گزیده خبرهای 18 آبان 91



گزیده خبرهای 18 آبان 91
كوچك زاده : هر چه داریم از صدقه سر همین نهاد خاص امنیتی – نظامی است
این کوچک زاده  حرف خمینی شیاد را کامل کرده است که گفته بود اگر چنانچه سپاه نبود کشور هم نبود .اکنون ارگان های سرکوبگر وشکنجه گر وجنگ افروز هم اضافه شده است . پس وی بی ر بط نگفته است که اگر اینان نبودند نه امثال وی  وارد بازار مکاره می شدند نه ولی فقیه واین رژیم ضدبشری قرون وسطایی دوام ی آورد وجود می داشت.
به گزارش نیمروز، كبری آسوپار خبرنگار روزنامه جوان (نزدیک به سپاه) در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:در لابی مجلس و مقابل درب صحن علنی همراه با خبرنگاران فارس و ایران و ایرنا و تهران امروز و ... ایستاده ایم به صحبت و سؤال و جواب با مهدی كوچك زاده، نماینده تهران و از مخالفان طرح سؤال از رئیس جمهور كه روز یكشنبه هم در اعتراض به اعلام وصول طرح و از آنجا كه آن را مغایر با هشدار 10 آبان رهبری به مسئولین می دانست، جلسه علنی را ترك كرد.از یكی از دخترها می پرسد كه خبرنگار كجایید؟ می گوید تهران امروز؛ كوچك زاده می گوید ما با تهران امروز مصاحبه نداریم! دختر می گوید حالا كه در جمع خبرنگاران هستید و با همه صحبت می كنید؛ كوچك زاده باز جواب می دهد كه شما اختیار دارید؛ اما وقتی نتوانم منویات قلبی ام را بگویم احساس می كنم فشار می آید به من! با شما كه مشكلی ندارم؛ شما مثل دخترم هستید...خبرنگار ایرنا می خواهد مصاحبه اختصاصی بگیرد و كوچك زاده وقتی در می یابد از ایرناست، به جمع ما اشاره می كند و می گوید همه كه دولتی هستید! من اعتراض می كنم كه كه نه آقای كوچك زاده! من دولتی نیستم... خبرنگار روزنامه ایران می گوید كه این خانم برای همان نهاد خاص امنیتی – نظامی ست! كوچك زاده سؤال برانگیز به من نگاه می كند؛ می گویم از روزنامه جوان هستم. كوچك زاده گویی تازه طعنه ی خبرنگار ایران را در می یابد؛ می گوید: «نظام هر چه دارد و من و شما هر چه داریم از صدقه سر همین نهاد خاص امنیتی – نظامی ست» لبخند می زنم و از كوچك زاده بابت همین جمله تشكر می كنم و می روم. دیگر نیازی نیست به خبرنگار ایران حرفی بزنم؛ خبرنگار ایران هم ساكت شده است...
" تعیین تعطیلی دائمی بالاتر از صلاحیت استانداری‌هاست"
وقتی 34 سال  انسانیت  از ایران  رخت بر بسته باشد  و اجرای قانون  وعدالت  همراه با عدم تبعیض  تعطیل شده باشد . دیگر تعطیلی 5 شنبه ها در شرایط بحران اقتصادی وآلودگی هو ومحیط ز یست موضوعی پیش پاا فتاده می باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تعطیلات طولانی مدت یا دائمی همچون آنچه اکنون در اصفهان اجرایی شده بالاتر از صلاحیت‌های قانونی استانداری‌ها است و وجاهت حقوقی ندارد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: در برخی محافل مطرح شده بود که با نمایندگان استان صحبت‌هایی شده و آنان از تصمیم قبلی خویش مبنی بر تذکر به وزیر کشور در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌های اصفهان تغییر نظر داده‌اند، این در حالیست که نه تنها هیچ یک از نمایندگان امضای خویش را پس نگرفته‌اند بلکه یکی دیگر از نمایندگان استان اصفهان نیز این نامه تذکر را امضا کرده تا تعداد امضا کنندگان آن به ۱۹ نفر برسد.
هزینه میلیاردها تومان توسط شهرداری تهران برای عزاداری برای ماه محرم
وقتی بارندگی 15 دقیقه ای متروی تهران تبدیل به رودخانه می شود و مشکل  ترافیک و معضل تردد برای عابرین و آبرفتگی خیابان ها در تهران ایجاد می شود .چرا نباید در راستای تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم برای سردار قالیباف شهر دار تهران  میلیارد ها نومان برای عزاداری ماه محرم هزینه  نشود؟
 سخنگوی شهرداری تهران در افتتاح نمایشگاه عطر سیب از اهدای بن‌کارت‌های ۴۰۰ هزار تومانی به هیئت‌های شهر تهران در ایام محرم خبر داد.به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس محمدهادی ایازی در نشست خبری که به مناسبت افتتاح دهمین نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت برگزار شد، اظهار داشت:‌ هیئت‌های دانش‌آموزی 250 هزار تومان، هیئت‌های مستقل 300 هزار تومان و هیئت‌های دانشجویی تکیه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد 400 هزار تومان بن‌کارت برای خرید اقلام مورد نیاز دریافت می‌کنند.معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: تاکنون حدود 462 هیئت به این نمایشگاه مراجعه کرده‌اند و برآورد می‌شود تا روز اختتامیه پذیرای 16 هزار هیئت در این نمایشگاه باشیم.ایازی درباره اقداماتی که شهرداری تهران در ماه محرم انجام می‌دهد، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است که همزمان با برگزاری مراسم‌های مردمی اجرا می‌شود.وی با اشاره به اینکه در 2 روز پایانی ماه محرم خیمه‌های معرفت را در مناطق 22 گانه برگزار می‌کنیم، گفت: در سطح شهر اجرای نمایش‌های آئینی را در دستور کار خواهیم داشت.ایازی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نحوه تبلیغات در سطح شهر در ایام ماه محرم اظهار داشت: مجموعه شهرداری بیش از 200 برنامه در ایام ماه محرم اجرایی می‌کند.وی ادامه داد: درباره هویت بصری شهر یکی از برنامه‌هایی که شهرداری تهران انجام می‌دهد تبلیغات برای هویت‌بخشی است.سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امسال پرچم‌های بزرگ عزاداری در سطح شهر به اهتزاز درمی‌آید و پرچم‌های گنبد ملکوتی حضرت ابوالفضل العباس و امام حسین نیز در سطح شهر نصب می‌شود.
