گزیده خبرهای 30 آبان -91 . قسمت -2



گزیده خبرهای 30 آبان -91 . قسمت -2
پيكر كمك خلبان حادثه مشهد در كرج به خاك سپرده شد
این دوخبر هم مرتبط به سقوط بالگرد  امداد رسان در مشهد است که به جای امداد رسانی  موجب مرگ خلبان وکمک خبلبان و سر نشینان خود رو شد که در مجموع منجر به مرگ 10 نفر شد. فراموش نشود که قرار است اینگونه اسرا ییل نابود شود .
پيكر سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان بالگرد حادثه ديده خراسان رضوي روز دوشنبه با حضور قشرهاي مختلف مردم، فرماندهان و پرسنل نظامي و انتظامي در بهشت سكينه كرج به خاك سپرده شد.به گزارش ايرنا از كرج پيكر اين كمك خلبان 30 ساله در قطعه صالحين بهشت سكينه كرج آرام گرفت.براثر سقوط بالگرد هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي كه در اجاره اورژانس 115 مشهد بود، (چهارشنبه هفته گذشته) سرهنگ خلبان «مسعود شاه ويسي»، سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان، سرگرد «سيد جعفر قاري» مسئول امنيت پرواز و استوار يكم «عليرضا پيرمغان» خدمه پرواز به شهادت رسيدند.
پيكر پاك شهيد خلبان «مسعود شاه ويسي زاده» روز دوشنبه در ميان حزن و اندوه هزاران نفر از مردم كرمانشاه تشييع و خاكسپاري شد.سرهنگ شاه ويسي به همراه سه نفر ديگر از كاركنان هوانيروز در سانحه سقوط بالگرد امدادي در شهر مشهد به شهادت رسيدند.در مراسم تشييع و خاكسپاري پيكر مطهر اين شهيد كه در زير باران با حضور مسئولان و مردم كرمانشاه از مقابل مسجد جامع تا ميدان آزادي اين شهر برگزار شد، شركت كنندگان با آرمان هاي شهدا و انقلاب تجديد بيعت كردند.بر اثر سقوط يك فروند بالگرد هوانيروز ارتش چهارشنبه هفته گذشته كه در اجاره اورژانس 115 مشهد بود، سرهنگ خلبان «مسعود شاه ويسي»، سروان «هوبان مرتضوي» كمك خلبان، سرگرد «سيد جعفر قاري» مسئول امنيت پرواز و استوار يكم «عليرضا پيرمغان» خدمه پرواز به شهادت رسيدند.اين بالگرد كه براي امدادرساني به سرنشينان صدمه ديده حادثه واژگوني يك دستگاه ميني بوس به يكي از محورهاي ارتباطي منتهي به مشهد عزيمت كرده بود، حين بازگشت و انتقال مجروحان اين حادثه به بيمارستان در منطقه «خين عرب» مشهد سقوط كرد.در اين سانحه علاوه بر شهادت چهار نفر از كاركنان هوانيروز، 6 نفر ديگر از سرنشينان بالگرد از جمله مجروحان مزبور، جان خود را از دست دادند.
روش تبلیغاتی گرد آوری اعانه برای محرومان از سایت شفاف وابسته به شهردار  تهران اکنون به دروغ نامه ی کیهان سرایت نموده است . در صورتی که روزانه کمک های مالی و تسلیحاتی به سوریه وحزب الله لبنان می شود
دهلران- خبرنگار كيهان:معلول جسمي- حركتي آبدانان چشم به ياري هموطنان دارد.زينب سالمي پور معلول جسمي- حركتي است كه از دو سالگي فلج شده و عمرش را روي ويلچر گذرانده است. وي متولد 1353 است و اكنون دچار تنگي نفس است. به گفته پزشكان وي تاكنون 80 درصد ريه اش را از دست داده است و تحت حمايت اداره بهزيستي قرار دارد. ماهانه بهزيستي 20 هزار تومان به سالمي پور پرداخت مي كند اما هزينه درماني او ماهي 300 هزار تومان است. به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به شهرستان آبدانان، اين معلول جسمي- حركتي براي ادامه درمان خود مجبور است هر ماه به شهرستان دزفول سفر كند. از آنجايي كه وي قادر به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي نيست مجبور است با كرايه يك خودرو شخصي به دزفول برود كه هزينه آن نيز 100 هزارتومان است. براساس اين گزارش، پزشك معالج سالمي پور اعلام كرده است اين بيمار نياز به عمل جراحي دارد كه هزينه آن 3 الي 4 ميليون تومان است. خانواده سالمي پور براي تامين هزينه داروهاي معمولي بيمار خود با مشكل مواجهند و بخشي از هزينه درماني وي توسط افراد خيّر تامين مي شود. اكنون اين معلول جسمي- حركتي براي انجام عمل جراحي خود نيازمند كمك افراد خيّر است
اولاً طبق ادعای رهبر تحریم ها اثری ندارد . دوماً از روش جانشین خودکفایی مکتبی جانشین استفاده می شود .مورد آزمایش جدید در سیاه چال اوین در مورد ستار بهشتی اتفاق افتاد یا آزمایش شد .البته وی طوری بیهوش شد که دیگر بهوش نیامد.
