تصاویر فرزند کشته شده در سوریه در آغوش خامنه ای، تصاویر دیدارپاسدار جعفری با خانواده کشته شدگان درسوریه ، موضع پاسدار سلامی 18 بهمن - 94

(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
حضور پاسداران در سوریه  جانشین  برنامه ی هسته ای و مکمل مخالفت بابرجام و بهانه ی انتقاد  از دولت روحانی به خصوص سفرش به فرانسه شده است . صدالبته که ربط به انتخابات اسفند دارد .
برای همین است که این روزها موضوع حضور در سوریه که مترادف با افزایش کشته شدگان پاسداران در سوریه است . بیش ازحد مطرح می شود و خامنه ای وپاسداران پیرامونش مانورتبلیغاتی می دهند.
 درحالی سیاست حضور درسوریه گذشته از باد رفتن کمک های میلیاردها دلار مالی بلاعوض که همراه با کمک تسلیحات نظامی به هم پیمان بشار اسد جنایتکار می شود تاهرروز سوریه بیشتر ویران و مخروبه گردد وخانه های های بیشتری از  سوری ها ویران و ساکنانش کشته و مجروح وآواره و بی خانمان شوند .
طوریکه تا حال صدها هزارزن و مردو کودکو جوان سوری کشته شده اند ومیلیون هانفر سوری مجبور به ترک کشورشان شده اند که برخی شان در دریا غرق می شوند . تازگی  هم  ده ها هزار شهروند سوری به د لیل بمباران های غیر هوشمندانه ی جنگنده های روسی و تهاجم پاسداران و اعضای حزب الشیطان لبنان به سوری های اطراف شهر حلب شده اینان هجوم به نوار مرز ترکیه آورده اند. درصورتیکه پاسدارن وحزب الشیطان لبنان و روس ها نه با داعش که مخالفان سوری مبارزه می کنند ومی جنگند.
اما دستآورد کمک های مالی و تسلیحاتی واعزام پاسدار وبسیج به سوریه ی رژیم وارونه ی ولایت فقیه تحویل گرفتن روزانه ی اجساد کشته شدگان درسوریه است که اکثرشان بی سر و صدا در شهرهای کشور تشییع و دفن می شوند .فقط برای کشته شدگان پاسداران رده بالا مراسم نمایشی – تبلیغاتی- جنگ افروزانه بر گزار می شود.
از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه ای تصاویر دیدار خانواده‌های چند کشته شدگان در سوریه در سال گذشته را دوباره بازتاب داده است که اعضای خانواده های  سردار سرتیپ جبار دریساوی، سرهنگ پاسدار کمال شیرخانی و سردار سرتیپ دادالله شیبانی با خامنه ای  در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ انجام شده بود. در این تصاویر، فرزند خردسال  پاسدار  شیرخانی -که در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۳ در سامرا کشته  شده بود- در آغوش  خامنه ای دیده می‌شود.
مداح و مرثیه ونوحه خوان  وتمجید گر مرگ پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه ای با  سیاهنمایی کردن، نقد  را فراموش کرده و تبلیغ نسیه کرده است .چون  باترسیم توصیف مرگ یا کشته شدگان پاسدار وبسیجی در  عراق و سوریه ادعا کرده است :
فضیلت شان گمنامی است. هنوز خیلی‌ها نام شان را نمی‌دانند، و از آن عجیب‌تر، بزرگی کاری که آن‌ها کردند را نمی‌دانند. تازه شهرها، آرام آرام دارند در آغوش شان می‌گیرند و بهشت زهراها به وجودشان گلباران می‌شوند. آرام آرام محله‌ها دوباره بوی خون‌های خشکیده گرفته‌اند و نوجوان‌های محل با عکس پهلوان‌های شان عکس یادگاری می‌اندازند. اما اینجا، کسی هست که ناشناخته‌ها را می‌شناسد. اینجا کسی هست که با «غریبان» قریبی کند. و برای همین هم قلوب اولیای آن سفرکردگانِ به مجلس کرامت مرتضوی و حسینی و زینبی، هوای دیدار او را می‌کند تا آهنگِ ارادت او کنند و هدیه‌ی عنایت بگیرند.
