گزیده خبرهای 3 مهر – 97 قسمت -2


گزیده خبرهای 3 مهر – 97 قسمت -2

خبر ويژه 
دولت نمي خواهد درباره دريافت كنندگان ارز شفاف عمل كند
يک نماينده مجلس مي گويد دولت نمي خواهد اسامي دريافت کنندگان ارز دولتي را منتشر کند چون برخي از آنها نورچشمي هستند.    محمدحسن نژاد عضو کميسيون اقتصادي مجلس به ايلنا گفت: يک سري از اطلاعات اعلام نمي شود؛ چون به نفع کشور نيست. مثلاً ما نمي خواهيم بيگانگان بدانند منابع تامين داروي کشور چه شرکت ها و اشخاصي هستند.    وي ادامه داد: مسلماً تعداد قابل توجهي نورچشمي هم وجود داشته اند که ارز به جاي بخش توليد، به آنها تعلق گرفته و ميزان قابل توجهي سود بادآورده نصيب آنان کرده است.    حسن نژاد با تصريح به اينکه از ديد دولت، مردم و نمايندگان محرم نيستند، گفت: وقتي کسي خود را به خواب بزند، نمي توان او را از خواب بيدار کرد. دولت قصد ندارد شفاف کار کند و گمان مي کنم در اين سال ها همه اين را دريافته اند. دولت برخلاف شعارهايي که مي دهد شفاف کار نمي کند و ملت نامحرم هستند؛ نه تنها ملت نامحرمند، نمايندگان آنان نيز نامحرم هستند و هيچ اطلاعاتي در مورد اسامي و هويت دريافت کنندگان ارز دولتي ندارند.    به گزارش ايلنا، دولت در تاريخ 21 فروردين ماه سال جاري واردکنندگان را مشمول دريافت ارز 4 هزار و 200 توماني کرد. توجه به اينکه هيچ اولويت بندي براي تخصيص ارز به واردکنندگان وجود نداشت و از سوي ديگر قيمت ها در بازار آزاد هر روز با اين نرخ فاصله گرفته و تا دو برابر هم پيش رفت، فضايي براي رانت و رانت خواري به وجود آمد. 
امام جمعه اسبق سلماس درگذشت
حجت الاسلام «محمد غفاري» امام جمعه اسبق سلماس و نماينده مردم اين شهرستان در دور اول مجلس شوراي اسلامي درگذشت وي اواخر هفته گذشته به هنگام خروج از مسجد بر اثر سانحه رانندگي مجروح و به بيمارستان منتقل شد اما به علت کهولت سن و شدت جراحات وارده عصر شنبه درگذشت.        سلماس - خبرنگار کيهانوي در دوره پيش از انقلاب بارها دستگير شد و پس از آن نيز بدليل حضور قوي در عرصه تاريخ سياسي ماه هاي اوليه بعد از انقلاب و مديريت امور، يکي از عوامل اصلي جلوگيري از خونريزي هاي احتمالي در منطقه سلماس شناخته مي شد که به همين دليل مورد احترام بيشتر دوستان و مخالفان خود قرار داشت. در جريان واقعه مربوط به يکي از مساجد شهر نيز به عنوان امر به معروف و نهي از منکر وارد قضيه شد که به شدت مورد ضرب و شتم و جراحت قرار گرفت. مرحوم حجت الاسلام غفاري در سال 1363 دومين مدرسه علميه سلماس را بنا گذشت.    حجت الاسلام غفاري 13 سال امامت جمعه سلماس را برعهده داشت.    علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام مهدي تريني امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي درگذشت حجت الاسلام شيخ محمد غفاري را تسليت گفتند.    از سوي امام جمعه، فرماندار و نماينده سلماس در مجلس به مناسبت درگذشت حجت الاسلام غفاري يک روز عزاي عمومي در سلماس اعلام شد.
        تشييع پيکر امام جمعه اسبق سلماس
    پيکر حجت الاسلام «محمد غفاري» نماينده سلماس در دوره اول مجلس شوراي اسلامي و امام جمعه اسبق اين شهرستان، ديروز از مسجد جامع به طرف گلزار شهدا سلماس،تشييع شد.    
