گزیده خبر های 5 آبان – 91- قسمت – 2


گزیده خبر های 5 آبان – 91- قسمت – 2
گفته می شود چوب که بر داشته شود گربه دزده پا بفرار می گذارد . اگر چنانچه واقعیت ندارد که این مکان بمباران شده در سودان کارخانه سلاح سازی متعلق به پاسداران است . برای چه به جای محکوم کردن این چنین با خط ونشان کشیدن وتهدید غلیظ برخورد شده است؟
جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسوولیت سازمان‌های منطقه‌ای و نهادهای ناظر بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در این صوص، خواستار اتخاذ موضع مناسب و انجام مسوولیت خطیر آنها در برابر این تجاوز آشکار و جلوگیری از تکرار آن در آینده است. جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسوولیت سازمان‌های منطقه‌ای و نهادهای ناظر بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در این خصوص، خواستار اتخاذ موضع مناسب و انجام مسوولیت خطیر آنها در برابر این تجاوز آشکار و جلوگیری از تکرار آن در آینده است. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی حمله هوایی هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به خاک سودان و بمباران حومه پایتخت این کشور ضمن محکومیت شدید این اقدام تجاوزکارانه، آن را مغایر با قوانین بین‌المللی و ناقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها دانست.به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه، ‌این اقدام غیرقابل توجیه رژیم اشغالگر قدس را برخاسته از خوی ددمنشانه این رژیم توصیف و تاکید کرد که این اقدامات سبب افزایش تشنج در منطقه می شود.سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسوولیت سازمان‌های منطقه‌ای و نهادهای ناظر بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در این خصوص، خواستار اتخاذ موضع مناسب و انجام مسوولیت خطیر آنها در برابر این تجاوز آشکار و جلوگیری از تکرار آن در آینده است.مهمان پرست همچنین بر ضرورت هوشیاری کشورهای منطقه و اتخاذ مواضع مستحکم در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به یک کشور مسلمان عضو اتحادیه عرب تاکید کرد. 
پس از بازداشت جمشید بسم الله که عامل افزایش قیمت ارز معرفی شد . اکنون خبر از دستگیری عامل اغفال دختران در اینترنت داده شده است.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کرمان از دستگیری کاربر یکی از شبکه‌های اجتماعی که اقدام به درخواست‌های غیراخلاقی در این محیط می‌کرد، خبردادسرهنگ اسماعیلی درتشریح این خبر گفت: در پی گشت‌زنی‌های سایبری و رصد فضای مجازی توسط ماموران فتا مشخص شدکه فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درخواست‌های غیراخلاقی و اخاذی از این طریق از طعمه ‌های خود می‌کند.وی افزودماموران فتا پس از بررسی‌ شکایت خانم جوانی مبنی بر این که فردی ناشناس ضمن تماس با شماره تلفن وی درخواست‌های غیراخلاقی از او دارد و با این کار آرامش روانی وی را سلب کرده است،بلافاصله وارد عمل شدند. اسماعیلی با بیان اینکه باانجام یکسری تحقیقات و عملیات متهم شناسایی و دستگیر شد، گفت: در اسناد و مدارک بدست آمده مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی با هدف اغفال دختران و پسران جوان، درخواست‌های غیراخلاقی و اخاذی اقدام به این کار کرده و تاکنون مرتکب جرایم زیادی در این خصوص شده است.رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات کرمان در خاتمه از تحویل متهم به دادسرا برای سیر مراحل قانونی پرونده‌اش و بررسی اتهامات دیگرش خبر داد. 
سایت رسمی علی خامنه‌ای اعلام کرد: کسی نمی‌تواند از اطاعت رهبر شانه خالی کند
این طنز یاد آور آن ملایی است که به ده راهش نمی دادند اما آدرس خانه کد خدا را می گرفت . هنوز زمان زیادی از فریاد مرگ بر دیکتاتورو خامنه ای واصل ولایت فقیه سر دادن معترضان نا راضی نمی گذرد که مترادف هم بودند که پس از کودتای 22 خرداد 88  مرد توی خیابان ها وبالای پشت بام ها سردادند ونا مشروع بودن ولی فقیه را آشکار  ونمایان ساختند . اما اکنون برای نسق کشی از رئیس جمهور اولتیمام از روی ترس داده شده است که کسی نباید از اطاعت مطیع وگماشته وتدارکاتچی بودن شانه خالی کند .در صورتی روزی احمدی نژاد گفته بود آن مه مه را لولو برد.
دیگربان : سایت رسمی علی خامنه‌ای با انتشار یادداشتی اعلام کرد: «هیچ‌کس نمی‌تواند به بهانه‌ اینکه فرمان رهبری اشتباه است یا ممکن است اشتباه باشد، از اطاعت وی شانه خالی کنددر این یادداشت که روز چهارشنبه (چهارم آبان) منتشر شده٬ به صراحت آمده است: «همه‌ مردم و از جمله نخبگان و صاحب‌نظران باید از اوامر رهبری اطاعت کننداین یادداشت همچنین افزوده است: «هر کسی می‌تواند ناقد قانون یا احکام و اوامر رهبری باشد، اما نقد غیر از نقض است همان‌گونه که نقد با عیب‌جویی نیز تفاوتی آشکار دارددر بخش دیگری از یادداشت سایت خامنه‌ای به موضوع «غلو» و «اغراق» درباره ولایت فقیه و حدود اختیارات وی در قانون اساسی پرداخته شده و آمده ولی فقیه «معصوم» نیست.به نوشته این سایت برخی «توصیف‌های مبالغه‌آمیز» از اختیارات ولی فقیه «برخلاف نصوص شرعی و حکم عقل سلیم است و این رفتار در واقع به تضعیف ولایت فقیه منجر می‌شوداین سایت در عین حالی که از اغراق‌ها درباره ولایت فقیه انتقاد کرده٬ اما در پایان یادداشت خود اعلام کرده در جمهوری اسلامی کسی حق ندارد از اوامر رهبر شانه خالی کند.موضوع ولایت فقیه٬ مشروعیت جایگاه وی٬ حدود اختیارات این مقام و عملکرد شخص علی خامنه‌ای از جمله مباحث جنجالی در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.جنجال‌٬ تنش و مباحث درباره این مسائل پس از آنکه آقای خامنه‌ای نتیجه انتخابات سال ۸۸ را تائید کرد و دستور داد تا اعتراض‌های مردمی سرکوب شود٬ افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.انتقاد‌ها و اعتراض‌ها از عملکرد علی خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه طی سه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در مقابل تعاریف‌ و تمجید از وی نیز گسترش پیدا کرده است.طی این مدت ده‌ها فعال سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی دادگاهی و زندانی شده‌اند.هزینه انتقاد از ولی فقیه در جمهوری اسلامی در دوران رهبری علی خامنه‌ای به شدت افزایش یافته است و روز به روز بر این هزینه‌ها نیز افزوده می‌شود.