ناگفته نماند که اشاره شد این دیدار مربوط به سال  قبل است  واز آن تاریخ تا حال مدام خبرهای کشته شدگان سوریه بازتاب داده می شود.
جالب و عجیب اینکه بدون آنکه گفته شود فرق این کودک یتیم در آغوش خامنه ای با نوزادی که درون رحم زن بادار کارتون خواب فروخته می شود  و کودکان کارخیابانی چیست ؟
اساساً پاسداران برای چه باید به سوریه و عراق و لبنان ویمن وبحرین .... اعزام شوند تاکشته شوند؟
مگر خامنه ای ادعا نمی کند که ایران امن وآزادترین کشور جهان وقدرت برتر منطقه است . بنابراین سئوال است که چه نیاز است که مرز امنیت  رژیم وارونه ی ولایت فقیه  با مرزهای سوریه و عراق گره زده  و ترسیم شود؟
مضحک وتأسفبار اینکه در ادامه گزارش افزوده شده  است  از یاد کودک پدر پاسدار کشته شده هرگز نخواهد رفت آن نوشته‌های روی قرآن  خامنه ای  را که برای پدر نوشتند. حالا شاید بهترین عکسش، -بعدِ عکس‌های بابا- عکس قرار گرفتن در آغوش خامنه ای  باشد. همه‌ی این‌ها برای او تسلای اندوه یتیمی است، اما برای ما، تذکره‌ی بیداری از خواب طولانی‌مان. این مجلس، نشانه‌ای است که ما هم قدر بدانیم. این مجلس، شهادتِ عظمت کسانی است که پیکرهای شان، سپر شهرهای مان شد و آوازه‌ی شجاعت شان، شهر به شهر دنیا را زیر پا گذاشت. این مجلس، آوای غربت دارد اما؛ این مجلس همان مجلس است که غربت در آن سربلند بود؛ در یکی از همین مجلس‌ها بود که خامنه ای  برای یاران غریبش -مدافعان حریم اهل بیت شعری را زمزمه کردند: «... ما مدعیان صف اول بودیم... از آخر مجلس شهدا را چیدند
خامنه ای چون رهبر انتصابی مادام العمر بدون پاسخگوی هست .برای همین نمی گوید که چرا آغوش کودک پاسدار کشته شده در سوریه  به جای آغوش پدر آغوش خامنه ای باشد تا بقول مداح گزارشگر تسلای یتیمی اش باشد؟
چرا خامنه ای بطور یکه ورچین شدن با خانواده های پاسداران کشته شده در سوریه دیدار می کند؟ این تبعیض آشکار ناشی ازچیست؟
اما رئیس گزمکان  پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم تشییع سردار پاسدار قاجاریان و 5  کشته شدگان دیگر در سوریه در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد بسیاری برای رزم مستقیم به سوریه بروند ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.
البته این ادعای وارونه   رئیس گزمکان پاسدار  برای توجیه کشته شدگان در سوریه و ماستمالی کردن انتقادات روز افزون  اعزام نیرو به سوریه و سیاست مداخله گری درامور داخلی  این کشور  در داخل کشور ومنطقه و جهان است.
ازسوی دیگر فراموش نشده است  که آخوند مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار اعتراف کرده بود اگر ما از استان خوزستان بگذریم نمی توانیم از سوریه بگذریم واز دست بدهیم .چون اگر سوریه از دست برود باید درتهران و اصفهان بجنگیم .
اکنون هم خامنه ای در دیدار خانواده های کشته شدگان در سوریه اعتراف کرده است .اگر در سوریه نمی جنگیدیم باید درهمدان و کرمانشاه  با دشمن می جنگدیم.
بهرحال رئیس گزمکان پاسدارمحمدعلی  جعفری اذعان کرده است وارد فاز جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، تهدیدات اصلی از مرزهای ما دور شده که دلیل آن نیز گسترش مقاومت اسلامی بود. منظور از مقاومت اسلامی یعنی حضور پاسداران واعضای حزب الشیطان در سوریه است .
