رئيس قوه قضائيه: استفاده از رسانه هاي ضدانقلاب براي اهداف انتخاباتي جرم است

رئيس قوه قضائيه: استفاده از رسانه هاي ضدانقلاب براي اهداف انتخاباتي جرم است  10  اسفند-95

اطلاعات سپاه برای محدود کردن فضای تبلیغاتی ریاست جمهوری 96 ازطریق از شیخ مترسک ممدصادق لاری جانی پیام تهدید داده است استفاده از رسانه هاي ضدانقلاب براي اهداف انتخاباتي جرم است. این  پیام مکمل فضای سانسور داخل کشور شده است.
رئيس قوه قضائيه گفت: از ناصواب ترين کارها استفاده از ابزار ضدانقلاب توسط جريان هاي داخلي براي پيشبرد اهداف انتخاباتي است.
    
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با اشاره به همايش حمايت از انتفاضه فلسطين که هفته گذشته در تهران برگزار شد، از رهبر معظم انقلاب به دليل حضور و سخنان ارزشمندشان در اين همايش و همچنين از اهتمام رئيس مجلس شوراي اسلامي براي برگزاري اين گردهمايي قدرداني کرد و گفت: نفس بر پايي اين همايش بسيار ارزشمند و مهم بود زيرا رژيم صهيونيستي سالهاست که تلاش مي کند افکار عمومي جهان را از مسئله اصلي جهان اسلام که همان مسئله فلسطين است منحرف کند.
    
آملي لاريجاني ايجاد داعش در کشورهاي مختلف و تقويت گروه هاي تروريستي را از جمله همين اقدامات انحرافي دانست و اظهار داشت: آمريکايي ها و صهيونيست ها همواره در پي اين بوده اند که بابي را براي اسلام هراسي و ايران هراسي باز کنند. بر همين اساس مدام به اين موضوع دامن مي زنند که جمهوري اسلامي مسئله اول دنيا و جهان اسلام است. بدون ترديد در چنين فضاي مسمومي، برپايي همايش وزين فلسطين در تهران با حضور بيش از 600 ميهمان در قالب هيئت هاي مختلف و در سطوح گوناگون، اقدامي بسيار خردمندانه و موثر بود و ديدار نمايندگان کشورهاي مختلف در حاشيه اين همايش قطعاً منشا اثر و خنثي کننده بسياري از توطئه ها خواهد بود.
    
وي با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري در سال آينده، انتخابات در جمهوري اسلامي را مظهر اراده مردم توصيف کرد و با بيان اينکه انتخابات رياست جمهوري به دليل تعيين فردي که در راس دستگاه اجرايي کشور قرار مي گيرد از اهميت ويژه اي برخوردار است، تصريح کرد: هنوز چند ماه تا انتخابات باقي مانده است اما به هر حال به دليل پيچيدگي و اهميت بالاي انتخابات از جهات گوناگون لازم است که ابعاد مختلف اين رويداد که به تمام دستگاه ها اعم از اجرايي، نظارتي و قضايي باز مي گردد مورد توجه و دقت جدي قرار گيرد.
    
رئيس قوه قضاييه با ذکر دو نکته در اين زمينه گفت: اولين موضوعي که بايد از سوي نامزدها، مردم، مجريان، مسئولان و ناظران انتخابات مورد توجه باشد، تحفظ بر امور اخلاقي و رعايت حدود شرعي و قانوني در جريان انتخابات است، گاهي در گرماگرم رقابت ها برخي به گونه اي رفتار مي کنند که به نظر مي رسد اصل و هدف انتخابات را فراموش کرده اند، گاهي نامزدها و هواداران آنها از ياد مي برند که انتخابات براي ظهور اراده مردم به منظور تمشيت بهتر امور اجرايي در کشور است و همين امور اجرايي نيز براي استکمال و توسعه و هدف غايي آن سعادت مردم است.
    
