گزیده خبرهای 25 آبان ماه سال 1391



نسخه آزمايش شده و عبرت آموز دولت وحدت ملي (خبر ويژه)
بازهم سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری ادامه سناریوی پرونده سازی ومچ گیری علیه ی رفسجانی با جدیت تمام دنبال کرده است .برای اینکه اختلاف ورقابت ناشی از جنگ قدرت وثروت میان کودتاگران غالب با رقیب مغلوب می باشد .
هاشمي رفسنجاني مي گويد «نسخه كوچك طرح دولت وحدت ملي همان بود كه ما در دولت بعد از جنگ (سازندگي) انجام داديم».وي در مصاحبه با سايت انتخاب گفته است: براي اجراي اين طرح بايد مجموعه اقداماتي كه ما را از وضع نامساعد فعلي در عرصه بين الملل و داخل خارج كند، بهره گرفت. البته نسخه كوچك اين طرح، همان بود كه ما در دولت بعد از جنگ انجام داديم. وي مي افزايد: در حال حاضر مشكل اصلي با خارجي هاست. در زمان جنگ هم اوضاع همينطور بود. ما اولويت را داديم به اصلاح روابط خارجي و از قطعنامه شروع كرديم. هاشمي ادامه داد: در آن دوره درعرصه داخل هم اختلافات تشديد شده بود. راهكار من اين بود كه دولتي تشكيل دهيم كه تركيبي از جناح هاي مؤثر انقلاب (محافظه كاران، مستقل ها و راديكال ها) باشد.وي در حالي كه مجالس چهارم و پنجم بيشترين همكاري را با هاشمي داشتند، ضمن متهم كردن تلويحي مجلس به تندروي مي افزايد: در زماني كه اكثريت مجلس در اختيار نيروهاي راست بود، در مواجهه با مجلس، بنا را بر تعديل و تفاهم گذاشتيم.هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: الان هم دولت اگر تركيبي از اين مجموعه باشد، البته با قيد اينكه رئيس دولت روي آنها نفوذ داشته باشد، مي توان اميدوار بود.هاشمي با بيان اينكه «ما تا آخر 8 سال، كارمان را بدون دردسر انجام داديم» گفت: هم رابطه مان با نهادها و قواي ديگر بسيار خوب بود و هم در عرصه بين الملل دستاوردهاي خوبي داشتيم.وي با اشاره مجدد به دولت وحدت ملي افزود: من از اين طرح، يك ايده آل غيرواقعي نمي خواهم. نظر من اين است كه اين طرح بايد با هماهنگي تمام جريانهاي مؤثر در انقلاب شكل بگيرد.او در پايان گفت وگو با «انتخاب» مي گويد: در سال هاي اخير، اكثر طردها و برخوردها نسبت به يك جريان بوده كه تعداد كمي هم نيستند.آقاي هاشمي البته، درباره فرجام دولت به اصطلاح وحدت ملي خود توضيح نمي دهد. وي و اطرافيانش بعدها مكرراً به عنوان افتخار خود و به عنوان استدلال در برابر اصلاح طلبان اعلام كردند كه دولت [ساختار شكن و افراطي] اصلاحات، از دل دولت سازندگي جوشيد. در واقع خطوط موازي «راديكاليسم و تنش در داخل» و «سازش طلبي در قبال آمريكا» و «ليبراليسم فرهنگي» به تدريج در دولت سازندگي و به واسطه حضور عناصري چون عطاءالله مهاجراني و عبدالله نوري و خاتمي پديدار شد. اين در حالي بود كه جريان حاكم بر مجالس وقت بيشترين همكاري را با دولت سازندگي به عنوان ضرورت كشور مبذول مي داشت اما برآيند آن همكاري يكسويه، تغيير فاز ناگهاني رئيس دولت و حزب تابع وي در دولت سازندگي به سمت حمايت از حلقه اي بود كه بعدها عنوان اصلاح طلبي را براي خود انتخاب كردند. در چنان وضعي امثال ناطق نوري (رئيس مجلس وقت) دور زده شدند و حتي هاشمي در نماز جمعه القاي تقلب به نفع ناطق و به ضرر خاتمي را نيز مطرح كرد، حال آن كه اقتضاي بيطرفي و ادعاي وحدت ملي كذايي، عدم جانبداري از خاتمي و تخريب عملي رقيب وي بود. البته بعدها افراطيون جبهه اصلاحات به خيال اينكه قدرت را به دست گرفته اند و نيازي به امثال هاشمي ندارند اقدام به تخريب وي در انتخابات مجلس ششم (سال 78) كردند. اما اين اتفاق عبرت آموز و فراموش نشدني مانع از حمايت جريان نفاق فرصت طلب از آقاي هاشمي در انتخابات سال 84 و سپس در تحركات مغاير با وحدت و منافع و مصالح ملي در سال 88 نشد.درباره مسئله سياست خارجي و تنش زدايي نيز شايان يادآوري است كه نگاه خاص آقاي هاشمي در اين عرصه، مانع از ايراد اتهام بي سابقه عليه وي در دادگاه ميكونوس نشد.
