گزیده خبرهای 26 مهر- 91 . قسمت -2



تركيه با توهم امپراتوري سپر بلاي غرب شد (خبر ويژه)
برجسته کردن سیاست آشکار اختلاف با رئیس جمهور وسیاست وزارت ترور وجاسوسی امور خارجه  با سیاست رهبرو بیت وی وپاسداران کودتاگران مقابل ترکیه زیرا از یک سورئیس جمهور با مرشدش رحیم مشای به باکو سفر کرد ودر آنجا دیدر به اردوغان نخست وزیر ترکیه داشت و پیشنهاد داده شده است پیرامون موضوع سوریه حضور 3 جانبه ترکیه ایران – مصر باشد. اما اکنون سربازجو پاسدار شریعتمداری از موضع مخالفت این تیتر خبری وگزارش علیه ترکیه را بازتاب داده است
رسانه هاي آمريكايي و اروپايي دولت اردوغان را در قبال بحران خود ساخته مداخله در امور سوريه سردرگم و خطاكار توصيف مي كنند.روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: خيلي ها نگرانند تنش در مرز سوريه و تركيه به نقطه آغاز جنگي منطقه اي تبديل شود، موضوعي كه به نظر مي رسد خواسته هيچ كس نيست. آنكارا به صورت ناخوشايندي خود را در خط مقدم تلاش هاي غرب براي سرنگوني رژيم بشار اسد يافته است.اين روزنامه اضافه كرد: دولت تركيه در موضع گيري اوليه عليه دوست و هم پيمان سابق خود سوريه، سقوط فوري بشار اسد را پيش بيني مي كرد اما اين تصور غلط بود و خاك تركيه به پايگاه اصلي تأمين گروه هاي معارض ومسلح سوريه تبديل شد. تركيه سپر بلاي غرب در مخالفت با سوريه شد.به نوشته لس آنجلس تايمز «با وجود لفاظي هاي خصومت آميز اردوغان مردم تركيه به شدت نگران گسترش درگيري ها هستند و نظرسنجي ها نشان داده كه شهروندان ترك قاطعانه مخالف جنگ با سوريه هستند. خيلي ها تكروي تركيه را اقدامي مخاطره آميز در منطقه اي قابل انفجار حتي براي كشوري مانند تركيه مي دانند بخشي از نگراني آمريكا نگراني از احتمال افتادن تسليحات پيچيده به دست القاعده و ديگر گروه هاي شبه نظامي است. بسياري از شهروندان تركيه نيز نگران گرفتار شدن در باتلاق سوريه هستند.»واشنگتن پست از قول «عبدالله بوزكورت» نويسنده روزنامه «زمان» چاپ تركيه تصريح كرد: در شرايط نبود تمايل جدي جامعه بين المللي براي تسهيل سرنگوني دولت سوريه، به چه دليل مردم تركيه بايد خود را درگير چنين مسئله اي كنند؟ حقيقت اين است كه آمريكا علاقه اي به درگير كردن جدي خود در منازعات سوريه ندارد.روزنامه آمريكايي نوشت: تركيه در 10 سال گذشته به دليل ثبات داخلي و دوري از كانون آشوب ها در منطقه در شرايطي امن بسر برده است اما دوران پيشرفت و آرامش نسبي در اين كشور ممكن است با مداخله فزاينده آنكارا در درگيري سوريه كه پايان روشني براي آن متصور نيست و حتي ممكن است وخيم تر شود به پايان برسد.در همين حال روزنامه سوئيسي تاگس آنسايگر در تحليل موقعيت دولت تركيه نوشت: نخست وزير تركيه در قبال بحران سوريه سردرگم است از جمله به اين دليل كه آمريكا و ناتو نمي خواهند وارد جنگ مستقيم در سوريه شوند. اردوغان هم با وجود لفاظي ها نمي خواهد به تنهايي وارد جنگ شود.«روزنامه سوئيسي تصريح كرد: آمريكا كمترين علاقه اي به شركت در يك جنگ ديگر در خاورميانه ندارد و اين موضوع براي ديگر اعضاي ناتو هم صدق مي كند. در افكار عمومي تركيه هم شوقي براي جنگ وجود ندارد بلكه برعكس، اكثريت مردم اين كشور مخالف جنگ عليه سوريه هستند. اردوغان و داود اوغلو متهم شده اند كه مي خواهند روياي امپراتوري عثماني را احيا كنند اما چنين رؤياهايي اكنون جايي در ميان واقعيات خاورميانه ندارد.روزنامه سوئيسي تأكيد كرد: دولت تركيه در اين بازي خطرناك نمي خواهد وارد جنگ نيابتي شود زيرا هدف اصلي آنكارا ثبات تركيه است.اگر اين امر از بين برود شكوفايي اقتصادي در اين كشور نيز مي تواند خيلي سريع از بين برود و پاياني بر دولت اردوغان باشد.
