گزیده خبرهای 17 دی - 91



 گزیده خبرهای 17 دی - 91
جهت اطلاع
روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی انتقاد به وزیر فرهنگ سانسور وتفتیش عقاید داده است که چرا انتقاد را با ایراد عوض کرده است؟ همچنین چرا کم فیلم ها  سانسور  و متوقف کرده ومقایسه با عملکرد همتایانش در دولت های خاتمی و رفسنجانی نکرده است؟
 وزير ارشاد در گفتگويي كه از برنامه 7 پخش شد اعلام كرد در طول سه سال اخير 250 فيلم سينمايي ساخته شده كه تنها 18 فيلم (2/7 درصد) ايراد داشته است. وي كه اصرار داشت: "انحراف" را "ايراد" بخواند تاكيد كرد بر سر اين 18 فيلم اختلاف نظر وجود دارد. وزير ارشاد نگفت كه در دوره‌هاي قبلي چه درصدي از فيلم‌ها به قول وي ايراد داشته‌اند و اصولاً براي سه سال آيا 18 فيلم ايراد‌دار كم است؟ 
به مناسبت اربعين 100 هزار زائر حسيني از مهران به عراق رفتند
گرچه این رقم همچون ادعای منار و گنجشکی  16 میلیون نفر تجمع زوار در روز اربعین کربلا در دروغ نامه ی کیهان درشت نمایی و خلی بندی می باشد .ولی از طرف دیگر فاش شدن حضور اینان در تظاهرات نمایشی –حمایتی از نوری مالکی مزدور  و دست نشانده  نخست وزیر عراق مقابل مخالف شان می باشد که پس از اجرای  مأموریت باز گشته اند .
سرپرست فرمانداري مهران گفت: 100هزار زائر در هفته منتهي به اربعين حسيني(ع) از مرز بين المللي مهران به كشور عراق تردد كردند.به گزارش ايرنا از مهران عباس نصراللهي افزود: اين زوار در قالب كاروان هاي حج و زيارت و به صورت انفرادي از مرز رسمي مهران تردد كردند. وي ادامه داد: اين افراد بيشتر براي شركت در آيين سوگواري اربعين حسيني(ع) از راه مرز زميني مهران راهي شهرها و مكان هاي مقدس عراق شدند.نصراللهي افزود: امكانات لازم در پايانه مرزي مهران براي پذيرش زائران ايراني به داخل كشور فراهم شده است.براساس گزارش همين منبع خبري، بازگشت زائران حسيني از كربلاي معلا از پنجشنبه شروع شده و تاكنون هزاران نفر از زائران ايراني از طريق مرز شلمچه وارد كشور شده اند. 
مگر وزیر آموزش و پرورش در بازار مکاره  داد نزد که هر کاری که از دستمان بر آید انجام می دهیم؟ مگر نگفت برای درمان  دانش آموزان سوخته شده  بهر کشوری که  نیاز باشد برای درمان فرستاده می شوند پس چه شد که شعار های توخالی از محدوده بازار مکاره فرا تر نرفته است؟
اصفهان-خبرنگار كيهان:درمان 6 دانش آموز مصدوم آتش سوزي مدرسه شين آباد پيرانشهر كه در بخش مراقبت هاي ويژه مركز آموزشي درماني سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان بستري شده بودند، آغاز شده است.دكتر فريدون عابديني رئيس بيمارستان سوانح سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان با اشاره به اينكه ادامه درمان اين 6 دانش آموز از اين پس در اصفهان پيگيري خواهد شد، گفت: از آنجا كه اين مركز به امكانات روز پزشكي و تيم تخصصي و مجرب مجهز است، تصميم بر آن شده كه 6 دانش آموزي كه در تبريز مداوا مي شدند براي تكميل درمان و بهره مندي از امكانات پزشكي به اصفهان منتقل شوند.وي افزود: طبق روال معمول براي اين دانش آموزان مصدوم نيز يك پرستار شخصي و تيم سوختگي شامل متخصصان داخلي، اطفال و سوختگي در نظر گرفته شده است كه به اتفاق، ويزيت اين مصدومان را به بهترين شكل ممكن انجام مي دهند.رئيس بيمارستان سوانح سوختگي امام موسي كاظم(ع) اصفهان، حال دو نفر از دانش آموزان شين آباد را نامناسب اعلام كرد و گفت: متأسفانه درصد سوختگي دو نفر از اين دانش آموزان شديد و بين 35 تا 45درصد است و به علت شدت سوختگي، عفونت هايي نيز در كليه، قلب و ريه اين دو بيمار مشاهده شده است.وي همچنين افزود:حال چهار نفر از اين بيماران نيز در شرايط نسبتاً مناسب قرار دارد كه بين 5 تا 25درصد سوختگي دارند و زخم هاي عفوني اين چهار بيمار در ناحيه سر، صورت، دست و پا مشاهده شده است.عابديني با بيان اينكه مدت زمان مورد نياز براي درمان چهار نفر از اين بيماران بين 7 تا 10روز پيش بيني شده است اظهار داشت: مدت زمان مورد نياز براي درمان دو بيمار ديگر بستگي به واكنش بدن آنها به روش هاي درماني است. 
