نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  10 اسفند -95
گرانی؛ باز هم برای اتوبوس و مترو !
متاسفانه باز هم شاهد افزایش نرخ بلیط اتوبوس و مترو توسط شورای شهر تهران هستیم! این برای چندمین بار است که این بلیط‌ها گران می‌شوند در حالی که استفاده کنندگان از مترو و اتوبوس، عموم مردم، مخصوصاً قشر آسیب‌پذیر جامعه می‌باشند. دانش آموزان و دانشجویان و جوانان هم به این وسیله‌های نقلیه عمومی احتیاج مبرم دارند، چرا که به این صورت آنها را در مضیقه قرار می‌دهندیک دانشجوی تهرانی اجبار کار برای بازنشستگان؟
در کشورهای پیشرفته دوران بازنشستگی، دوران استراحت، تفریح و مطالعه است، ولی در کشور ما قریب به اتفاق بازنشستگان مجبورند دوباره کار کنند چرا که حقوق بازنشستگی، امورات زندگی‌شان را تامین نمی‌کند. این موضوع این قدر در مملکت ما جدی است که بسیاری از سالخوردگان حتی به کارهای سختی که خیلی توان آن را هم ندارند، تن بدهند. مثلاً رانندگی و مسافرکشی که واقعاً کار سختی است و نیاز به اعصابی قوی دارد که متاسفانه یکی از شغل‌هایی است که بازنشستگان مجبور می‌شوند انجام بدهندیک بازنشسته تامین اجتماعی – تهران
*حاجتی از قمامیدوارم با حمایت دولتمردان و مردم و افزایش کیفیت کالاهای داخلی و استفاده مردم از این نوع کالاها، ورود اجناس خارجی به کشور کم شود و تولید و اشتغال افزایش پیدا کند.*اسماعیل حسینی از تهران: مسئولان کشور در بحث مبارزه با قاچاق کالا و موادمخدر قوی‌تر عمل کنند. ضمناً سن اعتیاد به سیگار و موادمخدر روز به روز پایین‌تر می‌آید و یکی از عوامل شیوع طلاق در کشور ما، اعتیاد است.*یک شهروند تهرانی: به شب چهارشنبه‌ سوری نزدیک می‌شویم. مطبوعات و صداوسیما هرچه زودتر کار هشداررسانی را شروع کنند. هرساله با آن همه هشدار و آگاه‌سازی، این همه خسارات جانی و مالی داریم. ضمناً به نیروی انتظامی بگویید با حضور در مدارس، دبیرستان‌ها و اجتماعات، مردم را هشیار و آگاه سازند.
*
مقصودی از تهران: در ابتدای بزرگراه آزادگان از سمت میدان میوه‌ و تره‌بار دست‌انداز و چاله‌های وحشتناکی در قسمت کندرو وجود دارد که همه‌روزه باعث تصادفات مالی و جانی به دنبال داشته است. از مسئولان ذیربط تقاضا می‌شود نسبت به ترمیم روکش آسفالت این محدوده اقدام کنند.
*
محمودیان از ساوه: دولت در ابتدای سال 95 به حقوق کارمندان 10 درصد اضافه کرد ولی شهرداری 20 درصد به عوارض اضافه کرده است تا لابد از گرانی آب، برق، تلفن، گاز و... عقب نماند!
*
یک کارگر از تهران: آیا تاکنون نمایندگان مجلس، وزراء، مدیران کل و... شده که حقوق آن‌ها عقب بیفتد؟ اما به همان‌ها بگویید برخی از ما کارگرها ماه‌ها است که حقوق نگرفته‌ایم! حق ما را چه کسی باید بدهد؟