9دي روزي كه مردم چشم فتنه آمريكايي - اسرائيلي را كور كردند

 اوین نامه کیهان  9 دی -97
9 دي روزي كه مردم چشم فتنه آمريكايي - اسرائيلي را كور كردند
گام به گام تا يوم الله 9 دي روزي كه مردم بر فتنه مهر پايان زدند

نمی توان برای همیشه مردم را فریفت و با وارونه گویی وتهدید وسرکوب و سانسور دروغ  را به خورد ملت داد وتوقع داشت تا پذیرفته شود وواکنش اعتراضی در کارنباشد . دست ا ندرکاران پشت پرده ای که چنین فکر و تبلیغ می کنند . عوامفریبان شیادی اند که دراصل خود راول می زنند وسرگار می گذارند.چون به مرور بر تجربیات و آگاهی و شناخت مردم پس از قیام 88 مردم افزوده شده است . چون عملکرد احمدی نژاد و پس ازآن جایی برای خوش باوری  باقی نگذاشته است تا ادعای وارونه و سناریو ساری و غیر واقعی مدعیان صحنه گردان مورد قبول واقع شود. بنابراین محال است ساندیس خوران و آتش به اختیاران لباس شخصی های گردآوری و سازماندهی از سوی ارگان فاشیستی پاسداران در 9دی 88 زیر چتر مردم پذیرفته شود که چشم  فتنه آمریکایی- اسراییلی را کور کردند.




بي شك هشت ماه شهرآشوبي سران فتنه در سال 88 صدمات جبران ناپذيري به كشور از جهات گوناگون زد كه در اين مجال فرصت پرداختن به آن نيست، مردم ناباورانه هشت ماه شاهد قدرت طلبي فتنه گران و حضور  اراذل و اوباش در خيابان ها و آسيب زدن آن ها به اموال عمومي بودند و هر روز انتظار داشتند كه اين روند متوقف شده و فتنه گران به خود آيند ولي نه تنها اين گونه نشد كه به ناگاه مردم با هتاكي اصحاب فتنه به عاشوراي حسيني (ع) مواجه شده و اين بار ديگر تحمل نكردند، حضور ميليوني مردم در سراسر كشور در ايام منتهي به يوم الله 9 دي مثال زدني است ولي در يك بعد از ظهر چهارشنبه مردم تهران به خيابان ها ريخته و يك روز تاريخي را رقم زدند.
حضور ميليوني مردم تهران كه از امام حسين تا آزادي و خيابان هاي اطراف امتداد داشت دشمن را به هذيان گويي واداشت ولي اين اباطيل ديگر فايده اي براي فتنه گران نداشت و از اين روز ديگر فتنه را پايان يافته مي شد تلقي كرد.
در اين مختصر خواهيم كوشيد روزشماري از تحولات كشور از ابتداي دي ماه 1388 تا يوم الله 9 دي به مخاطبان گرامي «روزنامه كيهان» ارائه دهيم؛
1 دي 1388
* در پي اهانت هاي صورت گرفته در مراسم تشييع آيت الله منتظري از سوي جمعي از فرصت طلبان و همچنين تخريب اموال عمومي، مردم قم براي دومين روز با تجمع در برابر بيت امام خميني(ره) خواستار برخورد قانوني با مسببين حوادث اخير در اين شهر شدند. معترضين سپس در برابر بيت يكي از حاميان فتنه تجمع كرده و با شعارهايي همچون «شهر مقدس قم، جاي منافقين نيست» خواستار برخورد با وي به علت حاشيه سازي ها و حمايت او از اراذل و اوباش شده و با امضاي طوماري خطاب به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اعلام «عدم صلاحيت مرجعيت صانعي» از سوي جامعه مدرسين را مطالبه كردند.
* آيت الله نوري همداني در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه پاسداران شهيد محلاتي تهران ضمن محكوم كردن شعارهاي ساختارشكنانه سرداده شده توسط برخي افراد در مراسم تشييع آيت الله منتظري گفت: سكوت در برابر شعارهايي كه ديروز در قم داده شد جايز نيست؛ زيرا تمام ارزش ها درهم شكسته شد. ما چگونه بايد جواب زحمات امام راحل، خون هاي شهيدان اسلام و قرآن را بدهيم؟
* اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه خود، ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند.
2 دي 1388
* «پس از آنكه مردم قم در تجمعاتي كه در روز تشييع آيت الله منتظري در مسجد اعظم قم و همچنين روز بعد از آن در مقابل بيت امام راحل برگزار كردند، به شدت نسبت به بي حرمتي هاي صورت گرفته توسط حاميان موسوي اعتراض كرده و با امضاي طوماري خطاب به جامعه مدرسين حوزه علميه قم خواستار خلع لباس صانعي شدند، امروز نيز مردم خشمگين اصفهان، از ساعات اوليه صبح با حضور در مسجد سيد اصفهان، نسبت به هتك حرمت صورت گرفته در برنامه تشييع منتظري اعتراض كردند. معترضين اصفهاني با در دست داشتن تمثال رهبر معظم انقلاب شعار مي دادند، «شهر شهيدان ما جاي منافقين نيست».
3 دي 1388
* چهارمين روز از تجمعات اعتراض آميز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنين در ادامه حركت خود با تجمع در مقابل دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسير او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابي، تشكر تشكر» ضمن تجديد بيعت با آرمان هاي رهبر معظم انقلاب، حمايت خود را از مواضع روشنگرانه آيت الله نوري همداني در حمايت از مقام عظماي ولايت اعلام كردند. تظاهركنندگان قمي همچنين با سردادن شعارهاي «خواص بي بصيرت، مايه ننگ ملت»، «دشمن سيد علي، دشمن دين خداست»، «منافقين پليد، دشمن خون شهيد» و... آمادگي خود را براي عزيمت به تهران براي دفع فتنه اعلام كردند.
4 دي 1388
* مردم قم بار ديگر در اعتراض به هتك حرمت نظام اسلامي و ولايت فقيه از فتنه گران اعلام انزجار كردند. پنجمين روز متوالي از تجمعات مردم قم در حالي شكل گرفت كه آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپايي تظاهراتي از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا ميدان شهداي اين شهر به سردادن شعارهاي مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهايي نظير «موسوي دستگير بشه، فتنه زمين گير ميشه»، و... از مسئولان خواستند كه با سران فتنه برخورد جدي داشته باشند.
5 دي 1388
* فتنه گران در شب عاشوراي حسيني با حضور در حسينيه مقدس جماران به سردادن شعارهاي انحرافي پرداخته و همزمان با حضور خاتمي در حسينيه سوت و كف زدند. در اين حين، مشاجره هاي لفظي ميان هتك حرمت كنندگان شب عاشورا و عده اي ديگر كه به اين رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهايي شد. در ادامه برنامه در حالي كه خاتمي سخنراني خود را آغاز كرده بود، درگيري ميان افراد در محوطه بيروني حسينيه جماران آغاز شد و سپس نيروي انتظامي با ورود به محل تلاش كرد كنترل اوضاع را به دست بگيرد. برخي افرادي كه با نيروي انتظامي درگير شده بودند، پس از متفرق شدن، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان از جمله تعدادي از اتومبيل هاي پارك شده در خيابان ياسر منتهي به جماران كردند.
6 دي 1388
* «از صبح امروز، عده اي كه به صورت سازماندهي شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته جات عزاداري، نمادهاي سبز اموي را حمل مي كردند، به صورت سازماندهي شده از خيابان هاي اسكندري به سوي تقاطع خيابان توحيد، ميدان فردوسي به سمت ميدان انقلاب، ميدان امام حسين(ع) پل چوبي، خيابان حافظ به سمت چهارراه كالج و چهارراه ولي عصر حركت كردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمي كه در تردد به سمت مجالس عزاداري بودند، شعارهاي انحرافي سردادند.
* فتنه گران كه به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگيري با نيروهاي انتظامي و متفرق شدن، به خيابان هاي فرعي هجوم مي آوردند و با تخريب اموال عمومي بويژه شكستن شيشه ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند كه در برخي موارد به دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نيز خساراتي وارد كردند. آشوبگران در تقاطع اسكندري- آزادي با كندن ميله هاي خطوط ويژه اتوبوس هاي تندرو و قرار دادن آنها در وسط خيابان تلاش كردند تردد مردم را مختل كنند. اين افراد هر خودرويي را كه گمان مي كردند ارتباطي با نيروهاي انتظامي و يا مردم مومن دارد، با سنگ مورد حمله قرار مي دادند.
* اين افراد همچنين در مسيرهاي اصلي اقدام به آتش زدن سطل هاي زباله و قرار دادن آنها در وسط خيابان كردند، به طوري كه دود ناشي از اين اقدام برخي خيابان ها را فرا گرفت. در واكنش به اين فتنه گري ها كه همزمان با حضور عزاداران تهران در مساجد، حسينيه ها و هيئات عزاداري انجام شد، هزاران نفر از عزاداران حسيني براي جلوگيري از ادامه اغتشاش فتنه گران وارد صحنه شدند و با شعارهاي خود فتنه گران را فراري دادند. شمار قابل توجهي از مردم نيز در تقاطع انقلاب- فلسطين تجمع كردند. اين افراد با سردادن شعارهاي انقلابي از جمله «لبيك يا خامنه اي لبيك يا حسين است» و سينه زني، اقدامات خرابكارانه اغتشاشگران را محكوم كردند و حاج سعيد حداديان در جمع اين افراد اقدام به مرثيه سرايي كرد.
