(ادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " دشمن به كدام نقطه خيره شده


دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 4 آبان ماه سال 1391
نقد وبررسی :  (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " دشمن به كدام نقطه خيره شده ؟!  "
"اگر راستی هدف پروژه ی هسته ای صلح آمیز ونه نظامی است . در شرایط بحران اقتصادی غرب  برای چه باید غزب  با تحریم کردن،  بازار بزرگ ایران  را از دست بدهد و دست  به خود زنی بزند ؟ یا اینکه حاکمان ایران هم آنقدر نا آگاه و ضدمردم ودشمن منافع ملی کشور هستند که  اگر چنانچه اهداف نظامی هسته ایر ا دنبال نمی کنند، کاری می کنند که موجب تحریم  ها به خصوص تحریم نفت  واقع شوند تا که اقتصاد کشور به ور طه ورشکستگی کشانیده شود و قیمت دلار  به 4 هزار تومان برسد  و شرایط بسیار سختی به مردم تحمیل شود . عجیب  تر اینکه  اقتصاد کشور ورشکسته شده است وتورم وگرانی وفقر وبیکاری بیداد می کند .ولی وکیل تسخیری وارونه گوی با وقاحت بر گرفته از رهبر ادعا کرده  واقعيات اقتصادي به گونه اي است كه نشان مي دهد بخش اصلي تحريم ها مبتني بر تحركات رسانه اي و عمليات هاي رواني است"
باوجود اینکه امثال قلم بر دستانی همچونی وکیل تسخیری یادداشت نویس دروغ نامه ی کیهان به علت وریشه  تحریم  های مرتبط به پروژه ی هسته ای  نمی پردازند و سخنی نمی گویند. در حقیقت  مجاز نیستند در این مورد کلامی بگویند .چونکه جزو خط قرمز های ترسیم شده ایست که عبور از آن مجاز نیست. آنگونه که تا رئیس جمهور نا پرهیزی کرد و پایش را از دایره لعنتی قرمز ترسیم شده بیرون نهاد و در کنفرانس خبری اش لب باز کرد و بر خلاف 7 سال گذشته اش گفت که تحریم ها به ویژه ی تحریم نفت و بانک ها موجب افزایش قیمت ارز شده است . شاهد بودیم که چگونه ناگهان تبدیل به کفر ابلیس شد و مثل مور وملخ مورد تهاجم واقع شد . طوریکه این حملات از در و دیوار و از همه جا به سر و ر ویش باریدن گرفت و همچنان هم ادامه دارد  . برای همین است که کسی جرأت نمی کند که ریسک خطر مثل رئیس جمهور کند و در این مورد روشن گری نماید . با این حساب وکیل تسخیری با نقل قول کردن مجبور به گاف دادن شده است چونکه گفته  " «تحريم ها تاكنون نتوانسته ايران را از ادامه برنامه هسته اي باز دارد.» به عبارت روشن تر، علي رغم افزايش تحريم ها، رفتار ايران تغيير نكرده است . برای همین  از اينجا به بعد است كه پروژه «تحريم»ها بر ضد ايران در رنگ و لعاب ديگري پيگيري مي شود."یعنی اینکه اگر راستی هدف پروژه ی هسته ای صلح آمیز ونه نظامی است . در شرایط بحران اقتصادی غرب  برای چه باید غزب  با تحریم کردن،  بازار بزرگ ایران  را از دست بدهد و دست  به خود زنی بزند ؟ یا اینکه حاکمان ایران هم آنقدر نا آگاه و ضدمردم ودشمن منافع ملی کشور هستند که  اگر چنانچه اهداف نظامی هسته ایر ا دنبال نمی کنند، کاری می کنند که موجب تحریم  ها به خصوص تحریم نفت  واقع شوند تا که اقتصاد کشور به ور طه ورشکستگی کشانیده شود و قیمت دلار  به 4 هزار تومان برسد  و شرایط بسیار سختی به مردم تحمیل شود . عجیب  تر اینکه  اقتصاد کشور ورشکسته شده است وتورم وگرانی وفقر وبیکاری بیداد می کند .ولی وکیل تسخیری وارونه گوی با وقاحت بر گرفته از رهبر ادعا کرده  واقعيات اقتصادي به گونه اي است كه نشان مي دهد بخش اصلي تحريم ها مبتني بر تحركات رسانه اي و عمليات هاي رواني است.بالاخره وکیل  تسخیری  یادداشت روز نویس پس از اینکه مثل  همیشه  بطور زنجیره ای گزینه های گوناگون  را ردیف ولیست کرده است تا که بگوید تحریم ها ضربه به تحریم کنندگان زده و هدف جنگ روانی و ذهنی بین مسئولان و نظام به وجود آورد ولی در مجموع موجب عقب نشینی یا کوتاه آمدن از اهداف هسته ای  از سوی حاکمان ایران نشده است . بهر حال در نهایت  محور تحليل گران و رسانه هاي غربي  جمع بندی  کرده  که پروپاگانداي رسانه اي اذعان دارند كه تحريم ها جواب نداده است و فروپاشي رژیم فاشیستی مذهبی نا متعارف  ايران با واقعيات و گزاره هاي علمي منطبق نيست  و در خاتمه سوال كليدي کرده كه چرا خط آتش دشمن بر اثرگذاري تحريم ها و فروپاشي اقتصادي متمركز است و برای اینکه به رئیس جمهور پاسخ داده  و وی را همسو با دشمن کرده باشد  افزوده  در اين ميان آنچه كه نابخشودني است خط- و نه خطاي- جرياني است كه فضا را به سمت تنش ها سوق مي دهد"
