ايران يكپارچه «مرگ بر اسرائيل» شد

 اوین نامه ی کیهان 12 تیر - 95
ايران يكپارچه «مرگ بر اسرائيل» شد
در روز جهاني قدس
هذیان و  وارونه گویی ودرشت نمایی اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری همچنان ادامه دارد . برای اینکه در شرایطی که تصاویر بازتاب داده شده در شبکه های خبری در فضای مجازی مرتبط با برگزاری نمایش خیمه شب بازی تظاهرات روز قدس در شهرهای ایران آنگونه می باشد که  تعداد شرکت کنندگان در این معرکه بازار تظاهرات روز قدس بیش از شرکت کنندگان سانذیس خور  هفتگی در نمازجمعه ها نبودند در حالیکه سربازجو شریعت نداری باتیتر درشت خبری مدعی شده است "  ایران یکپارچه مرگ براسراییل شد در روزجهانی قدس " بازتاب داده است.
راهپيمايي روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان سال 95 با حضور گسترده مردم روزه دار ايران در تهران همزمان با 850 نقطه ديگر در سراسر کشورمان برگزار و ايران يکپارچه فرياد مرگ بر اسرائيل و آمريکا شد.
    روز گذشته سي و هشتمين راهپيمايي روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان سال 95 با حضور گسترده مردم روزه دار ايران در تهران همزمان با 850 نقطه ديگر در سراسر کشورمان برگزار شد.

    هواشناسي روز گذشته را يکي از گرمترين روزهاي سال دانست و دماي هوا در برخي شهرها به 47 درجه رسيد اما اين گرما و تشنگي 16 ساعته روزه داران، مانع حضور چشمگير و ميليوني مردم نشد.

    در اين بين حضور نسل هاي مختلف انقلاب از نوزاد که در آغوش مادر است تا پيرمردي که مي گويد از ابتداي انقلاب تا امروز در همه راهپيمايي هاي روز قدس شرکت کرده قابل توجه است. سران اهل سنت بلوچ به جمع راهپيمايان تهراني پيوستند و اعتراض خود را به اقدامات وحشيانه و تروريستي در منطقه اعلام کردند. همچنين در حاشيه اين راهپيمايي جمعي از جوانان و فعالان فرهنگي با برپايي غرفه ديوار آرزوها از حاضران در راهپيمايي خواستند آرزوي خود در اين روز را بر روي ديوار آرزوها بنويسند که اکثر حاضران در راهپيمايي آزادي قدس شريف و نابودي رژيم صهيونيستي را آرزوي خود عنوان کرده و آن را بر روي ديوار آرزوها مي نوشتند.

    از آغاز مراسم روز قدس در تهران، در طول مسير 9 گانه تعيين شده راهپيمايان پلاکاردهايي با مضمون حمايت از مردم مظلوم فلسطين، آزادي قدس و همچنين رهايي 4 ديپلمات ربوده شده ايران از چنگال رژيم صهيونيستي را حمل مي کردند.

    اتباع کشور نيجريه با حضور در جمع راهپيمايان روز قدس نسبت به اقدامات ددمنشانه رژيم صهيونيستي و جريان تکفيري در مبارزه با مسلمانان اعتراض کردند.

     راهپيمايان نيجريه اي با در دست داشتن تصوير شيخ زکزاکي رهبر شيعيان نيجريه خواستار آزادي وي شدند.

    
    
شمارش معکوس پايان اسرائيل 
    راهپيمايان روز قدس پلاکاردهايي در دست دارند که سال 2040 را سال پايان اسرائيل دانسته اند. راهپيمايان در اين پلاکارد با اشاره به سخني از مقام معظم رهبري مبني بر اين که اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد، شمارش معکوس پايان حکومت اسرائيل را آغاز کرده اند. بر اين اساس از سال 2015 تا 2040، 25 سالي است که راهپيمايان در پلاکاردهاي خود ابراز اميدواري کرده اند که اسرائيل با پايان خود مواجه مي شود.