* دانشجويان انقلابي كه از عزاداري دانشگاه تهران به اين محل آمده بودند، در روز عاشورا حتي پس از برخورد فيزيكي نيروهاي انتظامي با اغتشاشگران از پليس مي خواستند برخورد با اين افراد جاهل را به آنان واگذار كند تا بدون هرگونه درگيري آنان را متواري كنند. عاشقان ولايت شعارهاي «الله اكبر خامنه اي رهبر»، «حزب فقط حزب الله، سيدعلي روح الله»، «منافق حياكن عاشورا را رها كن» و «مرگ بر منافق»، «حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي»، «ماشالله حزب الله»، «مرگ بر منافق»، «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش عالم نتواند كه جوابم دهد» سر دادند و هرلحظه بر شمار راهپيمايان مردمي افزوده شد. گفتني است در حاشيه ميدان ولي عصر(عج) تهران پرچم هاي مقدس يا زهرا(س) و يا حسين(ع) توسط فتنه گران پاره و كيوسك پليس نيز آتش زده شد.
* وزارت اطلاعات در بيانيه اي اعلام كرد كه در جريان اغتشاشات تهران كه طي آن فتنه گران به دسته هاي عزاداري سوگواران سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.
7 دي 1388
*مردم قم در حركتي خودجوش هتك حرمت عاشورا و شعارهاي ضد انقلابي و ساختارشكنانه در برخي خيابان هاي تهران را محكوم كردند. در اين تجمع اعتراض آميز كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم با سردادن شعار «منافق فتنه گر اعدام بايد گردد» و «قوه قضائيه اقتدار، اقتدار» از مسئولان خواستند كه نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقايع اخير بويژه عاملان هتك حرمت به عاشوراي حسيني و مقدسات در شهر تهران اقدام كنند
دانشجويان و مردم مشهد مقدس با پوشيدن كفن، در مهديه اين شهر تحصن كرده و خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد جدي با حرمت شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند. معترضين سپس به مقابل دفتر يوسف صانعي در مشهد رفته و با سردادن شعارهايي نسبت به حمايت هاي وي از فتنه گران اعلام انزجار كردند
* اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور، طي بيانيه اي در اعتراض به حرمت شكني اغتشاشگران در روز عاشوراي حسيني با صدور بيانيه اي، 3 روز عزاي عمومي اعلام كردند.
8 دي 1388
* هنگام نطق علي لاريجاني رئيس مجلس، نمايندگان ملت با مشت هاي گره كرده بارها و بارها شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر ضد انقلاب، حسين حسين شعارماست شهادت افتخار ماست و الله اكبر را در خانه ملت طنين انداز كردند. همچنين نمايندگان مجلس با شعار «يا حسين يا حسين» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» ساختمان بهارستان را ترك كردند و راهپيمايي خود را از مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي و در خيابان هاي اطراف آن آغاز كردند.
* آيت الله نوري همداني با صدور بيانيه اي هتك حرمت به مقدسات در عاشوراي حسيني را محكوم و اعلام كردند كه مردم در برابر اينگونه اعمال ضد عاشورايي ساكت نمي مانند.
* آيت الله جعفر سبحاني با صدور بيانيه اي هتك حرمت به مقدسات اسلامي و سيدالشهدا(ع) و تخريب اماكن عمومي را محكوم و اعلام كردند: «هرگز فكر نمي كرديم كه در چنين روز مقدسي كه حتي پيروان اديان ديگر نيز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخي از كشورهاي غيراسلامي عاشوراي حسيني تعطيل رسمي است، چنين رويداد دور از اخلاق انساني رخ دهد و قداست آن روز شكسته شود
*آيت الله مكارم شيرازي با صدور بيانيه اي وقايع عاشوراي تهران و هتك حرمت به سرور و سالار شهيدان را محكوم و اعلام كردند: «هدف مغرضان فقط ويران كردن كشور و تجزيه آن و سپردن به دست بيگانگان است كه قطعا با هوشياري وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد
* آيت الله جوادي آملي در رابطه با اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا گفت: «اهانت به مقدسات براي هميشه محكوم است مخصوصا در روز عاشورا و اهانت كنندگان به مقدسات برابر قانون بايد مورد مواخذه قرار بگيرند. همچنين در اين جريان ها اگر به يك بي گناهي آسيبي رسيد، آن هم خسارتش ترميم بشود
* سايمون گس، سفير انگليس در تهران به علت دخالت هاي اين كشور در امور داخلي ايران به وزارت خارجه احضار شد.
* مردم شيراز در برابر بيت علي محمد دستغيب و يوسف صانعي تجمع كرده و نسبت به حمايت هاي آنان از اقدامات ساختارشكنانه اراذل و اوباش طي وقايع اخير اعلام انزجار نمودند. همزمان مردم و دانشجويان مشهدي نيز با تجمع مجدد در برابر بيت يوسف صانعي در اين شهر با شعار «روحاني واقعي، مخالف صانعي» از مواضع وي اعلام برائت نمودند.
*صبح امروز مردم تبريز و برخي از شهرهاي ديگر از جمله اصفهان، قم، كرمانشاه و شيراز در اعتراض به بي حرمتي آشوبگران در عاشوراي حسيني و تخريب اموال عمومي و وارد آوردن خسارت هاي جاني و مالي فراوان به مردم به خيابان ها آمده و با برگزاري تظاهرات اعمال اين هتاكان را محكوم كردند. در راهپيمايي اعتراض آميز مردم تبريز، خيل جمعيت با حركت به سمت مصلاي امام خميني(ره) تبريز با سر دادن شعارهاي انقلابي در محكوم كردن هتك حرمت روز عاشورا، خشم خود را به نمايش گذاشتند. اقشار مختلف مردم كه تا شعاع چند كيلومتري مصلي را از هر طرف پوشانده بودند، يكصدا فرياد مي زدند، «موسوي و كروبي اعدام بايد گردد»، «منافق كجايي، حزب الله آمده»، «دستگاه قضايي مجازات، مجازات»، «موسوي حيا كن، انقلاب را رها كن»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد» اين در حالي بود كه لحظه به لحظه صفوف مردمي فشرده تر مي شد
* طلاب و مردم قم در اعتراض به هتك حرمت به مقدسات با تجمع در گلزار شهداي قم به صورت كفن پوش حركت خود را به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز كردند. راهپيمايان در اين مراسم با سردادن شعارهاي «اطاعت از رهبري، ضامن نصرت ماست؛ نه سازش نه تسليم پيام ملت ماست»، «منتظري بهانه، سوسول فقيه نداره» و... هتك حرمت به عاشورا از سوي اغتشاشگران را محكوم كردند.
* دانشجويان دانشگاه هاي علم و صنعت، شيراز، قم، تبريز، امام خميني قزوين و... با تجمع در دانشگاه و يا حضور در برابر دادگستري شهر خود خواستار رسيدگي به وقايع تلخ روز عاشورا در تهران از سوي مراجع قضايي شدند.
«جنگ احزاب» براي «امپراطوري دروغ»
فتنه 88 را به تعبيري مي توان «جنگ احزاب» ناميد، احزاب مدعي اصلاحات از مدت ها پيش به ميانه ميدان آمده بودند تا با استفاده از امكانات عظيمي كه از طرق گوناگون از جمله زمين خواري و پول شويي و... دستشان رسيده بود قدرت از دست رفته را بار ديگر به كف آورند. در اين مختصر خواهيم كوشيد به عملكرد احزابي چون « مجاهدين انقلاب»، « مشاركت»، «كارگزاران» و «مجمع روحانيون مبارز» در فتنه 88 پرداخته و همسويي عملكرد اين احزاب با گروهك هاي ضد انقلاب و معاندي چون «منافقين» را نشان دهيم.  مدعيان اصلاحات در فتنه 88 با دامن زدن به يك «جنگ احزاب» عليه نظام اسلامي به فكر سيطره «امپراطوري دروغ» بر همه اركان سياسي، فرهنگي و اجتماعي كشور بودند كه اين تلاش ها با حضور ميليوني مردم در يوم الله 9 دي ناكام ماند.
اتهام زني پيش از برگزاري انتخابات!
با ورود موسوي به عرصه انتخابات و كناره گيري خاتمي حزب مشاركت با انتشار بيانيه اي كه در خروجي سايت رسمي اين حزب قرار گرفت از موسوي حمايت كرد.
در بيانيه اين حزب همسو با بنگاه هاي خبرپراكني بيگانه كه هميشه در تلاشند تا چهره اي منزوي از ايران اسلامي ارائه دهند آمده بود: «در عرصه سياست خارجي نيز انزواي كم نظير ايران كه در هيچ دوره اي از تاريخ پس از انقلاب سابقه نداشته است حاصل بي تدبيري، خام انديشي، گفتار و كردارهاي غيرمنطقي و بر خلاف منافع ملي بوده است.» (1)
موسوي كه اينك حمايت حزب مشاركت را پشت سر خود داشت اين بار در نخستين روزهاي ارديبهشت ماه 88 و در جمع تعدادي از اعضاي موثر حزب مشاركت گفت: «ديدگاه هاي من با شما بسيار نزديك است» (2)و با اين اظهارات بود كه رسما چشم پوشي خود از ساختارشكني هاي گذشته حزب مشاركت را اعلام كرد.
يك روز قبل از انتخابات و در حالي كه اكثر رسانه هاي خبري داخل كشور در فضايي آرام، مردم را تنها به مشاركت حداكثري در انتخابات دعوت مي كردند و رسما نيز مهلت هرگونه تبليغات براي كانديداهاي انتخابات به اتمام رسيده بود، سايت نوروز ارگان رسمي اينترنتي حزب مشاركت در خبري عجيب به نقل از يكي از سايت هاي ضد انقلاب، از «آمادگي اطلاعاتي و امنيتي وزارت كشور براي تغيير آراي مردم»(3) خبر داد و در سرتاسر اين خبر بدون اشاره به استنادات ادعاي خود، رسما پروژه تقلب در انتخابات را كليد زد.
