عصر امروز صورت گرفت.رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و مصر درباره سوریه.خبرگزاری فارس: وزیر خارجه مصر عصر امروز جمعه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود در خصوص تحولات سوریه به رایزنی پرداخت.4 شهریور 91
 
این تلاش مذبوحانه حمایت از هم پیمان سوریه  ادامه ی فاش کردن سفیر سابق رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی در سوریه است که در گفتگوی تلویزیونی خود اعتراف کرد .سوریه آنگونه هم پیمانی می باشد که امنیت آن امنیت خودمان است ومرز سوریه مرز کشور خودمان  است .چونکه سر نوشت دو کشور بهم پیوند زده شده است . به ویژه در شر ایط کنونی که وضعیت هم پیمان رئیس جمهور دیکتاتور و  خونریز وجنایتکار سوریه  بشار اسد  خطری شده و زمان زیادی به سقوط وی باقی نمانده است . از سوی دیگر شرایط رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی هم متزلزل و بی ثبات است . زیرا که گذشته از جنگ قدرت و ثروت بحران های تحریم های ناشی از بحران هسته ای موجب آسیب پذیری رژیم ضد بشری وقرون وسطایی شده است . بنابراین نیاز شدید به بر گزاری تبلیغاتی تشریفاتی اجلاس غیر متعهد ها در تهران برای حمایت از هم پیمان سوریه و تلاش برای رفع تحریم از لویت بر خور دار می باشد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی فارس، محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر عصر امروز با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانی به رایزنی و مشورت در مورد تحولات سوریه پرداخت.گفتنی است پس از اجلاس مشورتی دوستان سوریه در تهران با پیشنهاد جمهوری اسلامی مبنی بر تشکیل گروه تماس در رابطه با تحولات سوریه و همچنین پیشنهاد رئیس جمهور مصر در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مکه مبنی بر فعالیت و همکاری کشورهای ایران، مصر، عربستان و ترکیه در رابطه با بحران‌های منطقه‌ای، وزرای خارجه ایران و مصر تاکنون دو بار در گفت‌وگوی تلفنی در این خصوص به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.