گزیده خبر های 9 شهریور 91 – قسمت-2
در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهد.مرسی با ‌احمدی‌نژاد دیدار کرد.خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور مصر در حاشیه اجلاس سران عدم‌تعهد ‌با رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و رایزنی کرد.
اولاً این دو در نشست  اضطراری کنفرانس اسلامی در عربستان با هم دیدار داشتند .دوماً این اوج افلاس وایزولگی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف می  با شد که نیاز شدید به اینگونه دیدار های تبلیغاتی تشریفاتی برای مشروعیت کاذب دارد .
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، "محمد مرسی" رئیس‌جمهور مصر دقایقی پیش در حاشیه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.نشست سران نم پیش از ظهر امروز با سخنرانی مقام معظم رهبری در سالن اجلاس سران افتتاح شد و دو روز در این محل برپاست.
یک شکست دیگر برای حاکمان ایران و برنامه ریزان اجلاس پرهزینه وتشریفاتی  اجلاس غیر متعهدها در تهران چو ن نه اینکه هیچیک از مقامات ترکیه در این اجلاس حضور نداشتند، بلکه گزارش شده است که نخست وزیر ترکیه سفر به جمهوری آذربایجان و اوکراین و بوسنی هرز گوین می کند که نمی تواند بی ربط به اوضاع بحرانی سوریه هم پیمان حاکمان ایران نباشد.
دفتر نخست وزیری ترکیه از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به جمهوری آذربایجان، اوکراین و بوسنی هرزگوین خبر داد.به گزارش روزنامه الیوم السابع، دفتر نخست وزیری ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور از روز 11 سپتامبر(21 شهریور) سفر خود به کشورهای جمهوری آذربایجان، اوکراین و بوسنی هرزگوین را آغاز می کند.در این بیانیه همچنین آمده است طی این سفر که تا 15سپتامبر به طول می انجامد اردوغان مذاکرات دو جانبه ای را با رهبران و سران کشورهای مذکور برگزار و در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت وگو خواهد کرد.
2هزار آقازاده در لندن درس مي‌خوانند!"
 این آمار جالب است .زیرا که فاش و رسوا کننده ی  جنگ زرگری  با دولت فخیمه ارباب انگلیس است .طوریکه   تهاجم اشغال گرانه ی سفارت انگلیس در تهران شد که معلوم نیست این اشغال گری وتهدید به قطع رابطه با اعزام 2 هزار آقازاده به لندن برای چیست؟
«علي ثمري» مشاور سابق احمدي‌نژاد،‌ در گفت‌وگو با روزنامه جوان اظهار داشت: ...آنچه كه هست بعد از جنگ ما با فرهنگ عشق‌بازي با خدا فاصله گرفتيم. به دليل ارتباطات بيش از اندازه ما با اهل دنيا، اهل خارج كشور با همين عناوين پرطمطراق سازندگي و صادرات و واردات تمدن، اين مشكلات بيشتر شد. آمديم به خاك،‌ آهن، بتون و... ارزش قائل شديم و از دل‌ها و قلوب و مغزها كه مركز تفكر و ايده‌ها است غافل شديم. آنقدر كه براي ساخت و ساز اهتمام داشتيم، به ساخت و ساز روحيه جوانان اهميت داديم؟ روي اين غفلت اصرار داشتند. البته به اين نوع مسائل اصلاً توجه نداشتند. وقتي كه آمار نشان مي‌دهد كه بيش از ۲هزار آقازاده در لندن درس مي‌خوانند، خود بيانگر اين موضوع است. كسي كه بچه و خانواده خود را به لندن مي‌فرستد و از انگلستان اقامت دائم مي‌گيرد، اصلاً ديگر براي اينجا ارزشي قائل نيست كه بخواهد دغدغه داشته باشد و زحمت بكشد. اينها هم توجهاتشان به آن طرف آب است. مي‌بينيد كه تا دري به تخته‌اي مي‌خورد از كجا مي‌توان پيدايشان كرد. ... ببينيد ۲ هزار نفر رقم كمي نيست اينها سيستم آموزش و پرورش كشور را برطرف‌كننده نيازهاي خود نمي‌ديدند يا مسئله چيز ديگري است كه ما نمي‌دانيم. چه دليلي داردكه بچه‌هاي آنها در لندن درس بخوانند؟ اينها افراد خودفروخته هستند و اعتقاد به رشد و روي پاي خود ايستادن و دست به يقه شدن با استكبار را ندارند.... شما بزرگ‌تر از اين فاجعه مي‌خواهيد؟ دولتي كه برخي وزراي آن فاسد و منافق و خودفروخته هستند مي‌خواهند فساد را از بين ببرند؟ آيا نيروهاي رزمنده و مخلص و جانباز در اين سيستم جايي دارند؟ معلوم است نتيجه آن مي‌شود كه گفته شد. 