با آغاز زمان راي گيري، سايت نوروز، نقش مهمي در اشاعه اخبار دروغ و گمانه زني هاي محفلي اين حزب به عنوان «اخبار رسمي» را داشت. اين سايت در خبري با عنوان «اكثر راي دهندگان به موسوي راي داده اند» نوشت: «به گزارش خبرنگاران از سطح كشور و شهر تهران، در اين استقبال بي سابقه در ساعات ابتدايي راي گيري؛ تاكنون اكثر راي دهندگان آراي خود را به نام مهندس مير حسين موسوي به صندوق ها ريخته اند»(4) و در ادامه اين خط خبري كه القاي پيروزي ميرحسين موسوي بر مخاطبين خود را دنبال مي نمود در خبري به نقل از تاج زاده عفو مشترك سازمان مجاهدين و حزب مشاركت از «پيروزي سبزپوشان بر كفن پوشان»(5) خبر داد.
سعيد شريعتي و عموزاده خليلي و محسن گودرزي نيز از ديگر افرادي بودند كه در گفت و گوهاي جداگانه اي با اين سايت از پيروزي حتمي ميرحسين موسوي خبر دادند(6) و اوج دروغ پراكني ارگان اينترنتي حزب مشاركت نيز آنجايي بود كه در خبري بدون ذكر منبع نوشت: «براساس اخبار واصله تا اين لحظه انتخاب مردم تهران، اصفهان، فارس، آذربايجان شرقي، آذريابجان غربي، اردبيل، خراسان، كرمان، سيستان و بلوچستان، كردستان، بوشهر، خوزستان و قم ميرحسين موسوي است» (7)و اين در حالي بود كه پس از اعلام نتايج نهايي انتخابات، تنها در استان هاي ارديبل و سيستان و بلوچستان ميرحسين موسوي توانست راي بيشتري كسب كند و در 28 استان ديگر ناكام ماند. (8)
با پايان انتخابات رياست جمهوري و مشخص شدن منتخب ملت موجي از اغتشاشات در چندين شهر كشور و به خصوص تهران آغاز شد كه در اين اغتشاشات نيز نمي توان نقش محوري حزب مشاركت و اعضاي آن را ناديده گرفت.
حزب مشاركت در بيانيه اي بعد از انتخابات، بدون ارائه مستندات تقلب در انتخابات، در حركتي فرار به جلو مدعي شد: «با شرائط و حوادثي روبرو هستيم كه بيش از هر چيز نشان دهنده عزم گروهي اندك، متكي به قدرت براي هدم پايه هاي جمهوريت و مردم سالاري و ايستادن در برابر خواست مشروع و قانوني ملت است»(9)
در همين راستا در تجمعات غيرقانوني كه بدون مجوز وزارت كشور برگزار شده بود، جمعي از هم وطنان و نيروهاي انتظامي و بسيج در درگيري با اراذل و اوباش به شهادت رسيدند اما آنچه كه در اين بين مشهود بود، حضور پر رنگ تعدادي از عناصر باسابقه احزاب دوقلو در تجمعات غيرقانوني بود به گونه اي كه محمدرضا خاتمي برادر رئيس جمهور اسبق و دبيركل اول حزب مشاركت، با حضور در راهپيمايي غيرقانوني 25 خرداد در خيابان آزادي، حتي در جمع شركت كنندگان به سخنراني نيز پرداخت و دولت را به تقلب و دستكاري آراي مردم متهم كرد و گفت: «ما تا زمان ابطال نتايج و برگزاري انتخاباتي تازه به حركت خود ادامه خواهيم داد» (10)
درباره عملكرد حزب مشاركت در فتنه 88 بسيار بيشتر از اين مي توان نوشت و در اين مختصر به اين بسنده كرده و به «مجاهدين انقلاب» برادر دوقلوي حزب مشاركت مي رسيم!
امپراطوري دروغ!
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نيز در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از موسوي حمايت كرد.
در آخرين روزهاي ارديبهشت 88، سازمان مجاهدين انقلاب با صدور بيانيه اي نسبت به آنچه كه آن را «خريد راي مردم با توزيع سيب زميني» مي ناميد، انتقاد كرد و اين گونه سلامت انتخابات را پيش از برگزاري آن زير سوال برد!(11)
سازمان مجاهدين انقلاب در بيانيه اي سراسر اهانت آميز همچنين 22 خرداد را روزي دانست كه «ملت آگاه ايران، سقوط امپراطوري دروغ و تزوير را از عرصه فرهنگ و سياست اين كشور جشن خواهد گرفت.» (12)
مجاهدين انقلاب رسما در اين بيانيه نوشت: «سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران به عنوان اولين تشكل سياسي اصلاح طلب حامي كانديداتوري آقاي ميرحسين موسوي، روند شتابناك امواج سبز انساني در آستانه انتخابات رياست جمهوري دهم به نفع كانديداي مورد حمايت خود را نشانه آشكار و قاطع صحت و حسن انتخاب خويش مي داند و ايمان راسخ دارد كه ملت آگاه ايران در روز 22 خرداد سقوط امپراتوري دروغ و تزوير را از عرصه فرهنگ و سياست اين كشور جشن خواهد گرفت.» (13)
مجاهدين انقلاب در 24 خردادماه و در بيانيه اي كه در ارگان اينترنتي خود، «سايت امروز» منتشر ساخت نتيجه انتخابات را «مهندسي آرا و كودتايي نرم عليه مردم سالاري» ناميد و در پايان ادامه اعتراضات و حمايت از ميرحسين موسوي را اعلام كرد.(14)
مجاهدين انقلاب در بيانيه اي برگزار كنندگان انتخابات را «كودتاگران» ناميد و اعلام كرد: «در طول اين مدت كودتا گران با اعمال تبليغات استالينيستي همه جانبه كوشيده اند اذهان جامعه را از مسئله اصلي يعني كودتا عليه مردمسالاري منحرف ساخته، موضوع را به اعتشاشات خياباني و تخريب اموال عمومي از سوي اجانب تقليل دهند» (15)و اين در حالي بود كه اين سازمان طي روزهاي قبل نيز به مناسبت هاي مختلف با صدور بيانيه هاي گوناگون، با تكرار ادعاهاي واهي و فاقد استناد خود، عملا سعي در نهادينه سازي گفتمان جديدي در فضاي سياسي كشور را داشت و آن هم القاي ادعاي تقلب و كودتاي سياسي از سوي برگزاركنندگان انتخابات و در نتيجه توجيه شكست نامزد مورد حمايت خود بود.
به دنبال عملكرد خيانت بار دو حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب در فتنه 88 كميسيون ماده 10 احزاب در نشست 23 فروردين 1389 خود ، در خواست انحلال دو تشكل سياسي فوق را به دادگاه ارسال كرد.
در اين جلسه با بررسي سوابق و عملكرد حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، با صدور دستور توقف كليه فعاليت هاي سياسي اين دو تشكل، اعضاي كميسيون با ارسال نامه اي به دادسراي عمومي و انقلاب تهران، خواستار صدور حكم قضايي براي انحلال آن شدند.(16)
حزبي كه با زاويه گرفتن از ولايت دچار نفاق شد
هرچند تعدادي از اعضاي حزب كارگزاران سازندگي در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از مهدي كروبي حمايت كردند موضع رسمي اين حزب در انتخابات خرداد 88 حمايت از موسوي بود.
حسين مرعشي سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي فرورين ماه 88 گفت: در جلسه شوراي مركزي حزب پس از بررسي شرايط كشور و ضرورت تقويت و ارتقا سطح دولتي كه بتواند حداكثر وفاق در نيروهاي وفادار انقلاب را عملي سازد و در اجراي سياست هاي كلي نظام و سياست هاي اصل 44 قانون اساسي تسريع ايجاد كرده و رفاه عمومي را افزايش دهد، به اين نتيجه رسيد كه با توجه به ظرفيت هاي بالاي مهندس مير حسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري دهم به طور رسمي از وي حمايت كند.(17)
با برگزاري انتخابات حزب كارگزاران با فاصله از ساير احزاب اصلاح طلب چون مشاركت، مجاهدين انقلاب و مجمع روحانيون نتيجه انتخابات را غير واقعي خوانده و مدعي شد در انتخابات تقلب شده است.
حزب كارگزاران سازندگي همچنين در بيانيه خود از مسئولان خواست تا «براي تشكيل يك هيئت حكميت ملي و بي طرف در بررسي نتايج انتخابات ترتيب اثر دهند.» (18)
عطريانفر و هدايت الله آقايي دو نفر از اعضاي برجسته كارگزاران بودند كه در حوادث بعد از انتخابات دستگير شدند. دقت در اعترافات محمد عطريانفر در دادگاه و نيز در رسانه ملي نكات زيادي را روشن مي سازد.
عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران با تاكيد بر اينكه به دليل زاويه گرفتن از ولايت فقيه ما دچار نوعي نفاق شديم و در اين نقطه قرار گرفتيم، افزود: با صداي بلند اعلام مي كنم هر گروهي كه در جريان تضعيف نظام قرار گرفت بايد پايان رفتار سياسي خود را اعلام كند.(19)
در مقابل اعترافات صريح عطريانفر سران فتنه و حاميانشان مدعي شدند كه وي تحت شكنجه جسمي و رواني وادار به اعتراف شده است. عطريانفر در اين زمينه نيز گفت: «بي ترديد شرايط زندان انسان را به اعلام صريح مواضع خود ترغيب مي كند اما شجاعانه مي گويم كه اين مواضع از سر تدبر و تامل است و من معتقد نيستم كه اين كار خيانت است در حالي كه آقاي بهزاد نبوي گفته اند كه به آقاي موسوي خيانت نمي كنند.» (20)
هدايت الله آقايي ديگر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران و از متهمان فتنه 88 نيزسخنان گفتني زيادي در جلسه دادگاه داشت.
