كيهان:هدف عده اي از روسيه هراسي بزك آمريكاست

نمايندگان در گفت وگو با كيهان:هدف عده اي از روسيه هراسي بزك آمريكاست4 آذر- 94
جریان ارتجاعی دیروز مخالف پیروان امام ضدامپریالیست  که با وارونه گویی بطور آشکار گلاب زده اند به ریش  وشعار نه شرقی نه غربی خمینی شیاد. چون طرفدار پوتین اولین سرمایدار اروپایی وروسیه شده اند که از کشورهای اروپایی سریع تر به سوی سرمایه داری درحال حرکت است.
نمايندگان مجلس معتقدند که برخي از افراد و جريان هاي سياسي در جهت تامين منافع خود با بزک کردن چهره کريه آمريکا دست به روسيه هراسي مي زنند.
    
سرويس سياسي-مقام معظم رهبري در سخنان خود در اجتماع هزاران دانش آموز و دانشجو در 12 آبان سال جاري فرمودند: آمريکا، همان آمريکاي قديم است اما عده اي مغرض و يا ساده لوح تلاش مي کنند اين دشمن توطئه گر را در افکار عمومي ملت به فراموشي و غفلت بسپارند تا آمريکا در فرصتي مناسب خنجر را از پشت فرو کند... پس از انقلاب، آمريکايي ها تا مدتها در تهران سفارت و با دولت ايران ارتباط داشتند اما حتي يک روز، از توطئه خودداري نکردند و اين تجربه تاريخي، بايد به برخي بفهماند که رابطه و دوستي موجب پايان خصومتها و توطئه هاي آمريکا نمي شود.
    
علي رغم تاکيدات صريح مقام معظم رهبري پيرامون غيرقابل اعتماد بودن غرب و به خصوص آمريکا، برخي همچنان در داخل کشور اصرار دارند که دواي درد مشکلات اقتصادي و سياسي و حتي فرهنگي در گرو رابطه دوستانه با آمريکاست و حتي معتقدند که براي اين کار بايد از قدرت شرقي يعني روسيه فاصله گرفت و به دامن آمريکا افتاد و براي اين رويکرد روسيه هراسي خويش ادله اي از ميان برخي از کتاب هاي تاريخي پيدا مي کنند و دائم آن را در گوش افکار عمومي فرياد مي زنند.
    
از قضا همان افرادي که روسيه هراسي مي کنند همان افرادي هستند که آمريکا را منجي مشکلات داخلي قلمداد مي کنند و بزک کردن چهره کريه آمريکا قصد حقنه کردن استکبار جهاني بر ملت ايران را دارند. در صورتي که روسيه در دهه هاي اخير و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي هيچ گاه درصدد براندازي و يا تحريم و کارشکني در امور داخلي جمهوري اسلامي برنيامده و سياست خارجي خود را در مورد ايران بر اساس حسن همجواري ترتيب داده است.
        
برخي حفظ منافع خود را در پناه آمريکا تصور مي کنند
    
محمد حسن آصفري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با کيهان با بيان اينکه برخي حفظ منافع خود را در کشور در گرو افتادن به دامن غرب و به خصوص آمريکا مي دانند، گفت: هنوز در کشور افراد و جريان هاي به اصطلاح روشنفکر و غرب زده اي وجود دارند که حل معضلات اقتصادي و سياسي را در گرو فرو افتادن به دامن آمريکا مي دانند.
    
وي ادامه داد: آمريکا در چهار دهه اخير و پس از پيروزي انقلاب اسلامي از هيچ کوششي براي براندازي نظام اسلامي، چه در بحث حمايت از صدام و منافقين گرفته و چه در بحث تحريم ها، فروگذاري نکرده از اين رو به هيچ وجه از نظر ملت ايران قابل اعتماد نيست.
    
آصفري با بيان اينکه آمريکا درصدد بازيابي و احيا اقتدار سابق خود در غرب آسياست، افزود: روسيه کشور همسايه ماست و در سال هاي اخير با توجه به اشتراک منافع همواره ارتباطي حسنه ميان اين دو کشور وجود داشته است.
    
وي با اشاره به عمليات هوايي روسيه در خاک سوريه عليه مواضع تروريست هاي داعش، گفت: داعش به عنوان دشمن مشترک روسيه و ايران شناخته مي شود و همين مسئله يکي ديگر از دلايل همکاري تنگاتنگ دو کشور است.
    
آصفري با بيان اينکه در داخل برخي درصدد جو سازي عليه روسيه به نفع نزديکي به آمريکا هستند، افزود: آمريکا فعلاً بايد پاسخگوي رفتار جنايتکارانه خود در ايران در طول چهار دهه اخير باشد و بعد بحث ارتباط را مطرح کند و پادوهاي داخلي آمريکا نيز بهتر است جوابي براي رفتار ضد ايراني آمريکا بيابند.

      پوتين براي اثبات وفاداري نزد مقام معظم رهبري رفت
    
ابراهيم آقا محمدي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با کيهان گفت: رويکرد اخير روسيه در دفاع از حکومت مشروع و قانوني بشار اسد نشان داد که اين قدرت بين المللي نسبت به هم پيمانانش وفادار و متعهد است.
    
وي با اشاره به حضور بدون تشريفات و مستقيم پوتين در ديدار با مقام معظم رهبري، ادامه داد: من معتقد هستم که رئيس جمهور روسيه با علم و اطلاع نسبت به جو سازي غرب مبني بر قابل اعتماد نبودن روس ها آن سخنان پيرامون وفاداري به هم پيمانان را نزد رهبر معظم انقلاب بيان کرد.
    
اين نماينده مجلس نهم تصريح کرد: غرب زدگي و غرب گرايي در ايران ريشه تاريخي دارد و به زمان قاجار باز مي گردد و هنوز هم پيروان اين گرايش فکري متاسفانه بعضاً در جامعه و حتي دولت ها ديده مي شوند.
    
آقا محمدي ادامه داد: برخي براي توجيه غرب دست به روسيه هراسي مي زنند در صورتي که کارنامه غرب و آمريکا در خصوص ايران ننگ آور است و هيچ گاه از ذهن ملت ايران پاک نخواهد شد.
        
روسيه بر خلاف آمريکا تنها لاف مبارزه با تروريسم را نزد
    
وحيد احمدي عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با کيهان با بيان اينکه متاسفانه برخي به جاي نظر به شرق تنها در سوداي پناه بردن به دامن غرب و آمريکا هستند گفت: در جامعه همواره مشاهده مي کنيم که برخي با رجوع به بعضي از حوادث تاريخي، روسيه را متهم به بي وفايي مي کنند و در ازاي آن آمريکا را قدرتي قابل اعتماد معرفي مي کنند.
    
وي افزود: ارتباط ايران و روسيه با يکديگر در چهارچوب منافع ملي است ولي مسئله اينجاست که رويکرد آمريکا در قبال ايران اين نيست چرا که آمريکا تنها درصدد تامين منافع يک جانبه خويش است و در اين راه از هيچ حربه اي فروگذاري نمي کند.
    
عضو فراکسيون روحانيون مجلس نهم ادامه داد: عملکرد روسيه در دفاع از دولت اسد هم به عنوان حکومت قانوني سوريه و هم به عنوان هم پيمان نشان داد که روسيه قابل اعتماد است.
    
احمدي اظهار داشت: روسيه بر خلاف بسياري از قدرت هاي غربي و آمريکا تنها لاف مبارزه با تروريسم را نزد و وارد ميدان شد و به مبارزه عليه تروريست ها پرداخت.