"ماه هاست سرخط رسانه هاي غربي پيرامون جمهوري اسلامي بر اقتصاد ايران متمركز شده است.به طور مشخص در تمامي اين ماه ها، «تحريم هاي اقتصادي» با پروپاگانداي رسانه اي، ترجيع بند هر تصميم و تحليلي درباره ايران اسلامي است.رصد فضاي رسانه اي غرب به وضوح نشان مي دهد اولويت اصلي آنها درخصوص ايران، ساپورت رسانه اي تحريم هاي ضد ايراني است.بنابراين طي ماه هاي گذشته هر بار كه دور تازه اي از تحريم ها بر ضد ايران پيش كشيده شده است؛ بلافاصله در اقدامي هماهنگ و در يك تقسيم كاري، رسانه هاي غربي تلاش كرده اند ابعاد و مختصاتي از اين تحريم ها را تشريح و تبيين نمايند.موج تلاش ها و تحركات رسانه اي غربي ها عليه ايران با سوژه «تحريم»ها از بهمن ماه سال گذشته اوج گرفته است. براي اين كه خط رسانه اي غرب در تمركز معنادار بر تحريم هاي ضد ايراني بهتر روشن شود بايد جلسه استماع كميته سنا در بهمن سال 90 را آدرس داد.«تحريم ها تاكنون نتوانسته ايران را از ادامه برنامه هسته اي باز دارد.» به عبارت روشن تر، كلاپر معتقد است كه علي رغم افزايش تحريم ها، رفتار ايران تغيير نكرده است. از اينجا به بعد است كه پروژه «تحريم»ها بر ضد ايران در رنگ و لعاب ديگري پيگيري مي شود.گويا رسانه هاي غربي تلاش دارند تا به نوعي با عمليات هاي رسانه اي و جنگ رواني چند لايه ناكامي سياستمداران و تصميم گيران را جبران نمايند چرا كه به قول «كلاپر» تحريم جواب نداده است.براي همين است كه در شرايط كنوني دستوركار رسانه هاي آمريكايي و غربي پيرامون ايران عمليات انتحاري اقتصادي با واژه تحريم ها است. همچنانكه در مناظره روز دوشنبه اوباما و رامني در حوزه سياست خارجي، وقتي بحث به ايران مي رسد، اوباما تنها ادعا مي كند كه تحريم ها اثرگذار خواهد بود.اما واقعيات اقتصادي به گونه اي است كه نشان مي دهد بخش اصلي تحريم ها مبتني بر تحركات رسانه اي و عمليات هاي رواني است. گفتني اين است كه دشمن در اثرگذاري اين تحريم ها براي چشم انداز مورد ادعا به مسائل ديگري دل بسته است.بنابراين در شرايطي كه خود تحليلگران و رسانه هاي غربي علي رغم پروپاگانداي رسانه اي اذعان دارند كه تحريم ها جواب نداده است و فروپاشي نظام اقتصادي ايران با واقعيات و گزاره هاي علمي منطبق نيست سوال كليدي اين است كه چرا خط آتش دشمن بر اثرگذاري تحريم ها و فروپاشي اقتصادي متمركز است؟به موازات اين ترفند، دشمن زمين بازي را بزرگ تعريف كرده است تا براي اثرگذاري بر ذهن مسئولان، ميان آنها شكاف و فاصله بيندازد.هر چقدر «فاصله»ها بيشتر و «همدلي»ها كمتر شود بي شك تدابير اقتصادي در مبارزه با تحريم ها كمرنگ تر مي شود.از سوي ديگر؛ نبايد تعجب كرد اگر دشمن سرمايه و انرژي خود را مصروف پروژه مشغول سازي مسئولان به پيگيري امور فرعي و حاشيه اي نمايد.خط رسانه اي دشمن در بازتاب بعضي از كنش ها و واكنش هاي مسئولان به خوبي قابل مشاهده است.نيازي به علم غيب و پيشگويي نيست تا ناكامي دشمن در پروژه اثرگذاري تحريم ها را در ماه هاي آينده ديد.اما در اين ميان آنچه كه نابخشودني است خط- و نه خطاي- جرياني است كه فضا را به سمت تنش ها سوق مي دهد. گفتني هاي ديگري هست كه درآينده پي خواهيم گرفت"
دروغ نامه ی کیهان 5 شنبه 4 آبان ماه سال 1391
 دشمن به كدام نقطه خيره شده ؟! (يادداشت روز)