گزیده خبر های 8 اسفند – 95 . قسمت -3

گزیده خبر های 8 اسفند – 95 . قسمت -3

نجدید تشریفات زائد برای شاه و وابستگانش در استان سمنان
* یکی از کارهایی که موجب رنجش مردم در رژیم گذشته شده بود، تشریفات زائد برای شاه و وابستگانش بود. با پیروزی انقلاب اسلامی همه مانند هم شدند و اگر مسئولی در جمعی حضور پیدا می‌کرد، همانند آنچه از صدر اسلام و زمان پیامبر بزرگ اسلام شنیده‌ایم شخص مسئول با مردم عادی قابل تشخیص نبود. اما این روزها در استان سمنان دوباره تشریفات برای مسئولین درحال خودنمایی است. هنگامی که مسئولی نه در سطح بالا و کشوری بلکه حتی مسئولین استانی وارد شهرستان و یا بخش و روستایی می‌شوند (که نمونه‌اش در دهه مبارک فجر بسیار دیده شد)، در ابتدای امر کودکانی را مشاهده می‌کنند که با دسته گلی دردست به آنها خیرمقدم می‌گویند، گویی که اعلیحضرت منت گذاشته و به آن شهر و یا روستا تشریف فرما شده اند! این وضعیت، پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و نفی طاغوت، برای پا به سن گذاشته‌ها یاد آور دوره طاغوت و برای جوانان بیانگر آن است که گویا مسئولین تافته‌ای جدابافته از مردم هستند، کاری که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
معاون گردشگری کشور:
برخورد با ایرانی‌ها در مرز بازرگان خوب نیست 
معاون گردشگری کشور گفت: متاسفانه از برخی مرزهای زمینی، همچون گوربولاغ (بازرگان)، اخبار خوبی از نحوه برخورد و تعامل با اتباع ایرانی به‌گوش نمی‌رسد.به گزارش فارس، مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر، با معرفی امنیت به‌عنوان یکی از ارکان جدی و مهم در حوزه گردشگری، اظهار داشت: متاسفانه از برخی مرزهای زمینی، همچون گوربولاغ (بازرگان)، اخبار خوبی از نحوه برخورد و تعامل با اتباع ایرانی به‌گوش نمی‌رسد.معاون گردشگری اضافه کرد: امنیت و احترام به گردشگران ایرانی در سفرهای خارجی، به‌ویژه در ایام نوروز سال 96، باید از جانب کشورهای همسایه و به‌ویژه ترکیه موردتوجه قرار گیرد.رحمانی‌موحد ادامه داد: دستگاه‌های متولی در این حوزه باید، با نظارت و کنترل جدی این نوع اقدامات، به برخورد و تعامل مناسب با مسافران ایرانی توجه کنند.وی با بیان اینکه تشکیل ستاد هماهنگی خدمات‌سفر، هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف را در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به‌دنبال دارد، یادآور شد: باید با کمک تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع این‌گونه معضلات تلاش کرد و به‌ویژه از اتفاقاتی از این‌دست که در مرز گوربولاغ رخ داده پیشگیری کرد.
کشف محموله 11 میلیاردی تجهیزات مخابراتی 
فرمانده انتظامی غرب استان تهران، از کشف محموله 11 میلیارد ریالی تجهیزات مخابراتی قاچاق در شهرستان ملارد خبر داد.به گزارش مهر، سردار «محسن خانچرلی» گفت: ماموران یگان امداد حین گشت زنی در شهر صفادشت شهرستان ملارد به یک دستگاه پراید وانت مشکوک شده و جهت بررسی، خودرو را متوقف کردند.وی افزود: ماموران در بازرسی از قسمت بار این خودرو 15 کارتن تجهیزات مخابراتی خارجی قاچاق به ارزش 11 میلیارد ریال را کشف و یک نفر را نیز در این رابطه دستگیر کردند.فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف شد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
قتل قصاب گیلانی با رگبار گلوله در پمپ بنزین 
قصاب شمالی با شلیک گلوله‌های افراد ناشناس از پا درآمد. در این جنایت که در پمپ بنزینی واقع در شهرستان بندر انزلی رخ داد، افراد ناشناس، شبانه مرد قصاب را هدف 6 گلوله قرار داده و بلافاصله متواری شدند.به گزارش عصر ایران، ساعت 22 شب، مرد قصاب، سوار بر خودرو پراید به پمپ بنزین رفت،اما همان موقع ناگهان افراد مسلح او را هدف حمله قرار داده وخودرواش را به گلوله بستند ومتواری شدند.
بنا بر اظهارات شاهدان جنایت، مرد پراید سوار با وجود اصابت گلوله‌ها، سوار بر خودرواش شد و با سختی فراوان خود را به بیمارستان رساند، اما مقابل در ورودی بیمارستان ازهوش رفت وبعدهم براثر شدت جراحت‌ وخونریزی جان باخت.درادامه نیزمشخص شد قربانی جنایت، از اهالی شهرستان «ماسال» استان گیلان بود اما در بازارچه شهرستان انزلی قصابی داشت.سرهنگ فرهاد فلاح کریمی - رئیس پلیس آگاهی استان گیلان- با بیان اینکه مرد 43 ساله از 6 ناحیه هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود گفت: همزمان با اعلام این جنایت هولناک، تحقیقات ویژه جنایی آغازشد و تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت هولناک و کشف انگیزه قتل ادامه دارد.