رئيس انجمن بيهوشي ايران گفت: داروهاي بيهوشي كمياب شده اند و مجبور شده ايم از داروهاي نسل قبل استفاده كنيم. نگران سلامت بيماران نيازمند عمل جراحي هستيم اما متاسفانه مسئولان در اين زمينه پاسخگو نيستند.محمدمهدي قيامت در گفت وگو با فارس، افزود: داروهاي بيهوشي كه در دو دهه گذشته به دليل كيفيت پايين از فهرست دارويي حذف شده بود هم اكنون به دليل كمياب شدن داروها وارد بازار شده است.وي ادامه داد: داروي بيهوشي يك بحث استراتژيك است و وقتي دچار كمبود شود عوارض شديدي متوجه بيماران مي شود و وضعيت را به گونه اي كرده است كه نه تنها نگران كيفيت خدمات هستيم بلكه نگران جان بيماران شده ايم.قيامت از عنوان كردن نام داروهاي از رده خارج شده امتناع كرد و گفت: اين مجموعه داروها مي توانند عوارض كبدي، تاخير در شل شدن عضلات را در پي داشته باشند. بنابراين احساس خطر جدي مي كنيم.وي افزود: عمل هاي جراحي متوقف نمي شوند اما شاهد استفاده از داروهايي هستيم كه در گذشته استفاده مي شدند و داروهاي جديد بيهوشي كمياب شده است. اين مشكل هم در بخش خصوصي و هم در بخش دولتي وجود دارد.
این دو مورد هم نمونه ی دیگر بی هوشی کامل خود کفایی غیر قابل بهوش آمدن است  که به شیوه ای دیگر در کشوری اتفاق افتاده است که مدعی امن وآزادترین کشور جهان است .همچنین  دارای دومین منابع گاز جهان است که سهم شهروندان شان  از این گاز این چنین داده شده است . ضمن آنکه امنیت آنچنان است که راننده در کابین رانندگی اش دچار مرگ خاموش  می شود !
سرخس - خبرنگار كيهان:راننده كاميون ترانزيت بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن در كابين راننده در سرخس جان باخت.فرمانده انتظامي شهرستان سرخس با اعلام تائيد اين خبر گفت: راننده فوت شده به نام ايزدي حدودا 40 ساله اهل شيراز است. سرهنگ محمدرضا روحي افزود: اين حادثه در محوطه پاركينگ شهرداري مقابل گمرك سرخس اتفاق افتاد كه با انجام تشريفات قانوني به بازماندگان تحويل شد. به گزارش خبرنگار ما اين پاركينگ امكانات رفاهي مطلوبي براي رانندگان ندارد و همه ساله شاهد اتفاقات اين چنيني همزمان با ايام سرد سال هستيم.
مدير روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي استان البرز گفت: چهار نفر اعضاي يك خانواده بر اثر مسموميت با گاز منواكسيد كربن در كرج جان باختند.«آرش رحمتي» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افراد يك خانواده شامل مادر 45 ساله، دختر 20ساله، پسر 18 ساله و پسربچه چهار ساله شب گذشته در يك واحد مسكوني در شهرك سهرابيه كرج جان خود را از دست دادند.
وي ادامه داد: اجساد قربانيان از طريق پايگاه اورژانس كمالشهر تحويل نيروي انتظامي شد.مدير روابط عمومي اورژانس البرز گفت: اين حادثه بر اثر رعايت نكردن اصول ايمني در نصب وسايل گرمازا رخ داد.
خودکشی يک زن در آذربایجان غربی به دليل فقر و مشکلات معیشتی
خوب این زن نگون بخت  سلماس چون  از ترکش فاجعه  زلزله ی مناطق آذربایجان در امان مانده بود .اکنون بدلیل فشار فقر اقتصادی مجبور به خود کشی شده است.
جـــرس: در ادامه بحرانهای اجتماعی و اقتصادی در کشور، يک بانوی اهل سلماس در استان آذربایجان غربی، به دليل مشکل معيشتی، دست به خودکشی زد و جان باخت.به گزارش روزنامه «قانون»، این زن «فريده. د» نام داشته و هفته گذشته در خانه اش، خودکشی کرد و در نتيجه جان باخت.به نوشته اين روزنامه، "اين زن ميانسال در روستای شکريازی از توابع شهرستان سلماس زندگی می کرد" و روستاييان می گويند که فقر و مشکل معيشتی دليل اصلی اين خودکشی بوده است.روزنامه قانون همچنين نوشته است: براساس آمارهای رسمی اکنون از هر هزار نفر، ۱۲ نفر در ايران خودکشی می کنند و امسال شاهد افزايش چشمگيری در اين زمينه بوده ايم.طی آمار ارائه شده از طرف سازمان بهداشت جهانی، ایران سومین کشور جهان است که در آن آمار خودکشی موفق زنان افزایش یافته و در حال پیشی گرفتن از آمار خودکشی مردان است. ( دو کشور دیگر که رتبه یک و دو را در خودکشی دارند عبارتند از: چین و هندوستان