آقايي در جلسه دادگاه گفت : بعد از دوم خرداد انحرافي در لايه هاي فكري فعالان سياسي جامعه در زاويه گرفتن از اصل نظام و قرار دادن آن در مقابل دموكراسي غربي به وجود آمد.اتفاقات بعد از انتخابات يك شبه به وجود نيامد. بخشي از آن طرف آب ها و بخشي ناشي از ندانم كاري و ضعف مجموعه سياسي كشور است.
در ادامه اين متهم فتنه 88 با بيان اين كه به لحاظ عقلي و نقلي امكان تقلب در انتخابات رياست جمهوري دهم نبود اظهار داشت: ما اشتباه كرديم ناخواسته عامل آن طرف و هيزم كش آتش افروزان شديم.
اين متهم فتنه 88 با اشاره به حضور 300 هزار عامل اجرايي و ده ها هزار نماينده نامزدها پاي صندوق هاي راي، امكان تقلب در انتخابات دهم رياست جمهوري را رد كرد و گفت: به لحاظ حضور معتمدين مردم پاي صندوق هاي راي، مردم قبل از اعلام رسمي نتايج آرا اين نتايج را مي دانند.
وي امكان تقلب به لحاظ عقلي و نقلي را ناممكن دانست و گفت: البته نمي گويم كه تخلف نبوده؛ كجاست كه تخلف نباشد اما پيگيري آن نيز روال قانوني دارد.
آقايي زاويه از قانون را فاجعه بار دانست و گفت: اشتباه بزرگي رخ داد و سنگ بناي بدي گذاشته شد كه خيلي ها از آن استفاده كردند.(21)
فرار به جلو براي رهايي از نتايج دعوت به آشوب!
ميرحسين موسوي كانديداي مطلوب مجمع روحانيون مبارز بود چنانچه در انتخابات هفتمين دوره رياست جمهوري نيز روحانيون مبارز ابتدا با موسوي به رايزني پرداختند و آن هنگامي كه از آمدن وي به عرصه انتخابات نااميد شدند خاتمي را به عنوان كانديدا معرفي كردند. در انتخابات 88 نيز ابتدا شعار يا من و يا ميرحسين از سوي خاتمي مطرح و سپس وي حضور خود در انتخابات را اعلام كرد. اما اين حضور بيش از 15 روز طول نكشيد.
به هرحال موسوي آمد و خاتمي به كناري كشيد و با انداختن شال سبز بر گردن موسوي حمايت رسمي خود را از وي اعلام كرد و اين گونه بود كه كروبي نيز همانند انتخابات 84 از اين ائتلاف بي نصيب ماند و مجمعي كه 20 سال كروبي دبيركل آن بود از رقيب وي يعني موسوي حمايت كرد.
مجمع روحانيون مبارز تمامي تلاش خود را در اين انتخابات مصروف آن كرد كه نام ميرحسين موسوي از صندوق ها بيرون آيد و آن هنگام كه در روز 23 خرداد 88 نتيجه مطلوب آنان نشد بر طبل تقلب در انتخابات كوبيد.
اين مجمع طي بيانيه اي كه يك روز بعد از انتخابات و در فضاي ملتهب جامعه منتشر شد همسو با ضد انقلاب خارج نشين كه طيفي از سروش تا گوگوش را در بر مي گرفت خواهان ابطال انتخابات و برگزاري مجدد آن شد.
در بيانيه مجمع روحانيون مبارز كه پس از جلسه فوق العاده اين تشكل منتشر شد ضمن ابراز تاسف از رويكرد مجريان و ناظران انتخابات تصريح شده بود: «مجمع روحانيون مبارز در جلسه اي فوق العاده به اين نتيجه رسيد كه براي دفاع از جمهوريت اسلامي نظام و بازگرداندن اعتماد عمومي و نگاهباني از موج آشتي ملي با صندوق هاي راي، ابطال اين انتخابات و تجديد آن در فضايي عادلانه تر و منطقي تر راهكار مناسب است.»(22) واين گونه بود كه مجمع روحانيون مباز نيز همانند ساير گروه هاي اصلاح طلب و نيز ضد انقلاب خارج از كشور بر طبل شايعه تقلب در انتخابات كوبيد و بي آنكه متوجه باشد پايه هاي مشروعيت خود را به لرزه درآورد.
نماز جمعه 29 خرداد 88 به امامت رهبرمعظم انقلاب مي توانست فصل الخطابي باشد براي تمامي منازعاتي كه آگاهانه و يا ناخودآگاه شكل گرفته بود ولي عده اي كه از پيش برنامه ها را چيده بودند و مو به مو اجرايش مي كردند قرارشان اين نبود كه به منازعات خاتمه داده شود هر چند تا آن روز ادعاي قانونمداري و ولايتمداريشان گوش فلك را كر كرده بود.
با توجه به بيانات رهبرمعظم انقلاب درحالي كه انتظار مي رفت مجمع روحانيون مبارز با سرلوحه قرار دادن قانون، راهپيمايي مورد تاكيد خود را لغو كنند اما متاسفانه اين مسئله روز شنبه و تنها ساعتي مانده به راهپيمايي طي يك اطلاعيه عملي گرديد. در حقيقت مجمع روحانيون مبارز با اين اقدام هم از بار حقوقي راهپيمايي خود را رهايي داد و هم اين اقدام را پس از قطعي شدن سازماندهي براي راهپيمايي انجام داد؛ درست زماني كه كار از كار گذشته بود.(23)
روحانيون مبارز به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه تاريخي 29 خرداد وقعي ننهاد و اعلام كرد كه 30 خرداد حاميان موسوي در ميدان انقلاب تهران گردهم خواهند آمد! لغو ديرهنگام اين تجمع از سوي مجمع روحانيون مبارز كه لحظاتي پيش از آغاز تجمع از سوي مجمع در سايت هاي خبري قرار گرفت از سوي آگاهان سياسي فرار به جلوي سران مجمع براي فرار از عواقب تلخ اين تجمع تفسير شد.(24) دعوت مجمع روحانيون مبارز از مخالفان براي حضور در خيابان ها صحنه هايي تلخ در شنبه بعد از انتخابات آفريد كه برشمردن و بررسي آنها در حوصه اين نوشتار نيست.
علاوه بر همه اين ها روز اول تير ماه 1388 مجمع روحانيون مبارز با صدور بيانيه اي به همان سبك و سياق گروهك هاي ضد انقلاب به طور رسمي به اردوگاه ضد انقلاب پيوست و با تاييد ضمني آشوب ها و اغتشاش ها و تجمع هاي خياباني عملا مسئوليت خون هاي ريخته شده را بر عهده گرفت.
مجمع روحانيون مبارز با انتشار اين بيانيه در حمايت صريح از آشوب طلبي و كشتار بي گناهان تعجب فراواني را برانگيخت. در بيانيه فوق علاوه بر شهيد لقب گرفتن همه كشته شدگان حوادث پس از انتخابات، از همه زنداني ها دفاع و خواستار آزادي فوري آنان شد.
بدين ترتيب مجمع روحانيون مبارز كه مدعي جدا بودن خط فكري خود از افراطيون اصلاح طلبي بود، پا در عرصه اي گذارد كه به اعتقاد بسياري از فعالان سياسي فاصله گرفتن از آرمان هاي امام(ره) بود.
مجمع روحانيون مبارز حضور مردم در انتخابات 40 ميليون نفري را ناآگاهانه دانسته و با عدم تسليم در برابر راي مردم نوشته بود: «اگر حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي آگاهانه بوده و امضاي سند افتخار جمهوري اسلامي است، پس چرا حضور اعتراضي به توطئه و دسيسه بيگانگان نسبت داده شده و مي شود مگر رژيم هاي گذشته در ايران و ساير كشورها از اين اباطيل چه طرفي بستند كه امروز همان نسخه پوسيده را كپي كرده و اهانت مي كنند
مجمع روحانيون مبارز با ناديده گرفتن حمايت هاي صريح دولتمردان آمريكايي، صهيونيستي، انگليسي و فرانسوي در حمايت از اراذل و اوباش از اين افراد حمايت كرده و تجمع هاي غير قانوني، مسلحانه و خشونت آميز آنها را خودجوش ناميده و از سوي ديگر با اين بيانيه بر تخريب مساجد و مراكز اداري و نظامي، سلب آرامش رواني از مردم عادي، خون هاي ريخته شده صحه گذاشت!(25)
بيانيه هاي ديگر مجمع روحانيون مبارز را نيز مي توان به بررسي نشست ولي روي سخن اينجا است كه چطور مي شود كه يك جمع روحاني تا اين درجه سقوط كنند و خود را مدار و محور عالم به حساب آورند و وقتي در يك انتخابات شكست مي خورند كل مملكت را در خطر فرض مي كنند.
پي نوشت ها در دفتر روزنامه موجود است.
تحت الحمايه هاي غرب 18 هزار پيامي كه از اسرائيل در حمايت از فتنه گران مخابره شد!
در طول فتنه 88 جبهه عبري-عربي و غربي حمايت تمام عيار خود از سران و اصحاب فتنه را عيان ساخت و در اين راستا هيچ محدوديتي نيز براي خود قائل نشد. سران فتنه كه روزگاري در طول دهه شصت مي گفتند و معتقد بودند كه هر دستي به سوي آمريكا دراز شود و خواستار كمك از اين قدرت شيطاني گردد بايستي قطع شود در فتنه 88 دستان خود را به سوي دشمن دراز كرده و خواستار كمك از او شدند.