وقتی گزارشگر وابسته به شبکه عربی  صدا و سیمای پاسدار ضرغامی باشد  و داستان گاز و قطر وسوریه و اسراییل و اردن وترکیه  مطرح باشد .معلوم است که مقاله نویس یا تحلیل گر روزنامه عربی هم با ید وامدار بیت رهبری وپاسدار کودتا گر باشد و سفارشات اینان را برای بازتولید ورله کردن بازتاب داده شود .
يك روزنامه لبناني به بررسي نقش خط لوله گاز قطر در بحران سوريه پرداخت.روزنامه الاخبار با بيان اينكه پرونده گاز بخش مهمي از عوامل پشت پرده درگيري در سوريه است، نوشت به نقل از منابع موثق در يك شركت بزرگ نفت غربي به جزئيات طرح قطر (و مورد حمايت آمريكا) براي احداث خط لوله جديد به منظور ارسال گاز قطر به حمص و از آنجا به اروپا دست يافته است. شهر حمص و حومه آن موقعيت مهمي از نظر جغرافيايي دارد.الاخبار يادآور شد؛ اين طرح به هر يك از كشورهاي تركيه و اسرائيل نيز مزاياي راهبردي در معادله تجارت جهاني گاز يا رفع نياز آنها مي دهد. هدف از اجراي اين طرح احداث خط لوله اي است كه از قطر شروع مي شود و از خاك عربستان و سپس از خاك اردن ( از عبور از خاك عراق خودداري مي كند) عبور مي كند و به خاك سوريه به ويژه حمص مي رسد. اين خط لوله در حمص به سه منطقه منشعب مي شود يكي از آنها به طرف لاذقيه در ساحل سوريه و ديگري به طرف طرابلس در شمال لبنان و لوله سوم به طرف تركيه كشيده مي شود.اين روزنامه افزود: هدف اصلي طرح، رساندن گاز قطر و اسرائيل به خاك اروپا است تا به همه كشورهاي اروپايي توزيع شود و اهداف زير محقق گردد؛ يكي رقابت با انحصار روسيه در تامين گاز اروپا، ديگري آزادسازي تركيه از ادامه وابستگي به واردات گاز از ايران و سوم دادن فرصت به اسرائيل براي صدور گاز خود به اروپا از طريق زميني و ارزان. به گزارش العالم در ادامه اين تحليل آمده است: گاز قطر براي صادرات زميني به اروپا مسيري جز حمص سوريه ندارد؛ مگر اينكه از طريق دريايي كه هزينه بسيار بالاتري دارد، منتقل شود.حمايت آمريكا، قطر و تركيه از افراد مسلح مخالف در شمال سوريه و منطقه حمص و همچنين حومه دمشق، براساس وضع اين مناطق سوريه صورت مي گيرد كه لوله هاي گاز بايد از آنجا به سمت تركيه و طرابلس عبور كند.خاطرنشان مي شود قطر هفته گذشته ميزبان گروه هاي معارض سوريه براي ايجاد ائتلاف جديدي موسوم به «ائتلاف ملي انقلاب سوريه و نيروهاي مخالف» بود. روز گذشته 6 كشور مرتجع عضو شوراي همكاري خليج فارس (قطر، عربستان، بحرين، امارات، كويت و عمان) ائتلاف مذكور را به رسميت شناختند. دولت هاي عربي نيز از ائتلاف مذكور كه خود آن را به نام دموكراسي راه اندازي كرده اند، اعلام حمايت كردند.طنز ماجرا حمايت شيخ نشين هاي مرتجع، خودكامه و سركوبگر حاشيه خليج از دموكراسي و حقوق بشر در سوريه است، حال آن كه طيفي از همين گروه هاي معارض اقدام به جنايت جنگي و ترورهاي نيابتي كرده اند. با اين وجود جبهه ارتجاع عربي - عبري - غربي طي 20 ماه گذشته نتوانسته از عهده حاكميت سوريه كه مستظهر به حمايت مردمي است برآيند.
از موضع ضد اسراییلی تبلیغات تا کتیکی برای حماس شده  است به امید آنکه  تغییر موضع دهد وهمچون گذشته رابطه با بیت رهبری وپاسداران داشته باشد تا  برای برون رفت از بحران هسته ای و تحریم ها جنگی مشابه نواز غزه بر پا شود.
