گزیده خبرهای 4 آبان -91 . قسمت -2

آقاتهراني: مشكلات كشور مهمتر از بازديد رئيس جمهور از اوين است
چرا در بازار مکاره که اعضایش بعنوان نماینده وعصاره ملت وارد بازار مکاره می شوند وبه موکلین خود قول هایی داده اند نه اینکه  مطالبات مردم را نه دنبال نمی کنند ، بلکه پیوسه در حال باند بازی  ویار گیری ناشی از جنگ قدرت وثروت میان باندهای مافیایی مانور می دهند؟
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني نماينده تهران گفت: بازديد رئيس جمهور از زندان اوين مسئله جدي نظام نبوده و مشكلات كشور مهمتر و جدي تر است.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني در جمع خبرنگاران در حاشيه جلسه علني چهارشنبه در پاسخ به اين پرسش كه آيا شما بازديد از زندان اوين را كاري درست مي دانيد، گفت: اين مسئله را مسئله جدي نظام نمي دانم، معتقدم اين چيزها مواردي نيست كه بخواهيم مشغول آن شويم، مشكلات ما جدي تر و مهمتر است.وي در پاسخ به پرسش ديگري كه آيا بهتر نيست مجلس نيز با در پيش گرفتن رويه بازديد از اوين شائبه هاي خارجي را كمتر كند، گفت: هر كسي كه به شرايط كشور نگاه كند متوجه مي شود كه مسئله مهم نظام چيست؛ اگر بخواهيم آنها را جدي نگيريم مشكلات افزايش پيدا مي كند، يكي از اين مشكلات مسائل اقتصادي است.
لابد منتقدان دولت ورئیس جمهور وحامیان رهبر وپاسداران کودتاگر وسایر ارگان های سرکوبگر این اقدام بشدت زن ستیزانه را به حساب رئیس جمهور خواهند گذاشت؟
ورود بانوان به سالن مسابقه والیبال مردان با دستور حراست وزارت ورزش و تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.در حالی که بانوان در فصول گذشته بدون هیچ مشکلی وارد سالن مسابقه والیبال مردان در رده‌های باشگاهی و ملی می‌شدند و مسابقات را تماشا می‌کردند، در جریان هفته دوم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند که با اعلام حراست وزارت ورزش و تا اطلاع ثانوی بانوان حق ورود با سالن مسابقه والیبال مردان را ندارند.این موضوع و اعلام این خبر موجب ناراحتی بانوانی شد که در سالن مسابقه حضور داشتند؛ آنها پس از شنیدن این اطلاعیه به شدت نسبت به مسئولان والیبال واکنش منفی نشان دادند.گفته می‌شد که حضور بانوان در مسابقات والیبال نوجوانان آسیا که به میزبانی تهران جریان  دارد هم ممنوع شده است؛ حال اینکه چرا این تصمیم گرفته شده موضوعی است که مسئولان باید پاسخ شفافی به آن بدهند، چراکه در برخی مسابقات لیگ برتر شاهد بودیم تعداد بانوان تماشاگر از مردان بیشتر بوده و هیچ مشکلی هم از سوی آنها ایجاد نشده است.نخستین بار چندی پیش و در مسابقه تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن در چارچوب زیر گروه لیگ جهانی والیبال، ورود زنان به سالن مسابقه ممنوع شد
رواج دروغگویی در جامعه
وقتی 33 سال سیاست شیادی و رمالی ودجالی و عوامفریبی و دین فروشی و دروغ و وارونه گویی وقول های نا کجا آبادی وسر خرمن دادنی حاکم شده باشد مشخص است که رواج دروغ گویی رواج می یابد.
جام جم آنلاين: نه به سطح سواد گوينده مربوط است و نه به سن و جنس افراد ربط دارد؛ كافي است در شرايطي قرار بگيريم كه منفعت ما در قلب واقعيت باشد، آن‌گاه خيلي‌هايمان وسوسه مي‌شويم كه براي عبور از بحران پيش آمده، دست به دامن دروغ شويم.معمولا به مساله دروغ به عنوان يك كنش غيراخلاقي و يك رفتار شخصي نابجا نگاه مي‌شود، اما از تاثيرات گسترده اجتماعي و تبعات منفي آن، كمتر سخن به ميان مي‌آيد.نمي‌توان گفت دروغ، پديده‌اي منحصر به يك كشور يا يك قوميت خاص است، اما رواج و شيوع آن در برخي جوامع، بيشتر به چشم مي‌آيد.كشور ما نيز از اين آسيب اجتماعي مصون نمانده است و اگر بخواهيم واقع‌بينانه به روابط اجتماعي بين ايرانيان نگاه كنيم اين رفتار ناپسند در حال تبديل شدن به يك رفتار همه‌گير است، رفتاري كه مي‌تواند مانعي جدي در مسير توسعه اجتماعي و اقتصادي هر كشوري باشد.دروغگويي با منفعت رابطه مستقيم دارد، يعني تا وقتي فردي احساس نكند از بيان يك جمله غيرحقيقي، منفعتي نصيبش خواهد شد، بندرت پيش مي‌آيد لب به دروغ بگشايد. اما سوال اينجاست كه چرا در برخي گروه‌هاي اجتماعي، افراد حاضر مي‌شوند از منافع خود بگذرند و دروغ نگويند، اما گروهي ديگر ترجيح مي‌دهند براي انتفاع بيشتر، به دروغ متوسل شوند.حميد جعفرنژاد، كارشناس علوم اجتماعي در همين رابطه به «جام‌جم» مي‌گويد: نمي‌خواهم از بُعد شخصي و روانشناسي به قضيه دروغ نگاه كنم، بلكه از منظر جامعه‌شناختي،‌ دروغ و شيوع آن در جامعه به عوامل گوناگوني ربط دارد؛ مثلا سوال اينجاست كه چرا در كشوري مثل سوئد كه اتفاقا آموزه‌هاي ديني در آنجا رواج چنداني ندارد، حجم دروغگويي مردم به يكديگر پايين است ولي در اغلب كشورهاي خاورميانه كه مردمي ديندار دارد، دروغ به امري رايج تبديل شده است.وي با بيان اين كه جامعه ما، سيستم تنبيه درستي براي دروغ ندارد، تصريح مي‌كند: در بسياري از موارد،‌ نه‌تنها دروغگويان جامعه را تنبيه نمي‌كنيم، بلكه به طور غيرمستقيم به آنها هم پاداش مي‌دهيم.
