گزیده خبر های 21 آبان -91



صدور 6 هزار برگه جريمه در هفته گذشته
در شرایطی که  تصادفات جاده ها ومرگ ومیر ها افزایش یافته  که موازی رشد تورم وگرانی وفقر وبیکاری شده است از سوی دیگر اکنون رشد صدور 6 هزار برگه جریمه در هفته گذشته  در تهران یا سرکیسه کردن رانندگان گزارش داده شده است .
رئيس پليس شرق استان تهران از صدور 6 هزار و 981 برگه جريمه طي هفته گذشته خبر داد.سرهنگ كرانيان گفت: در هفته اي كه گذشت هفته پركاري بود و طي هفته اي كه گذشت با توجه به طرح تشديد كنترل ناوگان مسافربري عمومي تخلفات نيز در اين وسايل نقليه كاهش يافته است.وي در ادامه بيان كرد: با 6 هزار و 891 تخلف وسايل نقليه برخورد كه در اين راستا با 2هزار و 771 فقره تخلف سرعت غيرمجاز، 178 فقره سبقت غيرمجاز، 163فقره انحراف به چپ، 4 فقره حركت نمايشي برخورد قانوني شد.سرهنگ كرانيان اظهار داشت: 2هزار و 50 رانندگاني كه كمربند ايمني نيستند و 23 راكب موتورسواري كه از كلاه ايمني استفاده نكردند طي هفته گذشته جريمه شدند.به گفته رئيس پليس شرق استان تهران142 دستگاه خودروي حادثه ساز و 62 دستگاه موتورسيكلت حادثه ساز طي هفته اي كه گذشت توقيف شد.وي در خاتمه به تخلفات ديگر اشاره كرد و گفت: با 374 فقره وسيله نقليه كه رانندگان آن در حين رانندگي با تلفن همراه صحبت مي كردند و با 461 فقره وسيله نقليه كه داراي نقص فني بودند برخورد قانوني شد.
این گزارش که خلاف ادعای پوشالی ایران امن ترین کشور جهان می باشد .از طرف دیگر آنسوی گزارش سرکیسه کردن خود رو ها از سوی پلیس در خبر قبلی می باشد.
اهواز- خبرنگار كيهان:در تصادف دو دستگاه خودرو در استان خوزستان، 10 نفر از سرنشينان اين خودروها جان خود را از دست دادند.رئيس پليس راه استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار كيهان ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين حادثه سواري پژو روآ به علت داشتن سرعت غيرمجاز پس از برخورد مختصر با خودروي سمندي كه در باند مخالف در حال حركت بود به شدت با سواري پرايد تصادف مي كند.وي زمان دقيق وقوع اين حادثه را ساعت 30/17 روز جمعه عنوان كرد و اظهار داشت: در اين حادثه 5 مرد و 3 زن در صحنه كشته و 2 نفر نيز زخمي شدند و پس از انتقال مجروحان به بيمارستان به دليل وخامت اوضاع فوت كردند.رئيس پليس راه خوزستان با بيان اين كه يك نوزاد 4 ماهه در اين حادثه جان باخته است، گفت: ميانگين سني جان باختگان در اين حادثه بين 10 تا 24 سال است.سرهنگ قدرتي علت اصلي حادثه را غيراستاندارد بودن جاده ماهشهر- آبادان و سرعت بالاي خودروي سواري روآ دانست و عنوان كرد: اين جاده به علت كم عرض بودن داراي استانداردهاي لازم نبوده و پاسخگوي نياز ترافيكي اين محور نيست از اين رو شاهد بروز حادثه هاي خطرناك در اين محور هستيم.رئيس پليس راه خوزستان با بيان اين كه تنها درصد كمي از اين جاده استاندارد است، تاكيد كرد، سال گذشته نيز شاهد وقوع تصادف در اين محور و كشته شدن 10 نفر از هم استاني هاي خود بوديم.
