گزیده خبر های 9 اردیبهشت -91
یک مقام نظامی مصر در مصاحبه با «ورلدنت دیلی» خبر داد.مذاکرات محرمانه ایران و مصر درباره همکاری های استراتژیک. خبرگزاری فارس: یکی از مقامات نظامی مصر در مصاحبه با یک وب‌سایت آمریکایی تصریح کرد که هیئت نظامی مصر و سران سیاسی اخوان‌المسلمون در حاشیه اجلاس «نم» در خصوص همکاری‌های استراتژیک با مقامات ایران دیدار محرمانه‌ای برگزار می‌کنند.
با این تبلیغات دروغین و وارونه قرار است چه کسی گول زده شود .زیراکه مصر جزو هم پیمانان عربستان وقطر و ترکیه وحتی آمریکا می باشد که خواهان برکناری بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار سوریه می باشد . در صورتیکه رژیم فاشیستی مذهبی مدعی ضد آمریکا و دشمن عربستان وقطر وترکیه وهم پیمان سوریه است . بنابراین با این شکاف واختلاف وعدم رابطه با مصر که وجود دارد می توان قبول کرد همکاری استراتژیک میان دو کشور وجود داشته باشد؟
به گزارش فارس، یکی از مقامات نظامی مصر در مصاحبه با وب‌سایت آمریکایی «ورلدنت دیلی» اعلام کرد که هیأتی از مقامات نظامی مصر و رهبران سیاسی اخوان‌المسلمون درصددند با مقامات ایران در خصوص همکاری‌های نزدیک‌تر استراتژیکی گفت‌وگوهای محرمانه‌ای برگزار کنند.این مقام مصری قبل از ورود هیأت مصر به ایران برای حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد موسوم به «نم» اعلام کرده بود که هیأت مصر، امروز، پنجشنبه، برای حضور در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد وارد تهران خواهند شد و «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر در رأس این هیأت خواهد بود.به گفته این مقام مصری، هیأت مصر شامل فرماندهان نظامی و همچنین استراتژیست‌های ارشد اخوان المسلمون هستند.بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای ایران و مصر مرحله جدیدی در روابط بین دو کشور است.ورلد نت دیلی ادامه داد که سفر مرسی به ایران پس از آن صورت گرفت که گزارش‌های هفته جاری حاکی از آن است که رئیس‌جمهور مصر پیشنهاد دیدار از تل‌آویو را رد کرد و یک روز پس از آنکه «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مرسی درخواست کرد تا از تل‌آویو دیدار کند، یکی از مقامات اخوان المسلمون اعلام کرد که چنین دیداری غیرممکن است.
 این دوگزیده خبر که مرتبط ومتضاد گزارش ادعای  خبر قبلی می باشد  که گزارشگر خبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس مدعی همکاری استراتژیک میان مصر و ایران شده است . در صورتی که سیاست شان مقابل سوریه مقابل همدیگر می باشد . زیرا که موضع مرسی رئیس جمهور مصر با وزیر امور خارجه ی سوریه تند وتیز وتهدید آمیز علیه ی هم می باشد.
محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطالب زیر را درباره سوریه بیان کرد.- دو ملت فلسطین و سوریه برای کسب آزادی، قهرمانانه تلاش می کنند.-  اعلام همبستگی با مردم سوریه در مقابل حکومتی که مشروعیت خود را از دست داده است ، وظیفه اخلاقی است.از انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه به حکومت دموکراتیک و آزاد حمایت می کنیم.باید سوریه را از ورود به جنگ داخلی یا تجزیه باز داشت.- آماده همکاری برای جلوگیری از خون ریزی در سوریه هستیم. توقف این خون ریزی بدون دخالت تاثیر گذار و فعال همه ما امکان پذیر نیست.مصر آماده همکاری کامل با همه طرف ها برای توقف خون ریزی در سوریه است.آماده حمایت از سوریه جدید و آزاد هستیم.از میزبانی و تلاش های ایران و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، برای برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد تشکر و قدردانی می کنم.-  شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اصلاح و توسعه یابد تا بیش از پیش، بیانگر و نمایندگی جامعه جهانی را داشته باشد.- اختیارات مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید افزایش یابد.باید از مردم فلسطین و مبارزات مردم این کشور در مقابل اشغالگری اسرائیل حمایت کرد.- مشارکت همه کشورها در اداره جهان و ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای الزامی است.- به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پایبند هستیم.- اطمینان داریم ایران قدرت اداره و ریاست جنبش عدم تعهد را با حفظ تعهدات خود دارد.انتقاد شدید وید معلم از مرسی . وزیر امور خارجه سوریه اظهارات رئیس جمهور مصر در نشست سران عدم تعهد در تهران را زیر پا گذاشتن اصول جنبش عدم تعهد و دخالت در امور سوریه عنوان کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، ولید المعلم وزیر امورخارجه سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهارات محمد مرسی رئیس جمهوری مصر را دخالت در امور داخلی کشورش دانستالمعلم تاکید کرد که محمد مرسی با اظهارات خود اصول جنبش غیر متعهدها  را زیر پا گذاشت.وی افزود: سخنان مرسی در حداظهارات رئیس یک حزب است و در حد ریاست جنبش بین المللی غیرمتعهدها به شمار نمی رود.رئیس جمهوری مصر روز پنجشنبه در بخشی از اظهارات خود در نشست جنبش غیر متعهدها از نظام حاکم بر سوریه انتقاد کرد.
