نامه ها و صدای شما

نامه ها و صدای شما . 9 اسفند -94 
مالیات پشت مالیات!؟
بنده یک کاسب خرده فروش هستم. دولت مالیات سال 93 را برای ما 3 برابر کرد و بنده و امثال ما با هر زحمتی بود آنرا پرداخت کردیم، اخیراً اداره مالیات بازهم مراجعه کرده و مبلغ دیگری بابت مالیات طلب کرده است!‌ آخر یکی نیست به این اداره مالیاتی‌ها بگوید با این رکود در بازار، دیگر چه انگیزه‌ای برای کار کردن می‌ماند؟آیا ما راهی داریم جز اینکه این همه افزایش مالیات را از شهروندان بگیریم و آیا این عمل ما خودش به نوعی اخذ مالیات پنهان از مردم نیست؟یک کاسب - تهران

محمد کاظمی از تهران: سالهای متمادی است همه روزه ترافیک سنگین در بزرگراه شهیدهمت موجب آزار و اذیت کارگران و کارمندانی می‌شود که علاوه بر دیر کرد بر محل کار، هنگام بازگشت به منزل نیز با توجه به این معضل، دیگر روان سالمی برای گذران امور زندگی در کنار خانواده ندارند. از مدیریت شهری تهران می‌خواهیم درباره راه‌اندازی خطوط اتوبوسرانی تندرو (بی‌آرتی) در این مسیر که خوشبختانه هیچگونه معارضی هم ندارد، اقدامات شایسته‌ای بعمل آورند تا بدین طریق از اتلاف میلیون‌ها تومان سرمایه انرژی و خسارت فراوان (سلامت روان) جلوگیری شود.
*
محسنی از اهواز: به مسئولان بگویید تأخیر در پرداخت حقوق مستمری بگیران باعث شده تا ما نتوانیم اقساط خودمان را به موقع پرداخت کنیم و این اقساط مشمول جریمه دیر کرد هم شده است. جوابگوی این تأخیر کیست؟
*
موسوی‌نژاد از تهران: از روزنامه‌ها انتظار داریم نسبت به تبلیغات غیرقانونی و کلاهبرداری‌های برخی شبکه‌های ماهواره‌ای بیشتر اطلاع رسانی کنند تا مردم را فریب ندهند.
*
یحیوی نسب از تهران: از سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن‌الحجج هستم. بانک مرکزی که نهاد نظارتی و مرجع اجرای انضباط مالی در کشور است به دلیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت، سپرده‌گذاران را در تنگنای مضاعف مالی قرار داده، بطوری که هر از گاهی شاهد تجمعاتی هستیم.