احمدی‌نژاد: به دنبال یک جایگزین برای نظم جهانی هستیم
بدلیل اختناق اینگونه حواله جهانی وخارجی دادن احمدی نژاد روی سخن ومخاطبان اصلی اش داخلی است .بنابراین چون نمی تواند بطور مستقیم پیام دهد بنابراین از شیوه بدر گفتن تا دیوار بشنود پیام می دهد و هدفش را بیان می کند .
احمدی نژاد گفت: «امروز نظم جهانی به بن‌بست رسیده است».به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، محمود احمدی‌نژاد صبح چهارشنبه پیش از ترک تهران به مقصد اندونزی برای شرکت در اجلاس دموکراسی بالی، درباره اهداف این سفر، اظهار داشت: «مجمع دموکراسی بالی توسط اندونزی پایه‌گزاری شده و مجمعی برای همفکری، مشورت و ساختن آینده بهتر است».وی با تاکید بر این که دموکراسی موجود در جهان پاسخگوی نیاز امروز بشریت نبوده و با بسیاری از فرهنگ‌ها در تعارض است، تصریح کرد: «باید هر ملتی با ویژگی‌های فرهنگی خود حکومت و رفتارش را تنظیم و تبیین کند».به گفته احمدی‌نژاد گفت: «نظمی که طی یک قرن بر دنیا حاکم شده، امروز تقریبا در همه ابعاد به بن‌بست رسیده و همه متفکران بحث جایگزین آن را مطرح می‌کنند و ملت ایران نیز از همان ابتدا به دنبال این مسأله بوده و حرف‌های زیادی در این راستا داردوی خاطرنشان کرد: «ما در این اجلاس دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و دیدارهایی با سران و مسؤولان کشورهای دیگر که در آنجا حضور دارند خواهیم داشت و روابط دوجانبه و بحث‌های بین‌المللی را دنبال می‌کنیم».
کمک های نقدی و جنسی کمیته امداد به فقرای جنوب عراق
هدف سیاسی وغیر انسانی است که در پوشش انساندوستانه دنبال می شود .چونکه این اقدام خلاف ادعایی است ککه آخندهای منبری قبل از انقلاب روی منابر می گفتند که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
کمیته امداد، مقادیری کالا و کمک های مالی بین فقرای جنوب عراق توزیع کرده است.به گزارش کلمه، این کمک ها که به مناسبت عید غدیر در استان بصره توزیع شده، دست کم ۲۰۰ خانوار را زیر پوشش گرفته است. خبر این کمک ها را شبکه العالم وابسته به صدا و سیما اعلام کرده و به نقل از عبدالحافظ البغدادی، مسئول کمیته امداد در شهر بصره، آورده است: ما با ارایه این کمک ها تلاش می کنیم که قلوب مومنان و فقرا را شاد کنیم.چند ماه قبل هم وزارت نیرو اعلام کرده بود که ساخت یک نیروگاه برق سیکل ترکیبی در عراق را آغاز کرده و این کار «به صورت رایگان» انجام خواهد داد.ساخت این نیروگاه برقی در منطقه نجف عراق در حالی توسط وزارت نیرو کلید خورد که دولت عراق بابت واردات روزانه نزدیک به یکهزار مگاوات برق بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بدهی به ایران دارد و هنوز برنامه زمان بندی برای تسویه این بدهی های برقی توسط وزارت برق عراق اعلام نشده است.علاوه بر اینها، تعلل حاکمیت در دریافت غرامت از عراقی ها که تاکنون خسارات جبران ناپذیری به منافع ملی وارد کرده، چند ماه قبل کار را به جایی رساند که یکی از نمایندگان مجلس عراق به نام عالیه نصیف، از دولت این کشور بخواهد بابت جنگ هشت ساله از ایران درخواست غرامت کند!این در حالی است که عراق که در هر دو جنگ تحمیلی اش با ایران و کویت، متجاوز شناخته شده بود؛ هم اکنون فقط به کویت غرامت پرداخت می کند و دولت و مجلس ما به بهانه های مختلف در پیگیری این موضوع کوتاهی کرده اند.پس از حمله عراق به خاک کویت، پرداخت غرامت جنگی به کویت از سال ۱۹۹۴ آغاز شد و این کشور تاکنون ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار غرامت جنگی دریافت کرده است که حدود ۱۹ میلیون دلار از آن باقی مانده است.خودداری عراق از پرداخت خسارت به ایران درحالی است که در سال ۱۹۹۱ خاویر پرز دکوئیار، دبیر کل وقت سازمام ملل متحد در گزارش رسمی خود، عراق را آغازگر جنگ معرفی کرده و به طور ضمنی به حق ایران برای دریافت غرامت اعتراف کرده است