مگر امان دارد که دامنه ی رقابت واختلاف وجنگ قدر وثروت با فتوای تعامل قوا با هم واتهام خیانت فاش کردن اختلافات پشت پرده که از سوی رهبر نا مشروع داده شد  سر وته اش بهم آورده شود
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه طرح سؤال از رئيس جمهور همچنان پابرجا است گفت: هيئت رئيسه طبق آئين نامه طرح سؤال را در دستور كار مجلس قرار داده است.عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه و سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي درباره طرح سؤال از رئيس جمهور گفت: اين طرح پابرجاست و طبق قانون رئيس جمهور تا يك ماه آينده فرصت دارد براي پاسخ به سؤال به صحن علني بيايد.وي افزود: مستندات نمايندگاني كه مي گفتند قبل از اعلام وصول از طرح سؤال منصرف شده بودند، كافي نبود چرا كه برخي از آنها در نامه هاي خود ساعت 10 شب را قيد كرده بودند.سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه هيئت رئيسه سوگند خورده است كه مطابق آئين نامه عمل كند، خاطرنشان كرد: در قانون و آئين نامه مصلحت انديشي و ملاحظه در نظر گرفته نشده است؛ قانون مي گويد با تعداد يك چهارم نمايندگان مي توان از رئيس جمهور سؤال كرد و اگر اين تعداد از نمايندگان بر امضاي خود اصرار داشته باشند، هيئت رئيسه بايد طبق آيين نامه عمل كنند.وي در پايان به فارس گفت: علي رغم اينكه بنده جزء امضا كنندگان سؤال و جزء موافقان آن نيستم اما معتقدم اختيار قانوني وجود ندارد كه بگوييم سؤال بايد منتفي شود
پاي درس علي (ع)
 بازتاب دو گزینه  از موضع خود زنی وبرجسته کردن داستان تف وتاق وریش است .چونکه ضد ووارونه این دو گزینه عمل شده وهمچنان اعمال می شود
از احتكار كالا جلوگيري كن !اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:از احتكار كالا جلوگيري كن! زيرا رسول خدا(ص) هم از اين كار جلوگيري مي كرد.بايد خريد و فروش در جامعه اسلامي ، به سادگي و با موازين عدالت انجام شود با نرخهايي كه به فروشنده و خريدار ضرري نرساند.كسي كه بعد از منع تو، احتكار كند، او را كيفر بده تا عبرت ديگران شود اما در كيفر او اسراف نكن.نهج البلاغهنامه 53  در مكتب امام.نبايد حمايت بي دريغ محرومين از انقلاب را فراموش كنيم.روحانيت عزيز بايد به اين اصل توجه عميق داشته باشند و افتخار تاريخي و بيش از هزار ساله پناهگاهي محرومان را براي خود حفظ كنند و به ساير مسئولين و مردم توصيه نمايند كه ما نبايد گرايش و توجه بي شائبه محرومين را به انقلاب و حمايت بي دريغ آنان را از اسلام فراموش كنيم و بدون جواب بگذاريم.صحيفه نور - ج20 - ص129
طي ديداري در نجف اشرف .تجليل آيت الله نوري همداني از نقش آيت الله سيستاني در وحدت ملت عراق
این آخوند همدانی پیک ویژه خامنه ای وحامل پیام خاص برای آیت الله سیستانی می باشد تا که قانع شود از نوری مالکی مزدور ودست نشانده حاکمان ایران وهمتایش رئیس جمهور دیکتاتور وجلاد سوریه  بشار اسد حمایت کند. همچنین ادامه ی رقابت میان رهبر ورئیس جمهور است که  به نجف کشانیده شده است .چون در ماه آینده قرار است احمدی نژاد به بغداد سفر نماید .بنابراین رهبر پیش دستی کرده وبا اعزام آخوند همدانی به نجف تلاش کرده شرایط را بسود خود کند.