در ادامه رئیس گزمکان پاسدار بدون پرداختن  به  نقش سپاه قدس  وحزب الشیطان  وحماس و جهاد اسلامی فلسطین  در برپایی جنگ های 33 و 22 و 8روزه با اسراییل  و خسارات سنگین وارده ی  اقتصادی  و جانی که  این جنگ ها بهمراه داشت .مدعی شده جنگ های لبنان و فلسطین نشان داد که ارتش های تا بن دندان مسلح در برابر مقاومت اسلامی کارایی ندارد و آنچه دشمنان قسم خورده انقلاب به آن رسیده اند این است که نمی‌توانند بطور مستقیم با حرکت مقاومت اسلامی مردم در منطقه مقابله کنند.
و افزوده تا انقلاب اسلامی یعنی رژیم وارونه ی ولایت فقیه  هست، با تهدید و توطئه از سوی دشمنان مواجهیم.
 بنابراین وی اذعان کرده تا زمانی که سیاست جنگ افروزی و صدور تروریسم  به برون مرز ادامه دارد که زیر چتر سازش نکردن با نظام سلطه و جلوگیری از رویکرد به غرب و امریکا و نیز پیروی از فرمایشات خامنه ای بسته بندی شده است، شاهد پیروزی در برابر دشمنان خواهیم بود. کدام پیروزی؟ گفته نشده است.
همچنین رئیس گزمکان محمدعلی جعفری  با  پاک کردن صورت مسأله  و نادیده گرفتن مسلج وتحریک کردن حوثی های یمنی برای پیشبرد طرح کودتا دریمن و ایجاد جنگ داخلی در یمن وناامن وبی ثبات کردن این کشور که هدف گسترش این ناامنی به شبه جزیره عربستان وبی ثبات کردن آن می باشد . 
درحالیکه  رئیس گزمکان پاسدارمحمدعلی جعفری مدعی شده وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند بصورت مستقیم با مقاومت اسلامی مقابله کنند، سلفی گری را به راه انداخته و داعش و جریان های معارض انقلاب اسلامی را بوجود آوردند.آنها سرمایه گزاری جدی و اساسی کردند و متاسفانه مزدوران منطقه ایشان مانند آل سعود نیز امریکا و اسراییل را همراهی کردند و تا زمانی که انقلاب اسلامی ادامه دارد، این شکل تهدیدات نیز وجود خواهد داشت.
همینطور رئیس گزمکان  پاسدار جعفری  برای اینکه روحانی ومنتقدان  اعزام وحضور پاسداران در سوریه را  مخاطب قرار داده و جواب داده باشد  گفته است :
سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.برخی ابهام دارند که جنگ در سوریه به ما چه ربطی دارد و آن را یک امر داخلی می دانند که بسیار ساده اندیشانه است و البته البته خیلی ها هم می دانند که دفاع از سوریه، در واقع دفاع از مقاومت اسلامی است و از رسیدن تهدیدات به مرزهای ما جلوگیری می‌کند.
عجیب تر  اینکه رئیس گزمکان پاسدار جعفری ریزش پاسداران وعدم علاقه به حضورشان در سوریه  وحضور نظامی گسترده در سوریه را چنین تئوریزکرذه  است :
رقابت و اصرار زیادی بین یگا ن های زمینی سپاه برای این رزم و مبارزه وجود دارد، وقتی می‌گوییم برای این کار مستشاری، محدودیت داریم، ناراحت می شوند.
بالاخره رئیس گزمکان  پاسدار جعفری بدون لکنت زبان اعتراف کرده که هدف سیاست صدور تروریسم وجنگ افروزی و بحران وبنیادگرایی به برون مرز دردفاع ازولایت فقیه  است و هیچ ربطی به مردم ایران و امنیت  کشور ودفاع از مرز ایران ندارد .چون اذعان کرده است  در عراق و سوریه از حریم ولایت دفاع می‌شود و خامنه ای  در دیدار با خانواده  کشته شدگان سوریه  تاکید کردند که اگر این دفاع صورت نگیرد، تهدید به مرزهای ما می‌آید.