نامه هاي متعددي از سوي فعالين سياسي مدعي اصلاحات در طول سال هاي پس از فتنه 88 به سران سابق و كنوني آمريكا ارسال شد كه در اين نامه ها از آمريكا خواسته شده بود كه تحريم هاي ضدايراني تشديد شود.
در اين گزارش خواهيم كوشيد كه حمايت جبهه عبري-عربي و غربي از آشوبگران در سال 88 و پس از آن را به اختصار تشريح كنيم.
از دست و پا زدن براي مذاكره تا ديپلماسي سرسختانه!
نتيجه انتخابات دهم رياست جمهوري بدون ترديد بر معادلات سياسي ايران و آمريكا تاثير گذار بود. چند سال پيش از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و با پيروزي اصولگرايان در انتخابات مجلس هشتم كيسينجر اعلام كرده بود : «يك طرف بايد براي مذاكره آماده شود و من فكر مي كنم ما بايد آماده مذاكره با ايران باشيم.»(1)
دشمناني كه تا ديروز خود مترصد فرصتي بودند تا باب مذاكرات بدون قيد و شرط را باز كنند امروز نه تنها از مذاكره و گفت و گو سخني به ميان نمي آوردند بلكه به مداخلات دامنه دار نيز در امور داخلي كشور مي پرداختند.
بلافاصله بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري و با شروع اغتشاشات با اسم رمز تقلب در انتخابات مقامات آمريكايي به دخالت در امور داخلي كشور پرداختند. اوباما رئيس جمهور وقت آمريكا گفت: انتخاب سران، وظيفه خود ايرانيان است اما من درباره وقايع ايران نمي توانم سكوت كنم و عميقا نگران خشونت ها هستم. وي هرچند مدعي شد به حق حاكميت ملي ايران احترام مي گذارد اما بلافاصله اضافه كرد: هيچ راهي براي تائيد صحت انتخابات ايران وجود ندارد و آمريكا كساني براي نظارت بر اين انتخابات در ايران نداشته است.
اوباما همچنين گفت: ما ديپلماسي سرسختانه اي را در قبال ايران دنبال خواهيم كرد. (2)
اوباما در مصاحبه با سي بي اس همچنين مدعي شد: «صداي مردم ايران بايد شنيده شود و نبايد خاموش شود.»(3)
دولت آمريكا با وجود احتياط بر سر جانبداري آشكار از سران فتنه در ايران، به پيگيري سرويس دهي ويژه براي آشوب طلبان پرداخت. آمريكا كه ديگر از موضع گيري هاي لفظي نتوانسته بود طرفي ببندد به حمايت عملي از فتنه پرداخت.
در اين زمينه روزنامه نيويورك تايمز نوشت: «در حالي كه دولت اوباما مي گويد در تلاش است از به كارگيري كلمات يا اقداماتي كه به منزله مداخله در انتخابات رياست جمهوري ايران و حوادث متعاقب آن است خودداري كند، وزارت خارجه آمريكا در جهت حمايت از معترضان ايراني با شبكه مشهور اينترنتي توئيتر تماس گرفته است.» (4)
معاون وزارت دفاع در دولت بوش و از طراحان حمله به عراق و افغانستان نيز ميرحسين موسوي را به خاطر راه انداختن تشنجات خشونت بار اخير مورد ستايش قرار داد. پل ولفوويتز كه نقش اساسي در به خاك و خون كشيدن ميليون ها عراقي و افغاني داشت در گفت وگو با سي ان ان گفت: موسوي مردي بسيار شجاع است. او در حال مقاومت است و جان خود را در معرض خطر قرار داده است.
اين نومحافظه كار ورشكسته آمريكايي همچنين گفت: لازم است آمريكا مستقيما با موسوي تماس بگيرد. البته اگر او مايل به ارتباط نباشد نبايد ما اصرار كنيم اما در هر حال بهتر است او بداند كه مي تواند يك خط ارتباط مستقيم با ما داشته باشد. (5)
بي شك مواضع حمايتي سران آمريكا در فتنه 88 و اقدامات عملي آنها در اين راستا محدود به آنچه ذكر شد نمي شود و گزارش مبسوط آن نيازمند انتشار كتاب هايي با حجم هزاران صفحه است و ما در اين نوشتار به آنچه ذكر شد بسنده مي كنيم.
محورهاي 9 گانه سياست روباه پير در حمايت از فتنه 88 . 
شايد بتوان با صراحت و بدون هيچ ابهامي ادعا كرد كه نقش انگليس در اغتشاشات بعد از انتخابات و در حمايت از سران فتنه برجسته تر از ساير كشورها و حتي آمريكا بوده است. اين موضوع با توجه به اسناد و مدارك فراواني كه بعد از انتخابات و با دستگيري تعدادي از منتسبين به سفارت انگليس منتشر شد اثبات مي شود.
بازداشت رسام تحليلگر ارشد سفارت انگليس در حالي كه در آشوب هاي خياباني حضور داشت و اعترافات صريح وي در دادگاه هاي بعد از انتخابات روشن گر اين موضوع است كه دولت انگليس كه در عرف عامه به روباه پير مشهور است براي انتخابات ايران برنامه هاي زيادي در سر داشته است.
مداخله دولت انگليس در حوادث بعد از انتخابات را مي توان در 9 محور زير خلاصه كرد؛
1-طراحي و به اجرا گذاري انقلاب مخملي
2- تقويت جنگ رسانه اي
3- مقابله، انتقاد و مخالفت با نظام اسلامي چند ماه قبل از برگزاري انتخابات
4- طرح بحث تحريم و عدم مشاركت مردم
5- القاء بحث تقلب و ايجاد شبهه در انتخابات آزاد
6- ورود عناصر رسانه اي و غيررسانه اي انگليسي به ايران
با گذر زمان و حركت به سمت لحظات سرنوشت ساز انتخابات، مجموعا 55 خبرنگار از رسانه هاي انگليس تحت عنوان پوشش انتخابات به ايران سفر كردند.
بي بي سي فارسي در اين مقطع زماني با استفاده از تصاوير دوربين هاي غيرحرفه اي اغتشاش گران، دامنه تبليغات آنها را به حوزه هاي بين المللي كشاند و زمينه را براي اظهار نظر مقامات انگليس كه همه امور رسانه اي را در پنهان مديريت مي كردند و ساير مقامات گستاخ اروپايي هموار ساختند.
7- آغاز جنگ رواني و تبليغ نافرماني مدني
  شبكه هاي فارسي و انگليسي بي بي سي، پس از اعلام نتايج انتخابات موج جديدي را با هدف مشوش نشان دادن نتايج انتخابات و ضربه به مشروعيت نظام و انتخابات آغاز كرد. دور جديد جنگ رواني سياسي با گسترش اخبار كذب و تحريك كننده به همراه تبليغ جهت شركت در برنامه ها و تظاهرات غيرقانوني به راه افتاد.
8- حمايت از اغتشاشات و اعتراض به روند انتخابات
9- استفاده از نيروهاي محلي براي ايجاد اغتشاشات
  سفارت انگليس در جريانات و اغتشاشات پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، هم از طريق رسانه ها و هم از طريق نيروهاي محلي خود نقشي بسيار سنگين داشته است. سفارت انگليس تحت پوشش نيروهاي محلي، افرادي را بين اغتشاش گران فرستاده و مطالب مورد نظر خود را به آنها و به جامعه القا مي كرد. آنها با استفاده از بعضي اغتشاش گران اخباري را در اين زمينه جمع آوري و براي شبكه هاي خبري خود ارسال مي كردند.
در پي بروز دخالت هاي افراد سفارت انگليس در همان روزها 8 تن از كارمندان سفارت خانه دستگير شدند تا نقش مبهم آنها در حوادث اخير آشكار شود. عصبانيت و واكنش مقامات انگليسي پس از دستگيري كارمندان سفارت انگليس در تهران مي تواند ناشي از ترس آنها براي فاش شدن مسائل پشت پرده درخصوص دخالت هاي بي شمارشان در قضاياي اخير در ايران باشد.
براي مطالعه مبسوط در اين زمينه به گزارشي كه روزنامه كيهان از نقش دولت و رسانه هاي انگليس در آشوب هاي پس از انتخابات 1388 در دهم مرداد همين سال منتشر كرد مراجعه كنيد.
18 هزار پيامي كه از اسرائيل مخابره شد!
انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ايران نقشي حياتي براي اسرائيل داشت. «فقط در دو روز مانده به انتخابات در ايران، 18هزار پيام با موضوع تقلب و ضرورت اعتراض به آن در سرويس اينترنتي توئيتر (Twitter) منتشر شد كه بعدها مشخص شد اين پيام ها از سوي كاربران اسرائيلي ارسال شده است
محمدحسنين هيكل روزنامه نگار و تحليل گر مصري با بيان اين مطلب اظهار داشته بود : اسرائيل با سقوط رژيم پهلوي هم پيمان استراتژيك خود را در منطقه از دست داد و اكنون به دنبال بازيابي نفوذ خود در ايران است.