رئیس پلیس فتای گیلان : فیس‌بوک مصداق بارز جنگ نرم است
یک زمانی گفته می شد کی معتاد است . اکنون باید بگردی  ببینی کی معتاد نیست . روزی ا دعای 2/98 % می شد که موافق وبقیه مخالفند . اکنون باید دید کی مخالف نیست و کدام رسانه خبر و اطلاع  رسانی  بر اساسی چارچوب ترسیم شده سانسور در زمره ی جنگ نرم نیست؟
رئیس پلیس فتای گیلان گفت: شبکه اجتماعی فیس بوک مصداق بارز جنگ نرم دشمن است.به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی موسسه غیرانتفاعی احرار رشت به معرفی، ضرورت تشکیل و دستاوردهای پلیس فتا و تشریح چالش‌ها، آسیب‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی مقابله با تهدیدات اینترنتی در فضای مجازی پرداخت.رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیس بوک در صدر تهدیدات اینترنتی قرار دارند، اظهار کرد: شبکه‌های فیس‌بوک از مصادیق بارز جنگ نرم دشمن هستند.وی با اشاره به اینکه دانشجویان نباید تحت تاثیر جاذبه‌های کاذب و اغوا کننده این شبکه‌ها قرار گیرند، تصریح کرد: جوانان و دانشجویان باید پلیسِ خود باشند و با رعایت حد و مرزهای اخلاقی از خط قرمزهای اخلاقی موجود در فضای مجازی عبور نکنند.محمدخانی به سرنوشت کسانی اشاره کرد که با نادیده گرفتن چارچوب اخلاقی و عضویت در سایت‌های غیراخلاقی، زندگی خود را تباه کرده و آینده غمبار و تلخی را برای خودشان رقم زدند
هزینه صد‌ها میلیاردی ایران در اماکن‌ مذهبی عراق
هرروز هم بر تعداد بی خانمانان وکارتن خوابان و آلونک نشینان حاشیه شهر ها افزوده می شود .هم ودامنه ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری و شکاف عمیق طبقاتی گسترش می یابد  و بیداد می کند . اما دین فروشان عوامفریب حاکم برای حیاط خلوت نگاهداشتن عراق در ر استای اشغال این کشور تا پشتوانه امنیتی و حفاظتی برون مرزی پروژه ی هسته ای وجنگ افروزی فرا تر از ایران رود تا بنا بر تز سپاه در برون مرز با دشمن جنگیده شود تا در خانه که  صد هامیلیارد ها هزینه در بر داشته اشت.
دیگربان : فهرست بخشی از پروژه‌های صد‌ها میلیارد تومانی جمهوری اسلامی در شهر‌های مذهبی عراق منتشر شد.این فهرست روز پنجشنبه (چهارم آبان) از سوی جعفر دهنوی٬ رئیس ستاد بازسازی «عتبات عالیات» استان خراسان رضوی اعلام شده است.آقای دهنوی گفته یکی از پروژه‌های در دست اجرای این ستاد در نجف٬ ساخت صحن حضرت فاطمه در آرامگاه امام اول شیعیان با بودجه‌ای بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان است.وی افزوده که این طرح قرار است طی پنج‌ سال و در زیربنایی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اجرا شود.دهنوی همچنین از اجرای پروژه‌ طلا‌کاری گنبد «حرمین عسگرین» و ساخت رواق‌های اطراف آرامگاه این دو امام شیعه با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داده استطبقاتی کردن بین‌الحرمین» ساخت «مجتمع خدماتی سید‌الشهداء» و احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی «امام زین‌العابدین» از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این ستاد است.رئیس ستاد بازساری «عتبات عالیات» همچنین از احداث مجتمع اسکان حضرت فاطمه در کربلا و توسعه قسمت «باب المراد» آرامگاه امام هفتم شیعیان به عنوان دیگر‌ پروژه‌های در دست اجرا نام برده است.دهنوی در عین حال گفته است: «هیچ کدام از این اقدامات انجام نمی‌شود مگر با حمایت مردم و هنوز هم برای تکمیل پروژه‌ها به کمک‌های مردمی نیازمندیم۱۷ مهرماه نیز محمود پارچه‌باف٬ مدیر پروژه ساخت «ضریح» امام سوم شیعیان اعلام کرده بود هزینه ساخت این «ضریح» بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است.فعالیت این پروژه‌ها در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم ایران در شرایط وخیمی قرار دارد و بسیاری از پروژه‌های عمرانی در ایران متوقف شده٬ همچنان ادامه دارد