پيکر مرحوم حجت الاسلام «اروج محمد غفاري» معروف به «ملاغفاري» ديروز پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام «مهدي قريشي» امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي، با حضور انبوه مردم تشييع شد.
تخريب چهار خانه بر اثر نشت گاز
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج از تخريب چهار منزل مسکوني در ناحيه منفصل شهري حسن آباد خبر داد و گفت: بر اثر اين حادثه دو نفر مصدوم شدند.    سهيل فضل وزيري در گفت وگو با ايسنا، اظهار کرد: انفجار منزل مسکوني در ناحيه منفصل شهري حسن آباد به اين سازمان اطلاع داده شد که بلافاصله نيروهاي عملياتي اين سازمان به محل اعزام شدند ولي متاسفانه بر اثر نشت گاز انفجار مهيبي رخ داده و چهار منزل هم در اين مسير تخريب شده است.    وي خاطرنشان کرد: در پي اين حادثه دو نفر مصدوم شدند که از طريق اورژانس به مراکز درماني انتقال داده شدند.
واژگوني مرگبار
    شهرکرد- خبرنگار کيهان: مسئول روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي چهارمحال و بختياري گفت: براثر واژگوني يک دستگاه خودروي سواري سمند در محور لردگان يک نفر کشته شد.    محسن ابراهيمي افزود: اين حادثه رانندگي در محور بروجن به لردگان در حد فاصل سه راه گوشکي به فلارد شهرستان لردگان رخ داد.    وي اظهار داشت: در حادثه رانندگي ديگر نيز بر اثر برخورد دو دستگاه خودروي سواري پژو در محور شهرکرد به خوزستان در حوالي روستاي زوردگان پنج نفر مصدوم شدند.    وي گفت: مصدومان پس از انجام اقدامات درماني، به بيمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد منتقل شدند.
انفجار در خانه
     شيراز – ايسنا: فرمانده سازمان آتش نشاني شيراز اعلام کرد: انفجار در يک منزل مسکوني واقع در خيابان فروغي شيراز، ويراني ساختمان و مصدوميت يک مرد جوان را در پي داشت    کوهکن اضافه کرد: براثر موج انفجار، ديوارها و پنجره هاي اين ساختمان به شدت آسيب و خسارت ديده است.    آتش نشانان براي اطمينان از گرفتار نشدن افراد در زير آوار ساختمان به جست و جوي قسمت هاي مختلف محل تخريب شده پرداختند که خوشبختانه مشخص شد هيچ کس در زير آوار محبوس نشده است .کارشناسان آتش نشاني علت اين حادثه را نشت گاز از سيلندر 11 کيلويي و انفجار بر اثر جرقه برق اعلام کردند.
قاتل فراري در دام
    رشت – خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان گيلان از شناسايي و دستگيري قاتل فراري بعد از 19 سال در تهران خبر داد.    سرتيپ محمدرضا اسحاقي گفت: اين متهم در سال 1378 پس از درگيري منجر به قتل در روستاي چوکام بخش خمام شهرستان رشت، محل سکونت خود در استان گيلان را ترک و متواري بود که از آن تاريخ دستگيري وي در دستور کار پليس قرار داشت.    وي با بيان اينکه ماموران با انجام تحقيقات گسترده، تعقيب سرنخ ها و بررسي کليه شواهد و قرائن سرانجام پس از گذشت 19 سال موفق به شناسايي متهم و مخفيگاه وي در استان تهران شدند، افزود: با اخذ نيابت قضائي ماموران به محل مورد نظر اعزام و در يک عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير کردند.
کشف مواد مخدر
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان خوزستان از کشف مواد مخدر از نوع ترياک و حشيش در شهرستان خرمشهر خبر داد.    سرتيپ «حيدر عباس زاده» گفت: در عملياتي مشترک پليس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خرمشهر با انجام اقدامات تخصصي محل اختفاء دو قاچاقچي مواد مخدر را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه دستگير کردند.    وي افزود: در بازرسي از مخفيگاه سوداگران مرگ مقدار 118 کيلو و 619 گرم مواد مخدر از نوع ترياک و حشيش کشف و دو قاچاقچي دستگير شدند.