سه گزارش خبر تصویری همراه باد و
تصویر . 10 شهریور- 93
نجات معجزهآساي كوهپيماي تنكابني
این کوهنورد شانس آورده از مرگ نجات یافته است
كوهپيماي تنكابني كه از گروه خود در ارتفاعات دو هزار تنكابن جدا شده بود، به طرز معجزهآسايي از مرگ حتمي نجات يافت.گروهي از كوهپيمايان تنكابني شامل جمعي از بازنشستگان، به ارتفاعات "هلوكله" دهستان دوهزار از توابع بخش خرمآباد رفته بودند كه در راه بازگشت، يكي از اعضاي گروه كه با هماهنگي يا بدون هماهنگي از گروه و مسير معمول جدا شد و قصد بازگشت از مسير فرعي را داشت، دچار سانحه شد.اين كوهپيما، بر اثر بياحتياطي، به دره يخچالي "زردتله" كه داراي شيب بالاي 80 درصدي است سقوط كرد و دچار حادثه و مصدوميت شديد شد.در اين حادثه فرد مذكور كه حدود 70 ساله است پس از سقوط به ارتفاع بيش از 200 متري در قعر دره يخچالي زردتله بر اثر ضربات شديد به سر، چشم، گردن، دست، كمر و پاها از چند نقطه دچار شكستگي شد و با ضربهاي كه به سرش وارد شده بود حدود يك ساعت بيهوش در دره افتاد.پس از هوشياري، در حالي كه تمامي وسايل و امكانات اين كوهپيماي تنكابني بر اثر سقوط گم شده بود به شكل معجزهآسايي تلفن همراهش و به عبارتي تنها وسيله ارتباطي خود را در كيف كمرياش ديد و با كمي هوشياري با اطلاع از وضعيت خويش، با نزديكانش در تنكابن تماس گرفت و نيروهاي امداد و نجات هلال احمر وارد عمل شدند.رئيس جمعيت هلال احمر تنكابن در اين باره به خبرگزاري فارس، گفت: پس از آگاهي و برنامهريزي براي كمك به اين فرد، ابتدا با او تماس تلفني برقرار شد و به او اميد داديم كه به زودي نجات خواهد يافت، سپس طي عمليات هفت ساعته با حضور نيروهاي امدادي فعال جميعت هلال احمر تنكابن و همراهي خوب جوانان روستاي هلوكله، مصدوم از مرگ حتمي نجات يافت و به بيمارستان شهيد رجايي تنكابن منتقل شد.وي تصريح كرد: در مورد اين حادثه، ابتداي امر شانس گم نشدن تلفن همراه مصدوم منجر به نجات وي شد، همچنين حضور به موقع نيروهاي امدادي و نيز كمك و آشنايي جوانان محل در مسيرهاي دسترسي به دره يخچالي و بازگشت سريع، منجر به نجات اين مصدوم از مرگ حتمي شد.
هتلي در قالب قطار!
پدال: "فراري" و
"پورشه" برخي از مجللترين وسايل نقليه را توليد ميكنند؛ خودروهايي هم
از لحاظ مواد به كار رفته و هم از لحاظ قيمت در سطح بالايي هستند. در همين حال، در
ادامه مشاهده كنيد كه يك طراح سوپرماشين كه براي هر دو كمپاني ذكر شده فعاليت ميكند،
براي سرويس قطارهاي JR East چه طراحي انجام داده است.اين يك قطار سريعالسير جديد است كه
داراي 10 واگن به همراه لوكوموتيو بوده و توسط يك طراح ژاپني سوپرماشينها به نام
"كن اوكوياما" طراحي شده است. اين قطار لوكس در بهار سال 2017 ميلادي به
روي ريل خواهد رفت."اوكوياما" كه در سال 1959 ميلادي در ژاپن متولد شده،
اين كشور را براي به كار به عنوان سرپرستي طراحان جنرالموتورز، يك طراح عاليرتبه
براي پورشه AG و مدير طراحي در "پينين فارينا" ترك كرد. پينين فارينا
شركت مسئول طراحي فراري انزوي افسانهاي بوده است. وقتي كارهاي قبلي اين طراح را
ديده باشيم، طراحي نامتعارف و تهاجمي اين قطار چندان جاي تعجب نيست.قطار تندرو
حداكثر 34 مسافر را در 10 واگن مجزا، پنج سوئيت و يك سوئيت ويژه، دو اتاق تماشا،
يك استراحتگاه و همينطور يك سالن غذاخوري چاي ميدهد. هر كدام از واگنها با
اثاثيه و ساختاري تدارك ديده شدهاند كه كاملاً عناصر ژاپني را در خود جاي داده
است. نمونه كامل از اين موضوع در دكور الهام گرفته از درختان قابلمشاهده است.هر
كدام از سوئيتها داراي يك دستشويي اختصاصي بوده كه با دوش و توالت همراه است. اين
سوئيتها داراي يك طبقه فوقاني هستند كه براي غذاخوري استفاده ميشوند و سطح پايين
نيز مكان خوابيدن براي چهار نفر را فراهم ميكند. با اين كه تا اينجا همهچيز خوب
و اعياني به نظر ميرسد، انتظار ميرود كه مسافران، بخش زيادي از زمانشان را در
جلو و عقب قطار سپري كنند و به نمايي از ژاپن در پشت شيشههاي واگنهاي تماشاي
قطار نگاه كنند.اين قطار تندرو ميتواند در هر دو نوع ريل الكتريكي و غيرالكتريك
حركت كند. البته براي كساني كه طاقت صبر كردن تا 2017 ميلادي را براي سواري با اين
قطار ندارند، يك سرويس قطار لوكس مشابه JR كيوشو "هفت ستاره"
وجود دارد كه از سال 2013 ميلادي راهاندازي شده است. ولي براي يك مسافرت دو شبه،
هزينهاي در حدود 1765 دلار بايد پرداخت.
گرانترين سنگ قبر
خیلی از زنده ها محتاج نان شب توی
سفره اند . ازسوی دیگر سنگ قبر 250 هزار دلاری هم هست!