سربازجو پاسدار سربازجو اهداف مورد نظرش در مورد منتقدان یا رقبا در داخل کشور را از طریق عوامل اعزامی که در برخی از رسانه های فارسی زبان بطور نوشتاری وگفتاری فعال می باشند با گزینه بر داری از اینان با سیاست برج مقابل بارو  بعنوان  اهرم چماق تهدیدوتخریب  و اختلاف  دنبال و استفاده می کند.
يك روزنامه نگار فراري معتقد است اصلاح طلبان فعال در فتنه سال 88 ميان آشوب طلبي خياباني يا بازگشت به سوي نظام سردرگم مانده اند و آخرين نقشه آنها در قبال انتخابات مجلس به هم ريخت.«احسان-م» ضمن مقاله در وبسايت راديو زمانه نوشت: تكليف اصلاح طلبان معلوم نيست برخي مي گويند برگرديم دوم خرداد، برخي ديگر مي گويند برگرديم كف خيابان. برخي مي گويند وارد فاز براندازي نخواهند شد. عده اي مي گويند راهي جز انتخابات نداريم. اين نوشتن و گفتن ها جدالي است تا آنها تكليف خود را بدانند هرچند كه اگر تكليف خود را هم بدانند، باز بايد منتظر تعيين تكليف خودشان از سوي نظام باشند، خواستن آنها حكايت همان شوخي رايج است كه «پنجاه درصدش حل است».وي با اشاره به آلوده شدن طيفي از اصلاح طلبان به خط تحريم انتخابات در سال هاي اخير نوشت: سالياني است كه واژه تحريم انتخابات به اردوگاه اصلاح طلبان هم راه پيدا كرده است، از زماني كه صندوق هاي راي براي آنان ديگر ارمغاني نداشته. در سال 90 شركت در انتخابات مجلس براي بعضي اصلاح طلبان، چيزي شده بود در حد خيانت. اصلاح طلبان بيرون زندان اما جلسه هاي خود براي انتخابات را داشتند. جلساتي كه از هاشمي رفسنجاني هم درباره آن نظرخواهي شد و او گفت «انتخابات آزاد هم چنان راه حل است.» خبر اين جلسات به زندانيان هم رسيد. جلساتي كه گفته مي شود عبدالله نوري مبدع آن بوده. برخي زندانيان از زندان پيام فرستادند و درباره چرايي ماجرا از نوري پرسيدند. نوري اما گفت كه مقصودش از شركت در انتخابات، شركتي بوده كه نظام را در برابر خواسته هاي اصلاح طلبان به چالش بكشد نه شركتي كه تنها براي تائيد نظام باشد. نوري گفت كه موضوع شركت آن گونه كه او مي خواسته منتفي شده. ديگر اصلاح طلبان هم گفتند كه «عدم شركت فعال» گزينه نهايي است. آن هم آن گونه كه بايد پيش نرفت و سيدمحمد خاتمي در دماوند مهر انتخابات را به شناسنامه خود زد.همكار فراري نشريات زنجيره اي با اشاره به اختلاف دو طيف قائل به تحريم انتخابات يا حضور در آن، مشكل ضمانت اجرايي و مشكل هر دو طيف عنوان كرده و افزود: مخالفان بازگشت به خيابان، هزينه هاي آن را در حالي كه حاكميت همچنان سرپاست و اينكه از 25 بهمن 89 اين رويكرد نمودي نداشته مطرح مي كنند. در مقابل طرفداران انتخابات، تجربه دوم خرداد و شكست.اصلاحات را در كارنامه دارند و البته بحث تقلب كه مطرح كرده اند. گروه سوم هم دنبال كانديداي اجاره اي در ميان اصولگرايان هستند
ادعای کمدی وارونه ای که ز بیت رهبری به شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دیکته شده است که پس از سرنگونی پهپاد د ریافتی پاسداران در آسمان سوریه  باا خطار دادن به ترکیه بیان شد  اکنون دیپلمات تروریست سفیر در بیروت آن را باز تکرار یا نشخوار  کرده است .