صدها کارگر بازارچه پرویزخان دست از کار کشیدند
بازهم ولی فقیه از موضع وارونه گویی و دفاع از اهداف نظامی هسته ای ادعا کند تحریم ها  اثری ندارد وربطی به گرانی ها ندارد .حتی اجلاس 120 میلیارد تومان هزینه ی برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران کند تا در سخنرانی ضد آمریکایی واسراییلی ودفاع از هم پیمان سوریه  بازهم تأکید کند که تحریم ها اثری ندارد .چون نه رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی با تحریم ها ایزوله شد که آمریکا منزوی شده است .
به گزارش کرمانشاه پست روز گذشته ( یکشنبه ) صدها کارگر بازارچه پرویزخان بدلیل عدم پرداخت دستمزد روزانه معوق خود دست از کار کشیدند.بیش از دو هفته است دستمزد کارگران پرداخت نشده است . یکی از کارگران به کرمانشاه پست گفت : آقایان هر روز سفره هایشان رنگی می شود و ما کارگران هر روز سفره هایمان خالی .کارگری دیگر می گوید : سئوال ما اینست چگونه دستمزد روزانه ما را پس از گذشته دو هفته هنوز پرداخت نمی کنند ؟!از بازارچه خبر می رسد مسئولان با مراجعه به قصرشیرین و برخی نقاط نزدیک تعدادی از بیکاران را برای کار در بازارچه گسیل داشته اند .بازارچه پرویز خان مهمترین پایانه صادرات به کشور عراق است.  تعطیلی و رکود صنعت نساجی : بیکار شدن 400 کارگر نساجی فقط در قائم شهر . عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از تعطیلی و رکود صنعت نساجی در داخل کشور، گفت: نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده و تعداد کارگران آن از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور بازدید از صنایع مازندران امروز (۵ شهریور ماه) وارد این استان شدند، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب ۵ گروه از مناطق مختلف صنعتی و معدن‌های استان مازندران در حال بازدید هستند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نساجی قائم‌شهر تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است، افزود: دستگاه‌ های موجود در این کارخانه باز شده و در حال فروش است؛ ضمن اینکه تعداد کارگرهای این کارخانه از ۵ هزار نفر به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.عضو هیئت رئیسه کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ادامه داد: قرار بود با واگذاری این کارخانه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شریک خارجی وارد گود شود و با آوردن سرمایه بهره‌وری در این کارخانه را افزایش دهد ولی با آمدن بخش خصوصی ترکیه‌ای این کارخانه رو به تعطیلی رفته است.وی با بیان اینکه حداقل ۲۰ میلیون جمعیت زنان ایران نیاز به چادر و مانتویی دارند که صنعت نساجی باید آن را تولید کند، گفت: اگر سالانه هر فرد مصرفی حدود  ۵ متر هم داشته باشد، ما در سال نیاز به ۱۰۰ میلیون متر پارچه داریم، حال مسئولان باید توضیح دهند برای اینکه صنعت نساجی این نیاز را تأمین کند چه کرده‌اند.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی نیاز ایران از طریق واردات تأمین می‌شود که مسئله بسیار نگران کننده است.
تجمع اعتراضی در مقابل استانداری کردستان 
 نه اینکه آب برروی استان دیاله عراق بسته شده است ونه اینکه امداد رسانی به زلزله زدگان آذربایجان نمی شود ، بلکه خدمات آب رسانی به روستا های کشور نمی شود . در عوض 120 میلیارد تومان هزینه ی تشریفاتی اجلاس غیر متعهد ها در تهران شده است تا از مهمانان خارجی ساندیس ور پذیرایی شود .

 روز شنبه 4 شهریورماه جمعی از مردم روستای دوشان در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در مقابل استانداری کردستان در شهر سنندج دست به تجمع زدند.به گزارش آژانس خبری موکریان، مردم معترض در این گردهمایی اعلام داشتند که طی 24 ساعت، کمتر از 2 ساعت آب دارند و سه ماه است که پیگیر این مسئله هستند ولی مقامات مسئول تاکنون پاسخگوی آنان نبوده اند.لازم به  ذکراست که روستای دوشان در فاصله 5 کیلومتری شهر سنندج واقع در استان کردستان قرار دارد.