گزیده خبرهای 9 شهریور -91 قسمت -3
امین‌زاده در گفت‌وگو با فارس:جنبش عدم تعهد فضا را برای برگزاری همه‌پرسی در فلسطین آماده کند.خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: راه عادلانه و دموکراتیک حل مسئله فلسطین همانطور که رهبر انقلاب هم بر آن تأکید کردند، همه‌پرسی از مردم فلسطین است از این‌رو جنبش عدم تعهد باید فضا را برای این موضوع فراهم کند.
 چرا این خانم کارشناس نمی گوید اگر بیل زن است چرا باغچه خودش را بیل نمی زند تا سپس باغچه دیگران را بیل بزند . از سوی چرا  این مدافع همه پرسی در فلسطین نمی گویداگر همه پرسی خوبست . چرا پیشنهاد همه پرسی آزاد در ایران نمی دهد .سپس نوید نزدیک بودن فضای همه پرسی در فلسطین دهد؟
الهام امین‌زاده کارشناس مسائل بین‌‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره سخنان مهم مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران غیرمتعهد اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در بین سران جنبش عدم تعهد در واقع نقطه عطفی در این جنبش محسوب می‌شود.امین‌زاده با تأکید براینکه راه حل اصلاح هندسه ظالمانه نظام جهانی از طریق همین جنبش عدم تعهد ممکن است، تصریح کرد: جنبش غیرمتعهدها دیگر با بیانیه و مصوبه نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و باید با ساختار جدیدی آرمان‌هایی را که مقام معظم رهبری مطرح کردند، اجرایی کند.این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به پیشنهادات رئیس جمهور که در رابطه با آرمان‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود، خاطرنشان کرد:‌ راه عادلانه و دموکراتیک حل مسئله فلسطین همانطور که رهبر انقلاب هم بر آن تأکید کردند، همه پرسی از مردم فلسطین است از این‌رو جنبش عدم تعهد باید فضا را برای این موضوع فراهم کند تا با یک نظارت عادلانه، ملت فلسطین حکومت خود را انتخاب کنند.وی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب موجب حرکت جنبش از یکجانبه‌گرایی به چند جانبه‌گرایی می‌شود، تصریح کرد: اصلاح ساختار سازمان ملل و تغییر ساختار اقتصادی در بانک جهانی از جمله مواردی بود که رهبری بر آن تاکید کردند.امین‌زاده ادامه داد: بخشی از مدیریت جهانی مربوط به مسئله سوریه و فلسطین است لذا با توجه به ظلمی که در نظام جهانی بر ملت‌ها تحمیل می‌شود، سخنان رهبر معظم انقلاب می‌تواند بستری را برای چند جانبه‌گرایی و شنیده شدن بهتر صدای ملت‌های آزاده فراهم کند.وی در پایان تأکید کرد: بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در این اجلاس باعث خواهد شد منابع کشورها صرفاً‌ در راه سود و رفاه کشورهای غربی مورد استفاده قرار نگیرد.
بالاخره بان کی مون و مرسی می دانند که با که باید خوش وبش کنند . از سوی دیگر این خوش وبش رفسنجانی در حاشیه اجلاس عدم تعهد  رفسنجانی خواسته است پیام به احمدی نژاد وخامنه ای داده شود که بر خلاف فشار وتوطئه وتهدید شما وی زیاد هم ایزوله شده نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت با دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور مصر در حاشیه افتتاحیه نشست سران نم به خوش و بش پرداخت.به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم افتتاحیه شانزدهمین نشست سران عدم تعهد، علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محمد مرسی رئیس جمهور مصر و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به خوش و بش پرداخت.همچنین احمدی نژاد با آغاز مراسم افتتاحیه در کنار مان موهان سینگ نخست وزیر هند آمده استماع سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شد. همچنین در طرف دیگر احمدی نژاد مرسی رئیس جمهور مصر نشسته بود.گفتنی است محسن رضایی، سید رضا تقوی، حجت الاسلام هاشم حسینی بوشهری،سردار سید یحیی صفوی، سعید جلیلی،سردار وحیدی وزیر دفاع،سرلشکر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی از دیگران حاضران در صف اول سالن مراسم افتتاحیه بودند.کریم منصوری قاری بین المللی قرآن نیز با محمد مرسی رئیس جمهور مصر به خوش و بش پرداخت و سپس برای قرائت قرآن به پشت تریبون رفت.
