4 اشتباهي كه همه روزتان را خراب مي‌كنند

4 اشتباهي كه همه روزتان را خراب مي‌كنند 8آذر-93

اغلب افراد پس از بيدار شدن از خواب ناخواسته اشتباهاتي را مرتكب مي‌شوند كه تمام روز آنها را خراب مي‌كنند. اين اشتباهات موجب مي‌شوند كه حال فرد در طول روز تحت تاثير قرار گرفته و معمولا اين افراد روز خوبي را سپري نمي‌كنند. به گزارش سايت "تودي" با آگاهي از اين اشتباهات و در نتيجه جبران آنها مي‌توانيد روز خوبي را براي خودتان رقم بزنيد:
1. خودداري از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد وقتي از خواب بيدار مي‌شويد و در معرض نور آفتاب قرار نمي‌گيريد يك روز كسل‌كننده را پيش رو خواهيد داشت. يك بررسي انجام شده در دانشگاه فينبورگ آمريكا نشان داد كه در واقع از دست دادن نور خورشيد در هنگام صبح شاخص‌ توده بدني را بالا مي‌برد. در واقع افرادي كه بعد از ظهر در مقابل تابش نور خورشيد قرار مي‌گيرند شاخص توده بدني آنها نسبت به كساني كه صبح در معرض اين نور قرار مي‌گيرند افزايش مي‌يابد و در نتيجه بيشتر با چاقي و عوارض ناشي از آن دست به گريبان هستند. در واقع قرار گرفتن 20 تا 30 دقيقه در معرض نور خورشيد در هنگام صبح به افزايش سطح انرژي و تنظيم فعاليت بدن، افزايش اشتها و نيز تنظيم سوخت و ساز بدن كمك مي‌كند.
2. ننوشيدن آب اگر در هنگام صبح آب ننوشيد در باقي روز با كمبود اكسيژن در بدن روبرو خواهيد بود و كمبود اكسيژن شما را در حالت بدي قرار داده و شما احساس خستگي مفرط مي‌كنيد. در واقع نوشيدن مايعات در هنگام صبح نه تنها شما را شادتر و پرانرژي‌تر مي‌كند بلكه سرعت و توانايي شما را در كار افزايش مي‌دهد.
3. شروع كردن صبح با معده خالي بر اساس تحقيقات اخير در انگليس، در صورتي كه فرد بدون خوردن صبحانه روز خود را آغاز كند در تمام آن روز تندخو و عصبي خواهد بود. در واقع يافته‌هاي اين تحقيق نشان داد كساني كه صبحانه مي‌خورند كارهاي روزانه خود را با انگيزه و حس و حال بهتري انجام مي‌دادند. همچنين خوردن وعده‌هاي سالم غذايي در هنگام صبح انرژي لازم را براي عملكرد بهتر در تمام روز به مغز شما مي‌دهد. بنابراين توصيه مي‌شود كه براي صبحانه از تركيبي از مواد حاوي پروتئين و كربوهيدرات استفاده كنيد. بر اساس تحقيقات انجام شده در دانشگاه تگزاس، كساني كه در هر سه وعده غذايي 30 گرم پروتئين را به بدنشان مي‌رسانند، جذب پروتئين در عضلات آنها 25 درصد بيشتر از كساني است كه تنها در وعده شام پروتئين مي‌خورند در حالي كه اين ماده غذايي براي حفظ سلامت بدن ضروري است.
4. رفت و آمدهاي روزانه
مسير خانه تا محل كار عامل مهمي در پر انرژي بودن يك روز كاري است. قرار گرفتن در ترافيك‌هاي طولاني نه تنها موجب عصبي شدن فرد در آن روز مي‌شود بلكه تاثيرات سوء بلندمدتي نيز دارد. براي اين ترددهاي ضروري روزانه روش مناسبي را انتخاب كنيد. براي مثال سعي كنيد تا حد امكان با ماشين شخصي از خانه خارج نشويد تا به ناچار در ترافيك‌هاي طولاني نمانيد و بتوانيد برخي از مسيرهاي بين راه تا رسيدن به محل كار خود را پياده روي كنيد.