گزیده خبرهای  24 مرداد 91- قسمت -4
انتقادها از عملكرد صدا و سيما در مورد زلزله آذربايجان،
بدلیل پخش شوی مضک خنده بازار  صدا وسیما  به جای پخش  اخبار زلزله ی ورزقان  چون  بدلیل سانسور  خبرهای سانسور  تق سازمان پشم و شیشه آنگونه در آمده است . اکنون با شیوه ی عجولانه ی خبر زلزله پخش کردن تبدیل به بازی کردن چیز بد بو با چوب وبیشتر بوی گندش در آوردن است .
انتقادها از عملكرد صدا و سيما در مورد زلزله آذربايجان، در حالي كه اين رسانه تلاش مي‌كند، اين نقطه ضعف خود را با ارائه‌ خبرهاي لحظه به لحظه از زلزله پوشش دهد، همچنان ادامه دارد؛ زلزله‌زدگان، نمايندگان مجلس و قشرهاي مختلفي از مردم از جمله كساني هستند كه تاكنون عملكرد صدا و سيما در جريان حادثه زلزله را مورد نقد قرار داده‌اند. به گزارش ايسنا، عليرضا منادي سفيدان ـ نماينده مردم تبريز ـ از جمله معترضاني است كه مي‌گويد: مردم از انعكاس خبري صدا و سيما در خصوص زلزله روز شنبه بسيار گله‌مند بودند و علي‌رغم اينكه شب يكشنبه صدها نفر زير آوار بودند، در برنامه‌هاي تلويزيوني و سحرگاهي اشاره‌اي به وقوع اين فاجعه نشد و از مردم خواسته نشد كه در دعاهاي خود، زلزله‌زدگان را مد نظر داشته باشند. اين انتقادها به اين دليل صورت مي‌گيرد كه در حوادثي غيرمترقبه مانند زلزله، اطلاع‌رساني به موقع سازمان صداوسيما براي كمك بهتر و سريع‌تر، مي‌تواند بسيار موثر باشد. صداوسيما در حالي نتوانست به توقعات مخاطبان در ارائه آخرين اخبار زلزله اخير پاسخ منطقي دهد كه خبر زلزله شمال‌غرب ايران به يكي از مهم‌ترين اخبار تلويزيون‌هاي جهان تبديل شده بود.
عضو كميسيون برنامه و بودجهبرخي ارز دولتي مي‌گيرند،كالا را به قيمت آزاد مي‌فروشند .
مشخص است که این مچ گیری عضو کمیسیون برنامه وبودجه بازار مکاره شامل حال مردم عادی نمی شود که می بایست در حسرت گوشت مرغ باشند بدلیل اینکه گران شده است . بنابراین باید شامل حال آن کسانی شود که در دوره کوتاه مدت افزایش قیمت ارز و دلار و سکه ی طلا در دیماه گذشته توانستند  از طریق دلالی خرید وفروش ارز وسکه ی طلا مبلغ 3 هزار میلیارد تومان یعنی معادل ا ختلاس بانکی به جیب زدند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: متأسفانه نظارت دولت بر بازار ارز ضعيف است به گونه‌اي كه عده‌اي كنسانتره و يا سويا با ارز مرجع وارد كرده و آن را در بازار آزاد براساس نرخ آزاد ارز فروخته‌اند. به گزارش افكارنيوز، موسي الرضا ثروتي در مورد ارز تك نرخي اظهار داشت: ارز از نظر عملي نمي‌تواند يك نرخي باشد، چون در شرايط تحريم قرار داريم.وي افزود: در حال حاضر به صلاح نيست كه ارز تك‌نرخي باشد، چون قيمت بقيه كالاها به صورت تك‌ نرخي ارائه مي‌شود.ثروتي افزود: ارز آزاد به همه كالاها تعلق مي‌گيرد و فقط در مورد مواد غذايي و دارو ارز مرجع 1226 تومان اختصاص مي‌يابد، اما در مورد تحصيل، مسافرت و واردات ساير كالاها ارز آزاد اختصاص مي‌يابد.عضو كميسيون برنامه و بودجه در مورد قانون برنامه پنجم درباره نرخ ارز گفت‌: در قانون برنامه پنجم ارز به صورت شناور مديريت شده تعريف شده، يعني يك قيمت مرجع براي ارز در نظر گرفته مي‌شود كه به صورت مديريت شده و كنترل شده اعمال مي‌شود. وي افزود: فقط براي واردات دارو و مواد غذايي ارز مرجع به نرخ دولتي ارائه مي‌شود.