    در اين مراسم مردم با مشت هاي گره کرده و با شعار «مرگ بر آمريکا و اسرائيل عدوالله»، «مرگ بر داعش صهيونيست»، «اسرائيل ضد حقوق بشر» انزجار خود را از رژيم صهيونيستي، آمريکا و ايادي آنها اعلام و از مردم مظلوم فلسطين حمايت کردند و همچنين مردم با دست نوشته هايي با مضامين «اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد»، «اسرائيل ضد حقوق بشر»، «با پنجه اتحاد دشمن کشتيم»، «لبيک يا خامنه اي»، «نحن قادمون» و «توطئه» بار ديگر به حمايت از مردم مظلوم فلسطين به پا خواستند.

    
    
حمل تابوت مزدوران آل سعود
    هم چنين نماد مجسمه آزادي آمريکا در چهارراه ولي عصر با پرتاب سنگ از سوي راهپيمايان با سر دادن شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل مورد اعتراض راهپيمايان قرار گرفت.

    پلاکاردهايي با مضامين «جهان بدون اسرائيل»، «پيروزي مقاومت» « احمد متوسليان و ساير ديپلمات هاي ربوده شده مبني بر 34 سال اسارت آن ها» در دست مردم بود.

    علاوه بر پلاکاردهايي با مضامين اعتراض به جنايات اخير منطقه، مردم تابوت هاي حاکمان آل سعود را با عکس هاي آنان حمل کرده و مورد لعن قرار مي دادند.

    
    
کمپين جهان عاري از صهيونيست 
    در اين راهپيمايي مردم با در دست داشتن پلاکاردهايي با مضمون حمايت از مردم مظلوم فلسطين و آزادي قدس و همچنين رهايي 4 ديپلمات ربوده شده ايران از چنگال رژيم صهيونيستي خشم و انزجار خود را از رژيم اسرائيل اعلام کردند.

    همچنين کمپين مردمي حاج احمد متوسليان با نصب بنري در ميدان انقلاب خواستار رسيدگي وضعيت 4 ديپلمات اسير در رژيم صهيونيستي شده است.

    همچنين راهپيمايان تهراني با امضاي طوماري کمپين جهان عاري از صهيونيست را راه اندازي کردند، مخاطبان شبکه هاي اجتماعي مي توانند با هشتک جهان عاري از صهيونيست در اين کمپين شرکت کنند.

    
    
فلسطين تنها نيست
    حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان در حاشيه راهپيمايي روز قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مردم مسلمان يکي از آرمان هايشان در منطقه امنيت منطقه است و يکي از راه هاي امنيت منطقه اين است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمين خودشان باشند.

    وي تاکيد کرد: بطور مسلم پيام مردم مسلمان ايران در سراسر کشور اين است که ملت فلسطين تنها نيست، مردم در کنار مظلومين عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطين خواهند بود و ما در سايه ايستادگي و مقاومت قطعاً به پيروزي دست خواهيم يافت.

    
    
انتظاري از دولت هاي وابسته نيست
    علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي که در جمع راهپيمايان تهراني شرکت کننده در مراسم ويژه روز جهاني قدس حضور يافته بود، در جمع خبرنگاران حضور مردم را در اين راهپيمايي چشمگير خواند و گفت: پيام ملت ايران در اين راهپيمايي اين است که مسلمانان بايد يد واحده باشند. وي از ضرورت بيداري مسلمانان در برابر هر گونه سوءاستفاده رژيم اشغالگر قدس از شرايط کنوني منطقه اشاره و تصريح کرد: راه اصلي در اين مسير بيداري ملل اسلامي است چرا که انتظاري از دولت هاي وابسته نيست.

