بالاخره همسر رئیس جمهور مدعی ساده زیست وعدالت محور و خدمت گزار مردم ایران با ادعای پاک ترین دولت تاریخ به همسرش ملحق شده است وبرای اینکه نشان دهد با نوی اول رژیم فاشیستی مذهبی زن ستیز می باشد به سبک مدرن سفره ابوالفضل پارتی  ونذری دادن ترتیب ضیافت شام برای همسران ساندیس خوران اجلاس غیر متعهد ها داده است.
همسران روسای جمهور 29 کشور عضو عدم جنبش عدم تعهد دیشب با حضور در تالار آینه وزارت امور خارجه در ضیافت شام همسر دکتر احمدی نژاد شرکت کردند.به گزارش ایلنا، خانم اعظم السادات فراحی که میزبان این ضیافت بود طی سخنانی ضمن خوش آمد گویی به همسران روسای جمهور کشور های عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: رسیدن به جامعه سعادتمند، صلح پایدار و حفظ ارزشهای معنوی که فصل مشترک همه تمدن ها است نیاز به همدلی و تلاش مشترک داردتا اهداف بالای جنبش عدم تعهد محقق شود.همسر رئیس جمهور ایران همچنین ابراز امیدواری کرد همسران کشورهای عضو عدم تعهد در آینده نزدیک با برگزاری نشست های تخصصی به برنامه ی جامع ای برای ارتقاء سطح فعالیت های زنان و جوانان در کشور های عضو این جنبش برسند.
در سردشت رخ داد شهادت 2 نفر بر اثر انفجار مين
بازهم خبر مرگ هموطنان  مرتبط به جنگ موهبت الهی  خانمان ویران کن 8 ساله ی ایران و عراق گزارش شده است.
معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه آذربايجان غربي از شهادت 2 تن پاسدار بر اثر برخورد با مين خبر داد. سرهنگ يوسف حقدوست در گفت وگو با ايسنا ضمن تكذيب شهادت اين دو نفر بر اثر تيراندازي، خاطرنشان كرد: روز يكشنبه دو تن از پاسداران ما به نام هاي مهندس «فرشيد بهاري» اهل مياندوآب و همچنين يك سرباز به نام «دلير محمد رحيمي» اهل سردشت، در حين انجام كارهاي عمراني و راهسازي در شهرستان سردشت بر اثر برخورد با مين هاي بر جاي مانده از زمان دفاع مقدس به شهادت رسيدند. وي با تكذيب هرگونه تحركات مشكوك گروهك هاي تروريستي در اين مورد، افزود: موضوع تحركات اين گروهك ها يك شايعه است و متاسفانه عده اي در جامعه اقدام به رواج چنين شايعاتي مي كنند و حتي در بحث سانحه اخير رخ داده براي بالگرد سقوط كرده نيز چنين القا مي كنند كه اين سانحه توسط گروهك هاي معاند صورت گرفته است در حالي كه به وجود آمدن سانحه براي بالگردها يك امر طبيعي است كه در همه جا اتفاق مي افتد
ترجمان روشن این هشدار یعنی اینکه جاری شدن سیل همراه با ویرانی خانه با خسارات فزاوان وتلفات جانی در این 3 استان اردبیل وگیلان ومازندران درراه می باشد.
سازمان هواشناسي با صدور اخطاريه اي نسبت به وقوع سيل در معابر و رودخانه هاي استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران هشدار داد.به گزارش فارس، طبق اخطاريه شماره 25 سازمان هواشناسي از امروز با نفوذ هواي خنك به نوار شمالي كشور، بارندگي در اين مناطق آغاز مي شود و به تناوب تا روز يكشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي ادامه خواهد داشت.طي اين مدت دماي هوا در اين مناطق بين 4 تا 8 درجه سلسيوس كاهش مي يابد.بنابر اين گزارش، پيش بيني مي شود كه بارش در روزهاي جمعه تا يكشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار باشد.از اين رو در همين مدت آبگرفتگي معابر عمومي و احتمال سيلابي شدن رودخانه ها در اين مناطق بيشتر است.سواحل درياي خزر نيز در اين مدت مواج خواهد بود.
 در حالی  که صدا و سیما سخنان امروز مرسی را سانسور کرد . ولی پاسدار ضرغامی از موضع وارونه گویی و پاک کردن صورت مسأله  پيشنهاد به رسانه‌هاي بين‌المللي برای ايجاد بلوك رسانه‌يي عدم تعهد  ها داده است.
 این ادا واطوار نمایشی و تبلیغاتی که پاسدار ضر غامی کرده است تداعی کننده ی این دو مثل است که گفته می شود موش به سوراخ نمی رفت یک جاروب هم به دمش بسته بود . یا اینکه داستان آن ملا است که به ده راهش نمی دادند ولی آدرس خانه ی کدا خدا را می گرفت.
