آتش بی خیالی مراتع آمل را خاکستر کرد

آتش بی خیالی مراتع آمل را خاکستر کرد 4  آبان - 95
بهمین سادگی عدم محافظت ومراقبت ودیدبانی از جنگل های کشورتوجیه می شود.
ساری - ایرنا - آتشی که گفته می شود پس از برافروختن توسط فرد یا افرادی خاموش نشده بود ، بار دیگر بخشی از مراتع شهرستان آمل را خاکستر کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آتش سوزی که چهارمین حادثه در نوع خود طی کمتر از سه ماه گذشته است در مراتع بخش لاریجان آمل حدفاصل شهر ' رینه ' تا منطقه ' پلور ' در حاشیه جاده هراز رخ داد .
شهردار رینه دوشنبه شب با تائید وقوع آتش سوزی در این منطقه گفت که دستکم پنج هکتار از مرتع لاریجان را به خاکستر تبدیل کرد.
علی حیدرزاده ، زمان وقوع آتش سوزی را عصر دوشنبه اعلام کرد و افزود : آتش سوزی به صورت پراکنده در دره ' شمشیرزن ' در جاده ارتباطی شهر رینه به پلور در جاده هراز رخ داد.
وی ادامه داد : پس از وقوع این آتش سوزی و اعلام آن به واحد آتش نشانی شهرداری رینه ، ماموران این واحد به همراه نیروهای کلانتری رینه و نیروهای مردمی پس از 2 ساعت تلاش، آتش را خاموش کردند.
شهردار رینه گفت که علت این آتش سوزی هنوز مشخص نشده ، اما به نظر می رسد که فرد یا افرادی پس از روشن کردن آتش ، آن را خاموش نکردند و باعث آتش سوزی شده است.
ماه گذشته نیز حدود 25 هکتار از مراتع شهر رینه و بخش هایی از درختان سیاه ریشه بخش لاریجان در آتش سوخت.
ماه مرداد و شهریور امسال هم مراتع شهرستان آمل بر اثر بی توجهی گردشگران 2 بار دچار آتش سوزی شده بود .
بخش لاریجان آمل داری 2 شهر رینه و گزنک است که در مسیر جاده هراز به تهران واقع شده و جمعیت آن به دلیل ییلاقی بودن منطقه در نوسان است و در نیمه دوم سال به بیش از 11 هزار نفر می رسد.
فصل پائیز با توجه ریزش برگ درختان پرخطرترین فصل برای آتش سوزی در مراتع و جنگل هاست.
شبک ** 7327/1654**1917** خبرنگار: مهدی غلامی ** تنظیم کننده : حسن فلاحتی **انتشار دهنده :سید محمدباقر نوربخش