    
    
سيل خروشان جمعيت دفاع از مظلوميت ملت مظلوم فلسطين
    آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه با حضور در راهپيمايي روز قدس اظهار کرد: اين سيل خروشان جمعيت، دفاع از مظلوميت ملت مظلوم فلسطين و فرياد بر سر مجرمان و جنايتکاران تاريخ به ويژه اسرائيل غاصب و آمريکا و اذنابشان و گروه هاي تروريستي ساخته شده به دست کشورهاي سلطه گر و اذنابشان در منطقه است. وي تاکيد کرد :اينها همه نشان مي دهد باطل رفتني است و وعده الهي هم بر از بين رفتن باطل است. مطمئن هستيم گروه هاي تکفيري که هيچ بلکه کساني که اينها را ايجاد کرده اند به حول و قوه الهي از بين مي روند و اميدواريم هر چه زودتر با همت مسلمين جهان و وحدت آن ها و امثال اين راهپيمايي ها انشالله وعده الهي هر چه زودتر محقق شود.

    
    
آمريکا نمي تواند ما را از مردم مظلوم فلسطين جدا کنند
    آيت الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس در قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمريکا بداند نمي تواند ما را از مردم مظلوم فلسطين جدا کند و تا اين انقلاب نظام و حکومت اسلامي هست شعار مرگ بر آمريکا و اسرائيل هم هست. 

     وي تاکيد کرد :آل سعود بدانند رو به زوال هستند، آن ها آفتاب لب بام هستند و عمرشان رو به پايان است.

    
    
هوشيارتر باشيم
    آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه مراسم روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران، گفت: مردم امروز يکصدا و همدل با حضور يکپارچه خود در راهپيمايي روز قدس حمايت از مردم مظلوم فلسطين در مقابل تجاوزات و اشغالگري رژيم غاصب صهيونيستي را به خوبي نشان دادند.

    وي با تاکيد بر اينکه دوستان سابق فلسطينيها، آرام گرفته و سکوت اختيار کرده اند، اظهار کرد: حوادث منطقه نشان مي دهد که بايد هوشيارتر از گذشته باشيم.

    
    
تکفيري ها به دنبال حاشيه بردن موضوع فلسطين 
    علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با حضور در مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز متاسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفيري ها بين دو اسلام ليبرالي و اسلام تکفيري به شکلي قرار گرفته که حق مردم فلسطين در بازگشت به سرزمين خودشان به حاشيه رفته است، وجود روز جهاني قدس با پرچم داري ايران اسلامي در اين شرايط در واقع زنده کردن موضوع فلسطين و اولي ساختن مردم فلسطين در جهان اسلام است.

    وي تاکيد کرد: تکفيري ها تلاش فراواني انجام دادند تا فلسطين به موضوع ثانوي جهان اسلام تبديل شود.

    
    
فرماندهان عالي رتبه نظامي در راهپيمايي روز قدس
    اميرسرلشکرعطاءالله صالحي، فرمانده کل ارتش با حضور در جمع مردم مومن و روزه دار تهران، در راهپيمايي روز قدس شرکت کرد.

    همچنين امير سرتيپ پوردستان، فرمانده نيروي زميني، امير سرتيپ اسماعيلي، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص)، امير سرتيپ شاه صفي، فرمانده نيري هوايي و اميردريادار سياري، فرمانده نيروي دريايي ارتش همزمان با فرارسيد آخرين جمعه از ماه مبارک رمضان که از سوي بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) به نام روز جهاني قدس نامگذاري شده است، با حضور در جمع مردم مومن و روزه دار ايران اسلامي، فرارسيدن اين روز را گرامي داشتند.

