گزیده خبرهای 5 شهریور -91
جمهوري اسلامي: خبر نامزدي هاشمي كذب محض است (خبر ويژه)
پاچه گیری کردن سربازجو شریعتمداری از رفسنجانی با نقل کردن گزینه ای از عباس عبدی و روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی آنهم در آستانه آغاز اجلاس غیر متعهد ها در تهران تا رفسنجانی وادار به سکوت شود .
يك روزنامه نزديك به هاشمي رفسنجاني خبر يك روزنامه اجاره اي درباره نامزدي وي را تكذيب كرد.روزنامه [ ا...] اخيرا با اختصاص تمام صفحه اول خود به يك مطلب رپرتاژگونه، بحث نامزدي هاشمي را فارغ از محدوديت هاي سني و سياسي و سوابق موضوع تيتر كرده بود. در واكنش به اين اقدام روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: در پي خبري مبني بر آمادگي آيت الله هاشمي رفسنجاني براي ورود به رقابت هاي رياست جمهوري دوره يازدهم در بعضي روزنامه ها، منابع نزديك به ايشان گفتند اين خبر كذب محض است.جمهوري اسلامي افزود: همين منابع مي گويند آيت الله هاشمي رفسنجاني هيچ برنامه اي براي ورود يا دخالت در انتخابات رياست جمهوري آينده ندارد.اخيرا عباس عبدي از عناصر تندرو حزب مشاركت در مصاحبه اي اعلام كرده بود: آقاي هاشمي ظرفيت هاي فراواني داشته و دارد، هر چند در گذشته، نصايح خيرخواهان خود را نشنيد و از اين ظرفيت ها در جاي ديگر و بصورت نادرستي استفاده كرد. داشتن ظرفيت يك چيز است و استفاده درست و كارآمد از آن چيز ديگري است. حضور در انتخابات مجلس ششم و رياست جمهوري سال 84 از جمله موارد استفاده نادرست از ظرفيت ها است ظرفيت اصلي و واقعي آقاي هاشمي در پاليتي است و نه در جامعه، و ايشان در صورت آگاهي به اين ظرفيت در موقع مناسب مي تواند به عنوان يك كاتاليزور ميان جامعه و پاليتي وارد عمل شود و آنها را به يكديگر وصل كند. هرگونه كوششي براي ايفاي نقشي بيش از اين موجب اختلال در اصل اين ظرفيت هم خواهد شد. مثلا اگر بكوشند كه به عنوان سخنگو و يا نماينده جامعه وارد ميدان يا تعامل با قدرت شوند شاهد همان وضعي خواهيم بود كه در انتخابات مجلس ششم و 84 و 88 بوديم.وي افزوده بود رفتار ايشان در سه سال اخير، هر ناظر بي طرف بيروني را اميدوار مي كند كه آقاي هاشمي برخلاف سال هاي 76 تا 88، به جايگاه واقعي و ظرفيت خود آشنايي لازم را پيدا كرده است. البته ايشان هم مثل سايرين از وجود برخي افراد يا دوستاني كه در واقع رفتار دشمنانه دارند در امان نيستند و بايد مراقب بود كه اين افراد به هر دليلي جامعه و خودشان را نسبت به ظرفيت ايشان دچار توهم نكنند. كساني هستند كه در كنار گود نشسته اند تا شرايطي پيش آيد كه به واسطه آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و از اين طريق براي خود جايي باز كنند. به نظرم دوره اين كار گذشته است.
اگر قرار است که تروریست ها اعدام شوند سران رژیم بانکدار تروریست جهان می بایست در صف اعدام بودن شان ارجحیت داشته باشند .زیرا که کارنامه ی ننگین و سیاه  ترور های منتقدان ومخالفان در داخل وقتل های زنجیره ای و برون مرز دارند.
