انتصاب سفارشي يك ديپلمه به سمت رياست

برگي از اسناد سوءمديريت ابتكار فاش شد
انتصاب سفارشي يك ديپلمه به سمت رياست6 آبان -94
اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری آنگونه موچ گیری از ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دولت روحانی کرده است که یک دیپلمه ریاست سفارشی دارد که انگاری خامنه ای مدرک فوق دکترای تخصصی دانشگاهی دارد که همه کاره است!

پس از مطرح شدن خبرانتصاب بدون ضابطه يک فرد ديپلمه به عنوان رئيس شوراي عالي محيط زيست و ايمني زيستي دفتر رياست سازمان حفاظت از محيط زيست در اعتراضات ديروز برخي از کارکنان اين سازمان، اسناد اين انتصاب منتشر شد.
    به گزارش فارس، اقدامات معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست، اين روزها اسباب نارضايتي کارمندان سازمان متبوع خود را هم فراهم کرده است، نارضايتي که موجب دو تجمع اعتراضي کارکنان اين سازمان طي 6 ماه اخير شد.

    يکي از موارد اين سوء مديريت ها انتصاب سفارشي يک فرد ديپلمه در پست رئيس گروه شوراي عالي محيط زيست و ايمني زيستي است.

    ماجرا از اين قرار است که مدير کل دفتر رياست سازمان محيط زيست اول مهر 93 در نامه اي خطاب به رئيس سازمان محيط زيست مي نويسد:

    «خانم ... نيروي پيماني شاغل در اين دفتر داراي 18 سال سابقه کار در حوزه هاي مختلف اداري بوده و در حال حاضر به استناد ابلاغ شماره 93/11426 مورخ 17/3/93 تحت عنوان کارشناس پيگيري در حوزه رياست فعاليت مي نمايند، با عنايت به خدمات شايسته ايشان، در نظر است نامبرده را در پست رئيس شوراي عالي محيط زيست و ايمني زيستي اين دفتر منصوب نمايند، با توجه به اينکه نامبرده با دارا بودن مدرک تحصيلي ديپلم واجد شرايط تصدي در پست مورد نظر نمي باشد و امکان اين امر نيازمند دستور حضرتعالي مي باشد لذا خواهشمند است در صورت صلاحديد و امکان نسبت به موضوع اوامر مقتضي را صادر فرمائيد».

    نکته قابل تامل در اين نامه تصريح بر نداشتن شرايط تصدي در اين پست است، اما تنها 6 ماه کافي است تا حکم جديد وي در تاريخ 94/1/1 صادر و ماه بعد از آن ابلاغ شود.

    در تاريخ 94/2/16حکم انتصاب اين خانم سفارش شده، ابلاغ مي شود. در اين ابلاغيه آمده است:

    «نظر به پيشنهاد مشاور و مدير کل محترم دفتر رياست و دبيرخانه شوراي عالي محيط زيست و موافقت رياست محترم سازمان در هامش نامه شماره 93/29023 مورخ 1/7/93به موجب اين ابلاغ از تاريخ 1/1/94 به پست سازماني رئيس گروه شوراي عالي محيط زيست و ايمني زيستي در حوزه رياست و دبيرخانه شوراي عالي محيط زيست منصوب مي شويد».و به اين ترتيب رئيس گروه شوراي عالي محيط زيست و ايمني زيستي پيشين که داراي مدرک فوق ليسانس در رشته جغرافيا و برنامه ريزي روستايي بوده، برکنار شده و يک خانم ديپلمه جايگزين مي شود!

        
مشاور ابتکار:دولت تدبير و اميد در مباحث محيط زيست تنها شعار مي دهد
    مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: دولت تدبير و اميد در مباحث محيط زيست تنها شعار سر مي دهد و رفتار آنها نشان از نبود دغدغه اصلي در مسئله محيط زيست است.

    اسماعيل کهرم در نخستين همايش ملي حفاظت و احياي تالاب ها و درياچه ها با محوريت درياچه زريوار در مريوان، گفت: متاسفانه دولت در موضوع نجات درياچه ها و تالاب ها دغدغه ندارد.

    وي افزود: متاسفانه نه دولت و نه نمايندگان مجلس کمترين توجهي به بحث محيط زيست نداشته و ندارند و تنها در قالب چند شعار مباحث محيط زيست را پيگيري مي کنند که آن هم به نفع وضعيت کنوني نيست.

    کهرم تصريح کرد: نمايندگان مجلس هم دغدغه محيط زيست ندارند چرا که در زماني محيط زيست کشور هواپيماهاي اختصاصي داشت اما امروز براي تامين امکانات سطحي همچون تهيه يک ماشين جيپ با مشکلات زيادي روبرو است.

    وي خاطرنشان کرد: کم توجهي هاي دولت و مجلس در زمينه عدم اختصاص بودجه متناسب با نياز و ارائه امکانات به محيط زيست دست و بال محيط زيست و محيط بانان را در راستاي انجام فعاليت ها و رسالت هاي ذاتي بسته اند.

    مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه بيش از 11 درصد از اراضي کل کشور بايد توسط محيط زيست حفاظت شود، تصريح کرد: پاسداري از اين ميزان اراضي در حال حاضر توسط 2 هزار و 700 نفر محيط بان در کشور انجام مي گيرد.

    وي با انتقاد از عملکرد دولت تدبير و اميد از نظر توجه به مباحث محيط زيست، عنوان کرد: از شعار تا عمل راهي بس طولاني و دشوار است .

    کهرم ادامه داد: نه دولت و نه مجلس به کمک محيط زيست مصمم نيستند و با وجود اين نبايد از محيط زيستي که از لحاظ اعتباري و امکاناتي اوليه در محدوديت است توقع موفقيت داشته باشيم.

    وي خاطرنشان کرد: با وجود تمامي اين محدوديت ها محيط زيست و فعالين اين حوزه تمام توان و تلاش خود را براي حفظ و احياي درياچه هاي سطح کشور به کار بسته اند.

    کهرم همچنين از عملکرد دولت نسبت به درياچه زريوار انتقاد کرد و اظهار داشت: در مورد احياي درياچه ها مردم بايد خود به فکر باشند و با فشار بر مسئولان استاني و شهرستاني آنها را پاي کارآورده و خود نيز هماهنگ و همراه آنها باشند.

    وي خواستار توجه ويژه دولت و مجلس به محيط زيست کشور شد و افزود: سال هاست که ما براي حفظ منابع موجود درخواست هايي از جمله پيوستن بيش از يک هزار نيرو به محيط زيست کل کشور را داشته ايم که تاکنون تحقق نيافته و اميدواريم اين مهم در آينده نزديک با نگاه مهربان تر مسئولان ذي ربط جامه عمل پوشانده شود تا ما نيز بتوانيم در انجام رسالت هاي خود موفق عمل کنيم.