    حضور چشمگير مسئولان و چهره هاي سياسي در راهپيمايي روز قدس حضور چشمگيري داشتند که مي توان به مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران، محمد باقر قاليباف شهردار تهران، سرلشکر پاسدار محمد علي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران، سيد محمود علوي وزير اطلاعات، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضائيه، سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي،اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و و آيت الله موحدي کرماني عضو امام جمعه موقت تهران ،سيدحسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، قاضي سراج رئيس سازمان بازرسي کل کشور، اکبر ناطق نوري رئيس دفتر بازرسي دفتر رهبر معظم انقلاب ،محمدرضا عارف نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، عزت الله ضرغامي عضو شوراي عالي فضاي مجازي ،لطف الله فروزنده سخنگوي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، و ... را نام برد .

    
    
حضور مراجع در راهپيمايي روز قدس
    مراجع تقليد و علما ضمن حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس از حماسه آفريني ملت تشکر و سران کشورهاي اسلامي را از هر گونه خيانت عليه آرمان فلسطين بر حذر داشتند.

    در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس حضرت آيت الله نوري همداني اظهارداشت: همه مسلمانان بايد اتحاد اسلامي را حفظ کنند، اگر کسي از جهان اسلام وحدت را بهم بزند خيانت به مسلمانان کرده است.

     اين مرجع تقليد با محکوم کردن جنايات صهيونيست ها گفت: ان شاء الله انتفاضه سوم به نابودي اسرائيل کشيده مي شود. 

    
    
روز قدس خاري در چشم اسرائيل 
    آيت الله ناصر مکارم شيرازي همگام با ديگر اقشار مردمي در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کرد.

     وي تاکيد کرد: اين برنامه ها خاري در چشم اسرائيل است و نمي گذارد مسئله فلسطين، قدس و جنايات اسرائيل فراموش شود.

     آيت الله مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: اين مسئله بايد تا روزي که پايان سلطه اسرائيل غاصب است ادامه دار باشد. 

    
    
قرائت قطعنامه پاياني روز جهاني قدس
    در پايان راهپيمايي قطعنامه روزجهاني قدس قرائت شد، در بخشي از اين قطعنامه آمده است؛ ما ملت يکپارچه و متحد ايران، «آرمان آزادي قدس شريف» و رهايي ملت مظلوم و بي دفاع فلسطين از سلطه رژيم جعلي صهيونيستي و تلاش براي محو غده سرطاني اسرائيل را آرمان بلند انقلاب اسلامي، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و اولويت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامي دانسته و يگانه راه مقابله پيروزمند با رژيم آدمکش و نامشروع صهيونيستي را الگوي مقاومت حزب الله و حماس و گسترش «گفتمان انتفاضه» در جغرافياي فلسطين به ويژه در کرانه غربي دانسته و ضمن حمايت مادي و معنوي از مقاومت ضدصهيونيستي بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي نقاط جهان و برگزاري يک همه پرسي فراگير و آزاد براي تعيين سرنوشت آينده اين کشور تاکيد و هرگونه راه حل ديگر را نسخه «سازش» و دامي براي تداوم حيات اهريمني دولت جعلي اسرائيل مي دانيم.

    در بخشي ديگر از اين قطعنامه تاکيد شده است، ما ملت مسلمان و روزه دار ايران اسلامي؛ وحدت، همگرايي و يکپارچگي گروه هاي فلسطيني برابر رژيم صهيونيستي را از مهم ترين مولفه ها و الزامات دست يابي به آرمان آزادي قدس شريف و اخراج اشغالگران صهيونيست از سرزمين مقدس فلسطين دانسته و ضمن حمايت از «خط مقاومت و انتفاضه» عليه رژيم کودک کش صهيونيستي، «يهودي سازي» سرزمين هاي اشغالي و تلاش براي «نابودي هويت ملي و تاريخي فلسطين» که متاسفانه در سکوت و بي توجهي محض مجامع جهاني مدعي حقوق ملت ها! و نيز برخي دولت هاي عربي- اسلامي منطقه پي گيري مي شود را به شدت محکوم نموده و از سازمان ها و نهادهاي بين المللي و منطقه اي مي خواهيم با اتخاذ مواضع قاطع و عملي مانع تداوم اين توطئه خطرناک شوند.