سایت احمد توکلی : از نامه های احمدی نژاد بوی فتنه می آید
بالاخره احمد توکلی که با سیاه بازی نشان می داد که گویا با خاله زاده لاریجانی ها به خصوص پاسدار علی لاریجانی زاویه دارد . ولی اکنون با این  اتهامی که به رئیس جمهور زده و حمایتی که از خاله زاده ها کرده نشان داده است  حمایتی که بی ربط  گفتته نمی شود  اگر چنانچه گوشت هم دیگر را بخورند استخوان های شان برای هم می ماند.
بخشهای از مقاله سایت الف متعلق به احمد توکلی، تماینده مجلس :دومین نامه علنی شخص دوم مملکت به رئیس دستگاه قضا در کمتر از سه روز با لحن تند و عجیب به بهانه یک موضوع فرعی منتشر شد و زمینه التهاب سیاسی در داخل کشور را فراهم ساخت.محتوای این نامه شامل گلایه‌های تند و تهدیدهای تندتر رئیس یک قوه خطاب به رئیس قوه دیگر است. هرچند ظاهرا بهانه موضوع این نامه‌نگاری، «درخواست برای بازدید از زندان اوین» است که قاعدتا امری نیست که موجب ایجاد معضل سیاسی در کشور شود، اما از لحن کلام رئیس‌جمهور، نه دلسوزی بلکه ستیزه‌جویی به مشام می‌رسد.بدون تردید انتشار علنی نامه تند رئیس یک قوه به قوه دیگر حتی اگر بر حق هم باشد، می تواند موجب التهاب سیاسی در جامعه شود. بررسی محق بودن یا نبودن درخواست رئیس‌جمهور برای بازدید از زندان اوین، در مجال این مقال نیست، اما آنچه از این نامه‌نگاری برمی‌آید، تلاش برای ایجاد التهاب در کشور است یا خوشبینانه اگر فرض کنیم رئیس دولت قصد التهاب‌آفرینی نداشته، اما چنین نتیجه‌‌ای، بسیار محتمل است.متاسفانه نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که «شرایط زمانی»انتشار این نامه و محتوای آن، بوی بیانیه‌های نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را به مشام می‌رساند. هم این نامه و هم آن بیانیه‌ها چند وجه مشترک داشتند.در هر دو قابلیت ایجاد التهاب سیاسی، وجود داشت و دارد و هر دو پس از خطابه صریح رهبر معظم انقلاب و کاملا مغایر با فرامین ایشان منتشر می‌شدند و منتشر شده‌اند.اگر نامه‌نگاری تند و التهاب‌آفرین آقای احمدی‌نژاد علیه رئیس قوه قضائیه را در کنار سخنان مشابهش علیه رئیس قوه مقننه در نشست خبری اخیر بگذاریم، متاسفانه باید اذعان کنیم که از این اقدامات آقای رئیس‌جمهور، بوی فتنه می‌آید. اما همانطور که ذکر شد عاقبت فتنه‌گران، مشخص است و در جامعه اسلامی، بن‌بستی نداریم. موسوی هم آنقدر بیانیه داد که روز به روز بیشتر از چشم ملت و حامیانش افتاد. روزی که او را حصر کردند، از آن ۱۳ میلیون رای دهنده و آن چند صد هزار حامی سینه‌چاک، خبری نبود و دیگر هم خبری نیست و جمهوری اسلامی ایران همچنان باقی مانده و موسوی‌ و موسوی‌ها و بنی‌صدرها خسرالدنیا و الآخره مانده‌اند. 
وقتی در شهر های استان های بلوچستان محروم در 33 سال گذشته همیشه یا ترور وکشتن  مخابره شده یا چوب دار  بر پا بوده است . مشخص است که پس از اعدام اخیر  در این استان معلم بسیجی هم بعنوان تلافی کشته شده است.
ایسنا: یک معلم آموزش و پرورش در منطقه سرباز استان سیستان و بلوچستان در یک اقدام تروریستی به شهادت رسیداداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد: «محمد اسلامی»، معلم بسیجی و ارزشمند اداره منطقه سرباز استان، روز گذشته در یک اقدام تروریستی و ضدانسانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به لقاء‌الله پیوست