ثروتي افزود: ارز براي ساير كالاها و همچنين براي بانك‌ها و صرافي‌ها 5 درصد زير قيمت بازار ارائه مي‌شود كه اين 5 درصد براي سود صرافي‌ها و بانك‌ها در نظر گرفته شده است.عضو كميسيون برنامه و بودجه تأكيد كرد: ‌كساني كه كالاهاي لوكس وارد مي‌كنند و يا سفرهاي خارجي و يا حتي براي تحصيل و زيارت انجام مي‌دهند، بايد از ارز آزاد استفاده كنند.ثروتي در مورد گراني‌هاي اخير و ارتباط آن با نرخ ارز گفت: چون قيمت در قالب عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود، قيمت كالاها نيز با افزايش نرخ ارز افزايش مي‌يابد.عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: بانك مركزي قرار شده ارز خود را در بورس عرضه كند و تمام متقاضيان ارز از طريق بورس و با قيمت تعيين شده در آن اقدام به تهيه ارز نمايند.وي اختلاف بين نرخ مرجع 1226 تومان با نرخ آزاد ارز را منشأ فساد دانست و گفت: اگر ارز در بورس عرضه شود،علاوه بر كاهش قيمت آزاد و نزديك شدن به نرخ مرجع فساد اقتصادي نيز از بين مي‌رود.ثروتي تأكيد كرد: متأسفانه نظارت دولت بر بازار ارز ضعيف است به گونه‌اي كه عده‌اي كنسانتره و يا سويا با ارز مرجع وارد كرده و آن را در بازار آزاد براساس نرخ آزاد ارز فروخته‌اند.عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: جلسات مشترك مجلس و دولت براي افزايش نظارت بر بازار ارز است و به همين خاطر رئيس كل بانك مركزي، وزير اقتصاد، وزير صنعت، معدن و تجارت، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و وزير جهاد كشاورزي به مجلس فراخوانده شده‌اند.ثروتي در مورد نحوه تبديل ارز صادراتي به ريال گفت: صادركنندگان خدمات و كالاها مي‌توانند ارز به دست آمده را در بازار بورس عرضه كنند و متقاضيان ارز آن را از بازار تهيه كنند.عضو كميسيون برنامه و بودجه در مورد اختصاص بودجه‌هاي عمراني گفت: بودجه‌هاي جاري در سال جاري اختصاص يافته، اما بودجه‌هاي عمراني 30 درصد تخصيص داده شده و باقيمانده بودجه‌هاي عمراني سال 90 تا شهريورماه پرداخت مي‌شود، همزمان بخشي از بودجه‌هاي عمراني سال 91 نيز به پروژه‌هاي عمراني در استان‌ها پرداخت مي‌شود. وي گفت: دولت در اختصاص بودجه‌هاي عمراني احتياطي برخورد مي‌كند اما بالاخره بودجه‌هاي عمراني پرداخت مي‌شود
دفتر آمار آمريكا خبر داد.رشد 68 درصدي مبادلات ايران و آمريكا
قسم حضرت عباس یا دم خروس کدامیک را باید  باور نمود . شعار های کر کننده ی 33 ساله ی مبارزه با آمریکا یا لیست رو به رشد بالا بلند تحریم ها یا این آمار رشد 68% مبادلات میان شیطان کوچک با شیطان بزرگ کدامیک واقعیت دارد؟
دفتر آمار آمريكا اعلام كرد مبادلات اين كشور با ايران در نيمه نخست سال 2012 ميلادي با افزايش 68 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 5/159 ميليون دلار رسيد. به گزارش فارس، دفتر آمار آمريكا در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد مبادلات تجاري ايران و آمريكا در نيمه نخست سال جاري ميلادي به 5/159 ميليون دلار رسيد.مبادلات ايران و آمريكا در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد داشته است. ايران و آمريكا در اين مدت حدود 2/94 ميليون دلار مبادله تجاري داشته‌اند. بر اساس اين گزارش در نيمه نخست2012 بالغ بر 2/159 ميليون دلار كالا از آمريكا به ايران صادر شده است كه اين رقم نسبت به نيمه نخست سال قبل با افزايش 70 درصدي مواجه شده است. در نيمه نخست سال 2011 بالغ بر 6/93 ميليون دلار كالا از آمريكا به ايران صادر شده بود.