گزیده خبرهای 9 آذر-93 . قسمت -2

گزیده خبرهای 9 آذر-93 . قسمت -2
بارش باران در برخي نقاط كشور
 مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور آخرين وضعيت جوي و پيش‌بيني‌ها از وضعيت هواي كشور را براي سه روز آينده تشريح كرد. "احد وظيفه" در گفت‌و‌ گو با ايسنا، گفت: بر اساس آخرين داده‌ها و نقشه‌هاي پيش يابي هواشناسي، سواحل درياي خزر و شمال شرق كشور و با شدت كمتر در برخي مناطقي از شرق كشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پيش‌بيني مي‌شود كه به تدريج از اواسط وقت امروز بارش از شمال شرق كشور خارج مي‌گردد. همچنين بارشها بر روي سواحل شمالي كشور و خراسان شمالي شديدتر است. وي با بيان اين‌كه در روزهاي، يكشنبه و دوشنبه خليج فارس و تنگه هرمز مواج پيش‌بيني مي‌شود، افزود: روز دوشنبه در مناطق شمال غرب كشور و به تدريج روزهاي سه شنبه و چهارشنبه سواحل شمالي كشور ابرناكي و بارش باران و برف رخ خواهد داد. مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به وضع هواي تهران اظهاركرد: بر اين اساس، آسمان تهران در روزيكشنبه (امروز) كمي ابري در پاره‌اي نقاط غبار صبحگاهي پيش‌بيني شده‌ است. همچنين حداقل و حداكثر دما در اين روز به 3 و 14درجه سانتي‌گراد بالاي صفر مي‌رسد. در روز دوشنبه نيز آسمان تهران كمي ابري در پاره‌اي نقاط غبار صبحگاهي پيش‌بيني شده است و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 5و15 درجه سانتيگراد خواهد رسيد. 
دستگيري عاملان شهادت مامور درياباني
معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان از دستگيري عاملان شهادت مامور درياباني آبادان خبر داد. "عزيراله شهبازي" در گفت و گو با ايرنا، افزود:با اقدامات صورت گرفته از سوي ماموران نظامي و انتظامي مستقر در جنوب خوزستان، عاملان شهادت شهيد استوار يكم 'محسن بيگدلي' دستگير شدند. وي اظهاركرد:عاملان اين حادثه در كمترين زمان ممكن دستگير و تحويل مقامات قضايي آبادان شدند. "شهبازي" ابراز اميدواري كرد دستگاه قضايي با جديت ضمن بررسي دقيق دليل بروز اين حادثه، عوامل اين حادثه را به شدت مجازات كند. به تعداد دستگير شدگان اشاره‌اي نشده است. استوار يكم شهيد "محسن بيگدلي" متولد سال 1368 و عضو رسمي پايگاه درياباني منطقه آبادان بود كه هفته گذشته در درگيري با قاچاقچيان سوخت، در خور شادگان به فيض شهادت نائل آمد. پيكر اين شهيد سه شنبه هفته گذشته در ميان حزن و اندوه همرزمان، خانواده، در زادگاهش روستاي پتك از توابع رامهرمز تشييع و به خاك سپرده شد. 
سرقت خودرو با "ضربات چاقو"!