دستگیری دو سارق موتورسیکلت 
رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: سارقان پس از دستگیری به 30 فقره سرقت موتورسیکلت، اعتراف کردند.سرهنگ «محمدقربان منصوری» افزود: با افزایش سرقت‌های موتورسیکلت در محدوده شمال شرق تهران، تیمی از ماموران کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.وی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که این اقدام، از سوی دو سارق سابقه‌دار در محدوده تهرانپارس صورت می‌گیرد، ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل اختفای سارقان با هماهنگی قضائی به محل اعزام شدند و هر دو متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.سرهنگ منصوری گفت: متهمان در بازجویی اولیه به 30 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف و اظهار کردند که موتورسیکلت‌ها را پس از سرقت، اوراق کرده و قطعات آنها را به مالخر می‌فروختند.وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده اولیه جهت تحقیقات تکمیلی، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تحوبل داده شدند.
افشای قتل هولناک همسر، پس از دومین جنایت! 
زن میانسالی که درجریان قتل زن جوان همسایه دستگیر شده است، در بازجویی‌های فنی، از راز جنایت هولناک همسرش نیز پرده برداشت. او مدعی شد که همسرش را حدود یک سال قبل به خاطر اختلاف‌های شدید خانوادگی به قتل رسانده و بخشی از جسد مثله‌شده‌اش را در نورگیر خانه و باقی جسد را در خارج از شهر دفن کرده است.به گزارش ایسنا، رسیدگی به این پرونده از نخستین روز اسفند امسال و زمانی آغاز شد که مرد جوانی در تماس با پلیس از ناپدیدشدن همسرش «سپیده» خبر داد. کارآگاهان شهرستان ایرانشهر نیز در جریان تحقیقات، سرنخ‌هایی به‌دست آوردند که آنها را به خانه زن همسایه - شهلا - رساند. آنها در بازرسی خانه این زن، تکه‌هایی از بدن سپیده را کشف کردند و در نهایت زن همسایه به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد که قصد کشتن سپیده را نداشته و تنها می‌خواسته طلاهایش را سرقت کند. به همین دلیل با همدستی یکی از دوستانش به نام لیلا و برادرشوهر او، نقشه سرقت را طراحی کرده است. اما در جریان این سرقت، سپیده با لیلا و برادرشوهرش درگیر شده و تعادلش را از دست داده و پس از زمین خوردن کشته شده است. بعد هم جسد را مثله کرده اما قبل از انتقالش دستگیر شد.اما دستگیری شهلا و دو همدستش پایان این جنایت هولناک نبود چرا که کارآگاهان جنایی در ادامه پی بردند که شوهر شهلا نیز از چند ماه قبل به طور مرموزی ناپدید شده است و همسرش فروردین امسال این موضوع را به پلیس گزارش کرده است. باتوجه به اینکه در این مدت هیچ رد و سرنخی از همسر شهلا به‌دست نیامده بود، کارآگاهان به بازجویی از او در این‌باره پرداختند.در تحقیقات صورت‌گرفته، شهلا به قتل شوهرش اعتراف کرد: «حدود 5 سال قبل با همسرم آشنا شدم اما وقتی صحبت ازدواج به میان آمد خانواده‌هایمان به شدت مخالفت کردند. اصرارهایمان باعث شد که بالاخره رضایت بدهند و من از شیراز به ایرانشهر آمدم اما بعد از مدتی اختلافات ما شروع شد و روز به روز این درگیری‌ها زیادتر می‌شد تا اینکه اواسط سال گذشته با فرید - برادرشوهر دوستم لیلا - آشنا شدم و رابطه پنهانی ما آغاز شد. 6 ماهی از رابطه پنهانی‌مان می‌گذشت که تصمیم به قتل همسرم گرفتم. به همین خاطر موضوع را با فرید در میان گذاشتم و او هم موافقت کرد. اسفند سال گذشته بود که همسرم را درخانه با چاقو به قتل رساندم و جسدش را مثله کردم. مچ دستش را داخل نورگیر دفن کردم و باقی جسد را داخل خودروی فرید گذاشتیم و در خارج از ایرانشهر دفن کردیمبه دنبال اعتراف‌های زن جوان به قتل همسرش، کارآگاهان جنایی راهی محل دفن بقایای جسد شدند. با راهنمایی‌های شهلا، جسد مثله‌شده ساسان کشف شد و به این ترتیب زن جوان در مقابل بازپرس جنایی و تیم تحقیق به بازسازی صحنه قتل همسرش پرداخت.فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: تحقیقات برای مشخص‌شدن جنایت‌های احتمالی دیگر زن جوان و همدستش ادامه دارد.