نامه‌ها صدای شما

نامه‌ها صدای شما  8 خرداد -95
اول روستاها، بعد شهرها

اخیراً آقای ربیعی وزیر کار از وارونگی فقر سخن به میان آورده‌اند و اینکه فقر روستاها درحال سرایت به شهرها است. به نظر من تا موقعی که به روستاها رسیدگی اساسی نشود نه‌تنها میلیون‌ها نفر از هموطنان روستایی در رنج و سختی خواهند بود که شهرها هم به این مصیبت مبتلا خواهند شد. پس اول باید روستاها آباد شوند.یک روستایی
غمِ کلّیه فروشی!
به دلیلی مریضی که داشتم به بیمارستانی در خیابان کریم‌خان مراجعه کردم. آنجا انواع اطلاعیه‌ها و شماره تلفن‌ها برای فروش کلیه را دیدم و واقعاً بدنم لرزید!آیا واقعاً در جامعه اسلامی ما فقر و نداری تا این حد باید شدت پیدا کرده باشد؟ این چهره غم‌انگیزی از جامعه ما نیست؟یک شهروند تهرانی

* اسماعیل حسینی از تهران: درحالی که بسیاری از جوانان ما بیکار و فاقد شغل هستند، برخی از مدیران چندشغله و در چند شرکت عضو هیئت مدیره هستند و قطعاً از حقوق و پاداش و مزایای آنچنانی هم برخوردار هستند! رانت‌خواری و باندبازی تا چه حدّ؟
*
افراشته از تهران: آمار خودکشی در جامعه متاسفانه درحال ازدیاد است. دولت و مسئولان محترم فکری برای این معضل بکنند. شهروندان جامعه را سعی کنیم شاد کنیم. سرخوردگی و افسردگی، ازجمله دلایل این پدیده وحشتناک "خودکشی" است.
*
متوسلیان از تهران: در مورد زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان خواستم عرض کنم یک نوع زیرمیزی گرفتن بصورت معرفی بیمار به یک پزشک متخصص دیگر است و در قبال آن پزشکان به قول معروف به هم نان قرض می‌دهند و این روش جدیدی نیست. اما نوعی زیرمیزی گرفتن هم داریم که درکنار هزینه‌های سنگین، آن هم به آن اضافه می‌شود.
* قربانی از مشگین‌شهر: طرح بیمه کشاورزی در سال 94 در بیشتر استانها اجرایی شد، ولی متاسفانه در استان اردبیل هیچ اطلاع‌رسانی هم نشده است.
*
حمیدیان - تهران: دوربرگردان‌های خیابان شیخ‌بهایی بسیار غیرکارشناسی طراحی و ساخته ‌شده و همیشه همین موضوع باعث ترافیک سنگین در این محدوده شده است. به مسئولان شهرداری منطقه بگویید چاره‌اندیشی کنند.