برای همین بسیار اهمیت دارد که نیروها برای دفاع از کشور، بسیار دورتر از مرزها می‌جنگند. یعنی برگردان تز پاسداران اسا که می گوید: باید دربرون مرز به جای درون خانه با دشمن جنگید
موازی  موضع  رئیس گزمکان جعفری ، سردار پاسدار سلامی  جانشین  رئیس گزمکان  پاسدار محمدعلی جعفری دوباره تلاش کرده است تا رکودشکنی مشنگ بازی کند و ازسردار رقیب خود محمدرضا نقدی درمشنگ بازی سبقت گرفته باشد  . برای اینکه  بافراموش کردن شکست پاسداران وحوثی ها در یمن  وبحرین مقابل ائتلاف عربستان ادعا کرده است اعزام نیرو توسط آل سعود به سوریه یک لطیفه سیاسی است و افزوده  سیاست  رژیم وارونه ی ولایت  فقیه  در سوریه تغییر نمی‌کند . مسخره اینکه ادعا کرده است پاسداران  یک کابوس امنیتی برای اسرائیل اند  البته نگفته است که ارگان فاشیستی پاسداران علیه ی اسراییل چه اقدام نظامی تاکنون انجام داده است وواکنش اسراییل مقابل این کابوس ادعایی چه  بود ه است؟ مهمتر اینکه اعتراف کرده است که حضور و مداخله گری در امور داخلی عربستان منحصر به پاسداران و اعضای حزب الشیطان لبنان وجنگنده بمب ا فکن های روسی  ونه کشورهای عربی است.
باز تأکید می شود اینگونه سناریوهای ناشی ازجنگ قدرت و ثروت جناح و باندها ومخالفت با برجام و دولت روحانی و رقابت درنمایش انتخابات 7 اسفندهرروز بیشترتولید و بازتولید می شود.
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
(تصاویر) فرزند خردسال شهید در آغوش رهبر انقلاب
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصاویر دیدار خانواده‌های چند شهید مدافع حرم از جمله شهیدان سردار سرتیپ جبار دریساوی، سرهنگ پاسدار کمال شیرخانی و سردار سرتیپ دادالله شیبانی با رهبر انقلاب که در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ انجام شده بود را منتشر کرد. در این تصاویر، فرزند خردسال شهید شیرخانی -که در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۳ در سامرا به شهادت رسیده بود- در آغوش رهبر انقلاب دیده می‌شود.پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  نوشت: فضیلتشان گمنامی است. هنوز خیلی‌ها نامشان را نمی‌دانند، و از آن عجیب‌تر، بزرگی کاری که آن‌ها کردند را نمی‌دانند. تازه شهرها، آرام آرام دارند در آغوششان می‌گیرند و بهشت زهراها به وجودشان گلباران می‌شوند. آرام آرام محله‌ها دوباره بوی خون‌های خشکیده گرفته‌اند و نوجوان‌های محل با عکس پهلوان‌هایشان عکس یادگاری می‌اندازند. اما اینجا، کسی هست که ناشناخته‌ها را می‌شناسد. اینجا کسی هست که با «غریبان» قریبی کند. و برای همین هم قلوب اولیای آن سفرکردگانِ به مجلس کرامت مرتضوی و حسینی و زینبی، هوای دیدار او را می‌کند تا آهنگِ ارادت او کنند و هدیه‌ی عنایت بگیرند.از یاد کودک هرگز نخواهد رفت آن نوشته‌های روی قرآن رهبر را که برای پدر نوشتند. حالا شاید بهترین عکسش، -بعدِ عکس‌های بابا- عکس قرار گرفتن در آغوش رهبر باشد. همه‌ی این‌ها برای او تسلای اندوه یتیمی است، اما برای ما، تذکره‌ی بیداری از خواب طولانی‌مان. این مجلس، نشانه‌ای است که ما هم قدر بدانیم. این مجلس، شهادتِ عظمت کسانی است که پیکرهایشان، سپر شهرهایمان شد و آوازه‌ی شجاعتشان، شهر به شهر دنیا را زیر پا گذاشت. این مجلس، آوای غربت دارد اما؛ این مجلس همان مجلس است که غربت در آن سربلند بود؛ در یکی از همین مجلس‌ها بود که رهبر برای یاران غریبش -مدافعان حریم اهل بیت (علیهم‌السلام)- شعری را زمزمه کردند: «... ما مدعیان صف اول بودیم... از آخر مجلس شهدا را چیدند
سرلشکر جعفری در مراسم تشییع ۶ شهید مدافع حرم:  18 بهمن -94
خبرگزاری فارس: تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده نیرو برای نبرد در سوریه نیست/ دفاع از سوریه دفاع از مقاومت اسلامی است
تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده نیرو برای نبرد در سوریه نیست/ دفاع از سوریه دفاع از مقاومت اسلامی است
فرمانده کل سپاه درباره اعزام نیروها به سوریه گفت: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد بسیاری برای رزم مستقیم به سوریه بروند ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.
● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تشییع سردار شهید قاجاریان و 5 شهید مدافع حرم در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: ماجرای شهادت و شهید و داوطلب بودن برای تقدیم جان در راه اسلام و انقلاب اسلامی ماجرای طولانی است اما نکته مهم این است که در هر مقطع انقلاب، شهیدان با آمادگی برای جانفشانی، خون تازه ای در مقاومت اسلامی جاری کردند و باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شدند.وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب در دفاع مقدس باعث استمرار این حرکت در منطقه شد، تصریح کرد: در داخل نیز با جانفشانی‌های صورت گرفته، امنیت بی نظیری در کشور حاکم است و مرزها از امنیت پایدار و بالایی برخوردارند.سرلشکر جعفری گفت: البته تهدیدات زیادی نیز داشتیم که برخی به وقوع پیوست و برخی نه، مانند حمله آمریکا به کشورهای اطراف ایران و اردو زدن در نزدیکی ما در دهه 80 اما همین آمادگی ها برای جانفشانی و دفاع توسط نیروهای مسلح بویژه سپاه اجازه نداد این امر به وقوع بپیونددفرمانده کل سپاه با بیان اینکه وارد فاز جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، افزود: تهدیدات اصلی از مرزهای ما دور شده که دلیل آن نیز گسترش مقاومت اسلامی بود.وی ادامه داد: جنگهای لبنان و فلسطین نشان داد که ارتش های تا بن دندان مسلح در برابر مقاومت اسلامی کارایی ندارد و آنچه دشمنان قسم خورده انقلاب به آن رسیده اند این است که نمی‌توانند بطور مستقیم با حرکت مقاومت اسلامی مردم در منطقه مقابله کنند.سرلشکر جعفری گفت: تا انقلاب اسلامی هست، با تهدید و توطئه از سوی دشمنان مواجهیم اما با لطف خدا مکر آنها به خودشان بازمی‌گردد.
فرمانده کل سپاه گفت: تا زمانی که سازش نکردن با نظام سلطه و جلوگیری از رویکرد به غرب و امریکا و نیز پیروی از فرمایشات رهبری باشد، شاهد پیروزی در برابر دشمنان خواهیم بود.وی ادامه داد:  وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند بصورت مستقیم با مقاومت اسلامی مقابله کنند، سلفی گری را به راه انداخته و داعش و جریان های معارض انقلاب اسلامی را بوجود آوردند.جعفری تصریح کرد: آنها سرمایه گزاری جدی و اساسی کردند و متاسفانه مزدوران منطقه ایشان مانند آل سعود نیز امریکا و اسراییل را همراهی کردند و تا زمانی که انقلاب اسلامی ادامه دارد، این شکل تهدیدات نیز وجود خواهد داشت.فرمانده کل سپاه گفت: در بین همه این تهدیدات، هدف دشمن ثابت است و آن این است که جلوی توسعه انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی را بگیرند و باید بدانیم که هرچه انقلاب اسلامی جلو می‌رود دفاع از آن هم پیچیده‌تر می شود.وی در بحش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.