در حالي صادرات آمريكا به ايران در سال 2012 افزايش قابل توجه يافته است كه واشنگتن فشار زيادي را به متحدان خود وارد آورده است تا از سطح مبادلات خود با ايران بكاهند.در عين حال واردات اين كشور از ايران در نيمه نخست 2012 به 3/0 ميليون دلار رسيده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل نصف شده است. در نيمه نخست 2011 بالغ بر 6/0 ميليون دلار كالا از ايران توسط آمريكا وارد شده بود
نگراني از بيماري‌هاي ناشي از پارازيت
مگر برای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی  که صد هزار نفر را در جنگ موهبت الهی 8 ساله بر این میادین جنگ ایران وعراق بکام مرگ فرستاد و میایون ها نفر را مجروج وآواره وبی خانمان جنگی نمود . یا اینکه خبرهای زلزله یا خیر ورزقان را سانسور کرده است .برایش مهم است که دستگاه های ارسال کننده ی پارازیت منجر به بیماری شهروندان ایرانی می شود که جای نگرانی وجود داشته باشد؟
دبير كميته محيط زيست شورا با اشاره به ساماندهي دكل‌هاي مخابراتي در آينده‌اي نزديك گفت: آن چه در حال حاضر براي سلامتي شهروندان تهراني نگران‌كننده است ارسال پارازيت‌هايي است كه منشا آنها نيز مشخص نيست. معصومه ابتكار در گفتگو با مهر با بيان اين كه نگراني كه در حال حاضر وجود دارد ارسال امواجي است كه بر اساس هيچ ضابطه‌اي نيست گفت: مشخص نيست مسئوليت اين امواج با چه كسي است تا بتوان بايت ان از كسي سوال پرسيد ويا بر آن نظارت كرد.وي ادامه داد: نه بخش دولتي حاضر به پذيرش اين مسئوليت است و نه مديريت شهري مي‌تواند به ان ورود پيدا كند متخصصان مخابراتي نيز با وجود تاكيد بر استاندار بودن دستگاه‌هاي مخابراتي از ارسال پارازيت‌هاي بي‌منشا ابراز نگراني مي‌كنند. ابتكار با هشدار نسبت به تاثيري كه اين امواج بر سلامت شهروندان دارند گفت: به عنوان اعضاي شوراي شهر تهران هيچ اطلاعاتي در رابطه با موضوع پارازيت‌ها و فرستنده‌هاي آن نداريم. اما آنچه كه مي‌دانيم اين است كه اين امواج بر سلامتي انسان و سلول‌هاي بدن تاثير مي‌گذارند ومن به عنوان يك متخصص ايمونولوژي و محقق مي‌گويم كه سر منشاء بسياري از عوارض و بيماري‌هاي بدن مي‌تواند اين امواج باشد.او ادامه مي‌دهد امروزه وقتي شاهد افزايش بيماري‌هاي مختلف با منشاء ناشناخته هستيم، به طور قطع و يقين مي‌توانيم بگوئيم تشعشع مي‌تواند موجب اختلال در سيتم ايمني بدن شود و اين موضوع قطعي است.اين عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اين كه موضوع پارازيت‌ها از مصوبه شوراي شهر مستثني نيست، گفت: مصوبه شورا همه ابعاد امواج را در بر مي‌گيرد. در حوزه امواج و مقابله با آلودگي امواج ماهواره، هيچ نهادي مسئوليت را بر عهده نمي‌گيرد و اين به نگراني‌اي كه در سطح جامعه وجود دامن مي‌زند.ابتكار در ادامه گفت: در جامعه‌اي كه اين ضوابط جدي گرفته نشود، شاهد مشكلاتي در آينده خواهيم بود. وقتي هم كه به سلامتي مردم بي‌توجهي كرديم متاسفانه در آينده شاهد مشكلات ديگري خواهيم بود. موضوع تشعشع‌هاي مضر در كنار آلودگي هوا از جمله دلايل بسياري از بيماري‌ها خواهند بود.ابتكار با اشاره به اينكه آثار و نتايج تشعشعات قطعي است، گفت: اينكه امروز متخصصان مي‌گويند سونامي سرطان در راه است، مي‌تواند يكي از نتايج تشعشعات يا آلودگي هوا يا استرس باشد