وزير خارجه رژيم انگليس مدعي نگراني براي حقوق بشر در ايران شد و ادعا كرد صدور حكم اعدام براي چند عنصر تروريست شرم آور است. ويليام هيگ با اشاره به صدور حكم اعدام براي چند تن از عناصر تروريست وابسته به گروهك هاي تجزيه طلب گفته است: اين نقض حقوق بشر مشمئز كننده و شرم آور است و ما عميقاً از اين موضوع متاثر شديم.وي همچنين گفته است: متاسفانه شمار زيادي از ايرانيان از دست حكومت ايران در رنج هستند. ايذاء و آزار مداوم و گسترده اقليت هاي قومي، مدافعان حقوق بشر، و زندانيان سياسي در ايران موجب بي آبرويي شده و به عنوان نمادي از رفتار مشمئزكننده و شرم آور شناخته مي شود. حكومت ايران بايد بداند كه اين اقدامات سازمان يافته در جامعه بين المللي پذيرفته نخواهد شد و تنها موجب انزواي بيشتر خواهد شد. گزافه گويي وزير خارجه انگليس در حالي است كه اولا رد پاي سرويس جاسوسي و وزارت دفاع انگليس در انبوهي از جنايات جنگي و تروريستي در عراق و افغانستان و ايران و سوريه ديده مي شود و طيفي از گروه هاي تروريستي نظير القاعده، پژاك، منافقين، انجمن پادشاهي و... با رژيم انگليس در ارتباطند. ثانيا وزارت دفاع و سرويس جاسوسي انگلستان در سركوب برخي ملت هاي مبارز منطقه از جمله مردم بحرين به طور علني نقش آفريني مي كنند. ثالثا رژيم انگليس سال گذشته مردم معترض و از جمله دانشجويان را در لندن و برخي شهرهاي ديگر صرفا به جرم برخي اعتراض هاي سياسي و اقتصادي به شدت سركوب كرد كه در نوع خود در اروپا بي سابقه بود.
سرباز جو پاسدار حسین شر یعتمداری عدم حضور مقامات ترکیه در نمایش خیمه شب بازی اجلاس غیر متعهد ها در تهران را اینگونه تلافی وجبران نموده است.
اقدام ارزشي اساتيد كشورمان و عدم شركت آنها در كنفرانس ايران شناسي تركيه آنقدر براي برگزاركنندگان اين كنفرانس گران تمام شده كه پس از گذشت نزديك به يك ماه از برگزاري آن، همچنان به اين مسئله پرداخته و در تريبون هاي خود نظير راديو فردا -ارگان فارسي زبان سيا- به خبرپراكني درباره آن ادامه مي دهند. در تازه ترين اخبار، هوشنگ شهابي از عناصر خارج نشين و رئيس انجمن بين المللي ايران شناسي، اقدام به انتشار بيانيه اي سراسر دروغ و افترا به مسئولين دانشگاهي و روزنامه كيهان در وبسايت راديو فردا كرده و طي آن مدعي شده است: «روزنامه كيهان از وزارت علوم و فناوري ايران خواسته است تا مانع حضور 74 پژوهشگر و استاد ايراني در اين كنفرانس شود.» اين در حالي است كه اساتيد كشورمان در تماس با كيهان ضمن قدرداني از روشنگري روزنامه كيهان اين حركت را اقدامي ملي و مقابله با ترفند موذيانه صهيونيست ها خوانده بودند كه در شماره هاي گذشته متن گفتگوي آنها به چاپ رسيد. هوشنگ شهابي اشاره نكرده است كه گيريم اساتيد داخلي تهديد شده اند پس چرا برخي اساتيد خارج از كشور كه تهديد نشده اند نيز به اين همايش نرفته اند؟ گفتني است مسئولين برگزاري اين كنفرانس براي تسهيل حضور اساتيد ايراني، با تقبل هزينه مضاعف برخلاف سال هاي گذشته محل اين همايش را از آمريكا و انگلستان به تركيه منتقل كرده بودند تا شرايط بهتري براي حضور ايرانيان فراهم شود (نظير مسافت كوتاه تر و عدم نياز به ويزا) لذا جاي تعجب نيست كه تحريم اين كنفرانس صهيونيستي از جانب اساتيد كشورمان باعث سرخوردگي شديد آنها شده باشد. انجمن ايران شناسي در ادامه اين بيانيه كه در وبسايت راديو فردا- ارگان خبري و اطلاعاتي ايالات متحده- منتشر شده، با عصبانيتي زايدالوصف آورده است: «انجمن بين المللي ايران شناسي با رد قاطعانه اتهام سياسي بودن اين انجمن، نه تنها تهديدهاي