اين انديشمند مصري از تحركات عليه ايران در قبل و بعد از انتخابات به عنوان «جنگ بدون مرز» ياد كرده و گفته بود : هزاران سايت اينترنتي در روزهاي قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران فعال شدند و دست اندركاران اين سايت ها براي دستپاچه كردن نظام ايران و تحريك مردم به ابراز خشم از نتايج انتخابات اقدام كردند و منبع بسياري از اين سايت ها اسرائيل بود. سياست آمريكا تغيير نظام در ايران است و بدين منظور كنگره آمريكا 400ميليون دلار اختصاص داد.(6)
با شعله ورتر شدن آتش التهابات «موشه يعلون» رئيس سابق اطلاعات ارتش اسرائيل مدعي شد: موسوي و همسرش روح جديدي به آزادي بخشيده اند، بنابراين من تكرار مي كنم انقلابي در ايران روي خواهد داد. وي تاكيد كرد: اتفاقي كه در آنجا در حال روي دادن است نشانه هاي دلگرم كننده اي براي غرب دارد.(7)
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز از عناصر برپاكننده اغتشاش ها و تشنج هاي خياباني خواست شبكه هاي زيرزميني برپا كنند. اين سايت از خانه هاي تيمي به عنوان «هسته هاي مقاومت!» ياد كرد و به عناصر ضدانقلاب پيغام داد: مبارزات را سازماندهي كنيد. هسته هايي را در محلات ايجاد كنيد كه داراي يك يا دو رابط مشخص باشند. محل قرارها را در اين هسته ها با هم هماهنگ كنيد.
اين سايت صهيونيستي افزود : در آن هسته ها شعارها را تعيين كنيد، شعارهايي كه در كنار رنگ و بوي مذهبي بتواند افق مطالبات را بالا ببرد مانند لغو حجاب و آزادي دستگيرشدگان. براي نيروهاي حكومتي ناامني درست كنيد. آنها را «دشمن» معرفي كنيد و بگوييد مبارزه با دشمن، بحثي غيراخلاقي نيست.(8)
با مشاهده آتش فتنه در تهران سايت ها آرتص به نقل از يك مقام ارشد سياسي اين رژيم نوشت : بي شك انتخابات ايران دست كاري شده است، نتايج منتشر شده منطقي نيستند. (9)
حمايت رژيم صهيونيستي از فتنه گران 88 دليل مهم ديگري نيز داشت و اين دليل را مي توان در «روز قدس 88 » جست و جو كرد، فتنه گران شعار بنيادين «مرگ بر اسرائيل» ملت ايران را در اين روز به شعار انحرافي و ضد ديني «نه غزه، نه لبنان» بدل كردند و براي اولين بار در طول سال هاي پس از انقلاب رژيم صهيونيستي از مردم ايران خواست در راهپيمايي روز قدس حضور يافته و شعاري كه از پيش تعيين شده بود را سر دهند!
سركوب معترضان در پاريس اعتراض به نتايج انتخابات در ايران!
ساركوزي رئيس جمهور وقت فرانسه در آستانه برگزاري انتخابات علنا اظهار كرد كه اگر ايران نسبت به پيشنهاد مذاكره و گفت و گوهاي مربوطه به برنامه هسته اي خود سرباز زند و در اين راستا همكاري هاي لازم با كشورهاي 1 را نداشته باشد با انزوايي سخت مواجه خواهد شد!
اظهارات تندساركوزي در آستانه انتخابات و پيام تهديد آميز او در واقع تلاشي وقيحانه درخصوص تاثيرگذاري بر روي آراي مردم ايران داشت.
پس از پايان انتخابات و مشخص شدن نتايج نهايي آن، فرانسه در واكنشي مداخله جويانه و با احضار سفير جمهوري اسلامي در آن كشور، نگراني دولت فرانسه را نسبت به نتايج اعلام شده انتخابات رياست جمهوري ايران به وي ابلاغ كرد.(10) نيكلا ساركوزي، رئيس جمهور وقت فرانسه همچنين با صدور بيانيه اي آنچه سركوب خونين تظاهرات ناميد را محكوم كرد و به نام فرانسه عليه پيامد هاي بازداشت ها و دستگيري هاي بيشتر به ايران هشدار داد. (11)
ساركوزي همچنين در يك اظهار نظر مداخله جويانه ديگر مشروعيت انتخابات رياست جمهوري ايران را زير سوال برد. وي 4 روز بعد از انتخابات گفت: «وسعت تقلب با واكنش هاي خشونتي تناسب دارد.» وي در ادامه گفت: «مردم ايران مستحق چيز ديگري است. اين يك تراژدي است ولي اين امر منفي نيست كه جنبشي واقعي از ابراز عقيده داشته باشيم كه سعي مي كند زنجيرهايش را بگسلد.»(12)
اين اظهارات در حالي مطرح مي شد كه پاريس طي سال هاي پس از رياست جمهوري ساركوزي به نمادي از خشونت تبديل شده بود و اخبار مربوط به قتل شهروندان سياهپوست فرانسوي در حومه پاريس هر از گاهي به سوژه رسانه ها تبديل مي شد.
با توجه به حضور گروه هاي ضدانقلاب در فرانسه، اين كشور به يكي از پايگاه هاي خارجي فتنه انگيزي در ايران تبديل شده بود و مقامات فرانسوي نيز قادر به مخفي سازي اين حقيقت نبودند. همچنين سفارت فرانسه در ايران نقش پر رنگي در ايجاد آشوب هاي پس از انتخابات و جاسوسي عليه كشورمان داشته است.(13)
كلوتيد ريس، تبعه كشور فرانسه كه مدتي در دانشگاه اصفهان تدريس مي كرده است، به اتهام شركت در ناآرامي هاي پس از انتخابات 22 خرداد 1388 بازداشت شد. اقدام عليه امنيت ملي از طريق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنين جمع آوري اخبار، اطلاعات و تهيه تصاوير از اين اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمي سفارت فرانسه از جمله اتهامات ريس بود.
براساس متن كيفرخواست كلوتيد ريس تبعه كشور فرانسه كه طي حوادث پس از انتخابات دستگير شده بود، پدر وي از اعضاي كميسارياي انرژي هسته اي فرانسه و مادر وي عضو ارتش اين كشور است.(14)
انتخابات ايران وارد كتاب هاي درسي كودكان كانادا شد!
دولت كانادا نيز بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري از قافله عقب نماند و به ليست كشورهاي مداخله گر در امور داخلي ايران پيوست.
لورنس كنن، وزير خارجه كانادا، نيز مراتب نگراني شديد كشورش را از روند برگزاري انتخابات در ايران اعلام كرد و اظهار داشت: «گزارش هاي مربوط به حمله نيروهاي امنيتي به مخالفان و ايجاد محدوديت براي آنها ما را به شدت نگران كرده است.»(15)
در حالي كه هنوز 6 ماه از انتخابات نگذشته بود تحليل رويدادهاي مربوط به بحث انتخابات رياست جمهوري، به محتواي درس دانش اجتماعي مدارس ابتدايي كانادا اضافه شد!(16)
در تير ماه سال 88 نيز گردهمايي هاي متعددي در كشور كانادا عليه نتايج اعلام شده براي انتخابات رياست جمهوري برگزار شد و در اين گردهمايي ها تعدادي از مقامات اين كشور شركت و سخنراني كردند.(17)
ديپلمات هاي آلماني كه فراري داده شدند!
آلمان نيز از جمله كشورهايي بود كه نقش مهمي در پروسه طراحي شده دشمن در جهت مداخله در امور داخلي كشور بازي كرد. آنگلا مركل، صدراعظم آلمان، نيز در واكنش به انتخابات رياست جمهوري ايران تصريح كرد كه نشانه هايي از تخلف در اين انتخابات وجود دارد و آنچه را كه «موج بازداشت ها» در ايران خواند محكوم كرد.
همچنين فرانك والتر اشتاين ماير، وزير امور خارجه آلمان با اعلام احضار سفير جمهوري اسلامي در آلمان به وزارت امور خارجه اين كشور در ارتباط با ناآرامي هاي پس از انتخابات اظهار داشت: «ما برخورد نيروهاي امنيتي ايران را با تظاهركنندگان به شديدترين نحو ممكن محكوم مي كنيم و با نگراني به سوي تهران چشم دوخته ايم
وزير خارجه آلمان همچنين از موضع مشترك متحدان اروپايي اين كشور در اين زمينه خبر داد و اعلام كرد: «من امروز به اتفاق چندين تن از همتايان اروپايي خود از ايران خواسته ايم هر چه سريع تر در باره وقايع اين كشور و اتهام هاي مربوط به تقلب در انتخابات اطلاع رساني كند تا معلوم شود تا چه حد مي توان نتيجه انتخابات اين كشور را جدي گرفت.»(18)
در جريان حوادث بعد از انتخابات افشاي ارتباط دو ديپلمات عضو سفارت آلمان با ستاد موسوي در جريان آشوب هاي خياباني، محافل سياسي و ديپلماتيك در آن كشور را به دست و پا انداخت. مجله اشپيگل اعلام كرد «دو نفر ياد شده در گزارش وزارت اطلاعات با نام هاي يوگي و اينگو، بلافاصله توسط دولت آلمان از ايران خارج و به برلين بازگردانده شده اند.» شتابزدگي دولت آلمان در فراري دادن دو ديپلمات مذكور ، احتمال دخالت آنها در اغتشاشگري را تقويت مي كرد
اشپيگل نوشته بود : دولت آلمان اين دو را به دلايل امنيتي به برلين بازگرداند. در اين زمينه صرفا يك رابطه عاشقانه بين يكي از دو پليس آلماني و يك دختر ايراني وجود داشته است. دولت و وزارت خارجه آلمان در عين حال مي گويند اين رابطه عاشقانه كه ظاهرا سرويس اطلاعاتي ايران از آن خبر داشته، مايه شرمساري ماست. (19)
درباره مداخلات ديگر كشورهاي غربي از جمله ايتاليا نيز در اين گزارش مي توان نوشت ولي براي خودداري از اطاله كلام از آن مي گذريم و به اين بسنده مي كنيم كه تلاش سران فتنه براي زير سيطره غرب بردن ايران در سال 1388 و پس از آن با حضور ميليوني مردم ايران در خيابان هاي سراسر كشور در دي ماه 1388 و يوم الله نه دي در تهران ناكام ماند.
