گزیده خبر های 28 مهر - 96

گزیده خبر های 28 مهر - 96

مرگ محيط بان درحين ماموريت
    تبريز - ايرنا: «ناصر رحيم نيا» محيط بان پناهگاه حيات وحش کيامکي در حين گشت زني در حوزه ماموريت کاري خود بر اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست داد.    رحيم نيا از محيط بانان پناهگاه حيات وحش کيامکي شب سه شنبه در مسير پاسگاه محيط باني مياب بر اثر برخورد خودروي سواري پژو با وي مجروح و به بيمارستان مرند منتقل شد. با وجود اقدامات تخصصي تيم پزشکي، اين محيط بان بر اثر شدت جراحات وارده بامداد سه شنبه درگذشت.    اين پنجمين محيط بان آذربايجان شرقي است که در محل کار بر اثر سانحه يا شکار جان خود را از دست مي دهد و چهار محيط بان ديگر نيز در محل کار جانباز شده اند. وي اهل روستاي چبقلو شهرستان بناب بود.
درگيري ماموران با اشرار و قاچاقچيان
    تايباد - خبرنگار کيهان: فرمانده هنگ مرزي تايباد از درگيري ماموران اين هنگ با اشرار و قاچاقچيان در منطقه مرزي دوغارون در شرق خراسان رضوي و کشف 71 کيلو و 400 گرم حشيش و 14 کيلو و 300 گرم ترياک خبر داد.    سرهنگ مجيد پويان گفت که در اين عمليات 2 تبعه کشور افغانستان دستگير شدند    وي همچنين افزود: مرزداران طي عمليات در پاسگاه ايست و بازرسي 17 شهريور حين کنترل خودروهاي عبوري 15 کيلو و 850 گرم هروئين فشرده از يک دستگاه خودرو ترانزيت کشف کردند. وي از دستگيري 44 متجاوز مرزي طي 48 ساعت گذشته در مرزهاي شرقي استان خبر داد.
            آدم ربايي شرکت هرمي
    کرج- ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان فرديس گفت که 8 عضو شرکت هرمي توسط پليس اطلاعات و آگاهي فرديس دستگير شدند.
    سرهنگ ايوب احمدي افزود: اين افراد از طريق فضاي مجازي اقدام به اغفال مردم و عضو گيري مي کردند و آنها را به شهرستان فرديس مي کشاندند.    
وي ادامه داد: اين افراد ضمن کشاندن يکي از طعمه هاي خود به فرديس و حبس کردن وي از خانواده او تقاضاي 150 ميليون ريال پول مي کنند که خانواده اين فرد، آدم ربايي را با پليس درميان مي گذارند.    وي اظهار داشت: مراجع قضايي پرونده را به پليس ارجاع مي دهند و پليس محل اختفاي اين افراد را شناسايي کرده و آنها را دستگير کردند.    وي همچنين گفت: تحقيقات جهت شناسايي ابعاد کلاهبرداري و ميزان اموالي که از طريق شرکت هاي هرمي تحصيل شده در دست بررسي است.
انتقام جويي در فضاي مجازي
    اصفهان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه فردي ناشناس با درج مطالب توهين آميز و غيراخلاقي عليه او و خانواده اش در فضاي مجازي موجب آبروريزي آنها شده است بررسي موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت.    سرهنگ «سيدمصطفي مرتضوي» افزود: کارشناسان با انجام تحقيقات در فضاي مجازي سرانجام متهم که زني جوان بود را در يک عمليات ويژه دستگير کردند.    وي با بيان اينکه متهم از همکاران شاکي بود عنوان داشت: اين شخص هنگامي که با مدارک و مستندات پليس مواجه شد به جرم خود اعتراف کرد و انگيزه خود را انتقام جويي از شاکي به دليل اختلافات شغلي عنوان داشت.
نایب ­رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه از پلمپ بیش از ۲۶۰ آرایشگاه غیرمجاز در نیمه اول امسال خبر داد.شهربانو عابدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ادامه اجرای طرح شناسایی و پلمپ واحدهای غیرمجاز افزود: انتشار عکس مشتریان در فضای مجازی و اینستاگرام، دریافت نرخ های بالا، ارائه خدمات غیربهداشتی مانند سولاریوم از فعالیت های غیرقانونی در این آرایشگاه هاست.وی به شهروندان هشدار داد: این واحدها بدون نظارت بازرسان فعالیت می کنند و اعمال غیرقانونی از جمله نصب دوربین مدار بسته در داخل سالن آرایشگاه انجام می دهند.نایب رئیس اتحادیه آرایشگاه های زنانه با اشاره به اینکه بازرسان و فعالان این حرفه در صورت شناسایی این مراکز به اتحادیه گزارش خواهند کرد، افزود: مشتریان نیز می توانند در صورت برخورد با این مراکز غیرقانونی به شماره تماس 77649019 (021) اعلام کنند.عابدی با اشاره به الزام تبلیغات در فضای مجازی در چارچوب قانون گفت: اتحادیه و مراجع قضایی در صورت مشاهده فعالیت های غیرقانونی و غیرمجاز برخورد خواهند کرد.وی گفت: نرخ خدمات آرایشگاه های زنانه، رقابتی و بر اساس کیفیت است که این روند موجب ارائه خدمات بهتر و رعایت حقوق مشتریان و سالن داران خواهد شد.
نرخ انواع سکه در بازار امروز تهران، با نوسان همراه بود و قیمت سکه تمام بیش از ۹ هزار تومان کاهش یافت؛همچنین قیمت دلار نیز با افت ۶ تومانی، ۴۰۱۴ تومان قیمت خورد.به گزارش مهر، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه در بازار تهران (تا لحظه تنظیم این خبر) با ۹ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ تومان دادوستد شد.همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵ هزار و ۲۰۰ تومان افت نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۶۹ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. از سویی دیگر نیم سکه بهار آزادی شاهد افت ۴ هزار و ۱۰۰ تومانی بود و ۶۵۷ هزارتومان معامله شد.ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش۶ هزار و ۳۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته ۳۷۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی نیز با ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افت، ۲۵۱ هزار تومان بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز در بازار با ۵۰۶ تومان افزایش ۱۲۳ هزار و ۲۳۶ تومان ارزش‌گذاری شده بود.صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار آمریکا را با ۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۱۴ تومان فروختند. همچنین هر یورو امروز با ۶ تومان کاهش ۴ هزار و ۸۰۵ تومان و هر پوند با یک تومان افزایش ۵ هزار و ۳۵۴ تومان بود.