بدلیل اینکه چون  اینگونه نمایشات تکراری و سریالی است و  گزارش بازتاب  خبری برونی نداشته است . بنابراین از روی نا چاری  از زب ا لله لبنان  خواسته شده دست به گزارش تبلیغی و تهدیدی بزند.
يك عضو شوراي مركزي حزب الله لبنان ، رزمايش ولايت 91 را ضربه بزرگي بر دشمنان ايران دانست و گفت: اين رزمايش، پيام محبت و دوستي به همسايگان و دوستان و هشداري به كليه توطئه گران عليه نظام جمهوري اسلامي است. شيخ محمد يزبك رييس شوراي ديني حزب الله در مصاحبه با ايرنا هدف از رزمايش ولايت 91 را افزايش توان دفاعي جمهوري اسلامي دانست و گفت: ايران همواره در جايگاه دفاع از تماميت ارضي و دستاوردهاي كشور و مردم خود قرار دارد و هيچ گاه در جايگاه تجاوزگر قرار نگرفته است. وي در ادامه با محكوم كردن عمليات هاي اخير تروريستي در كشورهاي عراق و پاكستان اظهار كرد: گروههاي گمراه و فريب خورده براي اجراي طرح هاي صهيونيستي و آمريكايي با هدف ايجاد فتنه و بي نظمي به اسم دين دست به اين گونه عمليات هاي وحشي مي زنند ولي در حقيقت آنها بويي از انسانيت و اسلام نبرده اند.
این اولین بار است که خبر انتقال محموله  مواد مخدربه عراق  گزارش می شود که ضمن تأیید انتقال مواد مخدر به عراق ا ز سوی باند مافیایی مواد مخدر می باشد که تا کنون اقدام می شده است . از سوی دیگر به نظر می رسد کشف و مصادره این  محموله  مواد مخدر به عراق  باید مربوط به  رقبای پاسداران بوده  باشد.
فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: با تلاش مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قاچاقچيان در انتقال محموله يك تن و 614 كيلويي مرفين از آن سوي مرزهاي شرقي به مرزهاي غربي كشور ناكام ماندند.به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان حسين چناريان با اشاره به كشف محموله بزرگ هروئين اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان كرمان با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي در حوزه مقابله با باندهاي بين المللي قاچاق مواد افيوني از انتقال يك محموله مواد مخدر از كشورهاي همسايه شرقي به سمت عراق و از مسير ايران اطلاع يافتند.وي بيان كرد: در ادامه اين اقدامات اطلاعاتي و پس از شناسايي مسير تردد قاچاقچيان، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ايست و بازرسي مرصاد، روز گذشته هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور كرمان- زاهدان به يك دستگاه كاميون كشنده كه ويژه حمل و نقل مواد سوختي بود، مشكوك و آن را متوقف كردند.وي افزود: پس از انتقال وسيله نقليه توقيفي به پاركينگ، مأموران انتظامي در بازرسي از آن بيش از يك تن و 614 كيلو مرفين كه به طرز ماهرانه اي در محموله سوخت اين كاميون جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.چناريان تصريح كرد: راننده اين كاميون در امر انتقال محموله هاي گاز صادراتي استان سليمانيه عراق به كشور پاكستان از محورهاي مواصلاتي كرمان فعاليت داشته و قصد داشت اين محموله مواد مخدر را از مرز ميرجاوه در استان سيستان و بلوچستان به مرز باشماق مريوان در استان كردستان منتقل كند كه با تلاش پليس در اين امر ناكام ماند.وي خاطرنشان كرد: در اين عمليات علاوه بر يك تن و 614 كيلو مرفين، 71 كيلو ترياك نيز كشف شد كه به همراه قاچاقچي دستگير شده به مقر پليس مبارزه با مواد مخدر استان دلالت داده شد.چناريان با اشاره به عزم جدي نيروي انتظامي در مقابله با سوداگران مرگ گفت: هم اكنون تيم هاي زبده اي از پليس كرمان در حال پيگيري اين عمليات و دستگيري اعضاي اصلي اين باند بين المللي قاچاق مواد مخدر هستند.