آملي لاريجاني با انتقاد از برخي رفتارهاي نشات گرفته از نوعي ديدگاه هاي الحادي ضمن تفسير غلط و کاربرد ابزاري از شعار «هدف، وسيله را توجيه مي کند»، خاطرنشان کرد: اصلي ترين خطرها دقيقا زماني رخ مي دهد که هدف اصلي فراموش مي شود و صرفا پيروزي هدف قرار مي گيرد. اين امر باعث مي شود که بسياري از اقدامات خلاف اصول اخلاقي، مباح و مجاز شمرده شود که اين يک خطر بزرگ است.
    
رئيس قوه قضاييه، با تاکيد مجدد بر لزوم رعايت اخلاق و انصاف از سوي همه افراد و نهادهاي دخيل در انتخابات، افزود: قرار نيست اگر در دستگاهي حضور داريم و قدرتي در اختيار داريم، از اين قدرت براي ارضاي خواسته هاي خودمان استفاده کنيم و برخلاف اخلاق، انصاف، شرع و قانون گام برداريم. بر همين اساس همگان بايد در چهارچوب وظايف خود عمل کنند و حدود اخلاقي، شرعي و قانوني را نصب العين قرار دهند.وي در بيان دومين نکته مدنظر خود بر لزوم هوشياري و دشمن شناسي مردم، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات تاکيد کرد و گفت: دشمنان جمهوري اسلامي وقتي نمي توانند با رويارويي نظامي وارد ميدان شوند راهکارهاي جنگ نرم را در پيش مي گيرند تا بر افکار عمومي و تصميمات مسئولان اثر بگذارند.
    
رئيس قوه قضاييه دشمني آمريکا و اذناب منطقه اي آن و همچنين جريان ضد انقلاب فراري و حتي برخي افراد در درون کشور را پا برجا دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدا تا انتهاي روند انتخابات و در جريان رقابت ها و تبليغات بايد به دقت حرکات دشمن را رصد کنيم و فراموش نکنيم که دشمن همواره از طريق ايجاد شايعات و مشوه ساختن چهره مسئولان، نظام جمهوري اسلامي و اصل انتخابات، اهداف خود را پيش مي برد.
    
آملي لاريجاني تاکيد کرد: يکي از ناصواب ترين کارها استفاده از ابزار ضد انقلاب توسط جريان هاي داخلي براي پيشبرد اهداف انتخاباتي است. برخي رسانه هاي ضدانقلاب از سوي بعضي افراد در داخل کشور به کار گرفته مي شوند که اين کار قطعاً جرم است. بنده بعنوان مسئول دستگاه قضايي از همه کساني که مي خواهند به نحوي وارد عرصه انتخابات شوند مي خواهم که نسبت به حيله ورزي دشمن که کاري جز تفرقه افکني ندارد هوشيار باشند و اينگونه نباشد که با بهره گيري از ابزارهاي ضد انقلاب براي اثبات خود و تخريب چهره رقيب، آب به آسياب دشمن بريزند.وي با بيان اينکه مردم مثل هميشه بيدار و بصيرند و قطعا «صلاح» و «فساد» را از يکديگر تشخيص مي دهند، بر لزوم هوشياري مسئولان، نامزدها، مجريان و ناظران انتخابات نسبت به دخالت نرم دشمن در اين رويداد مهم سياسي تاکيد کرد.
    
آيت الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به سالروز درگذشت مرحوم فرج الله سلحشور کارگردان سينما و تلويزيون، ياد و خاطره اين هنرمند را گرامي داشت و ابراز اميدواري کرد که همه هنرمندان به جاي پرداختن به سوژه هاي تکراري و مضامين دنيايي، مخاطبان خود را به سوي معنويت سوق دهند و از ابزار هنر براي انعکاس معارف الهي استفاده کنند.
    
بحث در خصوص بررسي ماده 30 قانون نظارت بر رفتار قضات در دستور جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت که مورد بحث و بررسي قرار گرفت.