سرلشکر جعفری ادامه داد: برخی ابهام دارند که جنگ در سوریه به ما چه ربطی دارد و آن را یک امر داخلی می دانند که بسیار ساده اندیشانه است و البته البته خیلی ها هم می دانند که دفاع از سوریه، در واقع دفاع از مقاومت اسلامی است و از رسیدن تهدیدات به مرزهای ما جلوگیری می‌کند.فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رقابت و اصرار زیادی بین یگانهای زمینی سپاه برای این رزم و مبارزه وجود دارد، گفت: وقتی می‌گوییم برای این کار مستشاری، محدودیت داریم، ناراحت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در عراق و سوریه از حریم ولایت دفاع می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم تاکید کردند که اگر این دفاع صورت نگیرد، تهدید به مرزهای ما می‌آید.وی ادامه داد: برای همین بسیار اهمیت دارد که نیروها برای دفاع از کشور، بسیار دورتر از مرزها می‌جنگند.سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدا بدون تردید می‌دانند که این مبارزه و استقامت است که زمینه ظهور را فراهم می‌کند، گفت: دشمن اصلی و نیروهایی که در روز موعود مستقیما پای جنگ پیش بینی شده در احادیث و روایات هستند، همین دشمنان داخلی اسلامند نه امریکایی ها و مسیحی ها و شهدا نیز با همین فکر در برابر تروریست‌ها می‌ایستند.فرمانده کل سپاه، یک دل شدن مردم عراق و سوریه و ایران و ... را تحقق امت واحده اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمن برنامه ریزی کرده تا جلوی توسعه مقاومت اسلامی را بگیرد اما انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در حال پیشرفت است و ما نیز باید مراقب باشیم از قافله شهدا عقب نمانیم.

مشروح/ سردار سلامی در گفتگوی ویژه خبری:
اعزام نیرو توسط آل سعود به سوریه یک لطیفه سیاسی است/ سیاست ایران در سوریه تغییر نمی‌کند/ سپاه یک کابوس امنیتی برای اسرائیل است.  18 بهمن - 94
خبرگزاری فارس: اعزام نیرو توسط آل سعود به سوریه یک لطیفه سیاسی است/ سیاست ایران در سوریه تغییر نمی‌کند/ سپاه یک کابوس امنیتی برای اسرائیل است
دوباره سردار پاسدار سلامی  جانشین  رئیس گزمکان  پاسدار محمدعلی جعفری تلاش کرده است رکودشکنی مشنگ بازی کند تا ازسردار رقیب خود محمدرضا نقدی درمشنگ بازی سبقت گرفته باشد  . برای اینکه  بافراموش کردن شکست پاسداران وحوثی ها در یمن  وبحرین مقابل ائتلاف عربستان ادعا کرده است اعزام نیرو توسط آل سعود به سوریه یک لطیفه سیاسی است و افزوده  سیاست  رژیم وارونه ی ولایت  فقیه  در سوریه تغییر نمی‌کند . مسخره اینکه ادعا کرده است پاسداران  یک کابوس امنیتی برای اسرائیل اند  البته نگفته است که ارگان فاشیستی پاسداران علیه ی اسراییل چه اقدام نظامی تاکنون انجام داده است وواکنش اسراییل مقابل این کابوس ادعایی چه  بود ه است؟ مهمتر اینکه اعتراف کرده است که حضور و مداخله گری در امور داخلی عربستان منحصر به پاسداران و اعضای حزب الشیطان لبنان وجنگنده بمب ا فکن های روسی  ونه کشورهای عربی است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اعزام نیرو توسط عربستان به سوریه به یک لطیفه سیاسی شبیه است تا واقعیت میدانی و ما نیز برآوردهای دقیقی از آنها داریم.
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری به بررسی حوادث و موضوعات منطقه خصوصا پیروزی‌های اخیر مقاومت در سوریه پرداخت.سردار سلامی با بیان اینکه امروز ملت و نظام ایران بعنوان یک قدرت محور در حل معادلات منطقه ای و جهانی مطرح است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تمرکز استراتژیک دشمنان در محیط تحت تسلط خود را برهم زده است.وی با بیان اینکه برآوردهای واقعی از قدرت نظامی عربستان موضوع پنهانی از افکار جهانی نیست، تصریح کرد: عربستان با پشتیبانی غرب و امریکا و اسراییل در یک جنگ نابرابر با یک ملت مظلوم مسلمان بوده اما ناکام استراتژیک در برابر جنگ یمن است.سردار سلامی تاکید کرد: اعزام نیرو توسط عربستان به سوریه به یک لطیفه سیاسی شبیه است تا واقعیت میدانی و ما نیز برآوردهای دقیقی از آنها داریم.جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ظرفیتی در نیروهای زمینی عربستان سعودی برای مقابله با تکفیری‌ها در سوریه دیده نمی‌شود، افزود: این یک عملیات روانی با اهداف مشخص است تا خود را به صورت ظاهری، مقابله کننده با تروریسم معرفی کرده و افکار عمومی را از یمن منحرف کنند و خود را رهبر اعراب بنامند.وی خاطرنشان کرد: همه نیروهایی که در سوریه تحت عنوان گروهای تکفیری و تروریستی هستند از سوی عربستان و رژیم آل سعود شارژ مالی و تسلیحاتی شده‌اند و محصول تقاطع استراتژیک امریکا، اسراییل، انگلیس، فرانسه و عربستان هستند.سردار سلامی، رژیم آل سعود را مقصر اصلی همه نابسامانی‌ها و کشت و کشتارها در عراق و یمن و سوریه دانست و گفت: سعودی ها با اعزام چند گردان به شکل سمبلیک می‌خواهند چه کار کنند؟ آنها خودشان مسبب اصلی این وقایع هستند.جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این یک تناقض بسیار آشکار در مواضع سعودی هاست و مردم هرگز فریب آن را نمی‌خورند.وی گفت: ممکن است آنها به شکل سمبلیک نیروهایی را در جایی مستقر کنند اما این نیروها هرگز عمل تعیین کننده ای نخواهند داشت چراکه اصولا عربستان از نظر نظامی فاقد توان ایجاد تغییر در وضعیت است.سردار سلامی با اشاره به آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه توسط ارتش سوری و گروههای مقاومت، اظهار داشت: آنچه در حلب روی داد یک رویداد بزرگ است که از اول محرم تحت عنوان عملیات «نصر» آغاز شد و از نظر راهبردی، پدیده بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده‌ای است.جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آزادی نبل و الزهرا، سرنوشت معادلات سیاسی جهانی و منطقه ای در مورد سوریه را تغییر داد.
وی با بیان اینکه آزادی این مناطق موجب تجزیه گروههای تکفیری شد، گفت: مردم این منطقه با مقاومت، در برابر صدها حمله گروه‌های تروریستی ایستادند و این عملیات موجب قطع شدن راههای پشتیبانی لجستیکی بسیاری از این گروها از طریق ترکیه شد.سردار سلامی افزود: وقتی تروریستها شکست خوردند، رهبران کشورهای حامی خود را بدلیل آشفتگی در پشت بیسیم صدا می‌زدند که مثلا پادشاه عربستان کجاست.جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: قطعا در ادامه عملیات، بخش‌های مهم و خود شهر حلب نیز آزاد خواهد شد.
وی گفت: تروریستها بدنبال این بودند که حلب را پایتخت خود قرار دهند اما موفق نشدند و موضوع منطقه پرواز ممنوع هم منتفی شد.
سردار سلامی افزود: عربستان در این ماجرا یکی از شکست خورده‌های اصلی است و بازنده استراتژیک پیروزی‌های اخیر مقاومت سوریه است.جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آزادی 70هزار مسلمان از محاصره تروریستها و وصل شدن کردهای افریم به سوریه، یک موفقیت استراتژیکی است که بر معادلات سیاسی اثر خواهد گذاشت.وی درخصوص اینکه گفته می شود ایران روسیه را به نوعی مجبور به دخالت در سوریه کرد، گفت: کشور روسیه دارای سیاست مستقل و منافع راهبردی نیرومندی در شرق مدیترانه است و این حرف که ما آنها را مجبور به این نوع حضور در سوریه کردیم، درست نیست.سردار سلامی ادامه داد: روسها به منظور هماهنگی با نظام سوریه وارد عمل شدند و از چند ماه قبل عملیات های هوایی را آغاز کردند.جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روسیه برای ادامه سیاستهای میدانی و استراتژیک خود در سوریه مصمم است، گفت: آنها از هوا عملیات می‌کنند و ارتش سوریه و هم پیمانان آن هم از زمین وارد عمل شده و یک رزم مرکب را اجرا می‌کنند و بنا بر اعلام مسئولان روسیه، این اقدامات در سوریه مستمر خواهد بود.

وی تاکید کرد: سیاستهای ما نیز در سوریه تغییر نخواهد کرد و ما احساس می‌کنیم نظام سوریه امروز نقطه برخورد و تلاقی قدرتهایی است که می‌خواهند زنجیره مقاومت اسلامی را از هم جدا کنند تا معماهای امنیتی رژیم صهیونیستی حل شود.سردار سلامی اظهار داشت: ما معتقدیم این یک توطئه بسیار ویرانگر در جهان اسلام خواهد بود که اگر برابر آن نایستیم و امریکا یا سعودی یا اسراییلی ها در یکی از این جبهه ها موفق شوند، حرکت پلکانی خود را دنبال می‌کنند.جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر آنها در سوریه موفق شوند به سمت لبنان و عراق و بعد هم به سمت ایران می‌آیند.وی افزود: ما منتظر ایجاد حوادث نمی‌شویم و آنها را در نقطه آغاز تهدیدات و توطئه‌های خود متوقف می‌کنیم.سردار سلامی گفت: سیاست‌های ما برای حمایت از نظام سیاسی سوریه، منطقی و بر اساس منافع مشترک است و این حمایتها در سطوح سیاسی و نظامی ادامه خواهد یافت.جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: موضع ما در مورد سوریه و عراق صرفا ایرانی نیست. امنیت و منافع راهبردی ایران واقعیتهایی است که در دستور کار ما قرار دارد.وی ادامه داد: همه حقیقت این نیست که ما از سوریه حمایت می‌کنیم تا در ایران درگیر نشویم بلکه ما در سوریه و عراق حضور داریم تا این کشورها عزت خود را داشته باشند و قدرتهایی مثل امریکا و فرانسه و انگلیس بر سرنوشت مسلمانان حاکم نشوند.سردار سلامی گفت: ما در آنجا حضور داریم تا از هویت و استقلال و شرافت مسلمانان دفاع کنیم. ما آنجا هستیم تا صهیونیست‌ها جرات نکنند دوباره فلسطینی ها و لبنانی ها و سوری ها را مورد حمله قرار دهند و این قضیه ادامه خواهد داشت.به گزارش فارس، جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی اجازه نداد رویای غرب در جهان اسلام تعبیر شود.
وی در بخش دیگری از این گفتگو به عملیات روانی دشمن علیه سپاه پرداخت و تصریح کرد: سپاهی که رژیم صهیونیستی را با ظرفیت سازی در محیط‌های پیرامونش به رژیمی تبدیل کرده که بین مرگ و زندگی بسر می‌برد و کابوس امنیتی برای آن است و اجازه نمی‌دهد سوریه تجزیه شود و از نطام سوری حمایت می‌کند و حزب الله را قدرت می‌دهد که در برابر هر جنگی مقابل اسراییل بایستد و هیچ نقطه ای از دشمن نباشد که محل تلاقی موشک های دوربرد و نزدیک برد آن نباشد، طبیعی است که تبدیل به یک عنصر نامطلوب نزد آنها می‌شود و دشمن علیه آن عملیات روانی به راه می‌اندازد.سردار سلامی گفت: سپاه امروز به یک قدرت بازدارنده واقعی تبدیل شده و قادر است از هر نقطه در داخل و یا فراتر از آن هر منطقه‌ای از تهدید را هدف قرار دهد.جانشین فرمانده کل سپاه افزود: سپاه شهرهای بزرگ موشکی سرشار از قدرت های متراکم و دقیق با انگشتهای روی ماشه برای انهدام دشمنان در اختیار داشته و قلعه های تسخیر ناپذیری در ارتفاعات مرزی دارد.