* پي نوشت ها در روزنامه موجود است.
«بوق شيطان» در خدمت هماهنگي فتنه گران!
در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اردوگاه رسانه اي غرب در حمايت از گزينه هاي مطلوب خود سنگ تمام گذاشت، «بي بي سي فارسي» صفحات ويژه اي براي انتخابات ايجاد كرد، «راديو فردا» و «صداي آمريكا» هم سو با روزنامه هاي زنجيره اي و سايت هاي متعدد جريان فتنه در سلامت انتخابات ايجاد تشكيك كرده و بيانيه ها و خبرهاي حمايتي از فتنه گران را به صورت لحظه اي پوشش دادند و فيسبوك و توئيتر نيز با حمايت مالي و لجستيكي آمريكا و انگليس سر پا ماندند و ايستادند تا از نظر رسانه اي فتنه گران در ايران احساس كمبود نكنند.
در اين گزارش خواهيم كوشيد بخشي از عملكرد رسانه اي حاميان جريان فتنه را تشريح كنيم.
آغاز به كار چند ماه قبل از انتخابات!
تلويزيون فارسي بي بي سي چند ماه قبل از انتخابات آغاز به كار كرد و نخستين برنامه خود را هم به رويداد انتخابات اختصاص داد. اين رسانه در مدت يك سال بعد از شروع به كار افزايش تاثيرگذاري بر مخاطبان خود در داخل كشور را به عنوان يك هدف استراتژيك دنبال نمود.
استفاده از افراد خاص كه كمتر شناخته شده و سابقه منفي آنها براي مخاطبان آشكار نبوده، رعايت معيارهاي توليد برنامه هاي تلويزيوني (تركيب حرفه اي متن و تصوير، ايجاز در گفتار و تصوير، تنوع و...)، عدم موضع گيري صريح له يا عليه سوژه هاي مطرح شده، تاكيد مستقيم و غيرمستقيم و مكرر بر بي طرفي در انتقال اطلاعات و...در راستاي تلاش براي كسب مقبوليت در افكار عمومي داخل كشور بوده است. با اين حال در مقطع انتخابات (يك هفته قبل از انتخابات، روزانتخابات و يك هفته بعد از انتخابات) اين رسانه كاملا به عنوان رسانه اي براي تشديد اختلافات و اغتشاشات عمل كرده و همصدا با فتنه گران داخلي و حاميان خارجي آنها خواستار ابطال انتخابات و در مراحل بعد، زير سوال بردن اصل ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي شد.
ساختار اين رسانه كاملا هماهنگ با ماموريت آن در جهت تبليغ عليه جمهوري اسلامي و ولايت فقيه تنظيم شده و با عنايت به اينكه هزينه هاي آن توسط دولت و دستگاه امنيتي و جاسوسي بريتانيا تامين مي شود، همچون ابزار رسانه اي آنها عمل كرده است. محتواي اين رسانه تركيبي است از گزارش هاي كوتاه خبري، تصاوير بريده و مونتاژشده، تحليل هاي بسيار كوتاه ولي هدفمند جاسازي شده در لابلاي گزارش ها، اخبار مختلف از ايران و موضوعات مربوط به آن.
دعوت از افراد مختلف كه عمدتا از اپوزيسيون خارج نشين يا از افراد نشان دار داخل كشور هستند براي ارائه تحليل و نظر درباره موضوعات مختلف، تلاش براي انجام مصاحبه تلفني با افراد مستقل و مسئولين كشور، همه و همه ترفندهايي براي اعمال سلطه فكري برمخاطب بوده اند و بي .بي .سي. به مدد سابقه طولاني در اين زمينه از تجربيات خويش حداكثر استفاده را برده است. اين ترفند اين بار تا آنجا به كار بسته شد كه حتي صداي افرادي همچون فرخ نگهدار(سركرده گروهك فدائيان خلق اكثريت)نيزپخش شد كه مردم را دعوت به پيوستن به جنبش سبز مي كرد؛ يعني همان دعوتي كه رضا پهلوي از اين رسانه مطرح نمود!
افزايش حجم برنامه هاي اين تلويزيون بلافاصله بعد از برگزاري انتخابات، حاكي از برنامه اي از قبل تعيين شده براي دخالت در رويدادهاي بعد از آن داشت و اين «اضافه كاري» رسانه اي تا هفته ها ادامه يافت و سرانجام بعد از كنترل اوضاع در ايران و ناكام ماندن تلاش دشمنان و مزدوران آنها در تامين اهداف پروژه براندازي نرم، روال كار تلويزيون فارسي بي .بي .سي. هم به حالت سابق برگشت. اين رسانه در فاصله 1/3/88 تا1/6/88 بيش از 230 هزار كلمه درباره انتخابات سخن پراكند. ترديد نمي توان كرد كه اين رسانه در موقع مناسب و مقتضي و به هربهانه و دستاويزي دوباره همان رفتار خود در جريان اغتشاشات بعد از انتخابات را در پيش خواهد گرفت.(1)
صداي آمريكا، نداي فتنه گران!
آلن هايت در كتاب تاريخ VOA، زمان تاسيس تلويزيون فارسي صداي آمريكا را سال 1996 عنوان مي كند. به اين ترتيب، نزديك به دو دهه بعد از آغاز به كار احمدرضا بهارلو در مجموعه صداي آمريكا و راه اندازي راديو فارسي، مسئوليت راه اندازي تلويزيون اين مجموعه نيز به وي سپرده شد. در تاريخ 18 اكتبر 1996، نخستين امواج تلويزيون فارسي صداي آمريكا با اجراي احمدرضا بهارلو براي تمام دنيا پخش شد.
صداي آمريكا كه روزي ادعا مي كرد در ميان ايرانيان 10 ميليون بيننده دارد، به اعتراف اميرعباس فخرآور يكي از نيروهاي اين رسانه، هم اكنون تعداد بيننده هايش از NITV لس آنجلسي هم كمتر شده و همه اين ها به مدد سواستفاده بهاييان از پول ماليات دهندگان آمريكايي، حمايت دولتمردان آمريكايي از آنها و مديريت بهاييان بر اين رسانه است.
صداي آمريكا در فتنه 88 همسو با ديگر رسانه هاي خبري «امپراطوري دروغ» در حمايت از سران و اصحاب فتنه سنگ تمام گذاشت، انتشار لحظه اي خبرهاي مرتبط با جريان فتنه، خبر سازي، انتشار شايعات در فضاي رسانه اي و خبري و...از كارويژه هاي صداي آمريكا در اين ماه ها بود.
حمايت رسانه اي سعودي از فتنه
كشمكش محافل وابسته به آل سعود با ايران حكايتي ديرين است و نمي توان آن را تنها به عنوان يك اتفاق جديد به حساب آورد. گرچه ابعاد اين دشمني در دوره هاي مختلف تغييراتي داشته، اما بي شك رفتارهاي رسانه هاي عربستاني پس از انتخابات دهم را بايد نقطه اوج برخوردهاي خصمانه رژيم سعودي با نظام و مردم ايران به حساب آورد.
حوادث پس از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري ايران، صحنه آشكار دخالت هاي العربيه در امور داخلي ايران بود. براي مثال العربيه دربرنامه هفتگي «پانوراما» كه شامگاه سه شنبه 12 ژوئن 2009 ميلادي پخش شد، تحت عنوان «بمب ساعتي قوميت ها» به موضوع انتخابات رياست جمهوري ايران و نقش قوميت ها در آن پرداخت! (2)
در جريان فتنه 88، قريب به اتفاق مطالب اين رسانه، پخش دوباره همه فيلم ها و تصاوير درگيري ها و كشمكش ها در تاريخ معاصر ايران بوده تا اين ذهنيت به بينندگان القا شود كه دولتمردان ايران از ابتدا دچار تضاد ايدئولوژيك بوده اند. افزون بر اين، گردانندگان تحريريه اين رسانه سعودي پس از انتخابات، براي زير سوال بردن نتيجه انتخابات و اثبات ادعاي «امپراطوري دروغ» مبني بر «تقلب در انتخابات» از هيچ ترفندي فروگذار نكردند. يكي از اقدامات اين شبكه، كه هر روز ساعت هاي زيادي از برنامه هاي آن را اشغال مي كرد، پخش تصاوير آرشيوي برخي از نا آرامي ها بود كه ادامه بحران در ايران را القا مي كرد. شبكه تلويزيوني الجزيره قطر نيز نقشي مشابه را در حوادث پس از انتخابات ايران بازي كرد.(3)
وزارت خارجه اسرائيل حامي رسانه اي فتنه!
اگرچه BBC و VOA نقش محرك جدي داشتند، اما نمي توان از ديگر ابزارهاي پيشرفته همچون وبلاگ ها، شبكه هاي اجتماعي اينترنتي، سايت هاي ميزبان عكس و فيلم و از همه مهم تر وب سايت وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي در فتنه 88 چشم پوشيد.
