نامه‌ها و صدای شما

تقاضا از دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب آبادان 
اینجانبان امضاء کنندگان ذیل همگی رانندگان تاکسی برون شهری درون استانی از مبدا آبادان به اهواز و شهرهای مجاور شهرستان آبادان می‌باشیم. سالهاست در منطقه ایستگاه 8 در ترمینال درون استانی آبادان مشغول به کار بوده‌ایم. در تاریخ 15/12/1395 به دستور شهردار وقت آبادان ترمینال مذکور به یکباره پلمپ گردید و عنوان کردند که به دستور مقام محترم قضایی این عمل صورت گرفته و لاجرم به ترمینال برون استانی ثامن الائمه انتقال یافتیم. اما چون اتومبیلهای شخصی و بدون مجوز قانونی و عموما از سایر شهرستانها (رانندگان غیر آبادانی) در همان محل ترمینال سابق بدون هیچ برخوردی مشغول به کار شده‌اند، از تاریخ پلمپ ترمینال تا این لحظه همه ما که تعداد 250 نفر راننده اتوبوس – مینی‌بوس و سواری هستیم و همه بومی شهرستان آبادان و اهواز هستیم از کار و زندگی‌ افتاده‌ایم و از کار بیکار شده‌ایم. بدون شک حضرتعالی آگاهی کامل از این وضع دارید.
نظر به اینکه مراجعات مکرر به فرمانداری آبادان – شورای اسلامی شهر – شهرداری – نیروی انتظامی – اماکن و همچنین فرمانده کل پلیس راه استان خوزستان هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و دستور شهردار وقت آبادان بدون کارشناسی و بدون لحاظ وضعیت خاص ما و مهمتر از همه وضعیت شهروندان آبادان صورت گرفته که حتی به فرض اینکه بخواهند به ترمینال برون شهری خود را برسانند باید هزینه یک سفر تا اهواز بصورت تاکسی دربست بپردازند و هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است و کماکان سواری‌های شخصی مشغول به کار هستند. از آن مقام محترم استدعا داریم نسبت به پیگیری موضوع و رفع و حل این مشکل و برخورد با عاملین پس از تحقیقات دامنه‌دار، اوامر مقتضی صادر فرمایند.
جمعی از رانندگان تاکسی – استان خوزستان

 *یک بازنشسته تامین اجتماعی از تهران: در خبرها خواندم که قرار است به بازنشستگان در هتل‌ها و رستوران‌ها بین 20 تا 50 درصد تخفیف بدهند. خواستم بگویم بازنشسته‌ای که در خرج و مخارج زندگی خود مانده است، تخفیف هتل و رستوران را می‌خواهد چکار کند؟ آیا بهتر نیست به جای این کارها حقوقشان را افزایش دهند؟
*
حمیدیان از تهران: در میدان قدس (تجریش)، ابتدای خیابان شریعتی دستفروشان دو سوم پیاده رو را به اشغال خود درآورده‌اند، بطوری که عبور از این پیاده‌رو برای عابران مشکل ساز شده است. چرا شهرداری به این افراد اجازه سدمعبر می‌دهد؟ چرا آنها را جمع‌آوری نمی‌کنند؟
*
صالحی از تهران: در میدان شوش که مرکز بازار بلور و چینی است افراد در حال ساختن مغازه‌ها و پاساژها هستند. هرکس از آنجا عبور می‌کند این سئوال برایش پیدا می‌شود که مگر ما چقدر مغازه بلور و چینی لازم داریم؟ پیشنهاد می‌شود حداقل از صنوف دیگر هم دعوت به عمل آورند که بخشی از ترافیک شهر به این نقطه انتقال یابد تا مردم بتوانند خرید بیشتری داشته باشند.