سفير ايران در بيروت با اشاره به آغاز مرحله شكست طرح هاي رژيم صهيونيستي در سوريه، گفت: خوشبختانه اوضاع در كشور سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود.به گزارش ايسنا هيئتي متشكل از دبير كل و نمايندگان جنبش امت و جبهه عمل اسلامي لبنان روز دوشنبه و در آستانه ديدار از جمهوري اسلامي ايران، در محل سفارت با ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران ديدار و پيرامون آخرين تحولات منطقه و راهكارهاي تقويت همكاري ها جهت همبستگي جدي محور مقاومت به نفع ملت هاي منطقه به خصوص مردم ستمديده فلسطين به گفت وگو پرداختند.در اين ديدار، دكتر «عبدالناصر جبري» عضو ارشد اين هيئت با توصيف جمهوري اسلامي ايران به عنوان عقل مدبر مقاومت، و سوريه به عنوان قلب آن، ضمن اشاره به اقتدار قابل تمجيد جمهوري اسلامي ايران در منطقه، ايستادگي دولت و ملت ايران در برابر دسيسه ها و انواع فشارهاي غرب و سرسپردگان آنها در منطقه، حمايت از مقاومت را كه منجر به سرافرازي ملل منطقه به ويژه فلسطين و لبنان گرديده، مايه دلگرمي ملل آزاديخواه منطقه و عامل مهمي در خنثي سازي طرح هاي تفرقه افكن غربي ها و صهيونيسم بين الملل در شرايط حساس كنوني منطقه دانست.در ادامه اين ديدار ركن آبادي سفير ايران در بيروت به آغاز مرحله شكست طرح هاي رژيم صهيونيستي در سوريه و اذعان طراحان بحران مذكور به تبعات طولاني شدن مقاومت دولت و ملت سوريه مقابل گروه هاي مسلح - كه طبق گزارش سازمان ملل فقط پنج درصد آنها سوري هستند - اشاره نمود و خاطرنشان كرد: «خوشبختانه اوضاع در كشور سوريه به نفع محور مقاومت پيش مي رود.»
سیاست ضد بشری که دو بار قربانیان نگون بخت را به مسلخ می برد  که تاریخچه ای معادل عمر ننگین رژیم فاشیستی مذهبی نامشروع ونامتعارف دارد.چونکه  این اقدام ضد بشری جزو یکی ازرموز ماندگاری تا کنونی اش بوده است.
اصفهان- خبرنگاركيهان: يك قاچاقچي مواد مخدر كه در زمينه حمل و نگهداري مواد مخدر «كراك» فعاليت مي كرد، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شد.به گزارش خبرنگار ما، محكوم عليه، فردي به نام «فضل احمد- ب» فرزند خدابخش بود كه به جرم حمل و نگهداري مقدار 16كيلو و 700گرم كراك به موجب راي شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.بر اساس اين گزارش، حكم مذكور مورد تاييد دادستان كل كشور قرار گرفت و پس از انجام تشريفات قانوني در محوطه زندان مركزي اصفهان به اجرا در آمد