جمهوري اسلامي را در محروم ساختن استادان و پژوهشگران ايران از شركت در يك گردهمايي علمي و پژوهشي، بلكه نمونه هاي ديگر رفتار خودسرانه و غيرقانوني مقام هاي مسئول اين حكومت در تهديد آزادي هاي علمي و نقض استقلال دانشگاه هاي ايران را به شدت محكوم مي كند.» لحن جانبدارانه و كاملا سياسي اين بيانيه به حدي است كه تشت رسوايي اين انجمن را به زمين انداخته است تا آنجا كه يكي از مخاطبان راديو دولتي آمريكا ذيل اين بيانيه نظرش را اينگونه درج كرده است:«والا من كه اين مقاله رو خوندم و سخنان اين آقا را فقط كينه اين آقا نسبت به حكومت [ جمهوري اسلامي] را حس كردم اونوقت چه جوري ميگه كه اين كنفرانس سياسي نبوده»
شیوه ی از تولید به مصرف با اهدای پول های کلان به قلم بر دستان خریداری شده در برخی از مطبوعات برون مرزی تا با وارونه گویی  وکتمان حقایق دروغ راست جلوه داده شود .یعنی  عامل اصلی جنگ افروزی وبحران آفرینی وبی ثبات ونا آرام کردن منطقه ، بطور کمدی قطب ثبات جا زده شود .
ايران تنها قطب آرامش در منطقه آشوب زده خاورميانه است و غرب بايد از اين فرصت ثبات استفاده كند.روزنامه تاگس سايتونگ در ارزيابي چالش هاي موجود در خاورميانه و نگاه غرب به ايران، از قول ميشائل لودرس كارشناس خاورميانه نوشت: غرب به جاي تلاش براي مصالحه با ايران همواره كوشيد اين كشور را زير فشار بگذارد و در انزوا قرار دهد.اين كارشناس آلماني اضافه كرد: ما از لبنان و سوريه گرفته تا پاكستان با بي ثباتي گسترده و حتي فروپاشي حكومت ها روبرو هستيم. ايران تنها قطب آرامش در اين منطقه آشوب زده است. درگيري با چنين كشوري قابل مديريت نيست و تمام منطقه تا مرز اروپا به كام خشونت مي رود. يعني بايد ماجراي افغانستان را به توان 10 ضرب كنيد. ايران مي تواند تمام منطقه را به آتش بكشد. توجه كنيد كه سياست غرب در ماجراي افغانستان نيز اشتباه بود و اروپا اشتباه كرد كه مواضع آمريكا را تكرار و دنبال كرد.وي درباره همكاري ايران با آژانس تصريح كرد: ايران با آژانس همكاري مي كند اما البته كه ايران اجازه سردرآوردن از اسرار نظامي خود را به آژانس نمي دهد كه بعد در وين منتشر بشود، و در نتيجه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل هم به آنها دسترسي داشته باشند.كارشناس آلماني با اشاره به بن بست آمريكا در منطقه تصريح كرد: تهديدهاي نظامي نابخردانه، خطرناك است. با توجه به تجربه هاي عراق و افغانستان ديگر نمي توان از چنين موضعي دفاع كرد. اين كه به كمك دخالت هاي نظامي غرب، حكومت هاي طرفدار غرب در خاورميانه روي كار بيايند كاملا ناكام مانده است
چگونه رژیمی که قادر نیست از  هلیکوپتر نیروهای سرکوبگر وکودتاگرش مراقبت کند تا کشته نشوند می تواند ادعای قدرت برتر وبازیگر منطقه کند؟
يك بالگرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه سردشت بر اثر نقص فني سقوط كرد.قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: روز شنبه يك فروند بالگرد متعلق به قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) در حين انجام ماموريت در منطقه مرزي سردشت، در آستانه فرود، به علت نقص فني دچار سانحه شد.اين اطلاعيه افزوده است: در اين سانحه تعداد 3 تن از كادر پروازي همراه با يكي از پاسداران قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند.در پايان اين اطلاعيه شهادت شهداي والامقام اين سانحه به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج)، مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا و خانواده معزز شهدا تبريك و تسليت گفته شده است