پسر جواني كه تحت پوشش مسافر اقدام به زورگيري مي‌كرد، توسط پليس شناسايي و دستگير شد. ساعت 4 و 30 دقيقه يكم آبان ماه اكيپ گشت انتظامي يگان امداد در حين گشت زني در مسير شمال به جنوب اتوبان صياد شيرازي پايين‌تر از پل پاسداران به يك دستگاه خودرو پژو آردي كه در حالت غير عادي رانندگي مي‌نمود، مشكوك شدند. در ادامه ماموران متوجه فردي شدند كه در كنار راننده نشسته و در حال ضربه زدن با چاقو به راننده است كه با مشاهده اكيپ گشت از خودرو پياده و متواري شد و پس از تعقيب و گريز، متهم كه خود را بعدا به هويت "بنيامين" ساكن پاسداران، خيابان دولت معرفي نمود، دستگير شد. در بازرسي از متهم 1 عدد چاقو به هماره آچار كشف گرديد و پس از آن راننده مجروح خودرو مذكور خود را به هويت "احسان" معرفي و بيان داشت كه متهم را به عنوان مسافر سوار نموده كه پس از طي مسيري به سمت وي حمله ور شده و با ضربات چاقو در خواست پول و خودرو را نموده است. سرهنگ "اقبال اماني" رئيس كلانتري 102پاسداران با تاييد اين خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: در ‌نهايت شاكي توسط اورژانس به بيمارستان امام حسين منتقل گرديد و متهم كه وضعيت مالي خوبي نيز داشت به عنوان سارق زورگير به همراه آلات و ادوات جرم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به كلانتري منتقل شد
گاز؛‌ جان "بيتا"ي 10 ساله را گرفت
فرمانده انتظامي خرم‌آباد گفت: بي‌احتياطي و عدم استفاده صحيح از حمام منزل، جان بيتا 10 ساله را در شهرستان خرم‌آباد لرستان گرفت. به گزارش فارس، حسين نجفي در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي110 مبني بر وقوع گازگرفتگي واقع در ميدان تير انتهاي گلبهار ده‌شهر خرم‌آباد، بلافاصله ماموران كلانتري 11 اين فرماندهي به محل اعزام شدند. وي افزود: در بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد، دختري 10 ساله به نام بيتا در منزلشان درحال استحمام بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست داده است. اين مسئول يادآور شد: والدين مراقب فرزندان كوچك خود باشند و از سالم و ايمن بودن سيستم‌هاي استحمام و گرمايشي اطمينان حاصل كرده و با رعايت نكات ايمني از بروز چنين حوادثي جلوگيري كنند
"درب بهشت" لرزيد
زمين لرزه با بزرگي 3.6 در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) صبح ديروز حوالي شهر "درب بهشت" در جنوب شرق كرمان را لرزاند. به گزارش مركز لرزه نگاري كشوري، زمان وقوع اين زمين لرزه در عمق 20 كيلومتري زمين ساعت 6 و 50 دقيقه و 34 ثانيه ثبت شد. اين زمين لرزه در طول جغرافيايي 57.08 و عرض جغرافيايي 28.95 روي داد.تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است. "درب بهشت" مركز بخش ساردوئيه شهرستان جيرفت است. جيرفت تا كرمان 265 كيلومتر فاصله دارد. كرمان از استان‌هاي زلزله خيز كشور محسوب مي‌شود. 

سرقت لوازم خودروي همسايه‌ها براي تامين هزينه اعتياد
پسر جواني كه براي تامين هزينه اعتيادش دست به سرقت لوازم خودروي همسايه‌هايش مي‌زد از سوي پليس بازداشت شد. چندي پيش مرد جواني با مراجعه به دادسراي ناحيه 10 در شكايتي از سرقت لوازم خودرو‌اش خبر داد. وي در شكايت خود گفت: ساكن يك آپارتمان 8 طبقه هستم.مرد جوان ادامه داد: چند وقت پيش وقتي مي‌خواستم به سركار بروم و به پاركينگ خانه مان آمدم متوجه شدم كه در ماشينم كج شده و تمام لوازم خودرو‌ام سرقت شده است. آن زمان يك ضبط و پخش گرانقميمت و ادكلن و لوازم ديگر خودرو‌ام سرقت شد. ولي من اهميتي به آن ندادم و هيچ شكايتي هم نكردم. وي افزود: ولي حالا پس از گذشت دو ماه باز هم لوازم خودروام در پاركينگ خانه مان سرقت شده است. وقتي با مدير ساختمان صحبت كردم متوجه شدم كه لوازم خودرو ديگر ساكنان آن خانه هم در پاركينگ دزديده شده است. براي همين تقاضاي پيگيري اين موضوع را دارم. با اعلام اين شكايت موضوع در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت و تلاش براي شناسايي عامل يا عاملان سرقت آغاز شد. در ادامه تحقيقات ماموران پس از بازجويي از همسايه‌هاي ان آپارتمان به يك پسرجوان مشكوك شدند. در نهايت پس از بازجويي‌هاي لازم اين پسر به سرقت لوازم خودروي همسايه‌هايش اعتراف كرد و گفت: اعتياد دارم و براي تامين هزينه اعتيادم تصميم گرفتم دست به سرقت بزنم. با اعتراف متهم وي با قرار قانوني روانه زندان شد و تحقيقات در اين خصوص همچنان ادامه دارد.