سردار جزايري: اموال خود را ولو با زور از آمريكا پس مي‌گيريم
قمپز تو خالی پاسداری  که رهبرش قادر نیست بدون باج دادن به حزب الله لبنان و حماس و سوریه .... به بقای ننگین خود ش ادامه دهد. پس از کش آمدن لیست تحریم ها از سوی آمریکا مدعی شده است که با زور اموال پاسداران را از آمریکا پس می گیرد
 معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، در واكنش به تصميم كنگره آمريكا مبني بر توقيف دارايي‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر 50 سال طول بكشد، دارايي‌هاي بلوكه شده در ‌آمريكا را ولو با زور بازخواهيم ستاند.به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار مسعود جزايري تصريح كرد: بلوكه كردن دارايي‌هاي جمهوري اسلامي ايران تروريسم اقتصادي و سرقت مالي است كه متاسفانه آمريكا همچون ساير عرصه‌هاي تروريسم و حذف فيزيكي انسان‌ها در آن تبحر دارد.وي ادامه داد: اين خوش‌‌خيالي است چنانچه آمريكا تصور كند كه دارايي‌ها و اموال ايران را براي هميشه به سرقت برده است. آنها مطمئن باشند كه ما اموال خود را از شيطان بزرگ پس خواهيم گرفت.معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان تاكيد كرد: دير نيست روزي كه پاشنه در به نفع جمهوري اسلامي ايران بچرخد و رژيم شرور آمريكا مجبور خواهد شد چند برابر اموال توقيفي را مسترد كند و مردم آمريكا نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشند.
سلطانیه : سایت پارچین ارتباطی با تاسیسات هسته ای ندارد
اگر ارتباطی ندارد پس موش گربه بازی برای چیست؟ پاک سازی کردن برای تأخیر باز رسی ناشی از چیست؟
نماینده دائمی ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای، درباره تامین سوخت کشتی های ایران با استفاده از اورانیوم 60 درصد غنی شده گفت: چنین صحبتی در مجلس انجام شده و هنوز ابلاغیه ای به دولت ابلاغ نشده است. هر وقت جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد مثل گذشته موارد را به آژانس ابلاغ می کند. زمانی که خواستیم غنی سازی 20 درصد انجام دهیم به آژانس اعلام کردیم و اگر قصدی برای انجام این کار باشد آن را به آژانس اطلاع می دهیم.به گزارش ایلنا، علی اصغر سلطانیه تصریح کرد: در مورد پارچین اخباری که هست به نظر مضحک است اینکه عده ای از سایت نظامی بازدید کنند ربطی به بازدید از تاسیسات هسته ای ندارد اگر هم قبلا بازدیدی از پارچین انجام شده این بازدید توسط بازرسان بوده است.وی در مورد بازدید از سایت های هسته ای کشور گفت: ما در سال 2011 که گروه های عدم تعهد، گروه 77 و اتحادیه عرب ازتاسیسات هسته ای بازدید کردند دعوتی هم از سفرای کشورهای اتحادیه اروپا و سفیر دوره ای آن داشتیم اما نپذیرفتند و پاسخ دادند شما پاسخ به آژانس بدهید که به آنها پاسخ دادیم بازرسان آژانس هر روز اینجا هستند و بازدید نمی کنند بلکه بازرسی می کنند.
مرز ايران با شمال عراق بسته شد
این وحشت ناشی از  نگرانی از برگزاری اجلاس غیر متعهد ها در تهران است .از سوی دیگر زدن زیرآب ادعای مضحک ایران  امن وآزادی ترین کشور جهان است .چونکه نه تهران پاک سازی وتعطیل وخلوت  شده است ، بلکه نوار مرز با عراق هم مسدود می شود.
باشگاه خبرنگاران: برخي رسانه هاي عربي اعلام كردند؛ به دليل برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد، مرز ايران با شمال عراق بسته شده است.  "رستم محمود" مسئول مرزهاي بين المللي بين اقليم شمال عراق با ايران، با تائيد اين خبر افزود: پيش از آغاز به كار اجلاس غير متعهدها در ايران، در ديدار با مقامات ايراني تصميم گرفته شد كه گذرگاه هاي مرزي بين اين كشور و اقليم شمال عراق به مدت يك هفته بسته شود. وي افزود: هم اكنون تصميم در اين مورد در مرزهاي دو كشور قابل اجراست و تا يكشنبه هفته آينده ادامه دارد. گفتني است؛ شمال عراق با ايران در سه گذرگاه مرزي بين المللي به نامهاي: باشماخ، پرويز خان و حاج عمران و به اضافه برخي گذرگاه هاي غير رسمي مراوده دارد و از اين معابر فعاليت هاي تجاري و صادرات و واردات گسترده بين دو كشور انجام مي شود.