روابط عمومي رسانه ملي به سرويس تلويزيون و راديو ايسنا اعلام كرد، مهندس سيد عزت الله ضرغامي رييس "رسانه ملي" در مراسم آغاز شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها، پيامي را خطاب به رسانه‌هاي بين‌المللي شركت كننده در اجلاس نم صادر كرد.وي در اين پيام از اهميت اين اجلاس و تفويض رياست آن به ايران سخن گفت و آن را نويد حركتي نو در اين جنبش و احياي مجدد آن تلقي كرد.وی در بخشی از پیام خود آورده استدر همين جا با اغتنام فرصت پيشنهاد مي‌كنم با همياري و همبستگي شما همكاران ارجمند، «بلوك رسانه‌يي عدم تعهد» در مقابل بلوك رسانه‌يي نظام سلطه را به وجود آوريم؛ چرا كه همگرايي رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد به ارزش‌هاي انساني و الهي به عنوان بازوي اصلي براي حيات دوباره جنبش عدم تعهد امري الزامي است. جنبشي كه با عضويت 120 كشور ظرفيت‌هاي آن بي‌ترديد بيش از جايگاه فعلي است. اينجانب براي دريافت نظريات و پيشنهادهاي شما در اين خصوص آمادگي دارم.این در حالی است صدا و سیما سخنان امروز  مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس را سانسور کرد.  شبکه خبر وابسته به صدا و سیما که روز پنجشنبه اقدام به پخش مستقيم مراسم اجلاس سران کشورهای اسلامی می کرد در لحظه ای که محمد مرسی از حکومت بشار اسد به عنوان رژيمی «سرکوبگر» نام برد، صدای مترجم همزمان را به شدت پايين آورد.خبرگزاری های داخلی ایران در گزارش های خود از سخنرانی محمد مرسی، انتقاد وی از حکومت سوریه را سانسور کردند و تنها خبرگزاری های خارجی به انتشار این بخش از سخنان رییس جمهوری مصر پرداختند.
بازهم خبرهای بازداشت ومحکومیت منتقدان ودگر اندیشان وناراضیان گزارش می شودتا پروئنده ی ننگین محکومیت نقض مستمر حقوق بشر حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی قطور تر گردد . همچنین کار نامه ی ننگین دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه نیزسنگین تر شود. چونکه لحظه ای توقف سیاست سرکوب وسانسور وزندان وشکنجه ومحکومیت واعدام منتهی به شتاب گرفتن  حرکات اعتراضی ضد حکومتی وشتاب دادن به بستر فروپاشی می باشد
.بازداشت حسین یزدی،فعال سیاسی اصفهانی.
حسین یزدی – فعال سیاسی اصلاح طلب – صبح چهارشنبه در اصفهان بازداشت شد.بنا به اخبار دریافتی سایت ملی – مذهبی ماموران اطلاعات اصفهان صبح چهارشنبه با در دست داشتن حکم بازداشت و با مراجعه یه منزل این فعال سیاسی ضمن تفتیش منزل اقدام به بازداشت وی نمودند.از اتهام وارده به حسین یزدی اطلاعی در دست نیست .
احضار عیسی فریدی برای اجرای حکم ۵ سال حبس
.عیسی فریدی، جهادگر و رزمنده دوران دفاع مقدس برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.به گزارش کلمه، عیسی فریدی، جهادگر و فعال سیاسی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی  برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.او که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده ابلاغیه ی بازگشت به زندان را چهارم مردادماه دریافت کرد اما به دلیل بیماری قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست به زندان بازگردد.بر اساس این گزارش علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و تاکید پزشکی قانونی مبنی بر اینکه عیسی فریدی باید ۱ الی ۳ ماه تحت نظر باشد، قاضی صلواتی در پیامی به وی تاکید کرده که اجرای احکام نقشی ندارد و وی باید هر چه زودتر خود را به زندان اوین معرفی کند.عیسی فریدی، مدیر دوران جنگ، سازندگی و اصلاحات، اوایل تیرماه سال ۸۸ و در جریان دستگیری ها و سرکوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دفتر کارش بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل شد.وی در طول بازداشتش در بند دوالف نیز یک بار دچار حمله قلبی شد که خارج از زندان بستری و استنت گذاری شده بودعیسی فریدی پس از تحمل ۱۱۰ روز زندان انفرادی و سلول های معروف بند دوالف در مجاورت بهزاد نبوی، میردامادی، صفایی فراهانی، عرب سرخی و.. پس از گذشت ۶ ماه اواخر سال ۸۸، با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.