انگيز آب بر روي بدن

انگيز آب بر روي بدن 6آذر-93

آب منبع خوبي براي حفظ و شادابي پوست به شمار مي‌رود، براي سلامت قلب مفيد است، انرژي را افزايش داده و باعث كاهش وزن است. آب تركيب اصلي نسوج بدن است و به طور متوسط حدود 65 درصد وزن بدن يك شخص بالغ را آب تشكيل مي‌دهد كه اين مقدار براي كودكان بيشتر است.
*1- آب و سلامت پوست
قبل از هر چيز بايد بدانيد آب منبع خوبي براي سلامت پوست است و با از بين بردن سموم بدن باعث شفافيت طبيعي پوست شما خواهد شد. خطوط ريز و شيارهاي پوست به هنگام كمبود آب، بيشتر و عميق‌تر مي‌شوند. نوشيدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌هاي پوستي و كاهش چين و چروك و جوان كردن پوست مي‌شود. همچنين آب باعث بهبود بخشيدن به جريان خون در پوست مي‌شود و پوست را از وجود ناخالصي‌ها پاك مي‌كند و امكان تغذيه بهتر پوست را فراهم مي‌كند.
*2- آب و سلامت قلب
با نوشيدن مقدار آب توصيه شده در روز، مي‌توان از بروز حملات قلبي پيشگيري و يا احتمال ابتلا به آن را كاهش داد. طي تحقيق منتشره در نشريه آمريكايي "اپيدميولوژي"، احتمال مرگ ناشي از حملات قلبي، در كساني كه روزانه بيش از 5 ليوان در روز آب مي‌نوشند نسبت به كساني كه كمتر از 2 ليوان در روز آب مي‌نوشند، 41 درصد كاهش مي‌يابد.
*3- آب و افزايش انرژي بدن
ميزان انرژي در كساني كه روزانه به مقدار كافي آب مي‌نوشند نسبت به افرادي كه بدنشان با كمبود آب روبروست، از سطح بالاتري برخوردار است. كم آبي در بدن مي‌تواند منجر به سستي و خواب‌آلودگي و در نهايت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنين سوخت و ساز بدن را كاهش دهد.
شما در بسياري از مواقع بدون اين كه كاري انجام داده باشيد احساس خستگي مي‌كنيد، علت اين خستگي ممكن است كمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اكسيژن و ساير مواد غذايي به سلول‌هاي بدن مي‌شود و كمبود آن باعث اختلال در رسيدن اين مواد به سلول‌ها مي‌شود. اگر بدن شما به اندازه كافي پر آب باشد، قلب شما نيز مجبور نيست براي رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بيشتري كار كند