گزیده خبرهای 8 شهریور 91-قسمت -3
وزير خارجه بحرين: از راهكار ايران براي بحران سوريه حمايت مي‌كنيم
با این موضع گیری بحرین  توپ وارد زمین رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران شوت شده است . آنگونه که بدلیل این حمایتی که حاکمان ایران دارند .مجبور به سکوت ا تهاماتی ادامه  داری هستند که به بحرین وارد کرده اند. یعنی ناچارند استفراغات بالا آورده را بخورند. 
وزير امور خارجه بحرين در حاشيه حضور در نشست وزيران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران از راهكار پيشنهادي ايران براي حل بحران در سوريه اعلام حمايت كرد. به گزارش "عصر ايران" شيخ خالد بن احمد آل خليفه درباره نتايج اجلاس روز سه شنبه وزيران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران، آن را موفقيت آميز توصيف كرد و گفت: اين نشست در راستاي توسعه و پيشرفت فعاليت جنبش عدم تعهد تاكنون موفقيت آميز بود و وزيران در همين راستا تلاش مي‌كنند. سخنان و مطالبي كه علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران در ابتداي نشست امروز بيان كرد همان مطالب و نقطه نطراتي بود كه ديدگاه‌هاي بحرين را منتقل مي‌كرد و ما مي‌خواستيم آنها را بيان كنيم. وي درباره وضعيت فعلي روابط ميان ايران و بحرين هم گفت: ما به آينده روابط ميان دو كشور خوش بين هستيم. تاريخ روابط تهران و منامه در مدت دهها سال شفاف و معروف است. برخي مسائل در روابط دو جانبه به وجود آمده بود اما موفق شديم از اين مسائل عبور كنيم. همانگونه كه در گذشته توانستيم از اين مسائل عبور كنيم هم اكنون نيز چنين خواهد بود. وزير خارجه بحرين درباره پيشنهاد مقامات فرانسوي براي برقراري منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه بدون مجوز از شوراي امنيت گفت: ما در اجلاس تهران بايد بر راهكارهاي منطقه‌اي و راه حل‌هاي ارائه شده از سوي كشورهاي عضو در جنبش عدم تعهد تمركز كنيم. اين راهكارها مهمتر از هر پيشنهاد ديگري است. هم اكنون پيشنهادهايي از طرف ايران و مصر براي حل بحران در سوريه مطرح شده‌اند. براي من به ثمر نشستن اين پيشنهادات مهم‌تر از هر پيشنهاد ديگري درباره سوريه است.
علت عدم حضور چاوز در اجلاس تهران
خوب وقتی نزدیک ترین  یار رئیس جمهور ورهبر از حضور در اجلاس غیر متعهد ها در تهران خود داری کرده و جا خالی داده است .مشخص است بر خلاف گرد وخاک تبلیغاتی که برای این اجلاس بر پا شده است. چقدر تبلیغات پوشالی وبی اعتبار ووارونه می باشد؟ 
"ديويد بلاسكز" سفير ونزوئلا در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عدم تعهد گفت: هوگو چاوز به دليل مبارزات انتخاباتي نمي‌تواند در شانزدهمين اجلاس كشورهاي عدم تعهد شركت كند لذا سفر وي به تهران منتفي است. وي تصريح كرد: معاون و يا فرستاده ويژه هوگو چاوز براي شركت در اجلاس شانزدهم عدم تعهد به تهران سفر مي‌كنند
اينترنت ويژه براي مهمانان اجلاس "نم"
تبعیض و سرکوب و سانسور وفیلتر کردن وکاهش سرعت اینتر نت که در داخل کشور  نهادینه شده است .ولی سرویس پذیرایی تشریفاتی در بهترین هتل های تهران همراه با سرعت اینترنت برای مهمان خارجی دعوت شده به اجلاس غیر متعهدها در تهران فراهم شده است تا احساس نکنند در ایران خفقان نفس کشیدن را تحمل ناپذیر کرده است.
