايران است» و شبكه فاكس نيوز هم گفت: «ايران رياست بزرگترين بلوك رأي دهنده سازمان ملل را در اختيار مي گيرد.»ايران سه سال، رياست بر اين جنبش را بعهده دارد و اين يك فرصت مهم براي جنبش و ايران به حساب مي آيد. باتوجه به اينكه بدست آوردن رياست جنبش نيازمند كسب اكثريت آراء سران جنبش (118 نفر) مي باشد بنابراين نبايد ترديد كرد كه پذيرش رياست ايران بر اين جنبش توام با پذيرش نگرش هاي ايران در عرصه سياست خارجي بوده است و اين خود ضمن آنكه يك علامت روشن از تحول خواهي اكثريت اعضا مي باشد در عين حال به معناي پشتيباني اكثريت از نگرش هاي ايراني در اين عرصه مي باشد با اين وصف ايران در اين برهه حساس ضمن آنكه مسئوليت سنگيني را بر دوش دارد، فرصت طلايي هم براي پيشبرد سياست خارجي استقلال طلبانه و آرمان گرايانه خود در اختيار دارد. بايد به اين نكته اضافه كرد كه باتوجه به آنكه رياست بعدي جنبش را متحد استراتژيك ايران در آمريكاي لاتين- ونزوئلا- برعهده دارد، در واقع ايران مي تواند روي يك دوره پيوسته 6ساله حساب باز كند و اين فرصتي بسيار بزرگ و كافي براي پيگيري تحول در اهداف، اصول و كاركردهاي جنبش و ارتقاء آن به سمت يك سازمان كارآمد جهاني مي باشد.رياست ايران براين جنبش يك فرصت مهم و تاريخي و تا حد زيادي تكرارناپذير به حساب مي آيد. از قضا دوره رياست ايران با شروع تحولات عمده در عرصه هاي بين المللي و منطقه اي همراه گرديده است. ايران بايد با تجميع ظرفيت هاي خود در دولت، مجلس، قوه قضائيه، و سازمان هاي فراقوه اي خود نظير صداوسيما، سپاه و بسيج و... از اين فرصت زودگذر براي ارتقاء جنبش و تأمين حداكثر منافع ملي استفاده كند. مبادا اين فرصت مثل فرصت رياست ايران بر سازمان كنفرانس- همكاري هاي- اسلامي از بين برود و همت مسئولان امر تنها معطوف به 5روز اجلاس شانزدهم عدم تعهد شود و يا خداي نكرده برگزاركنندگان با تنگ نظري از به كارگيري ظرفيت هاي ساير دستگاه هاي كشور امتناع ورزيده و اين فرصت تاريخي را به حوزه هاي تنگ جناحي سوق بدهند.فرصت سه ساله رياست ايران بر جنبش عدم تعهد نياز به برنامه ريزي سه ساله و ستادهاي خاص براي به نتيجه رساندن تحول و ارتقاء موقعيت جنبش دارد در اين ميان دانشگاه ها و ساير محافل نخبگي كشور مي توانند ظرفيت هاي خود را براي تحقق هدف بزرگ تغيير ساختار بين المللي مطابق با منافع ملي ايران و منافع ساير ملت ها به ميدان بياورند و نقش تاريخي خود را ايفا نمايند". 
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 3 شنبه 7 شهریور ماه سال 1391
نياز جدي تبديل جنبش به سازمان (يادداشت روز)