دانستني‌ها

دانستني‌ها 20آبان-93
درشرایطی که 80% جمعیت کشور زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند .معلوم نیست این متخصص تب سوزنی این ريین مصرف غذایی را برای چه کسانید رفصل پاییز تجویز وتوصیه کرده است  که مصرف گوشت بره، شتر، بلدرچين، نان، نخود و لوبيا، مواد غذايي آب‌پز و كبابي،كشمش،عسل، شير برنج، فرني و كنجد  و مصرف ميوه‌هايي مانند سيب، انار و انگور در اين فصل بايد بيشتر شود و خوردن بادام، شيره خرما و انگور، مرباي بالنگ، به و انجير نيز مناسب است.   جزوشان می باشد؟
معرفي غذاهاي مناسب فصل برگ ريزان 
يك متخصص طب سنتي با اشاره به بيماري‌هاي فصل پاييز و طبع سرد افراد در اين فصل، گفت: مصرف سير و غذاهاي حاوي سوسيس و كالباس، انواع شورها و ترشي در اين فصل بايد محدود شود. "علي حسيني" در گفت‌و گويي افزود: در طب سنتي همانند تقسيم‌بندي مزاج افراد، براي بيماري‌ها هم تقسيم‌بندي طبع وجود دارد به طوري كه در فصل بهار طبع گرم‌ وجود دارد به همين دليل بيماريهاي پوستي و جوش‌هاي پوستي بيشتر مي‌شود.
وي افزود: با اين تعريف در فصل پاييز نيز بيماري‌هايي با طبع سرد مثل سرماخوردگي، بيماري‌هاي مفصلي، بيماري‌هاي عصبي، استرس و افسردگي بيشتر مي‌شود. حسيني گفت: در طبع پاييز چون سرد و خشك است مصرف موادي كه باعث سردي يا خشكي بدن مي‌شوند بايد محدود شود. اين متخصص طب سنتي افزود: مصرف سير و غذاهاي حاوي ادويه‌ مثل سوسيس و كالباس، انواع شورها و ترشي بايد محدود شود چون باعث كاهش رطوبت بدن و افزايش خشكي مي‌شوند.
وي تصريح كرد: مصرف گوشت بره، شتر، بلدرچين، نان، نخود و لوبيا، مواد غذايي آب‌پز و كبابي،كشمش،عسل، شير برنج، فرني و كنجد توصيه مي‌شود.
حسيني گفت: مصرف ميوه‌هايي مانند سيب، انار و انگور در اين فصل بايد بيشتر شود و خوردن بادام، شيره خرما و انگور، مرباي بالنگ، به و انجير نيز مناسب است.
اين متخصص طب سنتي گفت: همچنين بايد از مواجهه با گرماي زياد در هنگام ظهر و سرماي بامداد و شبانگاه، خوابيدن در جاي سرد، استحمام با آب سرد، نوشيدن آب خيلي سرد، خوابيدن با معده پر، مصرف مسهل‌هاي قوي، فصد و حجامت و هركاري كه خون را كم كند، قي كردن، زياد خوابيدن و زياد بيداري كشيدن و حركات بدني زياد پرهيز كرد