چندي پيش از برگزاري انتخابات ايران، روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» در گزارشي به نقل از وب سايت وزارت امور خارجه اسرائيل نوشت: «در آستانه انتخابات رياست جمهوري در ايران، ديپلمات ها و نمايندگي هاي اسرائيل در سراسر جهان ماموريت يافته اند تصويري كدر و سياه از ايران انتشار دهند... به طور خلاصه هدف بدنام كردن وجهه ايران در سطح بين المللي در آستانه انتخابات اين كشور است
در اين گزارش «هاآرتص» با اشاره به يك تلگرام طبقه بندي شده در وزارت خارجه اسرائيل كه در آن شرح دقيق جزئيات وظايف نمايندگان اسرائيل در پيش، طول و پس از انتخابات ايران مشخص شده، آمده بود: «صدها ژورناليست از سراسر جهان قرار است براي پوشش رسانه اي رويداد انتخابات به ايران سفر كنند. از اين رو از نمايندگان اسرائيل خواسته شد پيش از سفر خبرنگاران، اطلاعات پيش زمينه عليه ايران را در اختيار آنها قرار دهند.» (4)
فيس بوك
در هفته هاي منتهي به انتخابات و جريان هاي بعدي، ايران شاهد هجمه تبليغي و جنگ رواني بود كه توسط سايت هاي ارتباط اجتماعي مانند فيس بوك و توئيتر صورت گرفت. در اين ميان فيسبوك نقش اساسي در آموزش حملات مخرب به خصوص حملات اينترنتي داس(DOS-DENIAL OF SERVIVE)به سايت هاي ايراني به خصوص سايت هاي مخالف آمريكا داشت.(5)
سايت هاي ارتباطات اجتماعي در ظاهر به منظور ايجاد فضايي براي حضور الكترونيكي افراد در جامعه چندصدايي غربي و بيان ديدگاه ها، پيدا كردن دوست، ارتباط با دوستان و فرستادن پيام هاي گروهي عمل مي كنند اما در باطن اغلب اين وبگاه ها در خدمت بنگاه هاي خبري و اطلاعاتي قرار داشته و با جمع آوري اطلاعات شخصي از افراد اقدام به پرونده سازي و بعضا عضوگيري براي سازمان هاي جاسوسي و تروريستي غربي مي كند.
كاركرد ديگر اين وبگاه ها، خبررساني از نوع شايعه است. از آنجا كه خبر رساني از نوع شايعه و غوغاسالارانه اگر ابتدا از يك بنگاه خبري بزرگ صورت بگيرد، پس از معلوم شدن عدم صحت سبب تخريب شديد وجهه آن خبرگزاري مي شود، استفاده از شخصيت هاي حقيقي ساختگي بر روي اين گونه سايت ها تا حدود زيادي از هزينه هاي شايعه پراكني براي بنگاه هاي پروپاگاندا مي كاهد. در فتنه 88 بنگاه هاي دروغ پراكني غربي به طور دائم اين ادعا را مطرح مي كردند كه دولت ايران اقدام به كند كردن و قطع اينترنت در داخل كشور نموده و اينگونه وانمود مي كردند كه حكومت جمهوري اسلامي درصدد ايجاد اختناق است.
همچنين صفحات زيادي به اعلاميه هاي عناصر گروهك هاي معاند و محارب اختصاص يافته و تلاش شده بود كه مردگان سياسي را به هر گونه كه هست زنده كرده و به آنان شخصيت ببخشند. اين عمل فيس بوك با سوت و كف كشورهاي غربي همراه بود، اين اقدام فيسبوك در فتنه 88 در حالي صورت مي گرفت كه چند ماه پيش از آن و در جريان حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه، فيس بوك اقدام به خاموش كردن معدود صداهايي نمود كه تلاش در خبررساني در مورد مظلوميت مردم فلسطين مي كردند.(6)
فيس بوك در برهه فتنه 88 چهارمين سايت پربازديد دنيا بود كه از ابتداي راه اندازي و در خلال مراحل گسترش به يك ابزار مهم جاسوسي تبديل شده و در چارچوب خواسته ها و اهداف رژيم صهيونيستي گام بر مي داشته و برمي دارد.
فيسبوك در جريان انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و حوادث پس از آن كوشيد با استفاده از احساسات جوانان ساده انديش و ناآگاه، تصويري غيرواقعي از ماهيت سياسي ايران به نمايش بگذارد و با تبليغات گسترده خود عده بيشتري را جهت خدمت به اهداف رژيم صهيونيستي به كار گيرد.
شبكه اي كه آمريكا اجازه تعطيلي موقت آن را نداد!
سايت ديگري كه در فتنه 88 و در كنار فيس بوك در خدمت امپراطوري خبري دشمن فعاليت جدي را دنبال مي كرد توئيتر بود. عملكرد توئيتر به صورت يك وبلاگ خلاصه و شبيه به پيامك هاي اس ام اس بوده و در طول هفته هاي قبل و پس از انتخابات 88 به صورت جدي در اختيار سازمان هاي خارجي براي تهييج و هماهنگي با اعضا و هوادارانشان در داخل كشور براي تجمع و اغتشاش قرار گرفته بود.
بدين ترتيب توئيتر نقش بي سيم و شبكه ارتباطي نيروهاي ضدانقلاب را بازي مي كرد به طوريكه در كنار حركت اين سايت ها شاهد فشار دستگاه حكومتي آمريكا بر توئيتر بوديم كه حتي تعميرات ماهيانه خود را انجام ندهد تا اينكه ارتباط ضدانقلاب و اصحاب فتنه در داخل كشور لحظه اي قطع نشود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي 25 شهريور 1389 در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري به اين مسئله اشاره كرده و فرمودند: «در همان بحبوحه‏ جريان فتنه ‏ سال 88 شنيديد كه يكي از شبكه ‏هاي اجتماعي اينترنتي كه در ارتباط با معارضين فعال بود، خبرهاي اينجا را ببرند، دستورهاي آنجا را برسانند، همين طور شلوغ كنند، فضا را چه كنند، مي خواست موقتا براي تعميرات كارش را تعطيل كند. دولت آمريكا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براي تعميرات تعطيل موقت بكنيد، اين به معارضين داخل ايران ضرر مي زند؛ جلويش را گرفتند. يعني تعطيلي موقت را به اين شبكه‏ اجتماعي اجازه ندادند. يعني كمك هاي اينجوري بود و انواع و اقسام كمك ها و اعانت هايي كه به اين ها مي شود
پي نوشت ها در دفتر روزنامه موجود است.
و اين گونه بود كه يوم الله 9 دي فرا رسيد!
در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجايي، اين فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار كجايي» شعاري بود كه جمعيت كم نظير راهپيمايان تهراني در خيابان هاي منتهي به ميدان انقلاب بارها و بارها آن را فرياد زدند.
راهپيمايان تهراني كه همزمان با بسياري نقاط كشور در خيابان هاي تهران حضور پيدا كردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شكني نسل جديد منافقين به ساحت حضرت سيدالشهدا(ع) را اعلام كنند، در ادامه نيز با شعارهايي نظير «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «هرجا كه اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوري اسلامي شعار مسلمين است، جمهوري ايراني حرف منافقين است»، «خامنه اي كيست علي زمان، مرگ بر اين خوارج نهروان»، «به كوري منافق بسيجي بيدار است، براي هر بسيجي شهادت افتخار است»، «ما منتظريم تا علي اذن دهد، چشم سران فتنه را كور كنيم»، «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر كروبي»، «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر منافق»، «كروبي بي سواد، آلت دست موساد»، «سي سال توي جبهه ها، بسيجي ها رو زدن، صدام حسين نتونست، با ميرحسين اومدن»، «حرف ما يك كلام، محاكمه والسلام»، «جنبش اشرافيت، گوگوش شده حامي ات»، و... نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز كردند.
* جمعيت مردم انقلابي در شهر تهران به حدي بود كه بسياري از رسانه هاي غربي با سكوت كامل نسبت به اين اتفاق، سانسور خبري كامل را در پيش گرفتند و برخي ديگر از اين شبكه ها نيز به خلاصه ترين حالت ممكن صحنه هايي از راهپيمايي را نشان داده و جمعيت ميليوني حاضر در خيابان را «چند صد هزار نفر» عنوان كردند. برآوردها از جمعيت راهپيمايان اين روز در تهران قريب به 5 ميليون نفر بود. جمعيت مردم تهران از شرق حد فاصل پل چوبي تا ميدان انقلاب، از غرب حد فاصل دانشگاه شريف تا ميدان انقلاب، از جنوب حد فاصل ميدان حر تا ميدان انقلاب و از شمال حد فاصل بلوار كشاورز تا ميدان انقلاب بود.
* جمعيت ميليوني عزاداران هتك حرمت مقدسات توسط حاميان موسوي در روز عاشورا، پس از اتمام تجمع عظيم خود، در مسيرهاي بازگشت به سمت منازل در خيابان هاي فرعي و اصلي تهران، اقدام به برگزاري راهپيمايي خودجوش كردند. در حالي كه جمعيت حاضرين در تجمع امروز از شرق به ميدان امام حسين و از غرب به ميدان آزادي رسيده است، مردم خشمگين در مسيرهاي بازگشت از اجتماع عاشورائيان در خيابان هاي توحيد، يادگار امام، كارگر شمالي، بلوار كشاورز، خيابان وليعصر، خيابان جمهوري، خيابان كارگر جنوبي و برخي ديگر از خيابان هاي فرعي اقدام به برگزاري راهپيمايي هاي خودجوش كردند. همچنين در خيابان فردوسي، تظاهركنندگان اين خيابان، هم اكنون تجمع اعتراضي را در مقابل سفارت انگليس بر پا كرده اند. اين تجمع كنندگان كه جمعيت آنها به هزار نفر مي رسد، شعار مي دهند: «سفارت موسوي تعطيل بايد گردد، سفير روباه پير اخراج بايد گردد»، «بي.بي.سي ساكت باش»، «لانه روباه پير تسخير بايد گردد»، «مرگ بر انگليس»، «بي.بي.سي بي حيا، دوربين را بردار بيا»
* پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا فرمودند: «اگر اين مسئله اتفاق نمي افتاد و عده اي وسط راه، سست عنصري نشان نمي دادند، امروز وضع كشور در زمينه هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود اما همانگونه كه بارها تاكيد شد و واقعيت هاي جامعه نيز نشان مي دهد هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد