850 ايراني هر روز به دليل بيماري هاي قلبي و سرطان فوت مي كنند

850 ايراني هر روز به دليل بيماري هاي قلبي و سرطان فوت مي كنند12 بهمن – 94
هردم از این باغ بری می رسد تازه تراز نازه تری می رسد .  درادامه رکورد شکنی  جهانی نقض مستمر حقوق بشرو اعدام جوانان و آمار تصادفات و مرگ ومیر جاده ها..... اکنون گزارش شده است که درکشور 80 میلیونی ایران روزانه 859 نفرایرانی به دلیل  بیماری قلبی و سرطان فوت می کنند .چون  آلودگی برخی ازشهرهای ایران از جمله هوای تهران جزو ۀلوده ترین شهرهای جهان اند .

هر روز 800 تا 850 ايراني، به دليل بيماري هاي قلبي عروقي و سرطان، جان خود را از دست مي دهند.
    
تبريز- خبرنگار کيهان: «فتح الله پورعلي» از گروه کارشناسان بهبود تغذيه مرکز بهداشت آذربايجان شرقي گفت: 46 درصد مرگ و ميرها به دليل بيماري هاي قلبي عروقي و 1‍4 درصد به دليل سرطان است.
    
وي يادآور شد: نوع و ميزان مصرف روغن خوراکي توسط مردم، يکي از دلايل و عوامل بسيار موثر در بروز بيماري ها است. 
    
پورعلي تصريح کرد: روغن هاي با اسيد چرب اشباع و ترانس بالاموجب افزايش ال.دي.ال کلسترول شده و خطر مبتلاشدن به بيماري هاي قلبي عروقي را به ميزان قابل توجهي، افزايش مي دهند.وي خواستار تغييرات مثبت در زندگي مردم و عادات غذايي در استفاده از چربي ها و روغن هاي خوراکي شد و گفت: طبق بررسي ها مصرف سرانه چربي در آذربايجان شرقي 49 گرم در روز است درحاليکه ميانگين کشوري اين مصرف 46 گرم است. «پورعلي» خاطرنشان کرد: در آذربايجان شرقي فقط 46 درصد خانوارها از روغن مايع استفاده مي کنند که مقدار پائيني است.
    
وي بر لزوم فرهنگ سازي و آموزش همگاني تغذيه صحيح و کاهش مصرف چربي ها و روغن هاي خوراکي در جامعه تاکيد کرد.