گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها  قسمت سوم 11 اسفند -95
محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده، محاکمه و قرار شد در جلسه بعدی دادگاه، فایل صوتی اظهارات وی بررسی شود.
به گزارش تسنیم، سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع طاهری با اعلام این خبر گفت: جلسه رسیدگی به پرونده موکل، روز گذشته (دوشنبه) در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار و در نهایت هم جلسه دادگاه تجدید شد.
این وکیل دادگستری اضافه کرد: در این جلسه هم بحث افساد‌فی‌الارض مطرح بود و همان کیفرخواست سال 93 قرائت شد که استدلال کردیم مبنای قانونی ندارد زیرا دیوان عالی کشور قبلاً حکمی را که بر اساس این کیفرخواست صادر شده، نقض کرده است.
وکیل مدافع طاهری افزود: کارشناسان پرونده در جلسه دادگاه اعلام کردند که مسائل مطرح شده در استفتائات، در فایل‌های صوتی آقای طاهری وجود دارد. طاهری نیز اعلام کرد در صورتیکه که فایل‌های صوتی به همراه تصویر باشد، قبول دارد.
علیزاده طباطبایی گفت: در نهایت قرار شد در جلسه بعدی دادگاه، فایل‌های صوتی منتسب به آقای طاهری مورد بررسی قرار گیرد و به همین خاطر جلسه دادگاه تجدید و به هفته آینده موکول شد.
محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در ارتباط با این اتهام به اعدام محکوم شد اما شعبه 33 دیوان عالی کشور آن را نقض کرد.
عبدالرضا شیخ الاسلامی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی حمید بقایی معرفی می شود.
به گزارش ایسنا، سایت دولت بهار با اعلام این خبر نوشته است:
در همین زمینه و با توجه به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری و تاکید محمود احمدی نژاد مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی اعضای  شوراهای تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام(ره)، عبدالرضا شیخ الاسلامی،  علی ذبیحی، سیدحسن موسوی و علی اکبر جوانفکر، استعفای خود از شورای مرکزی تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام(ره) را تقدیم دکتر احمدی نژاد کردند تا در فعالیتهای انتخاباتی حمید بقایی کمک و یاری رسانند.

متن استعفای این افراد بدین شرح است:

بسمه تعالی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد
سلام علیکم

همراهی و همگامی با حضرت عالی در شورای مرکزی تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام (ره) و رهبری طی سه سال گذشته توفیق بزرگی بود که خداوند متعال را بر این موهبت شاکر و سپاسگزاریم.

اینک در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نامزدی برادر عزیزمان جناب آقای حمید بقایی ، اینجانبان وظیفه خود دانستیم که جهت کمک به ایشان در این عرصه مهم و سرنوشت ساز به صحنه آییم.

از آنجایی که حضرت عالی پیشتر ،فرموده بودید که این شورا اهداف اتنخاباتی را تعقیب نمی کند، در امتثال منویات جناب عالی اجازه می خواهیم که از شرکت در جلسات و فعالیت های مربوط به این  شورا معاف گردیم.

یقینا این تصمیم صرفا بر اساس احساس وظیفه دینی و انقلابی و در راستای ترویج گفتمان امام و ارزشهای انقلاب بوده و ان شاءالله در هر موضع و سنگری که باشیم خادم مردم ، سرباز انقلاب و مطیع رهبری عزیز و بزرگوار خواهیم بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در حال یک جهش بزرگی است، گفت: صنعت هسته ای با قدرت درحال پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر صالحی» شامگاه سه شنبه در همایش ایران فرهنگی درجهان امروز که در تالار وحدت برگزار شد، افزود : مذاکرات هسته ای زمانی که به نتیجه رسید برای شخص بنده بسیار غرور آفرین بود، زیرا به پشتوانه مردم توانستیم موفق شویم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه صنعت هسته ای در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برد، افزود: نباید انتظار داشته باشیم، وضعیت اشتغال و معیشت نیز در مدت کوتاه حل و فصل شود.