آيت الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد قم كه براي زيارت اماكن متبركه عراق و همچنين ديدار با مراجع و علماي اين كشور به نجف سفر كرده است، با آيت الله سيستاني از مراجع عظام تقليد عراق ديدار و گفتگو كرد. آيت الله العظمي حسين نوري همداني در ديدار با آيت الله العظمي سيستاني، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به اين مرجع تقليد شيعيان در عراق، مقاومت ايشان در برابر استكبار را ستودني عنوان كرد. وي بيان داشت: شما از علماي بزرگي هستيد كه جامعه اسلامي به داشتن شما افتخار مي كند. استاد حوزه علميه قم با بيان انديشه هاي امام خميني(ره) و مواضع ايشان در مقابل استكبار گفت: اين افتخار حوزه هاي علميه است كه همواره علماي بزرگ در مقابل ظالمان و استعمارگران ايستادگي مي كنند. وي تاكيد كرد: يك روز حوزه در تحريم تنباكو، انگليس را به زانو در آورد و يك روز هم امام خميني(ره) از دل اين حوزه ها قيام كردند و انقلاب اسلامي را به وجود آورده كه موجب بيداري اسلامي در تمام كشورها شده است. آيت الله نوري همداني ضمن قدرداني از مواضع آيت الله العظمي سيستاني در حفظ وحدت مردم عراق و نقش سازنده ايشان در خصوص حفظ حوزه نجف، براي همه علما و مراجع عظام تقليد دعا كردند. بايد در همه زمينه ها اختلاف ها را كنار گذاشته و اتحاد و همدلي را ايجاد كنيم آيت الله العظمي سيستاني نيز در اين ديدار ورود آيت الله نوري همداني به نجف اشرف را مبارك عنوان و بر حفظ ارتباط با حوزه هاي علميه تاكيد كرد. وي ابراز داشت: وحدت، انسجام، يكپارچگي از مهمترين مسائل روز دنيا است و بايد بكوشيم تا در همه زمينه ها اختلاف ها را كنار گذاشته و اتحاد و همدلي را ايجاد كنيم. اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به موضوع تقوا و خودسازي و ضرورت پرداختن به معنويت گفت: بايد همه مناطق و شهرها، عالمان بزرگ در دسترس مردم باشند تا مردم با ديدن آنها مسائل را پرسيده و به تهذيب نفس بپردازند. وي ضمن تاكيد بر زي طلبگي ارتباط با مردم را مهم دانست و گفت: صفاي باطن و اخلاق بايد چراغ مسير باشد و طلاب بايد بر ذي طلبگي مبادرت داشته باشند. آيت الله سيستاني نسبت به تعميق بخشي در فراگيري علوم اسلامي تاكيد و يك برنامه مدون علمي در جهت آموزش و تعليم را ضروري دانست. شايان ذكر است اين ديدار كه به مدت 2 ساعت به طول انجاميد، هر دو مرجع تقليد بر اتحاد و وحدت در برابر دشمنان اسلام تاكيد كردند. در سومين روز از سفر حضرت آيت الله حسين نوري همداني به عراق، ظهر جمعه اعضاي دفتر مقام معظم رهبري در نجف اشرف نيز با اين مرجع تقليد ديدار و گفت و گو كردند. در ادامه ديدارهاي شخصيت هاي مختلف كشور عراق با آيت الله حسين نوري همداني، فرزند آيت الله سيستاني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار، آيت الله نوري همداني از خدمات و تلاش هاي آيت الله سيستاني در عرصه هاي مختلف تجليل كرد. وي آيت الله سيستاني را از مراجع بزرگ تقليد و مايه فخر جهان اسلام دانست و تاكيد كرد: ايشان عامل وحدت شيعه و سني بوده و هستند. اين مرجع تقليد همچنين عصر جمعه به شهر كربلاي معلي سفر و حرم مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) را زيارت كرد. گفتني است سفر آيت الله نوري همداني به كشور عراق كه از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است تا پنج شنبه هفته جاري ادامه خواهد داشت.اين مرجع تقليد در روزهاي آينده با مراجع تقليد و علماي نجف اشرف ديدار و گفت وگو خواهد كرد.