احمد الجعبری، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و دست‌کم دو نفر دیگر در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.براساس گزارش‌ها، آقای الجعبری و یک مقام ارشد دیگر حماس زمانی که در یک خودرو بودند، هدف قرار گرفتند.گزارش‌هایی از حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف غزه منتشر شده است.سخنگوی ارتش اسرائیل به بی‌بی‌سی گفت که "نزدیک به ۲۰" موقعیت در غزه هدف حمله قرار گرفته است.رهبران ترورشده حماس به دست اسرائیل.ژانویه ۱۹۹۶ میلادی؛ غزه: یحیی عیاش، با یک تلفن موبایل مملو از مواد منفجره کشته شد.ژوئیه ۲۰۰۲ میلادی؛ غزه: صلاح شحاده، رهبر شاخه نظامی حماس، به همراه ۱۴ نفر دیگر بر اثر انفجار بمبی که به خانه‌اش انداخته شد، کشته شد.مارس ۲۰۰۴ میلادی؛ شیخ احمد یاسین، بنیانگذار و رهبر معنوی حماس به همراه ۱۱ نفر دیگر در یک حمله موشکی کشته شد.آوریل ۲۰۰۴ میلادی؛ غزه: عبدالعزیز الرنتیسی، رهبر حماس در یک حمله موشکی کشته شد.ژانویه ۲۰۰۹ میلادی؛ غزه: سعید صیام، فرمانده ارشد حماس در یک حمله هوایی کشته شد.ژانویه ۲۰۱۰ میلادی؛ دوبی: محمود المبحوح، فرمانده ارشد حماس، در یک هتل پنج ستاره در دوبی بر اثر خفگی کشته شد'دروازه‌های جهنم'حماس گفته است که حمله هوایی اسرائیل، دروازه‌های جهنم را گشوده است.از چهار سال پیش به این سو که عملیات نظامی اسرائیل در غزه به پایان رسید، احمد الجعبری بلندپایه‌ترین مقام حماس است که توسط اسرائیل کشته می شود.آقای الجعبری که ۴۶ سال داشت، فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه بود.
 نتیجه هم قابل پیش بینی است  پس از طغیان سیل و جاری شدن سیل وویران کردن مزارع کشاوری وخانه های مسکونی همراه با خسارات فراوان مالی وخانی  وخشک سالی وکم آبی سال آینده است.
نفوذ سامانه باران از سبب بارش شدید باران در برخی مناطق گلستان از جمله گرگان شده است.به گزارش مهر، آسمان شهر گرگان صبح پنجشنبه با بارندگی شدید مواجه بوده و سبب آبگرفتگی معابر شده است.فعالیت این سامانه بارش زا تا صبح جمعه ادامه دارد و اکنون شاهد بارش باران، رعد وبرق و وزش باد در برخی مناطق استان گلستان هستیم.گرگان در 24 ساعت گذشته گرمترین و مراوه تپه سردترین شهر گلستان بوده است.هواشناسی و مدیریت بحران گلستان نسبت به آبگرفتکی معابر و طغیان احتمالی رودخانه ها هشدار داده اند.نفوذ سامانه بارش زا سبب افت محسوس دما و ریزش برف پراکنده در ارتفاعات استان گلستان شده است، همچنین کارشناسان انتظامی تاکید کردند به دلیل مه گرفتگی و لغزندگی محورها به ویژه مسیرهای کوهستانی، رعایت موارد ایمنی الزامی است.
شهر دار تهران سر دار قالیباف که جزو نامزدان مطرح ریاست جمهوری می باشد می تواند پس ازر ود خانه شدن متروی تهران بدلیل بارندگی اکنون ریزش پل رودخانه کن هم جزو پروژه ی  خدماتی تبلیغاتی ریاست جمهوری اش استفاده کند
وردآورد- خبرنگار كيهان:در اثر بارش هاي اخير تهران، پل رودخانه كن در آزاد راه فتح در آستانه تخريب كامل قرار گرفت.بارندگي سه شنبه شب تهران سبب جاري شدن سيلاب در رودخانه كن شد. اين سيل به پايه هاي پل رودخانه كن در آزاد راه فتح آسيب جدي رساند و اين پل را در آستانه ريزش و تخريب كامل قرار داد. به گزارش خبرنگار ما سيلاب خاك زيرپايه هاي پل را با خود برد و خطر ريزش آن سبب شد آزاد راه فتح به طور كامل مسدود و راه بندان سنگيني در اين محور پرتردد ايجاد شود. براساس گزارش هاي دريافتي عوامل شهرداري منطقه 9 تهران در بستر رودخانه كن در محدوده پل آزاد راه فتح مشغول عمليات عمراني بودند كه همين عمليات موجب سست شدن خاك بستر و ساحل رودخانه و در نهايت خاك زير پايه هاي پل شد.براساس آخرين خبر 12 پايه پل رودخانه كن به طور كامل فرو ريخته است و معاونان شهردار تهران براي بررسي اين حادثه در محل حضور پيدا كرده اند.