گزیده خبرهای 1 مهر93

گزیده خبرهای 1 مهر93
برگزاري نشست مطبوعاتي مسئولان در يك رسانه خبري حركتي غيرمتعارف و نامعمول است
* برگزاري نشست مطبوعاتي مسئولان در يك رسانه خبري حركتي غيرمتعارف و نامعمول است كه پيام‌هاي ويژه‌اي را براي مردم و بخصوص اصحاب رسانه بدنبال دارد. يكي از اين پيام‌ها اينست كه آيا حمايت رسانه‌هايي خاص از مسئولان عنايت متقابل اين رسانه‌ها را در پي خواهد داشت يا خير! روز گذشته مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اولين نشست خبري خود را در يكي از خبرگزاري‌ها برگزار كرد، نشستي كه مي‌توانست در يكي از سالن‌هاي مجهز كنفرانس شوراي شهر تهران برگزار شود.
اظهارات وزير خارجه عربستان سعودي در ديدار با ظريف در نيويورك
* اظهارات وزير خارجه عربستان سعودي در ديدار با دكتر ظريف در نيويورك كه چراغ سبز جناح بازهاي اين كشور به ايران براي تقويت رابطه ميان دو كشور است، از اين نظر كه درست در فرداي سقوط دولت يمن صورت گرفته، توجه ناظران سياسي را جلب كرده است. با اينكه رسانه‌هاي افراطي سعودي در روزهاي گذشته در مذمت انقلاب مردم يمن داد سخن داده و ايران را متهم به حمايت از انقلابيون آن كشور مي‌كردند، بعد از آنكه مردم يمن پيروز شدند، جناح تندروي عربستان براي حل مشكلات با دولت ايران و تقويت روابط با تهران اعلام آمادگي كرده است.
* يك استاد مصري دانشگاه الازهر كه اخيراً به دليل سفر به ايران فعاليت‌هاي‌ آموزشي‌اش به حالت تعليق در آمده
* يك استاد مصري دانشگاه الازهر كه اخيراً به دليل سفر به ايران فعاليت‌هاي‌ آموزشي‌اش به حالت تعليق در آمده، در دفاع از سفر خود به ايران اعلام كرد كه اگر قاهره حاضر باشد، بگويد ايران كشوري دشمن است ديگر به اين كشور سفر نخواهد كرد. به گزارش پايگاه خبري "بوابه نيوز" "احمد كريمه" گفت كه انتظار نداشته بعد از بازگشت از ايران و به دليل شايعه پراكني‌هاي افرادي كه وي آنها را اعضاي سلفي نفوذ كرده در الازهر خوانده مورد تهاجم واقع شود. وي براي يك هفته تدريس فقه مقارن و به دعوت معاونت بين‌الملل حوزه‌هاي علميه به ايران سفر كرده بود پس از بازگشت به مصر مورد بازجويي قرار گرفت. دبيركل "شوراي عالي امور اسلامي" وزارت اوقاف مصر اعلام كرده بود كه اين استاد الازهر از فعاليت و حضور در اين شورا تا پايان تحقيقاتي كه دانشگاه الازهر خواسته درباره سفرش به ايران انجام شود، تعليق شده است. الأزهر، اين تحقيقات را به دليل سفر شيخ محمود كريمه به ايران و "سخنراني در حوزه‌هاي شيعه" بدون هماهنگي با دانشگاه الازهر لازم دانسته است.
"فاطمه هاشمي" تبرئه شد
وكيل‌مدافع فاطمه هاشمي از صدور راي برائت براي موكلش خبر داد. به گزارش ايسنا، سيدوحيد ابوالمعالي گفت: قضات شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران، 19 شهريورماه سال جاري راي بر برائت موكلم صادر كردند، البته راي صادره حدود يك هفته بعد به دست اينجانب رسيد. وي تصريح كرد: 21 مرداد ماه سال 92 مطلبي تحت عنوان "آقاي لاريجاني!‌اي كاش مهدي برادر شما بود" به نقل از موكلم در يكي از سايت‌ها منتشر شد. اين موضوع، باعث شده بود كه نماينده دادستان عليه موكل به اتهام نشر اكاذيب اعلام جرم كرده و اين اتهام با وجود اعتراض به صلاحيت دادگاه انقلاب، در دادگاه انقلاب رسيدگي شد. وي افزود: قاضي احمدزاده رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب حكم به محكوميت موكل به اتهام نشر اكاذيب داد كه با اعتراض به راي صادره، پرونده به شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارسال شد. ابوالمعالي ادامه داد: شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب نيز پس از تشكيل جلسه و رسيدگي، راي بر برائت موكل صادر كرد. وي گفت كه در اين راستا اطلاعيه‌اي در سايت موسسه حقوقي وكلاي فاطمه هاشمي منتشر شده است. 
وزارت امور خارجه سودان و سفارت این کشور در تهران "مدرسه سودان در ایران" را رسما تعطیل کردندبه گزارش ایسنا، روزنامه الانتباهه به نقل از منابع آگاه نوشت که این اقدام در چارچوب اقدام دولت خارطوم برای "خشکاندن" روابط فرهنگی و آموزشی با ایران بعد از بستن مراکز فرهنگی ایران در سودان است که البته روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور هم‌چنان سرجای خود باقی‌ استاین منابع اعلام کردند که این اقدام سودان یک طرفه است
خنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از واژگونی خونین خودروی زن جوان و دو فرزندش در اتوبان قم خبر دادسیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 9:41 صبح امروز یک مورد حادثه رانندگی در مسیر شمال به جنوب اتوبان تهران قم قبل از عوارضی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان 35 و گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند.  وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه سواری تیبا هنگام حرکت در مسیر ناگهان از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با گاردیل میانه بزرگراه واژگون و متوقف شده است به طوری که بخشی از گاردیل وارد بدنه خودرو شده بودسخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان در محل، دو کودک 4 و 5 ساله این زن از خودرو خارج شده بودند، گفت: اما راننده این خودرو که زنی 30 ساله بود، در وضعیت خطرناکی در درون کابین گرفتار شده بود که آتش‌نشانان همزمان با قطع جریان سوخت خودرو و ایمن‌سازی اقدام به برش کابین کرده و این زن را خارج کردندملکی با بیان اینکه این زن دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه پاها شده بود، افزود: پس از خارج کردن این مصدوم، آتش‌نشانان خودرو را به حاشیه امن بزرگراه منتقل کرده و در ساعت 10:18 به عملیات خود خاتمه دادندبه گفته وی در پی این حادثه، ترافیک سنگینی در این محور ایجاد شده بود که عوامل راهور با حضور در محل سعی در روانسازی آن کردندهمچنین حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز درباره این خبر به ایسنا گفت: عوامل اورژانس پس از حضور در محل و انجام اقدامات اولیه درمانی این زن را به بیمارستان هفتم تیر منتقل کردندبه گفته مدیرروابط عمومی اورژانس تهران، علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بررسی و اعلام خواهد شد