صالحی در خصوص مذاکرات هسته ای و برجام و اینکه چرا مذاکرات به وجود آمد و مورد چالش قرار گرفت، اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند، برجام چه کار کرده،حرف بی انصافی است. برجام منجر شده است که امروز در زمینه نفتی، حمل و نقل دریایی بسیار موفق باشیم.

وی با بان اینکه در خیلی از مواقع در ظرفیت های شخصی و اجتماعی دچار اوهام می شویم و همین ما را دچار مشکل می کند، گفت: امید یکی از محرک های اجتماعی و فردی است و باید همواره امیدوارانه به آینده بنگریم، باید توجه کنیم که ما یک ملت داریم و یک دولت، اما همواره ملت از دولت می پرسند، اما باید دولت ها نیز گاها از مردم مطالبه کنند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه هنر در جامعه به مفهوم ایجاد زمینه چرخش همه امور به مفهوم نرم و آسان است، افزود : انقلاب مانند موجود زنده است، قطعا رخدادها در انقلاب نیز برآیندی از محرک ها هستند.

رئیس سارمان انرژی اتمی گفت: پس از انقلاب تلاش کردیم به سمت بالندگی حرکت کنیم، در این مسیر نیز با موانعی مواجه هستیم، اما ملت ما توانسته با تدبیر از تمام این گردنه ها عبور کند.

صالحی با بیان اینکه در تحلیل انقلاب باید همواره به تقدیر و تدبیر توجه کرد، افزود: ملت ما در تاریخ بسیار با ثبات بوده است، پس از انقلاب نیز در مسیر بالندگی حرکت کردیم، اما از این پس باید در مسیر فرهیختگی حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهوری درباره دلیل و چرایی به وجود آمدن پرونده هسته ای ایران گفت:موضوع پرونده هسته ای ایران به دلیل انقلاب و ایدئولوژی انقلاب بود و دشمنان به دلیل شیوه و نشر حکمرانی انقلابی با کشور ما مقابله می کنند.

وی ادامه داد: دشمنان در برابر ما راه جنگ، نزاع داخلی، تحریم و حتی تهدید را هم پیش گرفتند و درآخر نیز از در تعامل وارد شدند تا بتوانند از این طریق به ما نفوذ کنند.

صالحی همچنین در خصوص تعداد سانتریفیوژها گفت: امروز به اندازه نیاز و ظرفیت خود این محصول را داریم و نیازی نبود 20 هزار سانتریفیوژ را حفظ کنیم.
روسیه و چین قطعنامه تحریم علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد را وتو کردند.به گزارش ایسنا، پیش‌نویس این قطعنامه خواهان تحریم ۱۱ شهروند و ۱۰ نهاد و موسسه سوری با ادعای دست داشتن در حملات شیمیایی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بود.سرلشکر جمیل حسن، رییس اطلاعات نیروی هوایی سوریه و سرلشکر ساجی جمیل درویش، فرمانده عملیات نیروی هوایی سوریه در بین افرادی هستند که پیش‌نویس قطعنامه خواستار تحریم آنها شده است.آمریکا ماه گذشته ۱۸ مقام نظامی سوریه را به اتهامات مشابه مشمول تحریم کرد.اگر این قطعنامه تصویب می‌شد، اموال این افراد که اکثرا مقامات نظامی هستند مسدود شده و حق سفر از آنها گرفته می‌شد.این قطعنامه همچنین فروش بالگرد و تجهیزات مربوط به آن را به ارتش و دولت سوریه ممنوع می‌کرد.پیش‌نویس این قطعنامه را آمریکا، انگلیس و فرانسه تهیه و ارائه کردند.این نخستین اقدام مهم دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در شورای امنیت بود. با این که تصور بر این است که ترامپ قصد بهبود روابط آمریکا را با روسیه دارد، به نظر می‌رسد دو کشور در مورد سوریه موضع متضادی دارند.این هفتمین بار است که روسیه از حق وتوی خود برای حمایت از متحدش سوریه استفاده کرده است.