علي حكيم جوادي معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرويس اينترنت را با كيفيتي بالا و در شأن اجلاس، براي ميهمانان فراهم كرده است. به گزارش پايگاه اينترنتي جهان معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: براي محل اجلاس و برخي هتل‌هاي ميهمانان، تعدادي IP براي اجلاس خواسته شده بود كه تامين شده و دسترسي به اينترنت با كيفيتي بالا براي مهمانان اجلاس مهيا است. حكيم جوادي با بيان اينكه مشكلي براي تامين اينترنت و افزايش كيفيت آن براي ميهمانان اجلاس نداشتيم، گفت: محل اجلاس از پيش داراي اينترنت بود و ما پهناي باند موجود را به ميزان لازم تقويت كرديم‌. در مورد ميزان پهناي باند اختصاص يافته براي اين اجلاس مشخص شد كه از نظر ترافيك و سرعت، سقف و محدوديتي براي IP‌هاي اجلاس ايجاد نشده و پورت‌هاي پرسرعت براي بيش از 512 باز گذاشته شده‌اند
رسوايي لندن در مخفي كردن ديدار با پادشاه سركوبگر
این گزارش خبری درست متضاد با خبر قبلی است که  از موضع ذوق زدگی  بازتاب داده شده است .زیرا وقتی چاوز  از حضور در اجلاس غیر متعهد ها در تهران سر باز می زند وجا خالی معنی دار داده است .معلوم است که در راستای دفاع از هم پیمان سوریه خیلی نیاز به حمایت تاکتیکی بحرینن در این اجلاس می باشد. چون موضع گیری مقابل  کنفرانس اضطراری اسلامی در عربستان است که موجب ت لیق عضویت سوریه از سازمان های اسلامی شد. ولی این گزارش نشان می دهد که رفع اختلافات حتی بطور مطعی هم شدنی نیست.
نخست وزير انگليس به دليل مخفي نگه داشتن ديدار اخيرش با پادشاه بحرين در دفتر نخست‌وزيري انگليس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. به گزارش روزنامه ديلي ميل، ديويد كامرون نخست‌وزير انگليس ميزبان شيخ حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين بود كه رژيم‌اش همچنان در حال سركوب مخالفان بحريني است، اين در حالي است كه سركوب معترضان در بحرين كه از سال گذشته آغاز شد، تاكنون دست كم 40 كشته بر جاي گذاشته است. گروههاي حقوق بشر دفتر نخست‌وزير انگليس را به مخفي كاري در مورد ديدار ديويد كامرون با پادشاه بحرين و جزئيات اصلي مورد بحث ميان دو طرف در اين ديدار متهم كرده‌اند چون به گفته اين گروههاي حقوق بشر دفتر ديويد كامرون نگران واكنش‌هاي منفي عليه دولت لندن به دنبال رسانه‌اي شدن اين ديدار بوده است. سخنگوي نخست‌وزير انگليس به جاي اشاره به ديدار ديويد كامرون و پادشاه بحرين به خبرنگاران اعلام كرد كه نخست‌وزير انگليس در آن روز تلفني با باراك اوباما و فرانسوآ اولاند گفتگو كرد و اشاره‌اي به ديدار رو در رو كامرون و پادشاه بحرين نكرد. ديويد كامرون در ديدار اواخر سال گذشته ميلادي‌اش به شيخ حمد بن عيسي آل خليفه قول داد لندن به روند اجراي اصلاحات در بحرين كمك كند اين در حالي است كه كشورها و نهادهاي مختلف بين‌المللي سركوب معترضان بحريني را توسط رژيم آل خليفه محكوم كرده بودند. رژيم بحرين قول داده است كه روند اصلاحات را در پيش بگيرد و به توصيه لندن در اين زمينه گوش دهد اما ديده بان حقوق بشر، پليس بحرين را به ادامه ضرب و شتم و شكنجه زندانيان متهم كرده است. اين در حالي است كه كنترل پليس، ارتش و سرويس‌هاي امنيتي بحرين به طور كامل در اختيار خانواده سلطنتي بحرين است
چگونه است که ارگان های سرکوبگر می توانند با طرح های زنجیره ای در تهران دست به پاک سازی  و تحمیل حکومت نظامی بزنند ولی قادر به مراقبت از جنگل های کشور نیستند تا دچار حریق نشوند وسرمایه ملی کشور ظآتش وخاکستر نشود؟

بخشي از عرصه هاي بيشه اي اراضي ملي گلستان در انتهاي شهرك سروش جنگل گرگان در آتش سوخت.به گزارش خبرنگار مهر از گرگان اين آتش سوزي در حد فاصل شهرك سروش جنگل در نزديك پارك النگ دره گرگان به وقوع پيوست. اين منطقه داراي پوشش بيشه اي و تك درخت جنگلي است. حميد سلامتي مدير كل منابع طبيعي گلستان با تاييد اين خبر گفت: اين آتش سوزي كه اكنون اطفاء شده است، خسارت چنداني در بر نداشته است.گلستان 450 هزار هكتار عرصه هاي جنگلي دارد.