چرااینگونه ضیافت را رئیس جمهور وهیأت دولت مدعی ساده زیست وعدالت مور در سفر باز دید به مناطق زلزله ی آذربایجان با بازماندگان زلزله بر پا نکرد . به ویژه اینکه اینان که خیلی بیشتر نیاز به چنین ضیافتی بودند؟
سران كشورهای شركت كننده در اجلاس غیرمتعهدها امشب در ضیافت شام 'محمود احمدی ن‍ژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران شركت خواهند كردبراساس برنامه ریزی های انجام شده، رییس جمهوری امشب به مناسبت حضور سران كشورهای شركت كننده در اجلاس غیرمتعهدها ضیافت شامی خواهد داد كه از سران و مقامات عالی رتبه شركت كننده در اجلاس برای حضور در این ضیافت دعوت كرده است.همچنین براساس برنامه اعلام شده نوبت بعدازظهر جلسه اجلاس سران قرار است با ارائه گزارشی توسط رییس اجلاس مقدماتی وزرا از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز شود.در جلسه بعدازظهر، هیات رییسه برای اداره اجلاس و سازمان های اجرایی آن انتخاب و همچنین ناظران جدید جنبش از كشورهای مختلف برگزیده می شوند.در ادامه جلسه امروز گزارشی از فعالیت های جنبش غیرمتعهدها (نم) در سال های 2009 تا 2012 ارائه و سپس مباحث عمومی توسط سران كشورها مطرح خواهد شد.
مچ گیری پاسدار سربازجو حسین شریعتمداری از رقابت دو پاسدار علی لاریجانی رئیس بازار مکاره با سردار قالیباف شهر دار تهران که  پیرامون نامزدی  ریاست  جمهوری دوره ی یازدهم می باشد.
يك عضو فراكسيون حامي لاريجاني گفت اگر لاريجاني نامزد انتخابات شود اين فراكسيون از وي حمايت مي كند و در غير اين صورت مايل به حمايت از قاليباف است.فراكسيون موسوم به رهروان ولايت، گروهي بود كه پس از انتخابات مجلس و به واسطه فاصله گذاري با جبهه متحد، جبهه پايداري و جمعيت رهپويان اعلام موجوديت كرد و با حمايت علي لاريجاني راه اندازي شد. مهرداد بائوج لاهوتي از اعضاي اين فراكسيون در گفت وگو با آريا گفته است: در صورت كانديداتوري علي لاريجاني در انتخابات رياست جمهوري، فراكسيون رهروان از ايشان حمايت خواهد كرد زيرا ايشان با وجود آنكه رياست فراكسيون را نپذيرفتند اما باني تشكيل اين فراكسيون در مجلس است تا در موارد ضروري مسائل مهم مورد بحث و بررسي قرار گيرد.وي افزود: با توجه به تعصبي كه فراكسيون رهروان نسبت به آقاي لاريجاني دارد اگر ايشان كانديداي رياست جمهوري شود قطعا فراكسيون به سمت حمايت از ايشان خواهد رفت.وي خاطرنشان كرد: كانديداهايي كه تاكنون نام آنها براي انتخابات مطرح شده است هنوز كسي رسما اعلام كانديداتوري نكرده است البته آقاي قاليباف مشخص است كه در انتخابات كانديدا خواهند شد و حتي مذاكراتي كه بنده با وي داشتم اعلام آمادگي كرد كه در انتخابات كانديدا خواهد شد. بعد از لاريجاني، قاليباف در جمع فراكسيون اقبال بيشتري دارد تا مورد حمايت قرار گيرد.خبرهاي متعدد از راه اندازي ستادهاي انتخاباتي توسط قاليباف حكايت مي كند.يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، 10ماه ديگر برگزار خواهد شد.ناظران بي طرف درگيرشدن فراكسيون ها در سطح ستاد انتخاباتي نامزدها را آسيب به جايگاه و مسئوليت خطير مجلس تلقي مي كنند.
مگر امکان دارد که در شرایط آشفته بازار واوضاع خرت وخر  رژیم فاشیستی مذهبی کودتاییمرگ زا ومرگ زی وپیام آور مرگ ونیستی   بارندگی شود که منتهی به تخریب و خسارات مالی همراه با تلفات جانی نباشد؟
در پي شدت بارندگي و جاري شدن سيل در مسير جاده چالوس يك رستوران به طور كامل تخريب و جاده از سنگ هاي بزرگ پوشيده شد.با بروز اين حادثه، در اولين ساعات نيروهاي پليس راه البرز، راهداري استان البرز به همراه تيم امداد و نجات هلال احمر در محل حاضر شده و اقدام به انجام عمليات امداد و نجات كردند. به گزارش خبرگزاري مهر از كرج در اين حادثه كه در مسير حسنك در به سمت روستاي گرماب رخ داده، با وقوع سيل رستوران نارسيس كاملا تخريب و رستوران گل سرخ به طور كامل آسيب ديده است. اين حادثه تلفات جاني در پي نداشته است.مسئولان بحران و هلال احمر به هموطنان هشدار دادند پس از اطلاع از وضعيت جاده ها اقدام به سفر كنند.